Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Moim zdaniem powinno być osobno Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, bo jest takie wydanie (z resztą pewnie nie jedno), jak i Biblia w całości... Nawet można by było ewentualnie podzielić jeszcze na Księgi... :-) Tak jak (może to głupie porównanie) Baśnie Andersena czy Braci Grimm, które są zarówno w zbiorze baśni jak i jako poszczególne baśnie osobno... Jest już późno, więc przepraszam za zawiłą wypowiedź... :-)
"Zmrożone brzoskwinie" Espido Freire
Ale zestaw świetny! Podoba mi się. Specjalnie tak dobrałaś czy samo wyszło? :-)
Adres strony to http://www.jkrowling.com/ :-)
Po raz trzeci kopiuję jeden z moich postów... Witam kolejnemu już maturzyście udzielam tej samej rady: najpierw Ty napisz jakie masz pomysły, jaką wizję swojej pracy. Zanim komuś pomogę w wykonaniu pracy intelektualnej chciałabym najpierw zobaczyć jakiś wysiłek z jego strony. Niedawno pytałam w Biblionetce skąd się biorą te tematy maturalne i wyjaśniono mi, że wybiera się je samodzielnie, nikt ich nie narzuca. Więc na pewno masz jakieś w...
Która z kandydatek - według was - powinna była dostać koronę miss world? Ja, oprócz Czeszki, stawiałam na miss Indii i Libanu.
Niestety, znowu skromnie. Praca, praca :/ 1.August Strindberg "Historie małżeńskie" 2.Emile Cioran "Wyznania i anatemy" 3. Stendhal "Czerwone i czarne" 4. Wolter "Kandyd"
Witaj, Czajko kochana :-) Jestem zachwycona Twoim łacińskim przedsięwzięciem. Może przyślę Ci więcej tego Kubusia :-) Nam talis ursus est. ("bo taki już z niego miś")
Wszystko tylko nie "Brama Niebiańskiego Spokoju!". Można się przez tą książkę zniechęcić do Shan Sy.;) Została mi jeszcze do przeczytania "Dziewcyzna grająca w go".:D Kiedyś ją sobie zresztą od ciebie pożyczę wilo...;>
1.”Świat miłości”- Izumi Shikibu, Ono no Komachi (4)- haiku, 2.„Dama kameliowa”- Aleksander Dumas (syn)- (4), 3.„Regał ostatnich tchnień”- Aglaja Veteranyi (4), 4. "Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze"- Aglaja Veteranyi (4), 5. "Kraina Chichów"- Jonathan Caroll (4) 6. "Grzybojad"- Sergio Galindo (4) 7. "Przemiana" (4), "Na galerii" (3), "Przed pra...
"Lata pochyłe bronią działać im nie dadzą, Lecz mądre rozmowy między sobą prowadzą" Iliada 3,147, Homer
Jak to ostatnio przeczytałam: "Człowiek nie powinien żyć dłużej niż jego zęby." Gerorge R.R. Martin w "Starciu królów". Trochę tragicznie mi się kojarzy. Na poważnie: bardzo podobała mi się charakterystyka starości przypisywana Sokratesowi - że można się poświęcić poważnym rozmyślaniom, i nawet "chłopiec pod tuniką" nie rozproszy myśli. Jeśli masz przekrojówkę, to dlaczego nie wziąć Abrahama czy Matuzalema :). Bohat...
Nosem prezent poczułaś i byłaś taka czuła :-) A mangiare prawie jak francuskie manger. :-) Broniarek pisał, że jak już się nauczył czterech języków, to następne nauczały się same (znał osiem). Emkawu, witaj na (po?) wakacjach! U mnie językowy zwrot, tu skorzystam z okazji, żeby się podzielić radością. Hihi, od wczoraj uczę się łaciny. Dostałam samouczek Winniczuk i pomyślałam sobie, że właściwie do łaciny jestem bardziej przygotowana niż do ...
Od miesiąca 25.
Ja zaczęłam od Iliady dwa lata temu. Obłożyłam się mapami, dwoma tłumaczeniami i mitologią. Nie ukrywam, że początkowo trudno się przebić przez formę. Po jakimś czasie od Iliady zaczęłam czytać Odyseję i byłam zaskoczona, że z taką radością czytam, bo spodziewałam się podobnych trudów. Jednym słowem, trzeba się nieco oswoić, ale potem za to jakie widoki: Tę pieczarę maiły różnych drzew gaiki, To woniące cyprysy, topole, osiki, W ich liściach...
"gdy ci pizzę stawiał rzekł "prego mangiare"... :-)
Moni, dzięki! :-) Nie omieszkam się do Ciebie zwrócić o pomoc w takim przypadku.
To już nam nie umkniesz, HA! ;-) Kaoru ponadto się przyznała i nawet mam już do niej namiary. :-)
Jak to szło... To było jak opowiadaliście o Stachuriadzie... Pomęczę Annikę w poniedziałek. :-D
Hihi, mądra to ona nie jest, ale zgadzam się, że piękna. :-)
http://www.audiobooki.glt.pl/ na tej stronie jest masa audiobookow tylko trzeba sie zarejestrowac, ale bezplatnie
Jak ci się "Żniwo" podoba, Anno? Czy to także triller z rodzaju tych medycznych? Czytałam Chirurga i bardzo mnie ta ksiązka wciągnęła.
Ja polecam Ewy Marii Rostek "Repetytorium gramatyczno-leksykalne" Wydawnictwa Wagros. Jest jeszcze taka gazetka kolorowa - też można poczytać (dostępna w EMPIKu).Deutsch Aktuell - dla uczących się niemieckiego. Teksty są lepsze od suchych zbiorów słownictwa.
no mam nadzieje!!A jak było zdradzisz mi troszeczke;>>??
Ja bardzo lubię dwa wiersze o tej tematyce: Twardowskiego - "Starzy ludzie" oraz Świrszczyńskiej - "Nie pamięta".
Korniszonku, wyłaź z łóżka! Korniszonku, precz lekarze! Książka i duże conieco radość życia Ci pokaże! :-)))
Wybacz, Alu i posłuchaj Bogny, boć mądra to osoba i wie, co mówi!:-) Polecając Homera, nie znałam Twojego wieku. Napisz coś o sobie w "O sobie", wtedy unikniemy błędnych polecanek. I witaj w Biblionetce.:-))))
Zabiorę się - po wiadomych zakupach, odroczonych na razie. :> Bo ja za Tokarczuk przepadam i każdą jej skiazkę nie tylko chcę przeczytać, ale i mieć. Napisz o "Wymarzonym" na priva, bardzo jestem ciekawa i tej książki, i Twoich wrażeń...
Bardzo mi miło. ;) Się nie naśmiewam, tylko "Pani Jolu" zabrzmiało poważnie, zupełnie do Joli niepodobnie. ;)) Czekam niecierpliwie, aż wróci, ale na razie niech się tam bawi wyśmienicie! Liczę na relację fotograficzną. :>
Bardzo mi się podobał, choć moim zdaniem, gdyby reżyser zdecydował się na kompozycję klamrową i zamknął tą samą sceną, którą rozpoczął, byłoby dużo lepiej. Ostatnie piętnaście minut zepsuło mi trochę całość. Intrygowało mnie obserwowanie jak w ludziach narasta frustracja, jak od słowa do słowa bliscy stają się bardziej obcy...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)