Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Pytanie trudniejsze niz gdyby chodziło o ksiazki ale odpowiem "To wspaniałe życie" z 1946 r. z udziałem Jamesa Stewarta najwybitniejszego aktora starego pokolenia
1. Artemis Fowl: Arktyczna przygoda (Colfer Eoin) Ocena: 6 2. Czarny Pergamin (Dębski Rafał) Ocena: 5 3. Drugie zapiski na pudełku od zapałek (Eco Umberto) Ocena: 5- 4. Maigret i trup bez głowy (Simenon Georges) Ocena: 5- 5. Maigret zastawia sidła (Simenon Georges) Ocena: 4 6. Necrosis: Przebudzenie (Piekara Jacek (pseud. Craft Jack de) & Kucharski Damian) Ocena: 6 7. Pan Lodowego Ogrodu (Grzędowicz Jarosław) Ocena: 5 8. Przewodnik po Pol...
W miesiącu lipcu próbowałem się zaprzyjaźnić z następującymi pozycjami: 1."Katedra w Barcelonie" I.Falcones (5-) 2."Cuda Ojca Pio" R.Allegri (4) 3."Kult" L.Deresz (4) 4."Wyznania gejszy" A.Golden (4)
Jesli chodzi o pary to James Stewart i Margaret Sullavan w filmie "Sklep na rogu" niestety współczesna wersja tego filmu pt. "Masz wiadomosc" wypada bladziutko Meg Ryan i Andy Garcia w filmie "Kiedy mężczyzna kocha kobietę"
1. Rayban Chloe - Wirtualna płeć (4) 2. Nader Jonar C. - Generacja Z (2) 3. Gołubiew Antoni - Złe dni (4) 4. Ondaatje Michael - Angielski pacjent (4) 5. Ćwiek Jakub - Kłamca (5) 6. King Stephen - Cztery pory roku (5) 7. Kapuściński Ryszard - Cesarz (4) 8. Schneider Robert - Brat snu (4) 9. Libera Antoni - Madame - dziś skończę
Niestety, więcej nie potrafię pomóc. Może kiedyś, jak będę miała komu te kołysanki śpiewać. ;-)
Zgadza sie Lecą żurawie to wspaniały film no i wyciskacz łez (scena w lasku brzozowym, porzegnanie Borysa przy kratach no i scena koncowa na peronie te momenty najbardziej zapadły mi w pamieci). Co do innych filmów to : "To wspaniałe życie" w scenie jak George błaga Boga aby mu zwrócił życie i jak wpada do domu i wszystkich sciska. "Psim tropem do domu" od pewnego momentu nie da się nie płakać "Z miłości do..." -...
U mnie też niewiele: "A lasy wiecznie śpiewają" Trygve Gulbransen (5) "Dziedzictwo na Bjorndal" Trygve Gulbransen (5) "Niedzielne dziecko" Ingmar Bergman (3) "Wybór" Mary Sheldon (2) "Unik" Jonathan Kellerman (3) "Targowisko próżności" William Thackerey (4) "Harry Potter & The Deathly Hallows" (5) "Love Story" Erich Segal (4) "Zima naszej goryczy" J...
Dokładnie. Quizz dobiegł końca. Dziękuję za zabawę! 1. Brat wujka przy chrzcielnicy - "Ojciec Chrzestny" 2. Do niej mleka zabrakło - "Czarna Kawa" 3. Kraina spóźniona w kolejce - "Ostatni kontynent" 4. Nieprawdomówny - "Kłamca" 5. Szyfry malarskie - "Kod Leonarda da Vinci" 6. Skupieni z obrączką - "Drużyna pierścienia" 7. Nie popisał się hojnością - "Skąpiec" 8. Wczes...
Dziękuję bardzo! A znasz może jakieś antologie zawierające teksty kołysankowe różnych autorów? Ja mam już poniższe zbiory: 1. Poezja dla dzieci. Antologia form i tematów, oprac. R. Waksmund; 2. Antologia poezji dziecięcej, Ossolineum; 3. Szedł czarodziej, t. 1 i 2; 4. Luli, luli..., oprac. A. Kowalczykówna.
3. Ostatni kontynent?
Halina Snopkiewicz "Tabliczka marzenia". Mnie się podobała.
E.Paukszta "Młodość i gwiazdy" E.Jackiewiczowa "Tancerze" E.Kobylińska-Masiejewska "Córki chcą inaczej" K.Berwińska "Con amore"
Wywalone.
Właśnie znalazłam. Gdyby ktoś chciał zajrzeć: http://www.wydawnictwoliterackie.pl/ksiazka.php?ID=1674
Przeczytane w lipcu (mało, bo wypadły mi nieplanowane długie wczasy u ciotki, gdzie po prostu nie ma warunków do czytania (dwa małe bachory, z którymi się trzeba bawić, ale miłe bachorki:). Za to w sierpniu już nic mnie nie zatrzyma: 1) Siedemdziesiąt siedem zegarów, Christopher Fowler 2) Adrian Mole- Czas cappucino, Sue Townsend 3) Błękitny zamek, Lucy Maud Montgomery 4) Rzeźnia numer pięć, Kurt Vonnegut 5) Pamiętaj, że tam są schody!, Kr...
U mnie znów niewiele: 1. H.Klimko-Dobrzaniecki "Krysuvik/Dom Róży" - 4 (jest recenzja) 2. H.Vogler "Romanse literatury" - 4 ( " ) 3. J.Grzegorczyk "Niebo dla akrobaty" - 5 ( " ) 4. O.Bocheńska "Biała wieża" - 3 ( " ) 5. M. Łoziński "Reisefieber" - 4 ( " ) 6. F.Mayes "Rok w podróży" - 5 - jeśli komuś się podobały powieści-reportaże z Toskanii, to polecam - mniej ...
A w który dzień chcesz się dołączyć? Bo jak w sobotę, to o 12. :-)
1.Stopy Pana Boga: Metafizyczny przewodnik po Tatrach (Rudowski Krzysztof)5 2.Dom Augusty(Axelsson Majgull)6 3.Ja, Tituba, czarownica z Salem(Condé Maryse)5 4.Bogowie, honor, Ankh-Morpork(Pratchett Terry)5 5.Tortilla Flat(Steinbeck John)3 6.Eryk(Pratchett Terry)5 7.Reisefieber(Łoziński Mikołaj)5 8.Dotknięcie ziemi(Manicka Rani)5 9.Lekcje od mamy: hołd dla kochającej mądrości (J.Ryan & R.Kipling)4 10.Rzeźnik(Reyes Alina)3 11.Powrót(Ru...
Okropnie się rozczarowałam... Liczyłam na coś lepszego. Mniej obrzydliwego, brzydkiego, odrażającego itp. itd. Rozczarowanie miesiąca, bo od dawna chciałam przeczytać tę powieść, nawet rozważałam kupno, bo nigdzie nie mogłam jej dostać. Na szczęście nie kupiłam, bo bym była na siebie wściekła. ;)
Tomik WL będzie miał tytuł "Punkt równowagi" - "W skład tomu wchodzą: „Gdie tak swobodno dyszit czełowiek…”, Uśmiech z góry, Nekyia, Siódma, Pożegnanie, List, Coco de Oro, Punkt równowagi, Spotkanie, Spadek, Zmierzch." (podaję za www.wydawnictwoliterackie.pl). I ma się ukazać w listopadzie. A co do "Szkiców" - pewnie masz rację, pewnie są bestsellerem.
Przegapiłam fakt, że przeczytałeś "Dziecko dla początkujących". Cudne, prawda? :) Druga część też jest świetna. I inne pozycje Leszka Talki. Naprawdę, powinny Ci się spodobać. :)
Tak "Szkiców". Ponadto były jeszcze "Zmierzch".
Ale czego? - "Szkiców"? Czy któregoś innego Bobkowskiego? Pytam - bo sie uzależniłam.
A dlaczego "Pachnidło" tak nisko?
Widzę, że miesiąc z Kowalewską... :) Też bym tak chciała! :) "Maska Arlekina" taka rewelacyjna? Warto zainwestować i kupić?
84. Gąska Balbinka (4) 85. Fastryga (4) 86. Taniec w skorupkach (2) 87. Poczta literacka (4) 88. Wielka Czwórka (4) 89. Pachnidło (2) 90. Pocałunek Fauna (5) 91. Listy do Małgorzaty Musierowicz (4) 92. Dom nad rozlewiskiem (4) 93. Śniadanie u Tiffany`ego (3) 94. Chwast (6) 95. Trzynasta opowieść (6) 96. Strzały w Stonygates (3) No i kilka książek zaczętych, ale nie zdążyłam skończyć czytania. Będą już zaliczone do wspomnień sierp...
To o której godzinie mam się do Was dołączyć? Bo mi się nie chce czytać wszystkich postów.:-) P.S. Będę z bliźniakami.:D
Oglądałam dzisiaj najnowsze wydanie w "Czułym". Piękne! Z trudem powstrzymałam się, aby nie kupić.
Joanne Harris: "Czekolada", "W tańcu" Judith Fathallah: "Chuda"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)