Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ad 3/ Lato w Nohant
Misiaku, ja zawsze próbuję mimo że się nie znam, taką mam chorobę, niektórzy określają ją jako mądrzenie się. ;-) A w tym tekście kilka słów było mi znajomych skądinąd, na przykład pamiętam, jak Michał Anioł w "Udręce i ekstazie" pytał "Come sta?" No, za pisownię głowy nie dam. Signiora to każdy wie. Poza tym się uczyłam trochę francuskiego. A ragazzo to znam z jednej takiej strasznie głupiej piosenki. :-) Ale na margine...
A teraz strzelę na ślepo z tą 3ką. "Sława i chwała"?? Nie czytałem, ale to chyba jedyna powieść Iwaszkiewicza jaką znam ze słyszenia. Pudło?
Dzięki wielkie! Teraz już wiem po jakie opowiadanie Iwaszkiewicza sięgnę w następnej kolejności:)
Nie paliłabym (czy też pozbywała się w inny sposób) żadnych książek. Zawsze znajdzie się ktoś, kto by tego żałował. Na pewno istnieją książki, które mogłyby być szkodliwe, gdyby ich treść została wcielona w życie lub potraktowana dosłownie. Wierzę w to, że nie pomijanie takich książek milczeniem albo obkładanie zakazami, ale właśnie dyskutowanie o nich (niekoniecznie w szkole podstawowej) może pomóc wyjaśnić nie tylko, co jest złe, ale także dlac...
Może "Pamiętniki" Jana Chryzostoma Paska?Ciekawie napisane i mnóstwo szczegółów.Wydaję mi się,że to akurat jest z baroku, więc język będzie trudniejszy niż dzieła współczesne, ale autor pisał o hulakach szlachcicach, więc na pewno ma o tym pojęcie,bo sam nim był.:)
W wypowiedzi prmiera brakowało tylko, odpowiedio ujętych, nędznych knowań sił ze zgniłego zachodu, o których mówił dość często Gmułka. Reszta żywcem wzięta. Czy Kaczyński sądzi, że ludzie sa na tyle niedoinformowani, że nie pamiętają?
Bardzo, bardzo polecam. I powiem Ci jeszcze, że jak przeczytałam jego opis, to stwierdziłam, że ja tego oglądać nie będę, bo co może być ciekawego w filmie o więzieniu, więźniach i ucieczce z więzienia? A jednak... ;) Teraz obgryzam paznokcie przez cały tydzień, czekając na kolejny odcinek. :D
kimono wiśnie czy czereśnie?
Pozycje które przeczytałam we wrześniu: Adele Geras "MROCZNE SEKRETY" Allesandro Baraccio "Jedwab" J.Kaplan, L. Schnurbberger " Z DZIENNIKÓW BOTOKSOWYCH" Javier Marias "SERCE TAK BIAŁE" Donna Tartt "MAŁY PRZYJACIEL"
tak :p przepraszam przejęzyczenie :(
Tak się we wrześniu i wcześniej rozpisywaliście w Biblionetce o kapitanie R. Butlerze i "Przeminęlo z wiatem" ze sama po tę pozycję siegnelam :)
Ojoj Czajko pogubiłem się troszeczkę:) Nie znasz włoskiego, ale próbujesz i to Twoje tłumaczenie wydaje mi się wysoce prawdopodobne... Jak to jest??:) Odpowiedz, a obiecuję, że napiszę jeszcze jeden wierszyk na minikonkursik nr 7:)
'Posiadłość Blackwood' jest właśnie z kronik wampirzych. Powinna Ci się spodobać, tylko jest dość perwersyjna.
No jasne, warto spróbować. Ja w nowym mieszkanku mieszkam już od 2 dni i na razie jest super. Napisz za jakiś czas jak tam tobie się w akademiku żyje.
Z tego, co widzę na stronie, "Babę Jagę" wydano w serii "Europejki". Od czasu, jak przeczytałam pochodzący z "Europejek" właśnie "Darkroom" (napisany zresztą przez rodaczkę Dubravki- Rujanę Jeger)albo nie mam zaufania do tej serii, albo podchodzę do niej co najmniej z dystansem. Chciaż "Murzyn" innej Chorwatki- Tatjany Gomačy podobał mi się. "Baby Jagi" na razie czytać nie będę, nie zn...
Wiesz, to chyba temat bardzo osobisty, nie moge wejsc w twoja dusze. . .
No to opowiedz o Placu Zbawiciela! Wszyscy chwalą :)
Hmm.. nie znam tego serialu, a widzę, że jest dostępny do ściągnięcia. Rozumiem, że polecasz? :)
Na stronie JKR można przystąpić do kolejnego, trudniejszego egzaminu W.O.M.B.A.T. 2. Wymagana znajomość dotychczasowych sześciu tomów HP oraz umiejętność wysnucia właściwych wniosków z dostępnych informacji. Trzeba się spieszyć, bo drzwi będą pewnie otwarte przez 2-3 dni. Powodzenia!!!
Właśnie byłam na spotkaniu (a raczej na jego połowie, bo mój synek nie chciał słuchać Dubravki) promujących "Ministerstwo bólu" i "Kulturę kłamastwa" - obie książki były do kupienia podczas spotkania. Czyli już wyszła. Ja za to czytałam "Babę Jagę" i.. . nie powiem, żebym była zachwycona. Zabawne, pełne aluzji (nie wszystko wychwyciłam), taka literatura z literatury (wolę sto razy bardziej książki o książkach). Nie ...
To może widziałaś dokument Planete "Korporacja" - leciał na tym kanale (niestety nie mam do niego dostępu) oraz dostępny jest w serii DocReview na DVD. Świetny! Może mi coś jeszcze polecisz z tych klimatów? Społeczno-zaangażowanych i raczej po stronie zwyczajnego człowieka niż czegokolwiek innego (czy to będzie korporacja czy postęp czy globalizacja).
komentarz usunięty
Prosze o tytuły książek o takiej tematyce. Z góry dziękuje i pozdrawiam
"Kochałam Tyberiusza" E. Dored.
Omówić na wybranych przykładach. taki mam temat na maturke. Prosze polećcie jakieś książki.
Dostałem "lewe pieniądze" i zaszalałem w księgarni i antykwariacie: 1. Wiktor Pielewin "Święta księga wilkołaka" 2. Małgorzata Musierowicz "Czarna polewka" 3. Wojciech Cejrowski "Rio Anaconda" 4. Norman Mailer "Ewangelia według Syna" 5. Józef Ignacy Kraszewski "Bracia rywale" 6. Józef Ignacy Kraszewski "Papiery po Glince"
Chyba zgodne z tytułem. ;-) Ach, ja nie znam włoskiego, ale spróbuję: Jaka piekna kobieta! Ty też jesteś piękny, chłopcze A Francuzi (?) są tacy wszyscy romantyczni Ale Włosi nie wszyscy Hihi, a teraz może ktoś naprawdę pomoże. :-)
Nie przepadam za poezją, ale przemawiają do mnie niektóre wiersze Rilke'ego, Wojaczka i Poświatowskiej. Ich biografie interesują mnie bardziej niż twórczość.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)