Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Za sprawą sesji niestety mniej :) -"Eugenia Grandet" Balzac 5 -"Sonety" Szekspir 6 -"Tajemnica Brokeback Mountain" A.Proulx 4 -"Do czytania pod prysznicem" Z.Kałużyński 5 -"Dziewczyna z pomarańczami" J.Gaarder 6 -"Krajobraz dzieciństwa: Pamiętniki" Montgomery Lucy Maud 6 -"Księga snów" J.L.Borges 5
Napiszesz coś o "Tonącej Ruth"? Pierwszy raz natykam się na ten tytuł, a wysoko oceniłaś... :-)
1.Liza Marklund - "Studio sex" - thriller kryminalny, nie najgorszy, ale i nie fajerwerk 2.Florian Illies - "Jak być niewinnym" - zbiór felietonów satyrycznych a la Ogórek, ale poczucie humoru takie bardziej niemieckie... 3.Paweł Huelle - "Byłem samotny i szczęśliwy" (recenzja jest) 4.Anna Szulc, Adrianna Ginał - "Krakowscy czarodzieje" - ciekawe i pełne humoru opowieści o ludziach tworzących szczególny...
dziękuję za adres i pozdrawiam :)
Ja miałam niezły miesiąc czytelniczy, bo trafiłam na kilka dobrych książek. Kilka mnie zachwyciło i co jest dla mnie KOMPLETNYM ZAKOCZENIEM zachwycił mnie Pilch! 1. Klub Idiotek - Notaro 1 2. Gorsze światy - Michalski 6 3. Dziewczyna zperłą - Chevalier 5 4. Śpiąca królewna - Margolin 3 5. Zrozumieć Arabów - Nydell 5 6. Geniusz i Obsesja - Goldsmith 5 7. Znajoma z Lustra - Ligocka 4 z widokiem na 5 8. Romans z carem Aleksandrem i lata na...
:-))) Pozłacana dżungla - Olgierd Budrewicz (4), Sprawa nieostrożnego kotka - E.S.Gardner (3), Con amore - Berwińska Krystyna (4), Wyznania - Jan Jakub Rousseau (3), Na szczytach świata -. Kukuczka(4) postawiłabym 5, ale w takim razie Groza wokół K2 musiałaby dostać szóstkę, a na to nie zasłużyła, Listy z Japonii - Rudyard Kipling (4), Solaris - Stanisław Lem (4), Ostatnie historie - Olga Tokarczuk (4) ten środkowy rozdział był nawet szós...
O Appelfeldzie już pisałam. :-) [artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] "Głośniej!"... To zbiór wywiadów z pisarkami. Prawdę mówiąc spodziewałam się, że to będzie dużo słabsze, tymczasem okazuje się, że Drotkiewicz w roli wywiadowczyni jest znakomita! Zadaje celne pytania, wywiady czyta się wartko, mają nacechowanie feministyczne. :-) D&D zabawiły się i na koniec wstawiły wywiad z Witkowskim, podpisując go "Michalina Witkowska". Spodoba...
Już w schowku...
Mam nadzieję, że "Pokuta" Ci się spodoba, bo to jedna z moich Bardzo-lubianych-książek;) Na Ugresić też mam ochotę, czytałam tylko "Kulturę kłamstwa". Gulbranssen też nie bardzo przypadł mi do gustu;)
Ewolucja osobowości bohatera powieści w kontekście wydarzeń historycznych!to mój temat maturalny. Mam już wybrane książki m.in: -Na zachodzie bez zmian -Malowany ptak -Potop -Krzyżacy -Inny swiat -Lalka -Nad niemnem -Opowiadania Borowskiego niestety wydaje mi się że jest ich "troche" dużo jak na 15 min prezentacji.. Dlatego proszę Was o pomoc. Co ewnetualnie odrzucić a może jeszcze jakieś inne propozycje? Z góry bardzo dziękuję za pom...
Jeszcze przez pierwszy tom "Mikaela" jakoś nawet bezboleśnie przebrnęłam, ale drugi, nuudy. W "A lasy..." za szybko i za powierzchownie to wszystko. Ugresić chcę więcej. Zastanawiam się, jak Haddon stworzył swojego bohatera. Czy istniał pierwowzór. Mnie się "Pokuta" podobała. Chociaż rozpieszczona i egzaltowana bohaterka sympatii nie wzbudza. Tan chcem. :D
Nic nie widzę, nic nie słyszę! :-)
Nafisi chodzi za mną już od dawna, muszę wreszcie kiedyś upolować... Napiszesz coś więcej o Appelfeld? I o "Głośniej!"? Czy mi się wydaje, czy ty już kiedyś czytałaś Millsa i też Ci się nie podobała? Mylę Cię z kimś? (Tak na marginesie, ja Millsa - tą i inne książki, przy czym inne bardziej - dosyć lubię)
A ja pozostałe dwie książki pochłonęłam od razu, bez problemów, nie znudzona i cały czas zaczarowana. Ględźby... no właśnie, dłużyły mi się. Częściowo ocena jest też chyba spowodowana tym, że zaczęłam je czytać kiedy byłam chora, było mi ciężko się skupić i w ogóle myśleć. Doceniałam je, ale czytało mi się bardzo powoli i opornie. Dokończyłam już płynniej, ale pozostało wrażenie brnięcia, i głównie dlatego dałam cztery. Bo w gruncie rzeczy, myślę...
No, chyba by się nadała powieść "Jak hartowała się stal" Ostrowskiego. A o bohaterach "wielikaj narodnaj wajny" - cykl powieściowy Simonowa "Nadzy i martwi", "Nikt nie rodzi się żołnierzem". Natomiast z dokumentalnej książki S.Aleksiejewej "Urzeczeni śmiercią" można dowiedzieć się co nieco o dalszych losach Bohaterów Związku Radzieckiego w czasach po upadku komunizmu (i nie tylko zresztą, w ogóle ...
Drakulić kupiłam, bo ze studiów została mi słabość do tamtych rejonów. Spodobała mi się bardzo, bardzo - jeżeli można mówić o podobaniu się w przypadku takiej książki. Autorka pisze o zbrodniarzach, ale przedstawia ich jako ludzi, nie jako potwory - paradoksalnie, stają się przez to chyba jeszcze gorsi... Zastanawia się co skłoniło ich do postępowania tak a nie inaczej. Obserwuje jak zachowują się przed sądem. Opisuje dzień, w którym jeden z nich...
"Spaleni słońcem" to najlepszy film jaki kiedykolwiek widziałam!!! polecam!!!
Zachęcam wszystkich do swojego wspomnienia lutowego (Verdiano, jeżeli czytasz ten post - zamknij oczy :-)) Małe trolle i duża powódź Kometa nad Doliną Muminków W Dolinie Muminków Pamiętniki Tatusia Muminka Lato Muminków Zima Muminków Opowiadania z Doliny Muminków Tatuś Muminka i morze Dolina Muminków w listopadzie (jestem w połowie) Autor: Jansson Tove Ocena: mistrzostwo świata :-))
Jak zwykle z poślizgiem czasowym niemniej jednak gratuluję serdecznie zwycięzcom i wszystkim uczestnikom! Luuudzie, jak wy to robicie? Jestem pełna podziwu.
Jak mi się podobają Twoje oceny! Nie będę czytać "Mikaela" i "A lasy wiecznie śpiewają". Za to na Ugresić mam ochotę ogromną, zwłaszcza po wywiadzie z nią w "Głośniej!" Haddon leży i czeka. Więcej Tan kcesz? :> Piątka dla "Pokuty" mnie pociesza - czeka na swoją kolej, a sprzeczne opinie słyszałam. :-)
Ja też oceniłam "Ględźby" na 4. Trochę mnie rozczarowały, dłużyły mi się. Szostaka trawię tylko w niewielkich ilościach, np. rozdział na miesiąc. :-)
oskar XD lew czy tygrys?
Drakulić mnie zaintrygowała. Napiszesz coś? O, i Ględźby tylko dobre?
"Nauka Świata Dysku" Pratchett (4) "Mikael" Waltari (3) "Raz w roku w Skiroławkach" Nienacki (4) "A lasy wiecznie śpiewają" Gulbranssen (3) "Dziedzictwo na Björndal" Gulbranssen (3) "To, co zostaje" Duncan (5) "Miejsce początku" Le Guin (4) "Następnym razem pożar" Baldwin (5) "Wesele w niebie" Eliade (5) "Amerykański fikcjonarz" Ugresić (6...
czerwone... "nobel" czy "oscar"????
"Do serca przytul psa" Sumińska (5) "Trudne tematy" Sumińska (5) "Czytając Lolitę w Teheranie" Nafisi (5) "Miłość. Reaktywacja" Samson (5) "O czym mówimy, kiedy mówimy o miłości" Carver (3) "Badenheim 1939" Appelfeld (5) "Droga żelazna" Appelfeld (5) "Księga ziół" Marai (5) "Żar" Marai (5) "Dziennik" Marai (5) "Iluzyt" Zajdel (4) "Prawo do powrotu" Zajdel (4) "Farabeuf, czyli Kronika jednej chwili" Elizondo (6) "Poskramianie bydła" M...
Zaczynam - przeczytane w lutym: -> John Irving - Regulamin tłoczni win (6) -> Tatjana Gromača - Murzyn (4) -> Lian Hearn - Po słowiczej podłodze (5) -> Lian Hearn - Na posłaniu z trawy (5) -> Mario Vargas Llosa - Zielony dom (5) -> Terry Pratchett - Carpe Jugulum (4) -> Lian Hearn - W blasku księżyca (5) -> Gina B. Nahai - Niedzielna cisza (4) -> Dorota Sumińska - Do serca przytul psa (4) -> Sue Monk Kidd -...
Po raz kolejny:) Zasady takie same jak zwykle, czyli elastyczne i nie do końca określone - wspominamy, zachęcamy, zniechęcamy, wyławiamy, skreślamy, piejemy i marudzimy - co kto lubi. Zapraszam wszystkich Bnetkowiczów:)
Moni! Serdeczne dzięki za wspaniałą zabawę. Gratuluję wszystkim konkursowiczom. Bardzo jestem dumna z tego, że udało mi się rozplątac całośc. Dziękuję wszystkim, którzy się do tego przyczynili. Tak naprawdę, to gdyby nie wasze rewelacyjne mataczenia, musiała bym się zadowolic moimi pięcioma przeczytanymi tytułami.To była doskonała zabawa!!!Jesteście wspaniali. Pozdrawiam.:-))))
Rzeczywiście, Cussler w nadmiarze może się znudzić, bo jest schematyczny. Ale to chyba dotyczy wszystkich (większości?) twórców powieści sensacyjnych - chyba trudno być oryginalnym w każdej z kilkunastu czy kilkudziesięciu książek - siłą rzeczy pewne motywy się powtarza. Ja u Cusslera znajduję to, co w tego typu książkach najlepsze - wartką akcję, nagłe zwroty sytuacji, trochę historii, no i walkę dobra ze złem. Podobnie jak Anna najbardziej lubi...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)