Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
O, Sprawa samotnej dziedziczki to moim zdaniem jedna z najlepszych pozycji Gardnera dostępnych na polskim rynku. On ma naprawdę niesamowite pomysły! Za to Alexa nie trawię... Nie sięgnę po niego po lekturze "Gdzie przykazań brak dziesięciu"... A aktualnie czytam kryminał polski "Śmierć w darkroomie", chociaż to bardziej powieść obyczajowa z wątkiem kryminalnym...
Rafa (Wharton Edith) 3 (rozczarowanie) Jak kochać dziecko (Korczak Janusz (właśc. Goldszmit Henryk)) 5 Zmącony spokój Pani Labiryntu (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz)) 4 Wszystkie poranki świata (Quignard Pascal) 4 Sprawa samotnej dziedziczki (Gardner Erle Stanley) 5
Ja zaczęłam od "Magicznej biblioteki Bibbi Bokken" dobre parę lat temu, kiedy byłam jeszcze nastolatką i zaszufladkowałam ją do ulubionych książek. Dalej sięgnęłam po "Przepowiednię Dżokera", ale już nie pamiętam fabuły. Potem "Świat Zofii", którego nie przeczytałam do końca z powodu matury i będę musiała powtórzyć przygodę."W zwierciadle niejasno"- historia była przejmująca i mimo optymistycznej wymowy - b...
Tak, uświadomiłeś mi to, bo sama nawet się nie zastanowiłam. Za mało fantastyki przeczytałam. Dziękuję. :-)
"Ustrój świata: Tom I" to naprawdę dobra lektura. Bardzo dobrze odmalowane realia historyczne, a dokładny opis Londynu po prostu zachwyca. Minusem tej książki jest brak nieco żywszej akcji. Nie oznacza to, jednak że nic się nie dzieje, wręcz przeciwnie. Tyle, że czasem brakuje tych scen, przyśpieszających bicie serca. ;) No i, książka jest naprawdę dobrze napisana, przetłumaczona i wydana. Nic, tylko przeczytać. ;)
Dziś na pewno nie. I generalnie mniej więcej do kwietnia mogę sobie wykreślić z kalendarza wszelkie wyjścia po południu, jeśli w ogóle jakiekolwiek się udadzą. :(
Steinera bardzo warto - wszystko. "Naukom" postawiłam 6. To nie jest trudna książka w tym sensie, że potrzeba jakiejś specjalistycznej wiedzy, żeby ją zrozumieć, nie. Inne książki Steinera są dużo bardziej wymagające, ale ta akurat nie. Laik nie będzie miał z nią problemu. Ona jest trudna emocjonalnie, szczególnie jeśli ktoś relację mistrz-uczeń miał, albo ma, w swoim życiu. Trudna i ważna - jak "Dziennik" Liiceanu.
Zerknęłam do Twojego schowka; zaczęłaś od Koloru magii - jakoś tak się składa, że nie wszystkim to się podoba. :-) Spróbuj może Kosiarza, albo Trzy wiedźmy, albo Ostatniego bohatera (najlepiej wydanie z ilustracjami), a jak żadna z tych - trudno... Każdy kiedyś w końcu się do Pratchetta przekona, prędzej, lub później. :-))) [artykuł niedostępny]
Wakacje, bo są dłuższe ;] Halloween czy Walentynki?
Ja też teraz bardzo mało czytam, bo mam strasznie dużo nauki ;/ Czasami książka leży do połowy przeczytana przez dwa (albo i więcej) tygodnie i nie mam czasu do niej zajrzeć :(( Ale na pewno niedługo przyjdzie "odwilż" w nauce i będzie można sobie pozwolić na więcej ;-))) A ja może na Twoim miejscu zrobiłabym tak: na jakiś krótki okres czasu dałabym sobie spokój z czytaniem. Po takiej przerwie na pewno wróci Ci chęć do książek ;-...
Skromnie ale za to proszę bardzo i Hugo, i Wat, i Iwaszkiewicz :) Dzienniki Iwaszkiewicza już są w moim posiadaniu.. ach! A napiszesz coś o Soli ziemi?
Mam straszną ochotę na tego Havla. Już dziś go nawet wzięłam do ręki w księgarni.. :) A Steinera, wnioskując po Twojej ocenie, - warto?
rekomendacja wakacje czy ferie? :-)))
woda
Październik z pewnych względów skromniutki... aż wstyd! 1 Marian Piotr Rawinis Saga rodu z Lipowej tom 5 - "Porwanie" - 4 2 Aleksander Wat "Ja z jednej strony i ja z drugiej strony mego mopsożelaznego piecyka" (lektura) - 4 3 Raymond Chandler "Wysokie okno" - 5 to była moja pierwsza przygoda z Chandlerem, ale już wiem, że na pewno nie ostatnia! Może nie jest to Agatha Christie czy Erle Stanley Gardner, ale na pe...
- T.Konatkowski "Przystanek śmierć" (4) - jest recenzja - D.Purcell "Ostatnie lato w Arkadii" (4)- chyba też wrzuciłam recenzję - A. Kozłowska "Trzy połówki jabłka" (4) - jest recenzja - J.Compton "Odrobina ludzkich uczuć" (3) - mam napisaną, wrzucę przy okazji - J.Baran "KOncert dla nosorożca" (5)- jest recenzja - R.A.Salvatore "Bezgłośna klinga" (powtórka) - " "Grzbiet ...
Napisz coś proszę o tych książkach Simenona. Wiesz, że uwielbiam kryminały, a z książkami tego autora spotkałem się na razie tylko w księgarniach, a nigdy nie osobiście.
W moim mieście ma być spotkanie autorskie z ww. pisarką, a że ja piszę do gazetki szkolnej, to chciałam z Panią Ewą przeprowadzić wywiad. ;))) Moja prośba do Was jest taka: czy moglibyście mi coś o Niej powiedzieć (np. gdzie mieszka, czym się na co dzień zajmuje itp.), bo szukałam chyba wszędzie i nic o niej nie pisze ;(( Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczna. Pozdrawiam i z góry dziękuję, Marta.
Szczerze to słabo ale i nie najlepiej go znam. Próbowałem, bo wśród znajomych jest wychwalany pod niebiosa, ale jakoś nie mogę się przekonać. Może nie odpowiada mi jego podejście do parodii, nie wiem. W każdym razie ja należę do niecierpliwych czytelników. Jak mnie coś nie wciągnie do rzucam. I tak to zazwyczaj kończyło się z Pratchettem :(
Byłam przed chwilą w Złotych Tarasach - strasznie tłoczno! Nie wiem, czy znajdziemy miejsce, czy nie będziemy musiały się gdzieś przenieść. Jeśli ktoś jeszcze patrzy w ten wątek, pomyślcie, gdzie ew. można by się przenieść.
Chcę, tylko tak to widzę: Ty śpiewasz, a ja trzymam różę w zębach (serenada bez róży się nie liczy). :-)
potrzebuje chwyty do Africa - Toto może ma ktoś??
Mnie "Lista życzeń" się podobała:)ale każdy ma różne gusta:)Polecam także "Nadnaturalista" świetna książka:)
Polecam również to Twojej uwadze:) https://www.biblionetka.pl/czytatka.asp?cid=63495 Pozdrawiam!
Jej co ja widzę!!!! Kolejna ziwaszkiewiczowana!!!! U mnie też miłość do Iwaszkiewicza zaczęła się od Kochanków z Marony. Polecam Ci również: "Panny z Wilka", "Tatarak", tryptyk "Ogrody", "Nauczyciela". Na razie wystarczy. Mam nadzieję, że Michotka dorzuci też swoje 3 grosze do tej listy. Jak pewnie zauważyłaś oboje dzielnie recenzujemy naszego Mistrza:)
1. Tajemne serce zegara, Elias Canetti, 4 - mój pierwszy Canetti. No i jestem lekko rozczarowana. Spodziewałam sie wspomnień - tak wynikało z opisu. Tego nie ma na pewno. Oderwane od siebie myśli i cytaty - coś w stylu "Lapidarium". Ale "Lapidaria" da się czytać normalnie, a tego nie. Takie stężenie przemyśleń, że to właściwie nie powieść czy esej - a zbiór aforyzmów. A książek w stylu zbiorów aforyzmów nie znoszę. 4 za to, że...
Jesli mozna to te bym prosil ^.^ DracoBlair@o2.pl Pozdro ;]
U mnie chyba Gatsby miał 5. Historia świetna, ale wydała mi się nieco niedopracowana. To był materiał na znacznie dłuższą powieść. Podobał mi się za to język.
"Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze" Veteranyi (5) "Biegnąca z wilkami" Estes (5) "Okrążanie ciszy" Górska (4) "Niebo ma kolor zielony" Januszewska (5) "Cena miłości. U źródeł zachowań godowych" Droscher (5) "Dziennik z Paltinisu" Liiceanu (6)
i jeszcze: Maria Magdalena: Tragedya mieszczańska w trzech aktach F. Hebbel (4) Proza z obserwatorium J. Cortazar (5)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)