Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
- H. Quiroga "Biała zapaść. Opowiadania wybrane" (6) - R. Bloch "Etruskowie" (6) - A. Krawczuk "Mitologia starożytnej Italii" (4) - W. Szymborska "Wszelki wypadek" (5) - W. Gombrowicz "Trans-Atlantyk" (6) - D. Meavy "Dublin people" - po angielsku (gdybym mógł ocenić - 3) - J. Iwaszkiewicz "Panny z Wilka" (5) - A. Ziemiański "Achaja 1" (4) - A. Ziemiański "...
U mnie w styczniu słabo, sesja siła wyższa :-)) Eoin Colfer - Artemis Fowl. Fortel wróżki (5) Maja Lidia Kossakowska - Siewca Wiatru (5) John Grisham - Czas zabijania (5) Colleen McCullough - Czas miłości (5) Witold Cienkowski - Tajemnice imion własnych (5)
Nie wiem, czemu się nie skopiował, chyba nie polubię Excela. :((
Zdaje się A. E. van Vogt: „Misja międzyplanetarna”. Niestety nie jest to anty-kobieta. :-) :-) :-)
Aronson E. "Człowiek- istota społeczna" (6) Druon M. "Król z żelaza" (5) Druon M. "Zamordowana królowa" (4) Druon M. "Trucizna królewska" (5) Druon M. "Prawo mężczyzn" (6) Druon M. "Wilczyca z Francji" (6) Słomczyński M. "Cicha jak ostatnie tchnienie" (4)
Zrobiłam, jak radziłas, Nemesis. Kilnknęłam "dodaj czytatkę" i wpisałam tekst, ale...co dalej? Jak to zapisać, aby czytatnik był widoczny dla innych?
Myślę, że bardzo dobrym przykładem silnej matki i żony jest postać Urszuli stworzona przez Marqueza w "Stu latach samotności". Z kolei kontrprzykład to postać wspaniałej i silnej Kiki (świetnie uwypuklona na tle męża mięczaka-naukowca) stworzona prez pisarkę Zadie Smith w "O pięknie".
Ja przesłuchałam dyskografię od początku do końca kilkanaście razy i ciągle nie mam dość. Najbardziej podoba mi się chyba Revenga - rytmiczność, genialne słowa, i bardzo fajna melodia. (Poza tym wiąże się ze wspomnieniami.) Wytłumaczę ci te pojęcia, ale być może kktoś inny mnie objedzie, że palnęłam głupstwo. No to niech żałuje, że sam się tego nie podjął. ambitna muzyka - to taka która jest pisana pod natchnieniem, która ma przekazywać coś g...
Mogę przysłać, bo moja :D
1. Śnieg - Ohran Pamuk 5 2. Schodów się nie pali - Tochman 6 3. Równoumagicznienie - Pratchett 3 4. Bajki robotów - Lem (powtórka) 3 5. Gringo wśród dzikich plemion - Cejrowski 5 6. Dom z piaski u mgły - Dubus ( jestem zawiedziona) 1 7. Dziecko Noego - Schmitt 4 8. Pan Ibrahim i kwiaty Koranu - Schmitt 4 9. Warstwy wszechświata - Pratchett 3 10.Muzeum psów - Carroll 1 11.Mamuśka - O'Carroll 4 12.Wszystko dla potworów - Pennac 1 13.C...
Tego Kukuczki to Ci zawiszczę, Kojot. :-)
A Fałat?
J.R.R. Tolkien: - Hobbit -Władca Pierścieni: Bractwo pierścienia - Władca Pierścieni: Dwie Wieże Sołżenicyn A. - "Oddział chorych na raka"
Kariera Nikodema Dyzmy - T.Dołęga-Mostowicz (4), Sto lat samotności - Gabriel Garcia Marquez (6), Krystyna, córka Lavransa - Sigrid Undset - 2 tomy (3) Legendy i opowiadania - Maksym Gorki (4), Żeglarz na koniu - Irving Stone (5), Kierunek wszędzie - Olgierd Budrewicz (4), Moby Dick - Herman Melville (5), Dusza zaczarowana -Romain Rolland (5), Kretowisko - Bogusław Kaczyński (5) Ludzie wielkiej przygody - J.Chudziakowska,J.Jester (3),
Właśnie się zastanawiałem: paranoja czy Prima Aprilis. Stawiam na to drugie. Co prawda dopiero styczeń, ale zanim ludzie odgadną np., o którą z jakiś dwóch tysięcy książek z Rzymem chodzi, akurat miną dwa miesiące.
No tak, istnieją sposoby - przejażdżka do większego miasta w okolicy i wizyta w tamtejszej bibliotece oraz pożyczanie książek od znajomych. Dla chcącego nic trudnego ;) Mieszkanie na wsi znowu taką tragedią nie jest. My mieszczuchy za to mamy brudne powietrze, hałas, beton, blokowiska i tym podobne. A na wsi można sobie wziąć książkę, przejść się do jakiegoś lasku czy na łąkę w 5 minut i tam czytać książkę ;)
Co do tych "ormiańskich wstawek" to polecam Armenian Navy Band. Czasami rockują ;)
Wiliam Urban: Krzyżacy - historia działań militarnych, Ludwik Sempoliński: Druga połowa życia Witold Rudziński: Co to jest opera
współczuje wszystkim którzy mieszkają na wsi lub w małym mieście. nie mają oni odpowiednio wyposażonych bibliotek. mam znajomą która cierpi z tego własnie powodu.podzielam jej żal, ponieważ byłam w jej bibliotece i tam naprawde jest baaardzo mało książek, a ona "pochłania" książki tak samo jak ja. czy jest jakis sposób żeby także osoby, ktore nie mieszkają w dużych miastach miały dostęp do książek. pomóżcie im!!!!
Jacek Ejsmond mawia, że trzeba wiedzieć coś o wszystkim i wszystko o czymś. Więc jeśli już się wie wszystko o czymś, to nie widzę powodu, żeby o tym nie pisać. A jeśli ma się jeszcze talent, to wychodzi dzieło. :-)
Ja uwielbiam swoją bibliotekę. jestem od niej uzależniona. mniej więcej co tydzień chodze tam z moja przyjaciółka i wracamy z niej obładowane do granic możliwości :D:D:D. obsługa jest tam wspaniała, dowcipna i zawsze skora do pomocy. jest dostępny bardzo szeroki wybór książek.każdy znajdzie w niej coś dla siebie:D. Serdeczie pozdrawiam warszawską bibliotekę nr 114 na bemowie - jesteście wspaniali :P :*
oj, chyba nieporozumienie: Ona miała na myśli wszystko O KAWAŁKU RZECZYWISTOśCI, KTÓRY MA NA TAPECIE, A NIE O CAłEJ RZECZYWISTOśCI OD A do ż. O tej porze porządni ludzie już dawno śpią. Udam porządnego. Dobranoc. pacyratsius
Nie zmieściło się więcej do kartonu. Reszta will follow. :-) Czy Tatiana miała rację? Czasami na pewno tak. Ale rachunek prawdopodobieństwa mówi, że wszystko jest możliwe, więc wielkie dzieło o wszystkim też. :-)
To przerażające, ale jedyna książka jaką udało mi się skończyć w styczniu to "Boży bojownicy" Sapkowskiego, zresztą powtórka... Poza tym wciąż "Gra w klasy" i wciąż i wciąż.
Właśnie NIE! Cieszyć się, kiedy rezonuje! I nie gulgotać bez sensu. i mała dygresyjka: Kiedy autor w dziele chce powiedzieć WSZYSTKO, robi nie dzieło, a kicz - powiedziała taka jedna Tatiana, malarka. Miała rację? i jeszcze jedno: skąpa ta Twoja Chilly, nie mogła dołożyć kilograma, żeby było do pary? pacyratsius udający się na umiarkowanie dziś zasłużony odpoczynek.
"Przepaść" N. Evans (3) "Odpowiedni trup" J. Semprun (3) "300" F. Miller & L. Varley (6) "Hiperprzestrzeń" M. Kaku (5) "Na szczytach świata" J. Kukuczka (5) "Przechodzimur" M. Ayme (4) "Harry Potter - dobry czy zły" G. Kuby
Wlazłem dziś do EMPiKu, Boże, ile tego wszystkiego! I to wszystko ktoś pisze, i to wszystko ktoś czyta! Zapędziły mnie do gazeciarni wymienione przez Was tytuły, dla mnie Polityka, Przegląd, Wprost, Newsweek, Tygodnik Powszechny i Urbanowe Nie to był cały świat. Aż się wstydzę. pacyratsius Przepraszam, wiedziałem jeszcze o "przeglądzie politycznym", kupiłem nawet numer z 2005 roku dla kilku tekstów Tocqueville'a.
No jak to, już? :-) "Sextelefon" Getner (5) "Autor, autor" Lodge (5) "Malarz świata ułudy" Ishiguro (4) "Kiedy byliśmy sierotami" Ishiguro (5) "Feniks" Zajdel (4) "Dokąd jedzie ten tramwaj" Zajdel (4) "Moje pierwsze samobójstwo" Pilch (5) "Somnambóle fantomowe" Mueller (4) "I magii nacja" Cyranowicz (5) "Przesunąć horyzont" Wojciechowska (6) "Marley i ja" Grogan (6) "Żona prezydenta" Chwin (4) "Anioły i owady" Byatt (4) "Korzenie ...
Mogę Ci polecić książkę Amosa Oza "Mój Michał". A swoją listę dodam jak na dobre skończy się styczeń:)
No to ja już nie wiem, na podstawie której książki to był film (i czyim bohaterem jest ten chłopiec :-)). Może zrobili sobie miszmasz z kilku. W filmie człowiek miał już syna. :-) Pamiętam obrazy z tego filmu. Pamiętam wieś. Pamiętam, że chłopiec chyba wyjechał do miasta uczyć się, a obrazy ze wsi i on jako mały chłopiec to były retrospekcje. I tego wiejskiego dzieciaka zapamiętałam najlepiej, bo to były piękne sceny. Może się to komuś z czymś sk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)