Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Też lubię BN-ki. W tej dwutomowej czytałam "Upiory". W centrum będę dopiero w poniedziałek. Mam nadzieję Krawczykowski na mnie poczeka ;-)
Isidora Sekulić - Kronika małomiasteczkowego cmentarza (4+) Borisav Stanković - Żona nieboszczyka (4+) Miloš Crnjanski - Zapiski o Czarnojeviciu i inne utwory (4 -ale może zmienię - na wyżej albo niżej, muszę pomyśleć) Rastko Petrović - Opowieść z podróży (4-) Seneka - Fedra (4) J. B. Racine - Fedra (5) Sarah Kane - Miłość Fedry (4) Marcel Martin - Chaplin (4/5)
Dziękuję za linka - zmieniłaś wystrój bloga czy mi się wydaje? Przeczytałabym Piwkowską - lubię takie osobiste wędrówki. Eseje Venclovy właściwie też miały osobiste motywy. Nie wiedziałam, że Karpińskiego wznowili! Już kupuję - Merlin ma dziś urodzinową promocję. "Wściekłość i wrzask" na razie do schowka, pewnie się w końcu doczeka... :-)
Ja mam wersję dziką, bo tłumaczenie poczynione dla teatru Montownia - z tejże racji, że zajmowaliśmy się tym na zajęciach. Ale są dwa inne: bardzo stare tłumaczenie Kasprowicza (nie polecamy, chociaż zachowuje ono, przynajmniej teoretycznie ;-), poetyckie walory dramatu Ibsena) i bardziej dostępny przekład bodajże Krawczykowskiego (nasza ulubiona seria, czyli BN II 152, jeżeli już pozostać przy szczegółach, Ossolineum 1967). BN-ka bywa w naszej u...
A nic nadzwyczajnego. "Pozdrawiam" plus autograf. Nie "odpozdrawiam". :)
Osobiście nie płaczę przy książkach,ale Hrabia Monte Christo mnie wzruszył:)
A wiesz, za tego pana jednak podziękuję, nie uznaję jego istnienia. :> A co tam w dedykacji fascynującego napisał?
Oczywiście psybient i tym podobne "cosie" (jak mówisz) odnosi się do muzyki. Jeśli jesteś ciekaw jaka to muzyka to po prostu wejdź na moją stronę, wszak w dziale "scena" opisałem każdy styl, który można zakwalifikować pod tematykę strony. Ale jak możesz się dowiedzieć czegokolwiek, jeśli - po prostu - nie chcesz... Oczywiście brak mi w tym momencie skromności, lecz 106 recenzji i biografie/dyskografie 79 projektów to chyba nie...
Chcesz może "Życie erotyczne papieży" z pozdrowieniami i autografem autora? Co najmniej pożyczę. :P
Skąd masz ten dramat Ibsena? Można go przeczytać w jakiejś antologii? Mam go na liście lektur, ale jakoś nie mogę się go doszukać. W wiadomej bibliotece też go nie było...
Nie mogę się powstrzymać, żeby nie napisać: Jaka szkoda! Uwielbiam dedykacje i autografy. :)
Karolino, dziekuje Ci bardzo za przemila dedykacje na ksiazce, ktora dostalam od Elli na urodziny (Elli tez dziekuje!). To byla prawdziwa niespodzianka! PS: Mialam juz jeden egzepmlarz, ale ten "bezdedykacyjny" pojdzie na wymiane do Verdiany - to tak w ramach wyjasnienia, zeby ktos nie myslal, ze pozbywam sie ksiazki z osobista dedykacja autorki.
Jędrzeja Polaka. A i owszem, Verdiano, znaczy. Czas pomyśleć o Wielkim Powrocie. ;-) O Piwkowskiej napisałam więcej tu: http://tnij.org/wjn (że znowu sobie pozwolę na kryptoreklamę). A jeśli nie masz ochoty się przez to przedzierać, to w skrócie można powiedzieć tyle, że jest to lekki esej kogoś, kto przez fascynację twórczością doszedł do fascynacji osobowością, ta zaś doprowadziła go do poszukiwań, do ruszenia tropem poetki. Nie są to docie...
A w czyim tłumaczeniu "Wściekłość i wrzask"? Faulkner, jak widzę, nie daje mi spokoju. Jak już postawiłam na nim krzyżyk i postanowiłam nie wracać, to się do mnie ciśnie jak nie drzwiami, to oknem. Czy to coś znaczy? :> "Równina w płomieniach" czeka na swoją kolej. Piwkowska mnie zaciekawiła - napiszesz coś? Ostatnio o Achmatowej czytałam u Venclovy i mam ochotę na więcej. Gdzie zdobyłaś Karpińskiego?!
Faulkner William, Wściekłość i wrzask (5) Tegoż, Absalomie, Absalomie (6) Rulfo Juan, Równina w płomieniach (5) Huelle Paweł, Ostatnia wieczerza (3) Piwkowska Anna, Achmatowa, czyli kobieta (4) Myśliwski Wiesław, Traktat o łuskaniu fasoli (5) Karpiński Wojciech, Portret Czapskiego (5) Wołkow Sołomon, Szostakowicz i Stalin (4) Ibsen Henrik, Peer Gynt (4) Być może skończę "Zasypie wszystko, zawieje..." Odojewskiego, ale to powi...
W marcu przeczytałam: "Opowieść dla przyjaciela" - H.Poświatowska (5) - tę książkę przeczytałam pod koniec lutego, ale zapomniałam ją ująć w poprzednim zestawieniu. Dziękuję miłośniczce :-) "Przyjaciele" - M.Madera 4 "Ślimaki z ogródka" - M.Madera 4 "Cienie przeszłości" - R.Goddard 5 "Halo, pan Bóg? Tu Anna - Fynn 5 "Julita i huśtawki" - H.Kowalewska 6 "Kieszeń pełna żyta&q...
Miało być też czekam, to czytanie się rzuca nawet na klawiaturę. :-)
Mnie ostatnio sporo przybyło, a obowiązki uczelniane i czytanie "obcych" jakoś mi utrudniły kontakty z własnymi, muszę trochę zmienić podejście. A na nową Chmielewską też czytam, już jak widziałam to opowiadanie w zbiorku, to myślałam, że pewnie będzie z tego książka. :-)
Czy ktoś posiada tę książkę i zgodzi się wypożyczyć, wymienić lub odsprzedać ? zainteresowanych prosze o podanie email, pozdrawiam
Z własnymi to jest tak, że z reguły nie ma na nie czasu albo ich brak po prostu ;-) Ja swoje własne przeczytałam już prawie wszystkie, a na te, które zostały jakoś nie mam chwilowo ochoty. Teraz czekam na nową Chmielewską - ta będzie własna ;-) A w marcu: - Triumf chirurgów - Jurgen Thorwald - Małe zbrodnie małżeńskie - Eric-Emmanuel Schmitt - Nie mów nikomu - Harlan Coben - Czarnoksiężnik z Archipelagu - Ursula K. Le Guin - Kapitan Blood...
Niedawno nabyłam "Cień wiatru" Zafon'a, kto jeszcze nie czytał, polecam, książka zdecydowanie wciągająca, zafundowała mi kilka zarwanych nocy w wyniku czytania do późna :) pozdrawiam
Jak najbardziej pomyłka, ten klawisz był jakoś tak za bardzo obok. :-)
Dobrze wam poszło. :) Zgadnięte dotychczas: 1. Chatka Puchatka 2. Wahadło Foucaulta 3. Dzienniki gwiazdowe 4. Wielkie zasługi 5. Dziennik Bridget Jones 6. Limes inferior 7. Przenicowany świat (co prawda Vemona podpisała to numerem 8, ale to musiała być pomyłka) 8. Dzienniki gwiazdowe 10. Grek Zorba 12. Piknik na skraju drogi 14. Ubu król 15. Na tropach Smętka Czyli zostało jeszcze: 9. wybutlacja 11. obrotnik 13. dremer 1...
Dziś wyjazd do Irlandii to jakby codzienność. Mam wielu znajomych, którzy wyjeżdżają, żeby tam zarobić na kilka miesięcy, niektórzy nie wracają, skuszeni wysokimi zarobkami. Pewnie też znacie wiele takich przypadków. Zastanawiałam się, jak dużo wiemy o literaturze irlandzkiej. Mi osobiście przychodzi na myśli tylko jeden autor - John Banville. Z tego co wiem, jest laureatem Booker Prize. Kilka lat temu próbowałam zabrać się za "Księgę zeznań" i b...
Przeczytane w marcu: - C.S. Lewis---------Lew, Czarownica i stara szafa (4) - Tove Jansson------Kometa nad Doliną Muminków (6) - Joe Alex-----------Piekło jest we mnie (4) - Majgull Axelsson----Kwietniowa czarownica (6) - Haruki Murakami----Na południe od granicy, na zachód od słońca (2) - Michał Choromański-Biali bracia (4) - Hanna Kral---------Zdążyć przed Panem Bogiem (6) - Kurt Vonnegut Jr---Rzeźnia numer pięć (5) - M. Wojciechowska-...
Po litewsku? Nawet na ten język jest Stasiuk tłumaczony? No pięknie! :) Ja ostatnio zakupiłam "Powrót Centrali" Przemysława Czaplińskiego i już mam nawet autograf autora :) Poza tym to "Co to są sepulki.Wszystko o Lemie" i "Świat na krawędzi" - rozmowa Fiałkowskiego z Lemem. Rok minął od śmierci autora "Solaris" a ja nic nie zrobiłam z moją szczątkową wiedzą o nim. Trzeba to zmienić, stąd te książki :)
Podziwiam!! Z własnych w tym miesiącu tylko kilka powtórek, pomiędzy podręcznikami, takich na jeden ząb, nic nowego. Nie, skłamałam, Kosiarza własnego na początku miesiąca przeczytałam.:-) Chyba też wiosenne postanowienie podejmę - choć co trzecią czytać własną. :-)
"Magiczny sklep z zabawkami" A. Carter (5) "Mitologia Słowian" A. Gieysztor (5) "Rybki małe ze wszystkich mórz" T. Pratchett (6) "Głucha przestrzeń" S. Grabiński (6) "Smoluch" S. Grabiński (5) "Sygnały" S. Grabiński (5) "Wojna końca świata" M.Vargas Llosa (4) "Dzieje literatury niemieckiej" M. Szyrocki (5) "Śpiąca królewna" P. Margolin (4) "Skl...
w sumie nie wiem, czy chodzi Wam o literaturę w tłumaczeniu na język obcy, czy w oryginale - jeśli ktoś chce przy okazji doszkolić język? Znam angielskie wydania Tokarczuk, Chwina, Kapuścińskiego etc. A jeśli obcokrajowiec chce się zmierzyć z językiem polskim to szkoda będzie mu dawać Gombrowicza i Lema - zmęczy się, nic nie zrozumie, smaczków językowych nie wyłapie... Sama mieszkałam rok z takim "wariatem" Niemcem, który się nauczył po...
"Gospodarowanie krasnoludkami" było cały miesiąc, w trakcie czytania innych ksiązek, między nimi, zamiast... A i tak pewnie nie zdam...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)