Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak szampańska z całego roku to będzie to Gringo wśród dzikich plemion Cejrowskiego. :-) Udanej zabawy wszystkim życzę! :-)
O szampańską proszę z całego roku, co się będziemy ograniczac do grudnia:)
Ach tak, jak mogłam zapomnieć o podaniu ocen :) "Nawałnica..." - 5 "Mały Książę" - 3 "Od wojny do wojny" - 4 "Kroniki..." - 5.
A ja właśnie wróciłam z pracy i zanim zacznę świętować, zdążę jeszcze wrzucić moją listę: *Koontz, Prędkość (5); *Vasconcelos, Moje drzewko pomarańczowe (6); *Vasconcelos, Chodź, obudzimy słońce (5); *Dominguez, Dom z papieru (5); *Królicki, Bajki chińskie czyli 108 opowieści dziwnej treści (5); *King, Komórka (3); *Allende, Opowieści Ewy Luny (3); *Stasiuk, Mury Hebronu (5); *Wojtyszko, Bromba i inni (5); *Chmielewska, Całe zdanie nieb...
Bardzo mało tych książek jest i, pomimo usilnych prób, nie potrafię wyodrębnić spośród tej czwórki książki szampańskiej, widać miałam smutny i poważny grudzień ;) "Nawałnica mieczy: Stal i śnieg" George R.R. Martin "Mały Książę" Antoine de Saint-Exupery "Od wojny do wojny" Wiera Kamsza "Kroniki marsjańskie" Bradbury Ray
Przepraszam, nie chciałam być niegrzeczna. Tylko tam gdzie mieszkam, raczej "Życia Warszawy" nie poczytam. Pozdrowienia.
Zacznę, jak zwykle - w grudniu: -> Pierre Assouline - Klientka (3) -> Shan Sa - Dziewczyna grająca w go (5) -> Siba Shakib - Samira i Samir (6) -> Nicole Muller - Bo to jest w miłości najstraszniejsze (4) -> Astrid Lindgren - Bracia Lwie Serce (5) -> Susan Vreeland - Dziewczyna w hiacyntowym błękicie (5) -> Philip K. Dick - Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? (6) -> Albert Uderzo - Galera Obeli...
Mnie też podobała się gra Stewarta w filmie "Okno na podwórze". Pozostałych filmów z jego udziałem niestety nie oglądałam. PS. Ale kim jest Johny Deep? ;)
Zapraszam po raz kolejny, "zasady" takie jak zwykle, czyli bardzo otwarte;) Jako dodatek końcoworoczno-sylwestrowy proponuję, żebyście spróbowali znaleźć książkę, która była najbardziej szalona, najlepiej się przy niej bawiliście, jednym słowem - książkę iście szampańską;) (Wiem, wiem, teraz to już pewnie wszyscy poszli świetować, a ja biedna pracuję do 23...;-))
Jeśli chodzi w tym temacie o opis ulubionego aktora to napiszę, że jest nim James Stewart. Niektórzy mogą kojarzyć go z filmu "Okno na podwórze", gra dziennikarza przykutego do wózka inwalidzkiego i pogląda sąsiada którego podejrzewa o morderstwo. Ten film to klasyka, ale w dorobku tego aktora możemy mówić o tylko o tego typu filmach. Wystarczy wspomnieć tylko film "To wspniałe życie", "Mr. Smith jedzie do Waszyngtonu &qu...
Ostatnio naprawdę mało brakowało mi do łez na "Jabłkach Adama", co jest o tyle dziwne, że w niektórych momentach tego filmu śmiałam się wariacko Oo
Już gdzieś był taki temat, chyba się nawet na nim w zamierzchłych czasach wypowiadałam, ale mniejsza. O moim słuchaniu muzyki poważnej mogę powiedzieć tak: przychodzę na zajęcia plastyczne i deklaruję, że przyniosę jakieś płyty. Na to pani prowadząca zajęcia: "Tylko nie Wagner, proszę..."; potem następuje krótka rozmowa o uwerturach trwających piętnaście minut (przy której stwierdzam, że jak dla mnie mogłyby trwać i z pół godziny) - k...
Przedmówcy mają świętą rację. Wystarczy tylko zobaczyć Jacka Sparrowa w wykonaniu Johna, a już serducho mocniej bije. Szkoda tylko, że żonaty:)
Eee tam ;-) Ale po Nowym Roku. Adres dotarł, dzięki. Coś tam zgromadzę, pogrzebię. SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!
Dlatego u mnie też jest przepaść pomiedzy pierwszym miejscem a drugim :). Zdaję sobie sprawę, że Grant to całkiem inna półka, ale mimo wszystko nie potrafię odmówić mu pewnego uroku i lubię go mimo wszystko. Oraz każdą jego tak samo zagraną rolę. A co do Deppa to się jak najbardziej zgadzam. Wszystkie stworzone przez niego kreacje to było cudo :).
Podobno bardzo dobrze się sprzedaje. Dwie scenki: /Pierwsza - sympatyczna./ Pan księgarz podaje mi z wystawy ostatni egzemplarz "Lodu". - Udało się panu. Dostaliśmy tylko trzy ksiązki z zamówionej partii. - Tak mało wydrukowali? - Tyle było zamówień. Dobrze, że choć tyle dostaliśmy, inni muszą czekać na dodruk. (To to ja wiedziałem. Tydzień czekałem na zamówioną w szczucińskiej księgarni ksiązkę i okazało się, że już nie ma...
Po prostu dziękuję za konkurs :)
Ja dostałem 'Dziesięć możliwych przyczyn smutku myśli' Steinera i 'Polską pieśń wielogłosową XVI i początku XVII wieku', ale generalnie moi bliscy (łącznie z moją narzeczoną) boją się kupować mi książki, bo nikt poza mną nie wie dokładnie co mam. Ach, i do pięknej płyty Jordiego Savalla oraz zspołów Hesperion XXI i La Capella Rial de Catalunya 'La Ruta de Oriente', którą dostałem, jest dołączona pięknie ilustrowana 280. stronicowa książka dotyczą...
no to może cytaty: "Pomyślał, że na pewno będzie kupa śmiechu. i pomyślał też, że życie jest piękne. Li i jedynie." "Szósta klepka"/ M. Musierowicz "Trzeba się śmiać, bo w przeciwnym razie człowiek oszlaje" "Eryk"/ T. Pratchett
Pewnie powinienem powiedzieć, że jestem humanistą, bo skończyłem nauki społeczne, filologię polską i historię sztuki, ale ledwie kilka lat wcześniej ukończyłem technikum ochrony środowiska, gdzie przede wszystkim miałem masę biologii i chemii, do dziś zaś chętnie czytam artykuły i książki popularnonaukowe dotyczące fizyki, archeologii i biologii, a jeśli dziś nie studiuję takich nauk, to dlatego, że nie mam sponsora, mam tylko jedno życie i chcę ...
Nie zgadzam się. To są powszednie problemy na podaju. Jest ich mnóstwo i większość nie jest naprawiana. :( Rejestrując się, dobrze o tym wszystkim wiedzieć, mimo wszystko. Bo jeśli się ktoś nastawi na bezproblemowe użytkowanie portalu, to się zawiedzie. Warto też, moim zdaniem, poczytać podajowe forum, zwłaszcza dział Błędy. I oczywiście wszelkie FAQi, Pomoce itd., żeby dokładnie wiedzieć, o co w tym chodzi.
Ten wątek właściwie jest o niczym. Traktuje o problemach paru użytkowników, na podstawie czego nie warto wyrabiać sobie opinii o serwisie.
Po przeczytaniu tego wątku też bym zwątpiła. :-) Po tych zmianach podaj jest dużo mniej przyjazny użytkownikowi, za to inni użytkownicy są przyjaźni dla siebie nawzajem. Wszystko zależy od tego, czego się oczekuje. Ja lubię podaja, bo lubię ludzi z podaja (w większości to bnetkowicze, podaj zresztą z bnetką dobrze współegzystuje), a poza tym to dobra idea. Z czasem może się bardziej dopracuje i będzie lepiej. :-)
Pewnie, że warto, tylko napisz dlaczego zwątpiłaś, bo nie wiem czego się obawiasz.
Uważam, że pomiędzy tymi aktorami jest przepaść. Johnny Depp jest bardzo utalentowany i inteligentny. Jakie różnorodne role ma w swoim dorobku! A Hugh Grant gra ciągle tę samą rolę, w dodatku jest bardzo zmanierowany.A McAvoy rzeczywiście w porządku.
"Przeminęło z wiatrem" mam pod ręką :D Oj, teoretycznie też się przydają. Wyślę adres, ale będziesz mi ciążyć na sumieniu strasznie, bo Cię wykorzstuję ;) A temat faktycznie ciekawszy, tamtem mnie pokonał :>
Oj, faktycznie ;) Dzięki, że mi zwróciłaś uwagę :>
romans
czytam to wszystko co piszecie, z zainteresowaniem, a jakże!!, bo właśnie "odkryłam" podaja. na koniec nasuwa mi się pytanie: polecacie go? warto się w to bawić? bo jakoś tak troszkę zwątpiłam...
Ze mną bywa różnie. Niedawno czytałam tylko jedną książkę, ale ostatnio to się trochę zmieniło. Teraz zwykle czytam lekturę zwykle w autobusie i popołudniami jak mam czas, a wieczorami jakąś inną powieść z listy do przeczytania albo (ostatnio częściej) literaturę do prezentacji maturalnej. Nie zawsze też mogę czytać niektóre książki wieczorami (tak było na przykład z "Pamiętnikiem z Powstania Warszawskiego"), dlatego na nocnym stoliku...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)