Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Jakościowo dość kiepski miesiąc (tak to jest, gdy chce się nadrobić czytanie tego, co może ewentualnie z domu wyjść), na szczęście Marcel nieco ratuje honor marca ;). Marcel Proust, Sodoma i Gomora (6) Małgorzata Musierowicz, Tym razem serio (4) Asne Seierstad, Księgarz z Kabulu (4) Dorota Terakowska, Dobry adres to człowiek (4) Herbjorg Wassmo, Dom ze ślepą werandą (4) Georges Perec, Człowiek, który śpi (3) Georges Perec, Rzeczy (4) Ry...
U mnie w tym miesiącu słabiej niż zwykle. Mianowicie tak: 1/ J.Piekara -"Ani słowa prawdy. Opowieści o Arivaldzie z wybrzeża" (recenzja jest) 2/ W.Bereś, K.Burnetko - "Kapuściński: Nie ogarniam świata" (recenzja jest) 3/ R.Graves - "Ja, Klaudiusz" - powtórka (recenzja jest) 4/ " - "Klaudiusz i Messalina" - " " 5/ A.Drotkiewicz, A.Dziewit - "Głośniej! Rozmowy z pisarkami" (rece...
Christie A. "Śmierć na Nilu" (6) Sapkowski A. "Krew elfów" (6) Milton F. "Wolny wybór" (6) Hass L. "Wolnomularstwo polskie XX wieku. Losy, loże, ludzie" (5) Christie A. "Pięć małych świnek" (5) Wilamowski & Zasieczny "Afera Joska Mitzenmachera" (5) Wołoszański B. "Sieć. Ostatni bastion SS" (2)
potrzebuję do pracy maturalnej ksiązki mówiącej albo o bardzo inteligentnej blondynce,albo o bardzo zadbanej kurze domowej...jeżeli znacie jakies tytuły byłabym Wam wdzięczna,bo ja również czytałam taką książki ale nie pamiętam tytułów... :(
Jeśli chodzi o Dedalusa zamówiłam tam książkę 3 dni temu i dziś ją dostałam, wszystko jest jak trzeba. O tej drugiej pierwszy raz słyszę.
W MARCU przeczytałem: 1. Karol May "Szatan i Judasz" t. 2 (6) 2. Erle Stanley Gardner "Zamknięty krąg" (5) 3. Stanisław Stabryła "Mitologia grecka dla dorosłych" (6) 4. Aleksandra Marinina "Gra na cudzym boisku" (5) 5. Karol May "Szatan i Judasz" t. 3 (6) 6. Christian Jacq "Tajemnice Ozyrysa" t.1 "Drzewo życia" (5) 7. Krzysztof Mazurek "Osiem kroków tanga" (5) ...
polecam - Opowiadania - W. Somerset Maugham polskie wydania tez pt. Kropla Malajskiej krwi, Honolulu - Dzwon - Iris Murdoch - Wyspa doktora Moreau - H.G. Wells a o Władcy Much pisałam kiedyś pracę licencjacka z literatury i kulturoznawstwa brytyjskiego, mogę powiedzieć tylko tyle, że jest dużo materiałów o tej książce, pozdrawiam
Ja czytałam tylko "Cień wiatru", który dostał takie sobie średnie cztery - zupełnie nie mogłam dojść co w nim jest takiego zachęcającego... Przez pierwszą połowę zastanawiałam się, czy nie przestać czytać, prychając od czasu do czasu niecierpliwie przy co bardziej, hm, kiepskich fragmentach... Potem na szczęście trochę się wciagnęłam:) A do wymienionych przez Ciebie książek podchodzę z pewną nieufnością, na wszelki wypadek zakładając ż...
W takim razie ja plasuję się gdzieś pośrodku, bo Kochanica podobała mi się bardzo, a Mantissa zupełnie (tak, przeczytałam ją do końca;))
9. "Nowy wspaniały świat"?
w ponizszych tytulach -"Rozmowy z katem" Kazimierza Moczarskiego -"Zdazyc przed panem Bogiem" Hanny Krall -"Folwark zwierzecy" Georga Orwella Chodzi mi głównie o opracowania, komentarze, recenzje ale w zasadzie to niczym nie pogardzę :) Dzięki
Ja musze bibliografie juz to oddac we wtorek :/ Wybralem narazie: -Żydzi w kulturze polskiej - Aleksander Hertz -Tematy żydowskie w prozie polskiej 1939-1987 / Józef Wróbel. Artykuly z czasopisma: Zagłada Żydów Studia i materiałyRocznik naukowy Centrum Badań nad Zagładą Żydów IFiS PAN (2005) 1) Havi Ben Sasson - „Chcemy wierzyć w inną Polskę”. Stosunki żydowsko-polskie w podziemnej prasie żydowskiej Getta Warszawskiego ...
A do Czajki dołożę Ciemną stronę Słońca.
Ja, po Cieniu wiatru, boję się brać za Miasto Śniących Książek i Trzynastą opowieść. Boję się, że to będą takie same niewypały jak książka Zafona. Atramentowe serce tez mnie zawiodło. Z popularnych książek o książkach tylko Fforde mnie nie rozczarował.
I właśnie o to chodzi, żeby się różnić pięknie. :-) Obie książki już oddałam w dobre ręce - u nowych właścicieli będą mieć lepiej. :-)
witam, czy masz "Trzynastą opowieść"? (widziałam w schowku) i czy chciałabyś ją wymienić, odsprzedać? pozdrawiam moje gg 2306094
O kurcze, ale obszernie! Dzięki wielkie, na pewno się przyda :)
Gardnera odkryłam przez przypadek i mnie wciągnęło :) namówiłam nawet koleżankę ze studiów, by mi poszukała jakichś jego książek w swojej bibliotece miejskiej :D bo ja niestety nie mam możliwości dotrzeć do wszystkich... a szkoda. Uwielbiam Dellę Street :D Co do "Cienia..." to jestem dopiero na początku. Jeszcze się nie ustosunkowałam, bo książka poszła w odstawkę przez II rozdział magisterki :) może teraz do niego wrócę - do kolejnego...
No to się pięknie różnimy w przypadku obu powieści. :-) Ja się od Kochanicy i od Mantissy wprost nie mogłam oderwać...
Dobra, może być g.13:30, ok? To nie żaden problem. :) Rozumiem, że wiesz, gdzie jest Czytelnia. Super. Wysyłam Ci na wszelki wypadek na e-mail, który podałaś w profilu - mój nr telefonu komórkowego. Napisz jescze, że odebrałaś tę moją wiadomość (tu albo na komórkę).
Widzę, że z Gardnerem idziesz jak burza! I świetnie, jest tego wart! A Cień wiatru podobał mi się tak średnio... fajne odwołania literackie.
97. Moja teczka, Ewa Berberyusz - dobre, czasem wręcz bolesne wspomnienia, autorka nie boi mówić się o rzeczach gorzkich, które bynajmniej nie pokazują jej w dobrym świetle, mocna 5. 98. Hotel Św. Augustyna, Irwin Shaw - 5, sprawnie napisana powiesc w stylu Shawa, ciekawa dość akcja, ładnie zarysowane postaci 99. Perswazje, Jane Austen - jak na Austen, to raczej z tych słabszych. Ale wciąż znacznie powyżej poziomu czytalności większości now...
-"Martyna i inne opowiadania" Wiśniewski J.L. -"Dolina Tęczy" Montgomery L.M -"Szkoła uczuć" Flaubert G. -"Maud z Wyspy Księcia Edwarda: Biografia L. M. Montgomery" Gillen M. -"Rilla ze Złotego Brzegu" L.M.Montgomery -"Pamiętniki Adama i Ewy" M.Twain -"Szczęście rodzinne" L.Tołstoj -"Opowieści fantastyczne" F.Dostojewski
Mój marcowy dorobek jest dość skromny ze względu na pisanie pracy mgr (mam już dwa rozdziały). Oto on: - "Zagubiona tożsamość" P.Margolin - "Sława i śmierć" J.D.Robb - "Cesarzowa Orchidea" A.Min - "Przy polskim stole" K.Bockenheim - "W pogoni za Vermeerem" B.Balliett - "O bibliotece" U.Eco - "Dom westalek" S.Saylor - "Sprawa opanowanej złodziejki" E.S.Gardne...
13. To chyba "K-Pax" Gene Brewer.
Mała poprawka. w 16 powinny być sz ł apy a nie szlapy.
A ja kupiłem "Les butiques de cannelle" Bruno Schulza ;)
No cóż, gratuluję posiadania autografu (i dedykacji!) tak znamienitego autora jakim jest pan Rodan! Jego nazwisko codziennie, od miesiąca, oświeca mnie kiedy wchodzę na biblionetkę.
Zwykle raczej nie płaczę nad książkami, ale wzruszyła mnie końcówka "Stowarzyszenia umarłych poetów" napisanego na podstawie filmu. Filmu niestety nie oglądałam.
Cyganerię już wysłałam, razem z Chmielewską i Strugackimi, więc przy następnej okazji masz Lalę jak w banku. :-))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)