Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
- Ale ważka! - biadolił...
raban
Mieszkałem przez rok w akademiku. Jeśli ktoś lubi ciągłe towarzystwo, imprezki i szum, to zapraszam do hotelu akademickiego. Miałem szczęście trafić na świetnych współlokatorów, ale dla osoby ceniącej spokój i ciszę akademik niekoniecznie jest zbawieniem. Rozglądajcie się za mieszkaniem lub stancją, nie zawsze wychodzi drożej, a na dobre towarzystwo też można trafić(tyle, że za ścianą, nie w pokoju). Acha, zapomniałem o najważniejszym- od teg...
Przeczytałem "Róża Selerbergu" Białołęcka 4 "Kamień na szczycie" Białołęcka 5 "Piołun i miód" Białołęcka 5 "Paragraf 22" Heller 5 "Wróżby kumaka" Grass 3 Czytam "Trzy wiedźmy" Pratchett "Notatki na mankietach" Bułhakow Zrezygnowałem z "Wściekłość i wrzask" Faulkner
Colleen McCullough książki z cyklu "Pierwszy w Rzymie": Pierwszy w Rzymie (tom 1) Wieniec z trawy (tom 2) Wybrańcy Fortuny (tom 3) Cykl Rzym: Rzym: Cezar Rzym: Kleopatra
Napisz coś o Wymarzonym dzieciństwie" i Tokarczuk, ślicznie proszę...
Mnie mówią - nazwiska autorów znam, ale twórczości nie. :( Wilo, warto czytać Veteranyi?
"Przygody dobrego wojaka Szwejka" oczywiście!
A na czym byłaś w kinie (wybaczcie OT)? :-)
Jak Rice? Zupełnie nie znam tej książki. :(
Numery niekoniecznie oznaczają ilość tytułów, wiele się powtarza, więc się nie liczy, część to komiksy. No i to 11 lat czytania, co wcale już imponujące nie jest. :-) Numery się przyklejają, bo nie wiem, jak kopiować z worda do netki, żeby się kopiowało bez nich. :(
Kiedy go [Poussina] pewien rodak spytał, co ma na pamiątkę wywieźć z Rzymu, Poussin schylił się i podniósł kamyk: "Weź ten kamyk - powiedział - tu każdy kamień jest święty". Patrząc, Józef Czapski Uważam, że świetne lektury wybrałaś. Doskonała jest ponoć mitologia Graves'a. Mnie do głowy przychodzi jeszcze Eneida i Quo vadis.
Chodzi o Anais Nin?
Jasne że akademik! I tylko na ulicy Chodzki w Lublinie;)))
Imponująca lista (kolejne numery tytułów)! Mam nadzieję że też kiedyś dojdę do 1000 (przynajmniej). Pzdr!
"Władca much" Goldinga też poniekąd.
Tym razem na serio; Ja też nie jestem pisarzem, ja tylko piszę. Mam ze sobą samą umowę, że przynajmniej godzinę dziennie poświęcę pisaniu, tak jak pianista ćwiczy grę na pianinie. To jedna z tych umów, których się dość solemnie trzymam, bo myślę sobie w chwilach zwiątpienia, że pisać pod wpływem natchnienia to jest nic, sztuką jest pisanie na sucho, gdy nie ma ochoty, ani czasu, ani pomysłu, zwyczajnie zmusić się do położenia rąk na klawiatur...
tranzystor
A ja czytałam książkę i oglądałam film ;-) Film, powiedziawszy szczerze, mocno rozrywkowy, dialogi pełne humoru, akcja wciągająca i wartka, a scena, w której Cielecka gra Rozum rozmawiający z Sercem głównej bohaterki, wejdzie, myślę, do kanonu scen filmowych XX wieku, tuż obok sceny, w której trzech Serbów układa książki na półce w powszechnie znanego filmu chorwackiego "Książki z półki, którą kochałam" i sceny w której wątroba Hemingw...
Hi, hi, dopiero teraz zauważyłam swój błąd! Oczywiście to autor nazywa się Grzegorz Brzozowicz, a tytuł książki brzmi "Goran Bregović - szczęściarz z Sarajewa". Tak, ja zdecydowanie jestem ostatnio przemęczona...
Absolutnie nie przypadek - tematyka społeczna była mi zawsze bliska i gdybym miała określić swoje poglądy w tej materii, musiałabym uznać, że są na tyle lewicowe, na ile pozwala chrześcijaństwo. Klein też czytałam, i uważam że jest to książka b.dobra (wyjąwszy nieco przyciężki i przydługi rozdział ostatni). Moore nie wpadł mi w ręce, choć wiem kto zacz. Ale za to przepadam za Baumanem, który w sposób znacznie bardziej uogólniony, a jednocześnie n...
H.P. Lovecraft 'Zew Cthulhu' Haruki Murakami 'Na południe od granicy, na zachód od słońca' Maria Lidia Kossakowska 'Siewca Wiatru' Jakub Ćwiek 'Kłamca' Anne Rice - 'Posiadłość Blackwood' Jestem bardzo zadowolony z wyników tego miesiąca;D
Racja. Zapytam więc skąd my to mamy? Siedzi w naszych polskich genach? Wychodzi z błedów wychowawczych naszych rodziców albo z nawarstwienia w korze mózgowej historycznych naleciałości? Wyssaliśmy z mlekiem matki, czy jak? Mario, dlaczego? Nie zaznam spokoju dopóki nie znajdę odpowiedzi na to pytanie :-) Może ktoś mi poleci jakąś mądrą książkę...
Bez wątpienia Santiago z 'Alchemika' Paulo Coelho oraz Keitaro Urashima z mangi Kena Akamatsu 'Love Hina' Obaj bohaterowie to marzyciele, ludzie dążący bezwględnie do spełnienia swoich marzeń, poznający samych siebie, starający stać się lepszymi ludźmi. Dodatkowo Keitaro jest nieudacznikiem życiowym, który dopiero pozna smak życia. Czasami myślę o sobie w podobny sposób.
U mnie to bez wątpienia Santiago Zavalita z "Rozmowy w katedrze" Vargasa Llosy, aczkolwiek przez niektórych byłem posądzany o podobieństwo do Octavia z "Gry w klasy" Cortazara.
Pamiętnika Jedynaczki Hanna Kowalczyk-Pamięta warto przeczytac interesująca książka, która opowiada o jedynaczce która ma dużo mazreń Szósta Szkapa małgorzata Musierewicz Ida sierpniowa Małgorzata Musierewicz To włąśnie Patty
To nie jest kolejna Bridget Jones z pewnością! Rzuciłam takim porównaniem, bo mi przyszło do głowy pierwsze, jako symbol, powiedzmy malutko ambitnej (ale zabawnej) opowiastki! Melba to coć zupełnie innego. I proszę mi już tego nie wypominać.:-)
ugotowała dobry obiad.
Hej,hej Za miesiac wybieram sie do Rzymu i chcialam sie porwac na zrobienie sobie jakies "tla";)...Myslalam o: "Ja, Klaudiusz","Udrece i ekstazie" Irvinga,moze wroce do mitologii...(Kubiak)?Piszcie cokolwiek wam do glowy przyjdzie - od poradnikow kulinarnych po Felliniego:)Dobrym przewodnikiem tez nie pogardze..
Mysle, ze J. F. Cooper - "Ostatni Mohikanin" >> film genialny, lepszy niz ksiazka, no i troche inny. "Szkarlatna litera" XIX wiek, "Portret damy" chyba tez XIX, Mark Twain duzo pisal, "Male kobietki" wydaje mi sie, ze tez w XIX wieku napisane, Serial "Domek na prerii" tez powstal na podstawie ksiazki, czy wydano to po polsku - nie wiem.. .
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)