Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Ale o so chozi? Książkę poleciał: Maniek
Autor: Henryk Rogowski literat4@op.pl Tytuł: Burzliwe lata Wydawnictwo: DSP Publishing - Chicago Polecam książkę, ponieważ: Polecam tę książkę, bo dawno nie czytałam tak ciekawej historii. Chyba już nikt tak nie pisze dzisiaj. Książkę polecił: Michalina Przeczytala ja moja rodzina z przyjemnoscia i wlasnie takich ksiazek potrzebujemy, my ludzie mieszkajacy z dala od kraju. Pozdrawiam autora. Książkę polecił: Monika Jest t...
Masz rację, muszę być jutro rześka na spotkaniu Bnetkowym :-)
Bardzo wciąga:) Nie zaczynaj czytać wieczorem, bo do rana raczej nie przerwiesz:)
No dobrze skoro już ziarno ziwaszkiewiczowania zostało zasiane to mogę Ci polecić jeszcze "Panny z Wilka", "Kochanków z Marony", "Brzezinę", "Tatarak", "Nauczyciela" i "Sny". To wszystko krótsze lub dłuższe opowiadania, a wszystko, wszystko wspaniałe:)
"Ojciec chrzestny" jest właśnie przede mną.
Zgadzam się z Tobą - "Gottland" jest znakomity. Dokładnie z tych samych powodów co Ty podchodziłam nieufnie do reportaży Szczygła, gdy podsuwała mi je moja szefowa. Pozostałe reportaże nie odbiegają poziomem od tego o Stalinie. Nie wiem czy nie podwyższę książce oceny. Miłego weekendu :-)
Nie dramatyzuj. Rozumuje z twojej wypowiedzi, ze filmów z gatunku sagi gangsterskiej to ty nie lubisz (patrz Ojciec Chrzestny, "Dawno temu..."). Ja za to lubie poczuć klimat tamtych lat i w pełni moge to otrzymac z tych dwóch arcydzieł kina (bo czy nam sie to podoba czy nie to tak je trzeba nazywać). Nie wiem czy oglądałes film "Rzeczy które robisz w Denver będąc martwym" polecam na pewno sie nie zawiedziesz bo nie spotkałem t...
A czy ja mówię, że uważam tę osobę za fanatyka tylko na podstawie jej stosunku do Coehlo? Pisząc 'fanatyk' miałam na myśli człowieka, który, moim skromnym zdaniem, nieco przesadza. Może przesoliłam nieco używając słowa "fanatyk", trudno powiedzieć, bo, jak widzę, każdy rozumie to słowa nieco inaczej. W każdym bądź razie - osoba, którą miałam na myśli, wg mnie zbyt często powtarza podsłyszane w Radiu Maryja opinie (także na temat literat...
O widzę koleżankę po fachu? Ja biele władam francuskim i włoskim, jestem po romanistyce, ale dużo zawdzięczam swojej miłości do tych języków, samozaparciu i samodoskonaleniu. Czytam po hiszpańsku i rozumiem prawie wszystko, niestety nie mówię ( jeszcze) Po portugalsku czytam, ale tylko tyle. Rozumiem rosyjski, ale nie umiem juz czytać ( w szkole jeszcze umiałam) Po angielsku dogaduję się całkiem dobrze, trochę czytam, teraz zabieram się za l...
Uważam, że J.Q. jest jedną z najlepszych pisarek romansów. A książki o rodzinie Bridgerton to po prostu cudo z miodzikiem:) Mam nadzieję, że trzy ostanie ksiażki o Francesce, Gregorym i Hiacyncie ukarzą się w Polsce.
- Z. Nałkowska "Medaliony" (4) - A. Pilipiuk "Norweski Dziennik t. 1 Ucieczka" (6) - A. Pilipiuk "Norweski Dziennik t. 2 Obce Ścieżki" (6) - A. Pilipiuk "Norweski Dziennik t. 3 Północne Wiatry" (6) - A. Pilipiuk "Zagadka Kuby Rozpruwacza" (6) - A. Pilipiuk "Wieszać każdy może" (5) - R. J. Szmidt "Ostatni Zjazd Przed Litwą" (6) miało być więcej lektur szkolnych... ale j...
Przyznam się, że to było moje pierwsze zetknięcie z Iwaszkiewiczem.A wybrałam akurat to opowiadanie po Twojej pochlebnej recenzji na jego temat.Mozna powiedzieć, że zainspirowałeś mnie:)Bardzo mi się podobało, ale niestety czegoś do szóstki zabrakło.
Przeczytane w sierpniu: 1 Ernest Teodor Amadeusz Hoffman "Kota Mruczysława poglądy na życie" 5 jest recenzja 2 Charles Fraser "Zimna Góra" 4 (za łaskawy jestem!) 3 Scott Fitzgerald "Wielki Gatsby" 4 4 Maria Dąbrowska "Noce i dnie - tom IV Wiatr w oczy ocena 6. Ogólnie całe Noce i dnie: 5 5 Jody Sheids "Cienie Wiednia" - 4 6 Bartosz Żurawiecki "Trzech panów w łóżku nie licząc kota. Romans...
O! Czytałem Matkę Joannę od Aniołów. Według mnie jest to jedno z najlepszych opowiadań Iwaszkiewicza.
W miesiącu sierpniu udało mi się przeczytać następujące pozycje: "Zagubiony ptak" M.Coel (4) "Białe zeszyty" S.Raduńska (6) "Psy z Rygi" H.Mankell (4) "Ptasiek" W.Wharton (4) "Ex libirs: Wyznania czytelnika" A.Fadiman (4-)
Zakochałam się we Władysławie Zambrzyckim po przeczytaniu "Kwatery Bożych pomyleńców". Kolejne książki tylko tę miłośc podsyciły. Wczoraj na wieśc w "Dzienniku" o wydaniu dotąd nie publikowanej, pisanej do szuflady powieści zastrzygłam uszami. Weszłam na www.cytat.pl, dziś trzymam książkę w ręce, zaraz będę w połowie i wołam: przyjaciele świętego Alabastra, łączcie się! Wielkie dzięki dla Pana Przemysława Cieślaka za to, że doprowadził do wydania...
Angielski, niemiecki- uczę się i jestem w stanie używać w życiu codziennym, szczególnie angielski. Na własną rękę zaczęłam szwedzki, ale obecnie wizję nauki przyćmił mi język hebrajski. Cudo, a jest jeszcze trudniej znaleźć materiały niż do szwedzkiego...
"Nad Niemnem" "Ten Obcy" "Opowieści o pilocie Pirxie"...
"Rodzina Borgiów" M. Puzo (4) "Gdzie się podziały kolczyki Krwawej Mary?: Tajemnice dworu królowej Wiktorii" R. Player (4) "Oksfordzka seria" G. Martinez (4) "Ten Inny" R. Kapuściński (4) "Anna i król" E. Hand (4) "Letnia przygoda" K. Korkozowicz (4) "Sposób na Alcybiadesa" E. Niziurski (5) "Mąż idealny" O. Wilde (5+) opowiadania z "Fantastycznych opowieś...
Jeżeli zależy Ci wyłącznie na przeczytaniu, proponuję popyta jeszcze w bibliotekach. Powinien gdzieś byc.
JA wczoraj sobie znów obejrzałam "Samżone zielone pomidory". I jak zwykle jestem miodowzięta... jesli ktoś szuka filmu na długie zimowe (lub letnie) wieczory to serdecznie polecam...
Ja też Panienka, wczoraj miałam urodziny :)
Znalazłam, google to potęga: http://www.wiersze.bej.pl/pokazwiersz.php?wierszid=1704032472 Wiersz ma tytuł "Dla ciebie", podpisany jest M.Telega, a nie zacytuję, bo autor zbyt swobodnie podchodzi do zasad ortografii, jak na mój gust.
Wątpisz? xD Och, znowuż leklama... ;f
Tak, bo to taki autor z misją był i jego celem było pokazywać ;)
Dobra rzecz taka umowa. Dzięki za informacje. :-)
Nadinterpretujesz. Książka sensacyjna to nie thriller opisujący ostatnie godziny w wieżowcu - że pokażę palcem na Beigbedera. Nie chodzi o nastroje po WTC chodzi o pewną tendencję jeżeli obserwujesz co się dzieje na świecie to pewnie zauważyłeś wyniesienia bezpieczeństwa na absolutny priorytet wartość większą niż np. wolność co przecież dotąd było wizytówką Stanów. Wydaje mi się że celem autora było pokazanie że gdyby istniała możliwość osiągnięc...
Teraz na Ochocie jest fajnie, bo zrobili elektroniczne karty czytelnika, które obowiązują we wszystkich filiach w dzielnicy. Jeśli się jest czytelnikiem w jednej bibliotece, to można z tą kartą chodzić do innych, bez zapisywania się w każdej z osobna. Przy ostatniej wymianie książek dostałam taką. :-)
Nie wiem czy to dotyczy każdej bilioteki w Warszawie, ja zapisywałam się na Ochocie i nie było problemu, że bez meldunku:) Jak dobrze pamiętam to w umowie wpisywało się adres zameldowania, zamieszkania, gdzie się pracuje lub studiuje. A umowa jest do tego, że w przypadku nie oddawania przez takiego czytelnika książek to ewentualna tego dotycząca sprawa będzie się odbywać w Warszawie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)