Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Na prośbę Damiana i ja podzielę się wspomnieniami. Otóż, w czerwcu, pierwszym miesiącu bez nauki, po kilku intensywnych, w trakcie których czytanie okupione było wyrzutami sumienia, popadłam w czytelnicze szaleństwo. ;) Przeczytałam bardzo dużo jak na mnie. Szósta klepka (6 - bez zmian) Kłamczucha (5- bez zmian) Kwiat kalafiora (6 - bez zmian) Ida sierpniowa (6 - bez zmian) Opium w rosole (6 - bez zmian) Brulion Bebe B.(6, było 5) No...
ksiązki z serii owocowej np Sowy, obecnie z nowości to "bajerom wbrew".
Policjant pyta faceta dlaczego zamordował sąsiada, a ten odpowiada: -Bo powiedział, że mam osę na nosie, spojrzałem w lustro, a on krzyknął "Prima Aprilis"! No więc ja naplułem mu na czoło i odpowiedziałem "Śmigus Dyngus"!, a on po tym zgasił mi papierosa na czole i powiedział "Popielec"!, a ja jak już nie oddychał powiedziałem "Zaduszki"!
Spotyka na drodze ksiądz prostytutkę, podchodzi do niej i mówi: -Zejdź dziecino ze złej drogi! -A to tędy nie jeżdżą Tiry proszę księdza?
"Kulturowe sprzeczności kapitalizmu" D. Bell (5!) "Rozmowa o wielkiej przemianie" Piotr Sztompka & Andrzej Koźmiński (4) "H.P. Lovecraft. Przeciw światu, przeciw życiu" M. Houellebecq (5!) "Zamglony horyzont" Mike Resnick (4+) "Simulakra" PKD (4) "Wszystko dla pań" t.1 i 2 E. Zola (5) "Ja, inny. Kronika przemiany" I. Kertesz (5) "Kobieta z wydm" Kobo Abe (w czy...
polecam "Bajerom wbrew" - tylko, ze to akurat jest na dwa wieczorki maksymalnie - zakładając, że na tych wieczorach będziesz jeszcze przy okazji spotykac sie ze znajomymi:) jełsi nie to jeden wieczór czytania :)
Spotyka sąsiad sąsiada i przechwala się koledze: -A wiesz kupiłem sobie 100 hektarów pola. -Wiem. -A skąd wiesz? -Bo właśnie widziałem jak twój koń powiesił się za stodołą.
No to taki stary: Puka wilk do lisiej nory i otwierają mu małe liski. Wilk mówi: -Jest matka? -Nie ma. -A ojciec? -Też nie ma. -A chcecie w te rude pyski?
To ja napiszę moją odpowiedź: Hamulcowy mieszka w połowie drogi między Chicago, a Detroit w sąsiedztwie pana _______, który zarabia 3 razy więcej od niego. Nie może to być pan Robinson, który mieszka w Detroit. Nie może to być też pan Jones, który zarabia 20 tys dolarów, gdyż 20 tys nie jest podzielne przez trzy. Dlatego sąsiadem hamulcowego musi być pan Smith. Pasażer, który ma takie samo nazwisko jak hamulcowy, mieszka w Chicago. Nie może to b...
"Magda.doc", "Paulina.doc"
Też NIE lubię! Z książką da się iść do łóżka, z komputerem NIE! Ale czasami nie ma wyjścia! Gdyby nie komputer NIGDY bym Cie Nie poznała:-( a tak wiem, że jesteś!)
Kiedyś czytałam pewną książkę, ale jak to najzwyklejszy człowiek zapomniałam tytułu. Proszę o pomoc. Bohaterami są dwaj chłopcy i prawdopodobnie ich ojciec. Podróżują po świecie, rozwiązują zagadki, przeżywają przygody. Wydaje mi się, że to był jakiś cykl. Pamiętam jedno wydarzenie: chłopcy zostali porwani i osadzeni na wyspie, gdzie spotkali Murzyna (chyba) o imieniu Omo (też chyba:)). Z góry dziękuję za pomoc :)
Super, super i jeszcze raz superrr!:) Świetna książka. :) Czytałam wszystkie z cyklu Pan Samochodzik oprócz "Nawiedzonego dworu";)
Witam! Oto książki przeczytane przeze mnie w czerwcu:) : 1. "Krzywe 10", 2. "Drugi", 3. "Niezwykły przypadek dr Jekylla i Mr Hyde'a", 4. "Ala Makota", 5. "Ala Makota 2", 6. "Artemis Fowl", 7. "Eragon", 8. "Ja z nadwagą", 9. 'Ptak, Cyna i luneta wisielca", 10. "Szalone życie Rudolfa". Trochę mało tych książek, ale w lipcu będzie lepiej. ;-) ...
Szukam książek o miłości bardziej dla młodzieży i o młodzieży.
Wczoraj dostarczono mi paczkę z KKKK a wniej: 1) "Czarodziejka" - Małgorzata Warda 2) "Muzyka z kufra" - Michael Connelly 3) "Muskając aksamit" - Sarah Waters 4) "Błękitna sukienka" - Tracy Chevalier Zabieram się za czytanie :)
Dlaczego, janmamucie?
ja polecam z czystym sumieniem "Miasteczko Salem" odradzam " Colorado Kid" moim zdaniem beznadzieja
Z tego co sie orientuje to do 'czarnego charakteru " występującego w powieści
Ja, gdy zobaczyłem 17, w ogóle straciłem chęć do tego konkursu.
no to może ostrzej-seks
Jeszcze Eoin Colfer
noc
Podobno któryś krytyk powiedział:"Jeśli Lem nie dostanie Nobla w ciągu następnych 20 lat to dlatego, że ktoś powiedział komisji noblowskiej, że pisze fantastykę" cytuję z głowy. Miał Lem spory wpływ na fantastykę, dzięki niemu Polska nie leżała na jakimś literackim zad... ale była w centrum uwagi. Inspirował też innych autorów, choćby do tego aby zaczęli pisać, choć słyszałem, że trudno było się przebić przez jego autorytet twórcom ina...
Ostatnio natknąlem się na Rolanda Topora, rysownika i pisarza.Jego twórczosc to najczęsciej przewrotne makabreski, bardzo przy tym zabawne. Przeczytałem już zbiór Cztery róże dla Lucienne, a w domu mam Abecadło Topora, i Księżniczka Angina. Co wy sądzicie o tym autorze?
Anne Rice czytałam tylko "Wampir Vittorio" :-) Po rosyjsku? Pięknie! Też chciałabym się kiedyś nauczyć tego języka :-)
gwiazdy
"w niej dużo magi...". A może pieprzu? I lubczyku?
Do końca czerwca będe się obijać i spędzać całe dnie na czytaniu i nadrabianiu zaległości filmowych, robiąc krótkie przerwy na wycieczkę rowerową, spacerek po parku czy kino. W lipcu wybieram się na dwa tygodnie do Ustki, a potem pewnie na mazury do rodzinki.
Działają mi na nerwy bohaterowie "Ali Makoty" (a główna bohaterka szczególnie). Nie lubię Balladyny i Anieli z "Jeżycjady". Nie cierpię ojczyma Gabi z "Dobranoc, słonko" oraz Mrozelli i Szkarlatyny z książki Kaye Umansky.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)