Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Wiesz co... Zacytuję Ci może, co napisałam w komentarzach do tej książki: "Dzisiaj skończyłam to arcydzieło i... mocna 3. Literacko kiepska, o temacie się nie wypowiadam, bo mam za dużo znajomych homoseksualistów. :) Jak powiedziała kiedyś moja dobra znajoma, której zdanie sobie bardzo cenię, <<to że jest się gejem, nie oznacza od razu, że umie się pisać książki>>. O." Przeczytaj, może Tobie się bardziej spodo...
Na Czajkę trafiłam przez Librariankę i jej "polecankę" Joli. Dopadłam w swojej osiedlowej Lecę w świat i Płynę w świat i mnie wzięło, a że lubię czytać seriami, malutki apel i wielki oddźwięk - na Biblionetkowiczów zawsze można liczyć! :-) Odwzwij się na maila i daj adres; w Małżeństwie... jest mowa o Witkacym. Omatko! Ja tam trunkowa wysokoprocentowo nie jestem, ale ze Stasiem to bym się chętnie upiła. Ależ ta Bellunia miała znajomośc...
Właśnie przeczytałam Twoją recenzję - fabuła mi się kojarzy z Dyzmą, ja nie wiem, czy mi się to spodoba. Może jednak zostanę przy opowiadaniach... A może ktoś wie, czy można je w sieci znaleźć? Nie mam cierpliwości, żeby czekać, aż zdobędę kolejne do czytania. ;)
Oj trudno mi znaleźć podobieństwo... poza tym, że rewelacyjnie się to czyta. A co do powieści Iwaszkiewicza... też mam zastrzeżenia, czytałem i nawet recenzowałem jedną "Hilary, syn buchaltera". Choć mnie ostatnio Michotka kusi na Sławę i chwałę, więc nie wiem... hehe:)
Jak Ci się podobało Lubiewo?? Przymierzam sie do tej książki, ale jeszcze się waham...
Przepraszam, bo ty szukałeś literatury przedmiotu, rozpędziłam się, jak sobie przypomnę to dam znać
Bardzo proszę. :-) A tak swoją drogą, to jestem pod wrażeniem, że udało Ci się zgrać w czasie te wszystkie lektury z tak wielu źródełek. :-)
Huelle. Powiem przez zaprzeczenie: nie ma tam nic, co mogłoby mi się nie podobać. Huelle konsekwentnie nie schodzi poniżej pewnego poziomu, a ta powieść jest wyjątkowo błyskotliwa i cięta - taką zabawę widzę u Huellego po raz pierwszy, zaskakuje mnie ona i bawi. Podobały mi się celnie sportretowane osoby (chociaż nie wszystkie rozpoznałam). Podobało mi się środowisko, w którym Huelle osadził fabułę - to niby fikcja, niby przyszłość, niby dość abs...
Przestałam sobie zapisywać co przeczytałam i mam problemy z odtworzeniem marcowych książek. Ale nie było tego sporo: Witkowski "Lubiewo" Słonimski "Wspomnienia warszawskie" Groom "Forrest Gump" (powtórka) Kapuściński "Wojna futbolowa"
"Balladyna" Słowackiego "Baśń średniowieczna" Rochala
Biblioteka, Milinka, Villena, Nutinka, Joka Bees. :-) [artykuł niedostępny] Mam własną Małżeństwo po raz pierwszy (od Nutinki) - chcesz, jak skończę?
"Wieszanie" mam w planach. Powiedzmy nawet, że najbliższych, chociaż w moim wypadku to kwestia tak zmienna, że chyba w ogóle nie należy ryzykować takiego sformułowania. Tym mniej rzecz jest pewna, że ja ostatnio znowu funkcjonuję w fazie rosyjskiej i chyba większą szansę na przeczytanie w najbliższym czasie ma np. biografia Cwietajewej. Ale nic to, zobaczymy. Swoją drogą, Verdiano, wysoko oceniłaś najnowszą powieść Huellego. Czy może...
Możesz napisać conieco o książce Vargi? ;) Chwilowo mnie na nią nie stać, a nie mogę doczekać się lektury...
Kusisz, kusisz. Ale już nie trzeba, już zostałam skuszona i przeczytam wszystkie opowiadania Iwaszkiewicza, jakie mi wpadną w ręce. :-) Z powieściami będzie chyba marniej - już zdecydowałam, że "Czerwonych tarczy" czytać nie będę, żeby się nie rozczarować ponownie (a powieści historyczne zawsze są rozczarowujące :-)). Zbliża się 1 kwietnia... Kowalewską pewnie zdobędę. A co ma Matylda wspólnego z Iwaszkiewiczem? Bo chyba nieprzypadkowo zestawi...
Mam wrażenie, że mnie też spodoba się wszystko oprócz Historii w tej książce, chociaż z innych powodów - historii nie lubię. W ogóle. Chyba że to taka historia jak u Bobkowskiego czy w "Wieszaniu" Rymkiewicza. Każda inna mnie rozczaruje, nawet jeśli autor będzie najsprawiedliwszy i najrzetelniejszy. Ale nic nie mówię, najpierw przeczytam. :-)
No no no Ziwaszkiewiczowałaś się nam widzę w tym miesiącu!:) Co Ci mogę polecić jako już zadeklarowany Ziwaszkiewiczowany? "Stracona noc", trzy opowiadania z tomiku "Ogrody", "Młyn nad Kamionną". "Kochankowie z Marony" i "Tatarak". I taki mały smaczek... w Masce Arlekina Kowalewskiej Matylda rozwiązuje zagadkę śmierci męża...:)
Aniu, a skąd miałaś tyle Czajki?! Zdradź źródełko. :-)
W sumie nie wiem. Nie wiem, gdyż moja opinia na temat tej książki pozostaje w sprzeczności z recenzjami, jakie czytałam, a i w komentarzach do tego, co o niej napisałam, spotkałam się z zarzutami, że jestem niesprawiedliwa. Moim zdaniem Venclova świetnie pisze o Wilnie współczesnym, błyskotliwie opisuje jego zabytki, jest doskonałym przewodnikiem po wileńskich zaułkach, o których ciekawe snuje opowieści, ale kiedy zaczyna pisać o Historii, tej wi...
Tove Jansson Małe trolle i duża powódź (4) M. Czuma & L. Mazan Opowieści z krainy centusiów (5) I. Stachowicz Lecę w świat (5) M. Rodziewiczównwa Straszny dziadunio (4) B. O'Carroll Urwisy (5) B. O'Carroll Babunia (5) I. Stachowicz Płynę w świat (5) I. Stachowicz Córka czarownicy na huśtawce (5) I. Stachowicz Nigdy nie wyjdę za mąż (5) G. Pausewang Porwnie doni Agaty (5) J. Grogan Marley i ja (6 z wykrzyknikiem) J. Socała & I. Strumińs...
Właściwie odmieniłaś dobrze... tyle, że z tym 'kilkaset' nieco przesadziłaś :-) Rozumiem, że to przejęzyczenie. Co się zdarza (nawet często jeśli człowiek pisze w pośpiechu) :-) Pozdrawiam.
No pewnie, że pamiątka! Nawet gdybyś chciała mi ją dać na wymianę, nie śmiałabym przyjąć. Ona jest Twoja i tylko Twoja, takie pamiątki są najcenniejsze. :-) Może Karolina będzie miała jakieś spotkanie autorskie w Warszawie, to też się wybiorę.
"Wspomnienia z domu umarłych" Fiodora Dostojewskiego "Inny świat" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
A czemu zniechęcona? Mam unikać "Wilna"? Piwkowskiej w Merlinie nie ma, ale za to jest już w moim schowku.
"Jedwab" Alessandro Baricco (4) "Sputnik Sweetheart" Haruki Murakami (4) "Obce miasto. Wrocław 1945 i później" Georg Tumm "Nagrobek z lastryko" Krzysztof Varga (6) "Tajemnica Christine Falls" Benjamin Black (5) "Chłopiec w pasiastej piżamie" John Boyne (5)
Bardzo, bardzo. Podeślesz, jak będziesz mi odsyłać. Nie pali się. :-)))
Weź mnie przestań natentychmiast (verdianizm) denerwować! Zdasz i nie ma gadania!
Biblioteki w moim mieście są dwie. Obie bardzo skromnie wyposażone. Nie ma nowości. jeśli już coś nowego jest to zazwyczaj jakieś mało ambitne powieści dla nastolatek :/. Bardzo cierpię, bo nie mogę sobie wypożyczyć żadnego porządnego horroru ani thrilleru. Książek Stephena Kinga jest malutko niestety :/. Żałuję, że nie ma żadnych konkursów, spotkań z autorami itp. Ostatnio utworzyli coś na kształt "Klubu miłośników książki". Chciałam...
Dla mnie teraz ta ksiazka to wielka pamiatka, bo i "dla Moni", i "z zyczeniami...", i podpis - bedziesz miala "czysty" egzemplarz, to moze kiedys Karolina Ci cos napisze. :-)
Oj... No właśnie w tym kłopot, że wolałabym wcześniej. Tak koło 13.00 - 14.00 może, jakby się dało? Bo później nie bardzo... A jeśli chodzi o miejsce to Czytelnia - jak najbardziej :)))
Ze dwa miesiące temu. ;-) Piwkowska to lektura bardzo przyjemna, a przy tym wyjątkowo, można powiedzieć, ekonomiczna. ;-> Niby ma toto te 200 stron, ale taką czcionką, że całość zmieściłaby się na stu. Co o tyle jest irytujące, że czyta się miło i chciałoby się mieć tej Achmatowej trochę więcej. A eseje Venclovy (o literaturze) również bardzo dobre, chociaż po "Opisać Wilno" jestem trochę do jego twórczości zniechęcona. :-(
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)