Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
spis prowadzę, wpisuję doń to co czytam aktualnie, i co czytałem kiedyś a mogą sobie przypomnieć. Nie włączam do niego opracowań naukowych, i książek popularnonaukowych, z pewnymi wyjątkami. Liczby miesięczne i roczne są różne, i dokładnie liczyć mi się nie chce, w tygodniu czytam średnio 1 - 6 książek. W spisie mam 618, co nie przekłada się jednak na ilość ocen w biblionetce, bo np. Poe to u mnie pozycje Niesamowite opowieści, Opowiadania tom 1 ...
K. Brandys- opowiadanie "Jak być kochaną".
Przepraszam ;)) Nie widziałam tego wcześniej ;)
Według mnie przesadny pedantyzm Poirota ciężko nazwać nerwicą natręctw.
Ale co do "Komu bije dzwon", to też się zgadzam :-)
Z całej Twojej listy przeczytałam w tym miesiącu tylko "Bez skrupułów" Harlana Cobena. Ciekawa jestem czy podobało Ci się równie mocno jak mnie:)
Gdy zaczynałam czytać "Przeminęło z wiatrem", postać Scarlett bardzo mnie irytowała. Jednak z czasem wydała mi się coraz bardziej interesująca. I tak już zostało do końca.
Wystawiasz mnie na próbę aurico ;-)I jedną i drugą lubiłam, no, ale cóż muszę wybrać z bólem serca!: społeczna (ale ciężko mi to przyszło, bo obie najlepiej lubiłam ze studiów i nimi się interesuję).A teraz pytanko: blondynka(blondyn) czy brunetka(brunet)?
http://www.miron.art.pl/ Szczególnie polecam dział Wywiady. Są co prawda tylko 3, ale za to dobre. A poza tym wiele pożytecznych informacji i nawet sporo twórczości.
Masterman J. "Brytyjski system podwójnych agentów" (6)- jak dla mnie rewelacja, choć jest to tylko bardziej dopracowany raport na temat działalności podwójnych agentów. Sapkowski A. "Ostatnie życzenie" (6) Sapkowski A. "Miecz przeznaczenia" (6)- co tu dużo mówić Sapkowski pozostanie jednym z moich ulubionych pisarzy, a do wiedźmińskiej sagi wrócę jeszcze nie raz. Clarke S. "Jonathan Strange i pan Norrell&...
Nie potrafiłam jednak się powstrzymać i już kilka dni po przeczytaniu "Przeminęło z wiatrem" sięgnęłam po "Scarlett". Po prostu ta historia wydała mi się niedokończona. "Scarlett" Alexandry Ripley oczywiście nie dorównuje powieści Margaret Mitchell, ale nie jest również taka zła, jak myślałam. Najgorsze, że postacie mają trochę inne charaktery. Interesujące jest jednak to, że część powieści dzieje się w Irlandii. No ...
:-)
Oj przepraszam, nie zauważyłam :-)
O, zespół Tourette'a też zawsze mnie interesował, dziękuję Ci Verdiano :-)
Auuuu! Vasariah! Sprawdzaj proszę w jakim dziale pojawia się temat. Ten jest pod konkretną książką i nie dotyczy WSZYSTKICH cudownych pozycji! Potem nie będzie wiadomo kto, gdzie i o czym rozmawia. :-)
Ja też ją uwielbiam, w końcu akcja dzieje się w moim ukochanym mieście :-)
Już nawet to zrobiłam. :-) [artykuł niedostępny]
Faktycznie, "Baśnie z 1000 i jednej nocy" są świetne :) Ostatnio sama czytałam z powodu braku innej lekturki:) Wciąga:):)
Jest ich sporo, ale duże wrażenie zrobił na mnie "Cień wiatru" Zafona, "Poczwarka" Terakowskiej (jest świetna ze względu na moje zainteresowania), a książka, którą wielbię ponad wszystko są "Dziady" Mickiewicza. Od małego mi się podobała, a pierwszy raz pożyczyła mi ją koleżanka w podstawówce i od razu zapałałam miłością do jej klimatu. Czytam ją nawet urywkami, jak mnie coś najdzie :-)
heh tylko 3 latka :):):)
autokar
Powiedziałabyś, proszę :) coś więcej o 'wampirzycy' - właśnie zabieram się za Europejki, tylko nie wiem, w jakiej kolejności... ;)
Leon Donna - Cicho, we śnie Leon Donna - Szlachetny blask Leon Donna - Zgubne środki Leon Donna - Znajomi na stanowiskach Leon Donna - Morze nieszczęść Swärd Anne - Lato polarne Radojčić-Kane Natasha - Powrót do domu Jankowska Magdalena - Świat według Emira Kusturicy: Próba monografii twórczości Queneau Raymond - Ćwiczenia stylistyczne
Napiszesz coś o "Bizarach"? Zerknęłam pod książkę - jest tam cytat i.. . mało mi! Czytałam tej autorki "Skrwawione wzgórza..." i chętnie sięgnę po coś jeszcze.
Pani Steel tak- ale ostrożnie, gdyż tam jest baaardzo wysoka umieralność :)
ależ wolno ci :) nie zamierzam wam przeszukiwać półek - ale dzięki za propozycję, to już druga osoba - napisałam teoretycznie o ukrywaniu z się z czytaniem powieścideł a wszyscy się nagle unoszą godnością :) oczywiście wolno czytać i dobrą biografię i złą biografię i nawet książkę telefoniczną- jeśli ktoś ma życzenie. życzę miłego czytania.
W czerwcu: -> Gisele Prassinos - Twarz muśnięta smutkiem (5) -> David Camus - Rycerze królestwa (1, nie zdzierżyłam i oceniłam bez kończenia) -> Krzysztof Rudowski - Stopy Pana Boga (4) -> Robert McLiam Wilson - Ulica Marzycieli (5) -> Ewa Szumańska - Bizary (5) -> Rose Tremain - Muzyka i cisza (5) -> Jerzy Sosnowski - Apokryf Agłai (5) -> George R.R. Martin - Starcie królów (6) -> Ellis Peters - Dziewica w bry...
To może i ja dołożę zagadkę? Jest stara więc pewnie znacie, dla mnie kiedyś była dość skomplikowana ;-) "witaj bracie synu mojej żony co robi nasz ojciec a mąż mojej żony" jak to możliwe?
"Wisłocka - owszem - stoi. Ta książka zdziałała masę dobrego w normalnych czasach. Co tu porównywać?" a jeszcze więcej dobrego w czasach nienormalnych :) ale o porównanie nietrudno, szczególnie jak się przypomni jakim była obiektem skeczy kabaretowych :) właściwie tyle się z niej naśmiano, że niektórym nawet udało się ukryć, że ją starannie przeczytali :) I absolutnie nie chciałam nikomu odmawiać prawa do wyrażania swojego zdania, a ju...
I ja swoje dołożę w tym miesiącu. O "Doskonałym smaku Orientu" Kłodkowskiego, "Wspomnieniach Farah Diby-Pahlavi (brrr) i "Nad Afganistanem..." - pisałam. Jeszcze tylko: antologia,” Estetyka japońska: Słowa i obrazy” (Ocena: 5) Nareszcie zdołałam rozgryźć różnice pomiędzy "waka", "haiku" i "renga", dowiedziałam się jak istotną rolę w rozwoju literatury i sztuki odegrały w Japonii kobiety i(!) mogłam przeczytać fragment najsłynn...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)