Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Ja w ogóle bardzo lubię wszelkie pamiętniki, wspomnienia, dzienniki, listy i inne podobne. Dzięki za polecankę;-) Nigdy tam nie byłam. Muszę się wybrac, ale to dopiero jak się ociepli;-)
Bo lubię tę książkę i autora. I Bystrą polecam!
Już prawie na ukończeniu:-) A mogę wiedziec, czemu to Cię cieszy?
Dziękuję. Pewnie kupię, chociaż te nowe Chmielewskie już nie takie jak drzewiej bywało. Ale ja uparcie czytam (z miłości do autorki) i niestrudzenie próbuję doszukiwac się dawnych klimatów;-)
[artykuł niedostępny] I bardzo, bardzo uprzejmie prosimy o używanie chociażby kropeczek i przecinków.
O, ciesze się, że Fałat jest czytany :)
Prosze niech ktos pomoze nie wiem jakie ksiazki i jakie opracowania do nich(literatura przedmiotu)prosze pomozcie
Kto to jest ta Kalada? Zainteresowała mnie.
Widzę, że Parala czytałyśmy równolegle :) Mnie uwiódł. Tak irytujący, że aż porywający... Ale język bardzo sprawny, sama musisz przyznać!
Niestety nie znam tytułu, ale zaciekawiłaś mnie, mam nadzieję, że ktoś to skojarzy. ;-)
Kto oblizuje nóż, ten nie przemówi już ;) Smrodek faktycznie z książki na książkę robi się coraz znaczniejszy, ale gdzie go było czuć w Opium?? To trudniejsza książka - sama Autorka nie mogła się z nią uporać przez trzy lata, ale koniec końców wyszła perełka, choć podchodziłam do tej lektury z pięć razy (lekko!).
Portret Doriana Graya?
Ale akurat w ostatnich częściach to Borejkom finansowo powodzi się coraz lepiej. Zaczęło się od zmywarki...
Podpisuję się.....CIENIAS! Czytałam "Pielgrzyma" i chcąc "dać mu szansę", jeszcze "Czarownicę..." NIGDY WIĘCEJ!! !
-"Autobiografia: Myśli nie tylko o sobie" tom 1- Jan Twardowski (5) -"Gwiazda Babilonu"- Barbara Wood (4) -"Herbaciarnia Pod Morwami"- Sharon Owens (5) -"Kamień Przeznaczenia"- Barbara Wood (5) -"Kronika ptaka nakręcacza"- Haruki Murakami (5) -"Przeklnij ten dom"- Barbara Wood (4) -"Sceny z życia smoków"- Barbara Krupska (5) -"Stateczna i postrzelona"- Monika S...
Kto mlaszcze, dostanie w paszcze. Kto mleka nie pije, ten z głodu zawyje. Kto siorbie, dostanie po torbie. Ja Kwiat lubię bardzo - jakoś mało tam przesłania kojarzę. Znacznie bardziej smrodek czuć w Opium. Choć to były jeszcze smordki akceptowalne. Mnie smrodki załamały w nowszych powieściach - gdzie w szkole wszyscy koszmarni, nauczyciele koszmarni i tylko ludzie ubodzy materialnie są bogaci duchem. Wszyscy, ale to wszyscy ludzie tzw. b...
Dama kameliowa (Dumas Alexandre (syn)) 5 Demian (Hesse Hermann) 5 Dom marzeń (Remarque Erich Maria (właśc. Remark Erich Paul)) 4 Paw królowej (Masłowska Dorota) 5
Podziwiam... :-)
Wyrażam podziw i wdzięczność za recenzje, te z październikowych lektur i wszystkie pozostałe.
Oto moja lista. Przed chwilą, po dwóch miesiącach, uroczyście zakończyłem cykl Prousta. Wrażenia niezapomniane, czas spędzony nad lekturą z pewnością nie był stracony:), choć ostatnia część podobała mi się najmniej z całego cyklu. Czyżby zmęczenie materiału? 165. „Ulica szarlatanów” K. I. Gałczyński. 6 166. „Stary sługa” H. Sienkiewicz. 4 167. „Dworzanin polski” Ł. Górnicki. 2 168. „Sodoma i Gomora&...
Odpowiedż nie za długa, ale bardzo informatywna. Dzięki za te tytuły, przydą na pewno. Jeżeli fascynuję Cię twórczość Hrabala, to chyba pomyślałeś kiedyś, że jedna z cech literatury tego regionu jest ironia zmieszana z melancholią. Mnie tak zdaję się, że nikt więcej nie ma takiego poczucia humoru jak Hrabal, Szymborska i teraz jeszcze wpadło Kusturica.
Vladimir Paral, Zawód: kobieta; Vladimir Paral, Cud generalny; Ewa Białołęcka, Róża Selerbergu; Julia Duszyńska, Cudaczek-Wyśmiewaczek :-) Karolina Lanckorońska, Wspomnienia wojenne.
Jesteś niemożliwa! :-)
Po prostu wnioskowałem, że aktywność przed piątą rano to musi wynikać z różnicy czasu. Fakt, ptaszyny wstają razem ze wschodem słońca, ale to teraz około 6:30. A tak dla uspokojenia: nie jadam ani ptaków, ani ryb, ani ludziny.
Bohater pracuje jako dróżnik, ma żonę (drugą, ale bardzo tęskni za pierwszą-miewa nawet wizje, w których ona się pojawia), 2 synów (jeden z pierwszego małżeństwa). "Dróżnik..." należy do naturalizmu niemieckiego. Napisany surowo, bez ozdobników i oczywiście, jak to u naturalistów, jak zwykle musi się stać coś złego.
Bądź ze mną (Garratt Julie) - 3 Córka hycla (Sandemo Margit) - 4 Czarownice nie płaczą (Sandemo Margit) - 4 Dziedzictwo zła (Sandemo Margit) - 4 Dziedziczki (Pilipiuk Andrzej) - 5 Gorączka (Sandemo Margit) - 4 Grzech śmiertelny (Sandemo Margit) - 4 Historia twojego życia (Chiang Ted) - 5 Królewski list (Sandemo Margit) - 2 Na całe życie (Schulze Dallas) - 4 Niepokonana (Small Bertrice) - 3 Ostatni rycerz (Sandemo Margit) - 4 Otchłań ...
Jestem po lekturze "Europy z płaskostopiem" Aleksandra Kaczorowskiego, gdzie autor, zresztą redaktor Gazety Środkowoeuropejskiej w GW, stara się odpowiedzieć właśnie na to pytanie. Książka zawiera kilkanaście rozmów z intelektualistami czeskimi, słowackimi, jest tam także Węgier, Słoweniec i Polak. Rozmowy te przybliżają laikom historię i problemy kulturowe tych państw, ale również temat trudnego sąsiedztwa. Szczerze zachęcam do lektury...
Matras na pewno prowadzi sprzedaż wersji z Książnicy. Nigdzie nie mogłam znaleźć czwartej części, ale tu pomogła uczynna znajoma i teraz książeczka grzecznie czeka na swoją kolej :)
Przeczytane w listopadzie: -> "Bieguni" O. Tokarczuk (4+) -> "Rzęsyna opak" D. Kornaga (3+) -> "Konrad Wallenrod" A. Mickiewicz (2) -> "Ballady i romanse" A. Mickiewicz (5) -> "Przystupa" G. Plebanek (5-) -> "New romantic" M. Zygmunt (3+) -> "Dziady cz. III" A. Mickiewicz (1!)- sorry Misiak -> "Emily: Tajna Księga Dziwów" R. Reger (5)...
Weszłam z ciekawości na Nowy A Już Kontrowersyjny Serwis coczytac.pl, wpisałam podanych przez ciebie autorów - i niestety. Brak danych. Więc tylko napiszę od siebie. Niezupełnie jest to literatura przygodowa, ale zawsze dobrze skorzystać z okazji zareklamowania ulubionego twórcy: Farley Mowat, pisarz kanadyjski. Mniej poważna (a nawet bardzo śmieszna) książka "Nie taki straszny wilk", dużo bardziej poważna i dydaktyczna (choć też mie...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)