Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jeśli w domu - to na półsiedząco, z piramidą poduszek pod plecami, albo leżąc na jednym boku, z "pulpitem" z pozwijanych 2 poduszek, na którym układam sobie książkę. Jeśli w ogródku - to na plażowym krzesełku, bo niestety nie umiem czytać leżąc na brzuchu (i wskutek tego zawsze mam nieopalone plecy i tylną część nóg...). Najdziwniejsze natomiast pozycje, w jakich zdarzało mi się ongiś czytać, to: a/ w marszu, z książką rozłożoną na rąc...
Ja czytam albo w łóżku albo w pociągu. Czasem w przerwach między zajęciami na uczelni :-). Wychodzi, że częściej na siedzącą :).
:)) Mogę jeszcze dodać, ze wezmę taką niedużych rozmiarów. :))
Teraz niedawno, chyba pod koniec marca albo na początku kwietnia (wyd. w Znaku). Dużo wspominanych tytułów pochodzi z literatury niemieckojęzycznej (bo autorka jest tłumaczką z niemieckiego) - takich autorów jak np. Frisch, Sebald, Bernhard, i także z wcześniejszych okresów historycznych. Ale jest i Molier, Kochanowski, Proust, Nabokov, Andersen, Arendt, Thoreau, Pasternak, Sobolewska ("Cela"), a są teksty poświęcone jakiemuś określonem...
Wyłącznie w pozycji leżącej z poduszką ortopedyczną pod karkiem. Tylko taka zdrowa jest dla kręgosłupa i najmniej bolesna. Żadnej innej nie toleruję, chociaż czasem skuszę się na rozkładany fotel specjalnie do czytania. :-)
:):) no to mamy konkret :):) ok jakby co wiem jak szukać - hahaha zawsze to lepsze niż zaczepianie wszystkich na Placu lub uporczywe przyglądanie się innym:):)
Hmm, ja pewnie przyjdę z książką, usiądę na ławeczce i pewnie sobie będę czytać czekając na Was :).
Hmm jeśli tylko pozbędę się do tego czasu nad wyraz paskudnego wiruska (hahahah ach ten katar!!), to chętnie przybędę. Małe pytanko: Plac Chrobrego ok, godzinka ok, ale jak Was rozpoznam? :):) czy każdy ma obowiązek mieć pod pachą jakąś książkę? ;););) pozdrawiam z Oświęcimia
Poczwarka zrobiła na mnie ogromne wrażenie, natomiast Diabeł ubiera sie u Prady - bardzo dobre. Fajne czytadło.
Hmmm. Ja najczęściej siedzę sobie na wersalce, a nogi wyciągnę na pufie. Niekiedy także biorę nogi do góry, na wersalkę ;) Pozycji leżącej nie toleruję w ogóle, niewygodna i szkodliwa dla wzroku.
Dziękuję bardzo za pomoc. Poszukam wskazanych lektur :)
Pierwszy miesiąc od wielu, w którym powróciłam do znęcania się nad książkami i nadrobiłam zaległości. Przy okazji powrót do "Ani z Zielonego Wzgórza". Miauh... wreszcie w ibliotece znalazły się ładnie ułożone i uporządkowane, no i nowe egzemplarze, w których nie brakuje żadnych stron. Nie mogłam sobie odmówić. xD 1. Poczwarka - Terakowska 2. Bóg, którego szukasz - Billy Hybels 3. Ono - Poczwarka 4. Cienie Nocy - Nora Roberts 5. M...
Ech... a ja znowu powiem to samo: czyta się tyle, na ile ma się ochotę. Nie czas - czas się organizuje. Kwestia wyboru. No i ja nie liczę, nie interesuje mnie ilość, tylko jakość. Nie wiem, ile czytam (liczbowo), ale na pewno mało, mało, mało - to jedno wiem. I więcej czytać nie będę, bo nie zamierzam zrezygnować z innych moich pasji, pracy i długich spacerów z psem. Ja bym chciała wiedzieć, jak się robi to, że się czyta, a się nie czyta. Bo tu, ...
Ja w kwietniu przeczytałem następujące książki: J. Nilsson- "Rebeliantka o zmarzniętych stopach" (5) R. Chwiszczuk- "Gumowe miasto" (4) S. Żadan- "Big mac" (2) S. Fortes- "Albański kochanek" (4) K. Sowula- "Fototerapia" (5) J. Bayly- "Noc jest dziewicą" (3) oraz (już bez oceniania- kto jest ciekaw moich ocen, zajrzy do profilu): J.M. Coetzee- "Powolny człowiek" F. ...
Może temat trochę nie związany z książkami. Ale w jakiej pozycji i w jakim miejscu się wam najlepiej czyta. Ja czytam u siebie w pokoju. Moja pozycja to opieranie się o ścianę. Po dłuższym czasie niestety zaczyna boleć mnie kark. Możecie mi doradzić w jakiej pozycji się najlepiej czyta? W jakiej wy to robicie?
Eh... nie obędzie się od komentarzy... jak to zrobiłaś, że przeczytałaś ponad 30 książek? też chce mieć takie możliwości i tyle czasu na to...
"Każdy umiera w samotności" - Fallada "Pełnia serca" - Eldredge John - świetna książka!!
To był trudny miesiąc, ale książki (z wyjątkiem Panny) niezłe. Ivo Andrić: -Panna (powtórka) -Mara Kochanica -Helena, kobieta której nie ma (i inne opowiadnia) Ivo Andrić - Kazimierz Żórawski (także powtórka) Zaproszenie do Gruzji (fragment książki Kirgiz schodzi z konia) - Ryszard Kapuściński Kadisz, modlitwa za umarłych - Isak Samokovlija Rozmowy z Cioranem - "praca zbiorowa" Mam nadzieję, że uda mi się dokończyć: Na ...
Właśnie piszę na ten temat pracę magisterską :) Na ten temat jest multum książek, najlepiej wpisz w wyszukiwarkę "rodzina" i wyskoczy sporo pozycji.
Pisałam na pewno pod czyimiś recenzjami w dyskusjach o Winterson. I chyba pod jakąś jeszcze, ale już nie pamiętam gdzie. :-) W każdym razie w kwietniu to było. :-) "Czarne psy" - bardzo! Reszta McEwana czeka na mnie dzięki vevericy, a "Pokutę" mam własną. Tylko najpierw muszę przeczytać książki do oddania już 8 maja - muszę się sprężyć. A dopiero potem reszta McEwana. I Jeżycjada. I seria iberoamerykańska. I Czajka. I... i... i... :-))))) A...
W kwietniu przeczytałam po 2 książki z literatury polskiej, w której mam ogromne zaległości i 2 z literatury skandynawskiej, której ciągle mi mało : lit. polska : Ono (5) - bardzo nietypowa powieść : studium przeżyć 19-letniej bohaterki w niechcianej ciąży ; polecaiłam koleżance w pracy i też jej sie podobało :) Don Juan raz jeszcze (5) - sama znalazłam sobie te pozycję - polecam! nietypowa historia Don Juana, w tle Joanna Szalona (bardzo c...
Widzę, że "Czarne psy" ci się podobały. Bo mnie nie bardzo. I ta Winterson mnie ostatnio kusi i kusi. Jakbyś sobie przypomniała, gdzie jeszcze o jej książkach pisałaś, to wyślij mi linka. Bo znam tylko twoją recenzję na temat "Podtrzymywanie światła".
"Rubryka pod różą" mnie zainteresowała! Kiedy to wyszło? I czy możesz podać jakieś przykłady opisanych książek? Bardzo mnie ciekawi, czy to coś współczesnego, czy też dotyczy książek 19-wiecznych jak w esejach Dostojewskiego, bo to drugie mnie nie pociąga, ale pierwsze - bardzo. :-)
-"Molekuły emocji" Wiśniewski J.L 4 -"Mozart: Portret geniusza" Elias N. 5 -"Rozważna i romantyczna" Austen J. 6 -"Prośba o uśmiech" Twardowski J. 6 -"Wejść tam nie można" Błaszczyk Ewa & Strączek Krystyna 5 -"Rozważna i romantyczna" Austen Jane 6 -"Wspomnienia z niepamięci" Holoubek Gustaw 6 -"Dziennik" Mansfield Katherine 6 -"Emilka ze Srebrnego Nowiu&q...
U mnie w tym miesiącu mało, ale treściwie. Mianowicie: 1-7. M. Proust - "W poszukiwaniu straconego czasu". Doskonałe, co tu gadać! Recenzji nie piszę, ale ersatz-recenzję zamieściłam w czytatniku. 8. M.Hirszowicz - "Stąd, ale dokąd?" - taki elementarz socjologiczny naszych czasów - poprawny, solidny, ale do Baumana daleko... 9. H.Mankell - "Psy z Rygi" - relatywnie słabszy od większości innych kryminałów z Wallan...
Zacząłem pod koniec miesiąca, zrobiłem sobie pewną przerwę z książkami. W tym miesiącu przeczytałem "Ojca Chrzestnego" Mario Puzo. Wyśmienita powieść. Kto nie przeczytał, powinien to zrobić natychmiast ;)
Nie zachwyca mnie ten miesiąc czytelniczo. Miałkością swoją razi, nawet tam, gdzie o naprawdę dobre książki chodzi. Zachwytów mi brakuje - może poza "Niembschem...". Pewnie coś jeszcze skończę, dopiszę wtedy. Odojewski Włodzimierz, Jedźmy, wracajmy i inne opowiadania (4) Nadal tegoż, Zmierzch świata (3) Jarzębski Jerzy, Natura i teatr: 16 tekstów o Gombrowiczu (-4) Kiš Danilo, Ogród, popiół (+5) Czesława Miłosza autoportret przek...
181 książek oceniłem. Najwyżej znajduje się "Mały przyjaciel" Sławomira Mrożka z 89%.
Ja nie czytam zbyt wiele, a więc ten miesiąc mogę zaliczyć do udanych :) 1. Sławomir Mrożek - Baltazar [4] 2. Eric-Emmanuel Schmitt - Kiedy byłem dziełem sztuki [5] 3. Sławomir Mrożek - Męczeństwo Piotra Oheya [4] 4. Sławomir Mrożek - Indyk [5] 5. Sławomir Mrożek - Tango [4] 6. Sławomir Mrożek - Szczęśliwe wydarzenie [4] 7. Haruki Murakami - Norwegian Wood [4] 8. Sławomir Mrożek - Krawiec [4] 9. Sławomir Mrożek - Amor [4] 10. Sławom...
O hodowli jedwabników (między innymi) jest też "Jedwab" Baricco - też polecam! A Chevalier mam w planach, "Damę" nakazał mi przeczytać promotor. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)