Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
A ja niestety cieniutko jak zwykle... ;( Szajka bez końca i Rzeź bezkręgowców. Obie Chmielewska oczywiście.
A czemu tylko 3 dla Kwiatu kalafiora? Nie podobaja Ci się wierszyki? Czy może nie chcesz do Biescadów z miejscowkom?
Aborygen, nie bądź naiwny. To nie jest doktorat, to jest matura, nie ma znaczenia, jaką tezę postawisz, liczy się tylko to, czy potrafisz ją uzasadnić. :-)
Mniej więcej tak:) Syn, narrator pierwszej części, skupia się na nieco innym okresie życia niż Snow i Peter, ale bohater jest ten sam. Z kolei Snow pisze nieco więcej o swoich uczuciach niż o mężu, ale to właśnie Johnny Lim zdecydowanie łączy wszystkie postaci. I tak, każde z nich widzi go inaczej, co wynika zarówna z posiadanej wiedzy, jak i ze specyfiki stosunków, które ich łącza i mnóstwa innych czynników.
No, właściwie na jeden, bo główną wadą książki jest jest niewielka objętość:) "Plagę..." mogę wyprawić gdzieś w świat, jeśli ktoś jest chętny. Książka o takiej tematyce powinna podróżować:) Teraz licytuję pierwszą część, "Niewinnego antropologa" - chciałabym ją również mieć.
W sumie mają prawo.. Tylko nie powinni pisać, że są pierwsi. Mnie jest dobrze w BiblioNETce.
Do Anny 46.Jeśli interesuje Cię chińska kultura widziana oczyma Francuzki i niejako dokument na temat epoki pomaoistowskiej to polecam książkę która ukazała się nakładem wyd.WAB Fabienne Verdier"Pasażerka ciszy".
A ja czytam, czytam, skończyć nie mogę. Myślałby kto, że się rozsmakowuję... Przeciwnie, niestety. Jednak ponieważ Tokarczuk to moja ulubiona pisarka, przeczytać muszę i chcę.
247. Na nieludzkiej ziemi, Józef Czapski, 6 248. Gałka od łóżka, Mary Norton, 5 (na głos) 249. Król kłania się i zabija, Herta Mueller, 5 250. Auto da fe, Elias Canetti, 4 251. Listy do Tymona Terleckiego 1956 – 1961, Andrzej Bobkowski, 5 252. Na balu z Proustem, Marta Księżna Bibesco, 5 253. Rozmowy polskie latem roku 1983, Jarosław Marek Rymkiewicz, 4 254. Najkrótszy przewodnik po sobie samym, Gustaw Herling - Grudziński, 5 255. ...
Anno, dodaj, proszę tę Łaskawą ziemię do Bnetki. Nacieszyłabym się...
Ja chcę to Ekwinokcjum! Kto mi pożyczy? :-)
Tak maleńko dla Cudzoziemki, Jean? Co Cię w niej nie zachęca?
Taka właśnie ocena dla skrytykowanego tu gdzieś niedawno Moulin Rouge podniosła mnie na duchu. Książka podobała mi się bardzo. Wrócę sobie na niej, jak mi się sterta przepcha.
Nic Prousta? Ani tyci? :-)))
Mam podobne zdanie na temat Cejrowskiego, ale powiedziano mi, że jego książki zupełnie nie przypominają tego faceta z telewizji. Mam gdzieś w schowku zapisane, że chętnie przeczytam. :-)
Ooo! Dopiero zauważyłam, że powstaje Klub Wielbicieli Adama Mickiewicza! Uprzejmie proszę o przyjęcie i mnie:-)
Do schowka! :-)
Faktycznie! To już! :-) - Stowarzyszenie umarłych poetów - N.H. Kleinbaum (4) - Anioł stróż - Nicholas Sparks (5) - Seven up - Jane Evanovich (4) - Agnieszka, córka Kolumba - Wilhelm Mach (4) - Wiedźmikołaj - Terry Pratchett (4) - Nie wszystko o moim życiu - Zofia Chądzyńska (4) - Gwiazdy suchego stepu - Maciej Kuczyński (4) - Dolina Issy - Czesław Miłosz (4) - Zawsze jakieś jutro - Janina Wieczerska (4) - Szczęśliwy książę - Oskar Wi...
Ja tam na nie nie zwracałam uwagi. Lawa jest bardzo metafizyczna i żadne żarówki nie były w stanie popsuć mi odbioru.
O żesz... Czy aby na pewno?
Chyba nie namotałaś tak strasznie. :-) Wydaje mi się, że rozumiem, ale popraw jeśli się mylę: każda z części książki przedstawia tego samego człowieka w innym ujęciu, w zależności od tego kto o nim opowiada? Brzmi nieco faulknerowsko i kusi. :-)
Też o niej myślałam, ale czy to nie jest bardziej motyw niewinności i niezasłużonej kary? Książek o niesprawiedliwości jest jakoś więcej, np. "Zabić drozda", "Chłopiec z latawcem", "Hrabia Monte Christo". O, jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy: w "Xavrasie Wyżrynie i innych fikcjach narodowych" Dukaja jest świetne opowiadanie "Sprawa Rudryka Z.", właśnie o granicach odpowiedzialności (praw...
Brzmi niezwykle zachęcająco: ciepło i z humorem. Coś w sam raz na grudniowe wieczory. Dziękuję. :-)
Moja teza to: Obraz kobiety w literaturze tworzonej prze kobiety na przestrzeni wieków nie zmienił się. Autorki ukazują kobiety jako osoby niezależne, dążące do wyznaczonych celów.
Gwoli ścisłości: dziewczyna miała 13 lat.
"Ptok ptakowi nie jednaki, człek człekowi nie dorówna, dusa dusy zajrzy w oczy, nie polezie orzeł w gówna" "Huś ha, na pole, głupi śmieciu chochole! " Ta nas od zwierząt oddziela różnica, Ze nam nieobecna jest słów tajemnica"
< D.Terakowska - "Ono" (6) < M.Pollack - " Śmierć w bunkrze" (4) < M.Montero- "Przybądz ciemności" (3) < M.Grodzka-Gużkowska - "Jestem szczęściarą"(4) < R.Podraza - "Wspomnienia o Magdalenie Samozwaniec"(4) < I.Filipiak - "Magiczne Oko" (4) < G B.Nahai - "Pawi Krzyk" (5) < M.Krajewski - "Dżuma w Breslau" (6)
To teraz "Faktoria jedwabiu". Hm, miałam mieszane uczucia podczas czytania, chwilami podobała się bardzo, chwilami tak sobie. W końcu dostałą pięć za konstrukcję i wielowymiarowe przedstawienie jednej historii. To rzeczywiście historia Johnny'ego Lima, człowieka bardzo ciekawego, chłopa z pochodzenia, który stał się najbardziej wpływowym człowiekiem w okolicy. W zależności od tego kto mówi, gangstera, dobroczyńcy, heroicznego bohatera,...
Przeczytane w listopadzie 2007: - Fox K. "Przejrzeć Anglików: Ukryte zasady angielskiego zachowania" (6) - Davies N. "Wyspy" (6) - Clarke P. "Hope and Glory. Britain 1900- 1990" (6) - Sonntag L. "Fotograficzna Kamasutra: Egzotyczne pozycje z klasycznego hinduskiego traktatu o miłości" (5) - Rowling J. K. "Harry Potter and the Deathly Hallows" (5) - Thackeray W. "Targowisko próżności&quo...
Spróbuję:) "Plaga gąsienic" to, jak sugeruje notka pod książką, wspomnienia antropologa z samotnej ekspedycji do Kamerunu. Owszem, cel wyprawy był jak najbardziej naukowy, ale całość jest napisana bardzo lekko, z humorem i dużym dystansem do świata - i do siebie. To nie tylko opis tradycyjnego plemienia i jego zwyczajów, ale też trudności związanych z wjazdem do kraju, problematyki zdobywania pustych butelek na piwo, przepraw z naczeln...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)