Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A ja dzisiaj stałam w księgarni nad "Malowanym welonem" i dumałam, ale jako że usiłuję nie kupować teraz książek dla siebie, został tam gdzie leżał:) Rozumiem że warto?
froterowanie
Mieszkam w miasteczku, które jest prawie wsią... trzy bloki na krzyż, ale Charaktery są :)
Napiszesz coś więcej o "Lotnym szwadronie..."? Tytuł bardzo intrygujący, zwłąszcza jeżeli są to eseje, a na stronie książki nie ma żadnego opisu...
Cieszę się, że Kańtoch dostała pięć:) Napiszesz coś więcej o "Boskim Wietrze"? Jestem ciekawa, czy to bardziej spojrzenie historyczne, faktograficzne i suche, czy może jednak bardziej psychologiczne, wnikające w motywy kamikaze? I jeszcze poprosze o parę słów o "Na wieży":) Chodzi za mna ta książka odkąd przeczytałam "Upadek ślepców".
Wiesz co, zaskoczyłaś mnie... Nie przyszło mi do głowy, żeby patrzyć na Martina jako na pisarza okrutnego. Jest może dość dosłowny i realistyczny, jak się tak zastanawiam, ale nigdy nie widziałam w tym okrucieństwa. Nie wiem czy to kwestia innej wrażliwości - ale nie jestem przecież szczególnie gruboskórna - czy może jakiegoś innego spojrzenia. W każdym razie wszystkie zabiegi - także bardziej brutalne opisy (chociaż nie mopgę sobie jakoś zbyt wi...
No własnie, on pisze tak, że każdy zrozumie, a równocześnie nie ma się wrażenie, że ma czytelnika za półgłówka - czego nie znoszę. Jego fizyka jest cudowną podróżą, a nie suchym wykładem. Co prawda książka miała swoje słabsze momenty, ale ogólnie - bardzo mocne pięć:)
Podoba się, i ta jak:) Zresztą jestem miłośniczką Huberatha tak w ogóle, nie tylko "Gniazda..." W jakimś wątku z Verdianą i Exilvią rozważałysmy założenie Klubu Miłośników Gniazda;)
Suresh śpiew czy taniec?
1. Antykwariat ze starymi mapami, 5 2. Bądź moją Julią, 4 3. Chwileczkę, Walerio, 4 4. Gorzej być nie może, 3 5. Jasność, 5 6. Kiedy wejdziesz między wrony, 4 7. Lawenda w chodakach, 6 8. Miasteczko Salem, 6 9. Misery, 6 10. Moja babcia ma chłopaka, 3 11. Pamiętniki Adama i Ewy, 4 12. Powiem wam, jak zginął, 5 13. Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów ~trzecie lato~, 5 14. Uczta o północy. 6 Poprawiłam rekordzik z czerwca:...
parkiet
Właśnie zauważyłam, że ona podejmuje takie drażliwe i bolesne tematy... Tym bardziej interesujące dla mnie. Do Jelinek zrobię kolejne podejście, na 100%. Na razie moja przyjaciółka też utknęłam i nie może ruszyć dalej. I tak sobie tkwimy.
Niestety, "Kolejka" nie dość, że nie moja, to zostawiłam w Lublinie. Już mi się za to dostało. Jestem na finiszu "Stóp..". Obecnie "Stopy.." są w innym mieszkaniu niż ja. Ale dziś się połączymy :> Jednym słowem - wprowadzam się na Solec. Acha, do piątku doczytam, pamiętam, pamiętam. Czajkę odbiorę z dworca. Mam nadzieję, że wyzdrowieję do tego czasu, nie chciałabym jej zarazić. Na razie jestem ledwo żywa. Czajce ...
Dokładnie! Tak - dla Rogasia, NIE! - dla Maryśki. ;-D
Najgorszych nie było - nie czytuję rzeczy, które mnie nie interesują. :-)
Z "Wykluczonych" piszę właśnie recenzyjkę, jak skończę, to będzie. :-) Oates, jak zwykle, znakomita. O "Gwałcie" nic nie napiszę, bo mnie dławi i nóż mi się otwiera w kieszeni, a mnie się denerwować nie wolno. :> Szalenie wnikliwie napisana książka, ujęcie tematu niebanalne. Zresztą Oates każdy temat umie ując niebanalnie. "Czarna topiel" jest kolejnym tego przykładem - generalnie powieść o tonięciu. Jakby zatrzymany czas. Auto wiozące dwoje pas...
A co było najgorsze? Po "Wykluczonych" mój stosunek do twórczości Jelinek uległ gwałtownemu oziębieniu".
Ten Martin wciąż mi nie daje spokoju. Bo zastanawiam się czy to ja jestem szczególnie wrażliwa (przecież inni to czytają) czy też on jest wyjątkowo okrutny (książkowy Lars von Trier). Jak na Ciebie działają te wszystkie zmyślne opisy tortur? Zastrzegam, że lekturę skończyłam na drugim tomie, więc nie wiem co było dalej.
A "Kolejkę" masz własną? :> Myślałam, że "Stopy Pana Boga" już skończyłaś! W sierpniu Manifestacje Poetyckie, weź pod uwagę. Jakoś tak w drugiej połowie miesiąca. :-)
Przeczytałaś "Wykluczonych"! Mnie pokonali. Jak Ci się czytało? Jakie odczucia? Widzę 6, ale 6 to pewnie i ja z moimi problemami w czytaniu tej książki, jej postawię ;) Oates też mnie kusi od dłuższego czasu. Możesz coś o tych książkach napisać więcej?
"W 80 dni dookoła świata" Verne (5)(Odrabianie zaległości z dzieciństwa) "Harry Potter i Komnata Tajemnic" (powtórka z 4 na 5) "Wywieranie wpływu na ludzi" Cialdini (5) "Białe noce" Dostojewski (3) "Malowany welon" Somerset Maugham (5) "Harry Potter i więzień Azkabanu" (powtórka z 5 na 6) "Harry Potter i Czara Ognia" (powtórka z 4 na 5) "Dynastia Miziołków" ...
Lipiec jeszcze uboższy w lektury niż sierpień. Czytam głównie dokumenty związane z funduszami unijnymi :P a do niedawna także ogłoszenia o wynajmie mieszkania. Przyjemnie czas spędzam także przeglądając raporty OBOPu i CBOSu ([sibios]u jak przeczytała kiedyś dziewczyna na 4. roku socjologii)na temat nawyków zakupowych Polaków. Jednym słowem - nędza. "Zrozumieć zacofanie" A. Sosnowska (5) autorka zebrała poglądy różnych badaczy, histo...
Najlepsze w tym miesiącu: "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" Ligocka (5) "Dotknięcie pustki" Simpson (6) "Czarna topiel" Oates (5) "Gwałt" Oates (5) "Misja szczeniak" Kopelman & Roth (6) "The Wee Free Men" Pratchett (5) "Mąż i żona" Shalev (6) "Życie miłosne" Shalev (5) "Przepiórki w płatkach róży" Esquivel (5) "Dziewczyny z Portofino" Plebanek (5) "Wykluczeni" Jelinek (6) "Mężczyzna od podstaw" Vincent (6) "Korytarz" Ławrynowicz...
Cierpienia wynalazcy (Balzac Honoré de) 4 Elizabeth Costello (Coetzee John Maxwell) 5 Emilka na falach życia (Montgomery Lucy Maud) 5 Jak uleczyć fanatyka (Oz Amos) 4 Julita i huśtawki (Kowalewska Hanna) 6 Kobieta zawiedziona (Beauvoir Simone de) 5 Koniec i początek (Szymborska Wisława) 6 Ludzie na moście (Szymborska Wisława) 6 Moja mama czarownica: Opowieść o Dorocie Terakowskiej (Nowak Katarzyna T.) 6 Nie skończona krucjata (Wo...
A ja przeczytałem "Sierotkę..." i byłem zachwycony (a działo się to w drugiej klasie szkoły podstawowej! Do tej pory stoi u mnie na półce budząc dobre wspomnienia.
Richard Dawkins – Bóg urojony (6) Nic o tym nie napiszę, bo nie potrafię, ale polecam. Stanisław Szenic – Ochmistrzyni i faworyty królewskie (3) Karol Olgierd Borchardt – Kolebka nawigatorów (4) Ann Brashares – Stowarzyszenie wędrujących dżinsów (1) Robert D. Hare – Psychopaci są wśród nas (4) Guy Breton – Lotny szwadron swawolnych pań (5) Stanisław Szenic – Królewskie kariery warszawianek (3) Bor...
3 - hm... może "Ziemia obiecana"?
264. M. hrabina Dönhoff – Dzieciństwo w Prusach Wschodnich – 6 265. S. Argov – Dlaczego mężczyźni kochają zołzy – 4 266. U. K. LeGuin – Lewa ręka ciemności – 3 267. M. Jackiewicz – Garniec, M. Garniec – Pałace i dwory dawnych Prus Wschodnich – 6 268. H. Kowalewska – Maska arlekina – 5 269. H. H. Kirst – 08/15 w koszarach – 6 270. D. Friedman – Królewskie koc...
A czemu "Rozmowy lampowe" tak nisko oceniasz? Czy poza niedopracowaniem redakcyjnym jakieś wady są tam jeszcze? Mam to w planach... dalekich pewnie. :-)
Napisz, proszę, więcej o: "Zima w Sztokholmie" Pleijel Agneta (4) "Dom Małgorzaty" Kujawska E. (6!) "Fototerapia" Sowula K. (5+) "Szklana huta" Odija D. (5-) "Cud" Karpowicz I. (5+) "Wyspa" Rylski E. (4-) „Plac zabaw” Kochan M. (3) „Taniec w skorupkach” Tryzna T. (3) Niby różne opinie już słyszałam i czytałam, ale jeszcze jedna nie zaszkodzi. Ciekawa jestem bardzo. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)