Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
komentarz usunięty
Moje łupy z września. Malutko ale od przyszłego miesiąca powinienem mieć więcej czasu na czytanie... Doktorze, lecz się sam (Burgess Anthony) 4 - myślałem, że będzie gorzej. Historia i fantastyka (Sapkowski Andrzej & Bereś Stanisław) 4 - czytane na szybko, sapek trochę zbyt wojowniczy. Krążownik "Titanic" Douglasa Adamsa (Jones Terry) * 4 - zaskakująco dobre. Łosoś zwątpienia (Adams Douglas) * 6 - drugie czytanie (dzięki Verdianie...
Napisałem, jest w poczekalni:) Zapraszam do lektury. Zresztą na stronie Melby Dot zamieściła już świetną recezję.
No, wlasnie cos takiego. Ladnie to sprecyzowalas.
"Wynurzenia" już prawie nie pamiętam, wiem tylko, że się zawiodłam. Teraz za namowami Czupirka postanowiłam dać autorce jeszcze jedną szansę i czytam "Kobietę do zjedzenia". Jednak czytając książki Atwood mam takie dziwne wrażenie jakbym czytała przez szybę. Bohaterowie nie wywołują we mnie żadnych emocji, a książka wywołuje przygnębiające myśli o bezsensowności i nijakości ludzkiego życia...
Szukam ksiazki Wilczy notes,moze ktos ma,chetnie odkupie moj mail:grzegorz_gry@gazeta.pl
Skoro tak chwalicie, to zaraz sprawdzę 'Czytaj tanio", a sama polecam www.czarymary.pl - oczywiście jeśli kogoś interesuje parapsychologia, różne religie, magia, fantastyka lub proza ezoteryczna. Po złożeniu zamówienia przysyłają maila z prośbą o potwierdzenie, w ciągu 2-3 dni realizacja, a kiedy okazało się, że kupiłam książkę którą już mam pod innym tytułem - bez problemu przyjęli zwrot i przesłali pieniądze na konto.
Tajemnice reinkarnacji: Kim byłem, kim będę? Autor: Goldberg Bruce Tytuł oryginalny: Past Lives, Future Lives Język oryginału: angielski Kategoria: Literatura popularnonaukowa Gatunek: popularnonaukowa Forma: esej (szkic literacki)/zbiór esejów (szkiców) Rok pierwszego wydania: 1982 Rok pierwszego polskiego wydania: 1996 Do BiblioNETki wprowadził(a): skaara Zobacz kto ma tę książkę w schowku: kliknij (0)
Utknęłam w angielskim wiec wrześniowe czytelnicze osiągnięcia mierne:( Hanna Krall "Król kier znów na wylocie"(5) Haruki Murakami"Sputnik Sweetheart"(6) Haruki Murakami "Wszystkie boże dzieci tańczą"(5) Fernando Pessoa "Księga niepokoju"(5) Ryszard Kapuściński "Cesarz"(6) Dawid J.Liebeman "Nie daj się oszukać"(4)
Nie, no nie mogę naprawdę powiedzieć, że się zdziwiłem. Jakoś tak z góry byłem przekonany, że to właśnie tak się załatwia wszystko. Boli mnie tylko, że poważni ludzie (kurde prezdydent doktor prawa w końcu) no i chyba mimo wszystko inteligentni są w stanie kłamać tak otwarcie. Boli mnie, że ludzie, którzy walczyli z kłamstwami systemu umieją tylko kopiować to co zobaczyli w PRLu. Smutne jest to, że premier zapowiadający odnowę moralną uważa, że ...
Przymus napewno źle wpływa, a co do faktu, że np. Chłopi dostali nagrodę Nobla - cenię to sobie, ale i tak nie lubię tej książki i wystawiłam jej niską ocenę. To już nie kwestia lekturowości, bo Nad Niemnem ma u mnie 6, ale po prostu nie podobała mi się. Zgadzam się, że Reymont "wielkim autorem był", ale nie wpływa to na fakt, że nie lubię go czytać. Mam wrażenie, że ranking odzwierciedla upodobania literackie, a nie stosunek do autoró...
Wrzesien byl dla mnie swietnym miesiacem jesli chodzi o ilosc przeczytanych ksiazek. Przyczynil sie do tego 12 dniowy urlop w Polsce. Oto moje lektury: 1. Jasnie Panicz - J. Siedlecka 6. 2. Pan od poezji - J. Siedlecka 4. Moze i nalezaloby sie 3, ale nie poradze, ze do Siedleckiej mam sentyment. 3. Lapidarium - R. Kapuscinski 6. 4. Miasteczko Peyton Place - G. Metalious 5. Bardzo sympatyczna powiesc, troche podobna w klimacie do "Zabic d...
No popatrz, to całkiem jak u mnie. :-) Ja we wrześniu miałam mało czasu, przy czym twarde postanowienie by czytać mniej, a wyszło mi dużo, nie wiadomo jakim cudem. A do kina tyle się nabiegałam, na rowerze tyle zjeździłam, z ludźmi tyle nagadałam... Nie wiadomo jak to działa.
Widzę, że "Czarna polewka" ostro krytykowana w innych miejscach, w biblionetce spotyka się z życzliwym przyjęciem.
Chyba wrzucę sobie do schowka dwie z Twoich książek. "Maję" oraz "Pracować i (nie)przeżyć". Coś czuję, że trafią w moje oczekiwania.
Też sie dołączę: Jeździec miedziany Tatiana i Aleksander- obydwie na polecenie BiblioNETkowiczek Sabat czarownic- Krystyny Siesickiej 7 babek 1 dziadek- Marii Pruszkowskiej (Udało mi sie wypozyczyć!!!) Zdrada- Jorge Molist- strata czasu, niestety A jeszcze sie przyznam, że ostatnio czuję się coraz bardziej osaczona: książek, które powinnam przeczytać i chcę przeczytać przybywa, leżą w każdym zakamarku mieszkania i machają okładkami, a ja ...
Racja. :-)
"Zaciekle antyrodzinną"? A wolałbyś żeby wszystkie rodziny w literaturze przypominały Borejków? Kuczok przedstawia po prostu pewien typ, którego pewnie w Polsce nie brak.
:) Dorian ciągle i nieustannie ma u mnie 6. Dażę go ogromnym sentymentem, a autora wielkim szacunkiem i uwielbieniem. "Portret..." jest pierwszą książką, którą miałam ochotę po raz kolejny przeczytać i która skłoniła mnie do zainteresowania się życiem i twórczością Wilde'a. Po cichutku przyznam Ci się, że również według mnie druga część książki "to nie to", ale jakby się ktoś o to pytał to zaprzeczę, że kiedykolwiek coś taki...
Andrea Camilleri "Głos skrzypiec" Birgit Vanderbeke "Małże na kolacje" Patrick White "Voss" Salman Rushdie "Dzieci północy" Oj chciałoby się więcej!
Przeczytane we wrześniu: "Inne głosy, inne ściany" T. Capote "Zabiłam ptaka w locie" A. Osiecka "Norwegian Wood" H. Murakami "Kiedyś przyjedziesz" J. Zającówna "Los powtórzony" J.L. Wiśniewski "Pamiętniki Adama i Ewy" M. Twain "Czarna polewka" M. Musierowicz
Tym razem trochę mniej niż zawsze:( 1.Nigdziebądź(Neil gaiman)5 2.Fuga z tematem miłosnym(Wanda Karczewska)4 3.Dziewczyna z wybrzeża(Pramoedya ananta toer)5 4.Bez śladu(Lynn Erickson)4 5.Kocia kołyska(Kurt Vonnegut)5- 6.Artemis Fowl(Eoin Colfer)4+
Toż to jak farsowa sytuacja niewiernego męża. Otóż on, mieniący się obrońcą ładu moralnego, został przyłapany "in flagranti" i głośno krzyczy, twierdząc że: 1. Zdrady nie było, a on na tą panią po prostu się przewrócił. 2. Nic tej wstrętnej, obleśnej babie nie obiecywał. 3. To ona go sprowokowała. Co miał robić? Jest kulturalnym i dobrze wychowanym facetem. 4. To normalne w małżeństwie zjawisko. Wszyscy to robią, a ci, co ich nie ...
Misiaku, wiesz właściwie to ja się nie odżegnuję od żadnej literatury, no może z wyjątkiem horrów, wszystko jest dla ludzi. Jeśli komuś daje radość i odprężenie, czemu nie? Sama czytałam Grocholę bez obrzydzenia czy też przygody Georgii Nicholson. (Tak na marginesie, to fajne koty tam się przewijają :)) Najlepiej będzie jak napiszesz recenzję.
Podobno "Jeśli nie umiera ziarno" jest autobiograficzne. A właśnie... wiesz, w Immoraliście - a raczej w wydaniu - jedna rzecz mnie strasznie zdenerwowała. Dialog jest po włosku - ze trzy kwestie. To pod sam koniec. Ja nie znam włoskiego, masz może wydanie Immoralisty, gdzie pokuszono się o przetłumaczenie tych kwestii? Tak, masz rację Immoralista jest znacznie niżej Lochów. Niemniej mnie gorszył trochę. Zastanawiałem się czy bohate...
Specjalnie dla Exilvii:) Moja wrześniowa lista:) Mary Higgins-Clark "Cicha noc" Mary Higgins-Clark "Zanim się pożegnasz" Mary Higgins-Clark "Z księżycem Ci do twarzy" Andre Gide "Fałszerze" Andre Gide "Dziennik "Fałszerzy" Andre Gide "Lochy Watykanu" Andre Gide "Immoralista" Antoine de Saint-Exupery "Mały książę" Guy de Moupassant "Naszyjnik i in...
Z Immoralisty pamiętam najżywiej rozczarowanie, że to nie dalszy ciąg Lochów Watykanu (nie wiem w jakiej kolejności te książki były pisane). Spodziewałam się większych herezji! No i nie jest Immoralista tak kunsztowny jak Lochy. Tym bardziej, że w Lochach Gide sobie kpi, a ja uwielbiam taką satyrę i absurd w jednym! Także Immoralista o wiele mniej immoralny i literacko znacznie poniżej Lochów, chociaż - co Gide to Gide - nikt inny tak nie pisze (...
Nie prowadzę takich miesięcznych spisów, ale dla Ciebie chyba zrobię wyjątek, muszę odgrzebać tylko zeszycik z cytatami, tam pewnie znajdę niektóre wrześniowe lektury. "Immoralistę" przeczytałem wczoraj, boję się, że jak będę gadał na świeżo to wyjdą z tego głupoty:) Szczerze - miałem trochę większe oczekiwania, choć oczywiście książka w tamtych czasach musiała zostać uznana za niemoralną. Poza tym - zupełnie nie jest w stylu Gide'a:)...
Nie widzę Twojego spisu lektur wrześniowych, a szukam z zaciekawieniem! :) Wiesz, pewnie wiek nie ma znaczenia w przypadku Musierowicz dla pewnych osób, a dla innych ma. I tak mi się wydaje, że dla mnie by miał :) I jak Immoralista? Zdemoralizował Cię zupełnie? Same jakieś fin de siecle czytasz ;) Mnie Immoralista nie porwał, większe Lochy Watykanu zrobiły na mnie wrażenie.
jest temat o poznaniu, bedzie temat w łodzi :) ostatnio ksiazki sa coraz drozsze, na szczescie pozostaja antykariaty i zaufane ksiegarnie :) jakie punkty sprzedazy polecacie?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)