Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jeśli chodzi o fantastyke to oczywiście A.Sapkowski.Saga o Wiedzminie jest po prostu na światowym poziomie..!! pozdro
Ja to przerabiałam w liceum ;), ludzie w moim liceum sa przyzwyczajeni do gorszych rzeczy wiec taki "Tristan i Izolda" to mały pikuś ;)
No właśnie, wszelka fantastyka może być ryzykowna (ja co prawda jeszcze 50 lat nie mam, ale nie sądzę, żebym po osiągnięciu tego wieku polubiła S-F), bezpieczniejsze będą jakieś biografie lub powieści obyczajowe.
Ostatnio podarowałam mojej mamie "Kwiat śniegu i sekretny wachlarz" Lisy See (ok. 25 zł) i była bardzo zadowolona. Dzisiaj z kolei kupiłam dla niej "Pod słońcem Toskanii" (w podobnej cenie), ponoć krzepi i podnosi na duchu, mam nadzieję że też się spodoba.
Jestem trochę młodsza od cioci, ale podchodzę pod tę samą kategorię wiekową. Osobiście najbardziej bym się ucieszyła z jakiejś fajnej biografii pisarza/pisarki (np. "Magdalena córka Kossaka") albo z dobrej fantasy (ale zamiłowanie do tego gatunku nie jest regułą wśród moich krewnych i znajomych w podobnym wieku, więc jeśli nie jesteś pewna, że ciocia takową lubi, to lepiej nie kupuj). Łatwe w czytaniu, dowcipne i uniwersalnie babskie ...
Czas i śmierć: Antologia czeskich opowiadań grozy z XIX i początków XX wieku (5) Aleja Słoneczna T. Brussig (4) Karnawał G. Hauptmann (4) Cudowne życie Edgara Minta B. Udall (5) Życie to nie bajka J. Greenberg (5) Niewidzialne miasta I. Calvino (5) Opowieści kosmikomiczne I. Calvino (5) Pewnej nocy w parku: Opowiadania baskijskie (6) Namalowane okno J.C. Somoza (5) Harry Angel W. Hjortsberg (5) Zabójcze tożsamości A. Maalouf (6) Dzień ...
Przeczytałem w PAŹDZIERNIKU: 1. Stefania Grodzieńska "Żabka oraz Kieszonkowe tragedie" (4) 2. Karol May "Grabieżcza wyprawa Bakkarów" (po bułgarsku) (6) 3. Andrzej Pilipiuk "2586 kroków" (5) 4. James Hadley Chase "To tylko kwestia czasu" (4) 5. Erskine Caldwell "Blisko domu" (6) 6. Zbigniew Nienacki "Pan Samochodzik i... Skarb Atanaryka" (5) 7. Tadeusz Konwicki "Rojsty" ...
Rzadko zdarza mi sie spotkac w Irlandii Polakow, ktorzy czytaja cos wiecej niz kolorowe gazetki. A moze to tylko ja mam pecha... Milosnicy ksiazek, jesli gdzies tam jestescie, odezwijcie sie! Spotkajmy sie, pogadajmy o czyms wiecej niz tylko wady i zalety naszych wspollokatorow, niepunktualnosc irlandzkich autobusow i wysokosc pensji.
Owszem:)Moim także nie jest ulubionym ale jest na czołówce:)Czytałaś wszystkie jego książki?
Otoz to! Nie ten rocznik! Wiecie, ze za dwa tygodnie ide do opery i ide sama. Nikt z moich znajomych sie nie skusil na takie arcydziela jak Carmen i Nabucco z niezapomnianym Hymnem Niewolnikow (wedlug mnie jedna z najpiekneijszych arii operowych). Smutne... I ten wzrok pytajacy czy dobrze uslyszeli - Opera??? Pogielo cie???
Ha ha. :P
"Nemezis" Agatha Christie (4) "Jądro ciemności" Joseph Conrad (3) "Podatek" Milena Wójtowicz (5)
Zdolny ten Kosmik :-) W tym wieku :-) No, no...
:-))
Uf, teraz już wiem, że Joanna ze Szczecina to Panterka :))) Dzięki! :-)
Aaaa! Krysia to Ty! :-) Dzięki! :)))
O, rzeczywiście! Skleiły mi się dwa konkursy w głowie. Bandyci od bomby atomowej byli przecież u Pawła. A tak chciałoby się ich osądzić!
Toteż nikt Go tak nie nazywa. U mnie nie było MacLeana.:)
MacLeana nazywać ludlumem! To tak, jakby Krasnala trollem...
Chętnie pożyczę, tym bardziej, że mój Miły bardzo chce tez tę książkę przeczytać. Dzięki! :))
Prosto ze źródła... O tym, o czym wiedział Mille wiedziało sporo osób, więc nie jest to wcale takie wyjątkowe. Od dawna się mówiło, że wywiad.. . dał ciała w związku z atakami;) Raport to tylko potwierdził.
"Ludlumy" były potrzebne w konkursie sądowym. W tym co nadchdzi... a zresztą nie powiem na razie nic. Mam nadzieję, że nie będziesz spała w pierwszą noc konkursową szybciutko przyślesz mi pierwszy mail z poprawnymi odpowiedziami.:)
Clifford Chase "Oskarżony pluszowy M."
Jak w temacie - potrzebuję dowiedzieć się, jaki tytuł nosi ten oto Harlequin http://img100.imageshack.us/my.php?image=13vl8.jpg Wiem, że zdjęcie niewyraźne; gdyby było wyraźne, zdołałabym odczytać tytuł ;) Może jednak ktoś będzie w stanie pomóc - obrazek na okładce jest dość "czytelny" :)
A widzisz! Dla mnie cały Cykl Barokowy jest na szóstkę :) Mimo, że fizyk też ze mnie kiepski, ale uważam, że Stephenson napisał to wszystko genialnie. I właśnie te skoki czasowe były tym, co mnie urzekło najbardziej (poza stylem Autora oczywiście :)).
"Letni deszcz. Kielich" Anna Brzezińska "Wody głębokie jak niebo" ta sama Brzezińska "2586 kroków" Andrzej Pilipiuk - już nie mogę doczekać się biblionetkowego spotkania :) Aktualnie kończę "Memnocha Diabła" Anne Rice, ale wolo mi idzie bo czytam tylko w tramwajach i pociągach. Jutro jadę do domu, więc myślę, że skończę akurat :)
W październiku: -> (Antoni Gołubiew - Puszcza. Przez pół miesiąca próbowałam przeczytać, nie czytając prawie nic innego, w końcu dałam spokój po około stu stronach. Podoba mi się, ale nie jestem w stanie teraz jej dokończyć. Kiedyś wrócę.) -> Neal Stephenson - Żywe srebro: Tom I (4) Kolejna "długoterminowa" lektura, ale jednak skończona. Czyta się niezbyt łatwo, bo to bardziej zbiór epizodów, poszczególnych wydarzeń niż fab...
To z powrotem ja:) Wpisywać się proszę tak jak zwykle, wszelkie (kulturalne) chwyty dozwolone. Zapraszam:)
Koleżanka z uczelni powinna mi oddać "Gottland" do środy, więc chętnie Ci przyniosę.
Najwiecej znajomych ma chyba Milosniczka (bo nawet takich, co nie znam po nicku), a u mnie sa wg kolejnosci dodawania i stanu na obecna chwile: Ella, Jelonka, Milosniczka, Bluejanet, Jakozak, Syrenka, Sznajper, Czajka, Akrim, Zandam, Czupirek, Jean i Gosia W. Jak ktos jeszcze korzysta z tego portalu, to niech sie moze tu ujawni? ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)