Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A to moje przeczytane w kwietniu :) - "Syn innego mężczyzny" K.Stone - "Zabójstwo przy moście" A.C.Doyle - "Mort" T.Pratchett - "Eden-4" Hiroki Endo - "Eden-5" Hiroki Endo - "Eden-6" Hiroki Endo - "Autobiografia" A.Christie - "Eden-7" Hiroki Endo - "Eden-8" Hiroki Endo - "Eden-9" Hiroki Endo - "Formy nacisku" S.Martini - &qu...
Bo ja mam tyle różnych książek, że zaproponować nie potrafię.Poza tym pisałam Ci co mam z tego co było w Twoim schowku.
I zdecydowanie "Cyberiada" jako dzieło absolutne!
Zna ktoś? Może czytał jakimś cudem po francusku? Co nieco, dowiedzieć się można z tego artykułu: http://serwisy.gazeta.pl/df/1,34467,3637700.html Przyznam szczerzę, że zaciekawiła mnie ta pozycja. Napisałem ponad pół roku temu do wydawcy [Ha!Art] z prośbą o bliższe informacje. Otrzymałem jedynie odpowiedź, iż premierę przesunięto na jesień'07. Czy wiecie cokolwiek na temat K. Niemczyka, lub jego książki?
Ja mam wszystkie cuda Jelinek jeszcze przed sobą, nie tylko najnowszą. :-) Swoją przygodę z komiksami, o których (ach, głupia) wyrażałam się wcześniej wyłącznie pogardliwie, zaczęłam właśnie od Mausa i Persepolis, i to był strzał w dziesiątkę, już nie będę się wzbraniała przed tym gatunkiem. Pamiętam przede wszystkim drugą część. Nie lubię tego słowa, i zresztą ono tu nie do końca pasuje, ale określę ją jako wzruszająca. Ale tak wzruszającą, b...
Oczywiście, że pamiętam! Czytając dalsze tomy bardzo szybko pomyślałam "No, tak, Olga miała rację." Ale nie spodziewałam się aż takiego pesymizmu, takiego smutku, takiej nieuchronności losu. Przypomina mi to nasze filmy: "Plac Zbawiciela", "Nic", "Wrony", "Pręgi" itp. Resztę Olgo, dopowiedz sobie sama. Jedynym pozytywnym akcentem w życiu Tory jest zdobycie przez nią wykształcenia, odnalezienie...
Zawsze wieczorem, na leżąco. Z tą szkodliwością to prawda? Trochę się zaniepokoiłam.
Ha! Widziałam dziś nową powieść Jelinek w księgarni. Chciałam się podzielić :) Mausa czytałaś...byłam pod wrażeniem tego komisku o Zagładzie. Ten temat jest mi b. bliski a Art świetnie pokazał i wspomnienia ojca i to, co zostało w ojcu i w nim samym po przeżyciach wojenno-obozowych. Anna In jeszcze w planach i to niestety dalszych. Kolejka długa. ALe ostatnio czytałam Szafę i byłam oczywiście zachwycona. Ale Anna In jest inna ;) od opowiadań, p...
Kolejny całkiem dobry miesiąc... - "Poezje wybrane" P. Neruda (5) - "Miasto Śniących Książek" W. Moers (5) - "Nic nie mogło być inaczej: Listy Oskara Wilde'a" (5) - "Lala" J. Dehnel (5) - "Jeden dzień Iwana Denisowicza" A. Sołżenicyn (3) - "Portret w sepii" I. Allende (5) - "451 stopni Fahrenheita" R. Bradbury (6) - "Historie cmentarne" B. Akunin (4) - &quo...
Kwiecień u mnie raczej romański (ach, te klasycikacje ;)). "Szekspir" Giuseppe Tomasi di Lampedusa (5) To wykłady L. o twórczości Szekspira. Mówi prawie o wszystkich dziełach Williego ;) Bardzo ciekawe, tym bardziej, że oczywiście osobiste :) Zdradzę tylko, że jego ulubionym dramatem S. jest "Miarka za miarkę". Dziś przeczytałam ten esej i dzisz kupiłam "Miarkę za miarkę" :)) "Możliwe sny" Jolanta Ste...
Będę pamiętać, tylko się muszę wyrobić najpierw z innymi lekturami.
Jeśli zechcesz wykorzystać motyw niedoskonałości człowieka, proponuję skontrastować utopie z antyutopiami, w których z jednej strony człowiek niedoskonały biernie poddaje się władzy zwierzchniej, a z drugiej ta właśnie władza nie osiąga ideału. Jeśli chodzi o Lema, 'Powrót z gwiazd' pasuje cokolwiek lepiej. Moim zdaniem.
Co było utopijnego w "Edenie", nie pamiętam. Ale pomysł dobry, ja dorzuciłbym jeszcze na przykład "Fundację" Asimova, "Wechikuł czasu" Wellsa czy coś podobnego. I coś z komunizmu :D
Bardzo się cieszę :D
Zamierzam zabrać się za Strindberga - co mi bardziej polecasz na początek: "Pannę Julię" czy "Ojca"?
-> "Pigmalion" G. B. Shaw (ocena 4) -> "Makbet" Szekspir (po raz drugi; ocena 4 - awans o jeden stopień w porównaniu z tą wcześniejszą) -> "Zapiski na pudełku od zapałek" U. Eco (ocena 4+ - felietony na dość różnym poziomie, ale ogólne wrażenie pozytywne) -> "O bibliotece" U. Eco (ocena 4+ - nie dałam 5, bo chociaż ksiązka dobra, to nic nadzwyczajnego. Liczyłam na coś więcej) -> "Lis...
Przez te przeklęte egzaminy gimnazjalne nie mogłam się skupić nad żadną książką, niestety. Będę nadrabiać w maju. Małgorzata Musierowicz „Żaba” – Piętnastoletnia Ida była znacznie ciekawsza. Żaba zasługuje wyłącznie na 4. Bogumil Hrabal „Zbyt głośna samotność” i „Miasteczko, w którym czasie się zatrzymał” – „Zbyt głośną...” smakowałam słowo po słowie, zadnie po zdaniu, czekałam aż ...
Hehh... patrząc na takie zdjęcia ten dowcip pasuje... Fakt, ale są fotografowie, którzy są tylko papartziami, niestety, dać im aparat i kazać im zrobić zdjęcie doskonełe technicznie jakiegoś tam aspektu martwej natury to polegną... Trzaskają tysiące zdjęć by wybrać to jedno najlepsze a potem jeszcze poświęcić kilka godzin dopieszczając je w programie komputerowym... Troche to przykre, ale wejdź w takim razie na któryś ze stron galerii foto które ...
Przeczytane najprawdopodobniej w kwietniu (wybrane z przeczytanych w ostatnich 30 dniach, więc lista może być nieścisła): 1) "Barabasz" Johnson Grace- Ciekawa książka, w oryginalny sposób wiąże ze sobą postacie biblijne. 2) "Swedenhielmowie" Bergman Hjalmar /5/- Bardzo interesująca komedia, dziwię się, że dopiero teraz przetłumaczono ją na polski. 3) "Uciekinierka" Deveraux Jude /4/- Czytadło 4) "Pomysł gu...
Pomysł fajny. :) Ja już od pewnego czasu czytam to, co mam na półkach lub też na biurku bo na półkach się nie mieści. A mam co czytać. Całą sagę liczącą dwadzieścia kilka części. Z biblioteki pożyczam książki tylko wtedy, jeśli są mi akurat potrzebne :).
Czajka wyjechała i nie ma dostępu do netu. Będzie chyba dopiero w przyszłym tygodniu.
Sytuacja we „Władcy much” nie ma chyba nic wspólnego z utopią.
200 ofiar śmiertelnych rocznie. Dla porównania w wypadkach samochodowych ginie około 7000 osób rocznie.
Jaka szkoda! Tak na Ciebie liczyłem Nutinko! Nie wiesz, dlaczego Czajka nie odpowiada na maile?
O, dzięki wielkie, Vemono! "Autobiografię" bardzo chętnie bym pożyczyła. Tylko gdzieś pod koniec maja, bo teraz nie zdążę przeczytać. No, chyba że Ci się nie spieszy. Napisz, czy się zgadzasz, to Ci prześlę adres ma maila. I zaraz lecę zajrzeć do Twojego schowka, bo może ja też coś mam ciekawego? :-) A "Zakaz myślenia" właśnie dostałam, zaraz usunę ze schowka.
Mi też często książka towarzyszy w pociągu :). Albo uprzyjemnia czekanie:).
Ale nawet historycy się spierają - ja wybrałem jedną z opcji i przy niej stanę, bo znam kilka faktów więcej niż same nazwy i moja (być może mylna) intuicja podpowiada mi, ze jest tak a nie inaczej. :)
A bez tego nie wiedzą? Lusinka, dla mnie to dziecinne, takie myślenie.
Co sądzisz o książce "Pasażer do Frankfurtu"? Stoi to u mnie i stoi i tak się jakoś zabrać za to nie mogę...
Na Podaju kiedyś znalazłem. :) Właściwie to wygląda jak myśli zebrane z różnych wypowiedzi i publikacji, bo raczej nie było pisane do takiej książki, notabene wydanej niedawno. Jak chcesz przeczytać - podaj mi adres na maila, to Ci pożyczę. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)