Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Jakaś szansa pewno jest, tylko trudno wyczuć jak wielka. Mojej suni (owczarek niemiecki) dane było jednego roku pomieszkać na działce z młodziutkim kotkiem - przylazł do nas przez płot i tak się polubili, że już był niemal stałym członkiem naszej społeczności, miska w miskę dostawał żarcie z naszą piesą. A czego to ona z nim nie wyrabiała... całą głowę potrafiła wziąć do pyska i nie zrobić mu krzywdy. Tyle, że chyba była młodsza od Twojej, może z...
A mnie podobają się takie projekty. :) Po prostu lubię taki rodzaj estetyki. Czuję się trochę zmęczony monotonią naszych rozwiązań architektonicznych. Zresztą chyba nic w tym dziwnego, bo nasi architekci w swych rozwiązaniach od pokoleń unikają fantazji jak diabeł święconej wody. W rezultacie, aby zobaczyć nowoczesny, wyrazisty obiekt (np. piramidę w Luwrze, budynek Ginger i Fred w Pradze, spalarnię śmieci Hundertwassera w Wiedniu, muzeum Guggenh...
W sobotę 3 marca o 19:25 prosto z MET: Giuseppe Verdi - „Simon Boccanegra” z Angelą Gheorghiu. (Czy ktoś jeszcze to czyta? Bo nie wiem, czy dalej informować.)
Jak dla mnie - aż za bardzo przytłaczający. Bardziej podoba mi się "Jasminum", chociaż do końca się bałam, że Linda rzuci jakimś tekstem z "Psów"... ;o) Ulubiony - "Amelia".
Vangelis - oczywiście, a do tego Kitaro. A co z naszym rodzimym Markiem Bilińskim?" Ogród Króla Świtu "na przykład?
"Łowca jeleni", "Przepiórki w płatkach róży", "Kiedy mężczyzna kocha kobietę", "Święci z Bostonu", "Konopielka" i wiele wiele innych.
Beata Pawlak - "Piekło jest gdzie indziej" - o kulturze, życiu, problemach krajów islamskich, "Mamuty i petardy" - jak nas - Polaków - postrzegają obcokrajowcy - pracujący w Polsce, turyści, obcokrajowcy znający Polskę z opowiadań swoich przodków, etc :).
I tutaj powinnaś pomyśleć o dalekiej przyszłości ;) Być może kiedyś ludzie najedzą się tą dziwnością do syta i kiedy ujrzą jej pretensjonalność powrócą w swej nowoczesności do surowego perfekcjonizmu w którym odkryją prawdziwe piękno. Dla mnie ten kloc jest.. hmm taki metafizyczny hehe :))))
David Ellis - "W powodzi kłamstw" (3) Marcin Szczygielski - "Farfocle namiętności" (5) Colm Tóibín - "Południe" (4) Viola Wein - "Rachmunes" (3) Karin Alvtegen - "Zdrada" (4) Kristin Gore - "Sammy w Waszyngtonie" (4) Hjalmar Söderberg - "Doktor Glas" (4) Sue Monk Kidd - "Opactwo świętego grzechu" (4) Marta Madera - "Przyjaciele" (3) Maria Pruszkowsk...
Od 8 lat nieodłącznym członkiem naszej rodziny jest suczka rasy mieszanej. Niezbyt wysoki iloraz inteligencji rekompensuje nam oddaniem i miłością . Jest wesoła, wierna i prostoduszna. Nie da się jej nie kochać, ale... Od jakiegoś czasu męczy mnie chęć posiadania kota. Mam pewne wątpliwości, ale najbardziej martwi mnie właśnie reakcja psa na nowe stworzenie boskie w domu. Nie chcę jej skrzywdzić - może poczuć się odrzucona, niekochana. Czy są s...
Poruszający film "Uśpione dziecko". Swoją drogą to chyba pierwsza marokańska produkcja jaką zobaczyłam.
Może autor też wdepnął. Może chciał w ten sposób podkreślić agrarne tradycje Polski. A może to miał być komentarz na temat obecnej sytuacji politycznej w kraju. Nie wiem. Ale wolę Muzeum Sztuki Nowoczesnej, które wygląda dziwnie, od Muzeum Sztuki Nowoczesnej, które wygląda dokładnie tak samo, jak wszystko dookoła.
Paskudny do tego stopnia, że jednak chyba wolę już to niespektakularne pudełko, które wygrało;)
Wygląda jak przydeptany trepem z każdej strony koński czy krowi placek czy może innego sympatycznego przeżuwacza trawy. Rewelacja w centrum Europy!!! Przepraszam za moje skojarzenie. To uraz z dzieciństwa. Wdepnąłem kiedyś w coś takiego na obozie harcerskim :)
Ja uważam, że rzeczywiście każdy projekt jest lepszy od kloca, nawet ten http://www.museumcompetition.pl/photo.php?photo=graf/722791/d/1.jpg chociaż brzydki (imvho) potwornie, ale przynajmniej jest na co popatrzeć!
Muszę się z Tobą zgodzić, niestety. Ja nie zamierzam się katować już tą książką, o nie ;) Próbowałam, dwa razy nawet! Doszłam do połowy, potem koniec. I książka jest właśnie tym 0,01% i chyba zostanie na wieki wieków, amen. A od pana Pullmana strzeż mnie, panie Boże...
A więc gust to jest...:)) Myślę, że jeśli ta monolityczna elewacja zostałaby delikatnie urozmaicona rozsądnymi detalami z rozsądnym zachowaniem symetrii większość byłaby happy. Wytłumacz mi co to za "gra kolorów" i co ona ma oznaczać w tym polskim projekcie. To tak dla żartów? Jeśli poleją to beżem to mi się podoba ;) Tak, tak, każdy projekt jest lepszy od tego kloca. Jeden lepszy od drugiego. Nie potrafię zdefiniowac gustu, a...
Nie ma za co :) Pozdrawiam i życzę miłej lektury!
No cóż, nie ma takiej książki, która podobałaby się wszystkim. :-) Dla mnie Dukaj to objawienie.
Dukaja czytałem.. . znaczy się próbowałem i mi nie szło. Dukaj jest bardzo reklamowany, ale mi się nie podoba... na razie ;). Miałem dwa podejścia. Najpierw męczyłem "Inne pieśni", a później "Perfekcyjną niedoskonałość" i zatrzymywałem się gdzieś w połowie. Nie wiem, może to wina specyficznego stylu pisania, ale nie mogę sie do niego przekonać... mimo iż zawsze uważałem, że lubię takie niestandardowe pozycje. Co nie zmieni...
Przeczytane w lutym: ~ Gisèle Prassinos, "Twarz muśnięta smutkiem" (4) ~ Witold Gombrowicz, "Bestiarium" (4) ~ Pascal Quignard, "Taras w Rzymie" (4) ~ Henning Mankell, "Psy z Rygi" (4) ~ Zbigniew Herbert, Stanisław Barańczak,"Korespondencja" (4) ~ Aglaja Veteranyi, "Regał ostatnich tchnień" (4) ~ Wisława Szymborska, "Nowe lektury nadobowiązkowe" (5) ~ Dorothy Parke...
6 wystawiam tym książkom, które chcę mieć i do których na pewno będę wracać. I bardzo ważna sprawa: chcę, żeby Biblionetka właśnie takie książki mi polecała. Nie ma książek idealnych, ale na 6 książka musi sobie naprawdę zasłużyć. Nie stawiam 6 książkom, które "doceniam", ale które do mnie nie trafiły; te dostają 4 lub 5.
Najbardziej mi się podobało to, co mówił sam architekt: "Nie jestem zaskoczony protestami, zdążyłem się już do tego przyzwyczaić. W zasadzie wszystkie moje projekty budziły sprzeciwy."
Biblioteka publiczna w moim mieście organizuje co roku konkurs fotograficzny, konkursy na kartki świąteczne i różne konkursy dla dzieci.
Dzięki, już sobie znalazłam i zamówiłam. :-)
Oglądałem film - podobało mi się :) to spróbuje i książki.. . dzięki za propozycje :]
Ja w tym miesiącu aż 2 tytuły przeczytałam, ale za to jeden w 3 częściach :) Z pierwszą książką "Kot z jadeitu" wymęczyłyśmy się wzajemnie. Natomiast czytana od kilku dni "Córka Wikingów" pozwoliła mi znowu uwierzyć, że są jeszcze książki do czytania,a nie do męczenia :) Nie dość na tym, że książka mi sie podoba, na dodatek wciągnęłam jeszcze koleżankę z pracy, która twierdziła, że nie ma czasu na czytanie :) W kolejce na mar...
Muszę się przyznac, że z ogromną niecierpliwością i zaciekawieniem czekałam na kolejne podpowiedzi i rebusy. Były momenty, kiedy chciałam już "spocząc na laurach" i zaprzestac dalszego odgadywania, bo chwilami mózg bulgotał mi jak budyń... Ale kolejne porcje rebusów na nowo dodawały mi skrzydeł.:-)
W koncu zgadla! :-) Po tym "gnojku" to juz i podpowiedzi byly latwe. :-) Banderas... A wystarczylo tez dobrze poczytac, co Joy wczesniej podal (o stereotypach itp.), a ja go zganilam za opowiadanie bajek! Bajek ze zla macocha w domysle. ;-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ *** OGŁOSZENIE *** Oczywiście z radością podzielę się nagrodą z pozostałymi konkursowiczami. Proponuję, by chętni do pożyczenia książki zgłaszali się tutaj (dzielę skórę na niedźwiedziu, hi, hi). :-) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)