Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tak, "Dlaczego kąpiesz się w spodniach, wujku" to książka Astrid Lindgren. Ja ją czytałam pod tytułem "My na wyspie Saltkrakan" i bardzo mi się podobała. Może nawet najbardziej ze wszystkich książek Astrid Lindgren. Chociaż "Dzieci z Bullerbyn" też fajne... Sama już nie wiem, która lepsza :D
Moja prababcia, ktora zmarla w 1974 roku miala na imie Natalia. Na tamte czasy jakie to musialo byc "dziwne" (ale i piekne!) imie.
Jest ładne. W przeciwnym razie nie nazwałabym tak bohaterki mojego pierwszego opowiadania, które właśnie usiłuję jakoś napisać. Ale cicho, bo to tajemnica... :D
Spodobały mi się tytuły książek: "Na wspak" "Koń i jego chłopiec" "Sto lat samotności" "Dziewięciu książąt Amberu" "Zamordowana piramida" "Z woli boskiej i katowskiej" "Kochanek Wielkiej Niedźwiedzicy" "A lasy wiecznie śpiewają" "Udręka i ekstaza" ...i generalnie na żadnej z nich się nie zawiodłam :) Natomiast odrzucają mnie wszelkie tytuły tych...
1) Muminkow nie lubie! 2) Za Puchatkiem tez nie przepadalam - lubie te postaci na puzzlach moich dzieci. :-) 3) Nie! 4) W ciagu ostatnich 10 lat? Zadnej! "Dzieci z Bullerbyn" czytalam np. jakies 25 lat temu. 5) Oczywiscie, ale niekoniecznie na dobranoc! :-)
Przede wszystkim rekomendacje ze strony osób, których gustom literackim ufam :) Poza tym wierzę w niektórych autorów. Za to na ogół nie sugeruję się informacjami z gazet czy recenzji - zdecydowanie bardziej wierzytelna jest tu biblionetka ;) I NIGDY nie czytam resume z tyłu okładki, bo na ogół albo nie ma nic wspolnego z książką, albo zdradza z niej za wiele. Bue.
Kiedy byłam młodsza, jeszcze w podstawówce, bardzo nie podobało mi się moje imię, ale już w gimnazjum zmieniłam zdanie i dziś jestem zadowolona, że mam na imię właśnie Natalia. :-) Co do Łucji, to akurat bardzo lubię to imię, poza tym tę właśnie świętą wzięłam sobie za patronkę na bierzmowaniu i teraz jestem Natalia Łucja. Pewnie, że chciałam się nazywać inaczej, ale jak byłam młodsza, sądzę, że z tego wyrosłam. Po prostu moje imię było dość rzad...
Stampfl? Ja ostatnio dorwałam "Robinsona" w antykwariacie, otworzyłam go z wielką radością, a tam jako tłumacz podany pan Stampfl, a na dole informacja "opowieść na podstawie Daniela Defoe". Jedynie przy dużej dozie dobrej woli samą książkę można byłoby uznać za dość podobną do pierwowzoru, niestety.
1. Nie żebym darzyła "Muminki" jakąś szczególną sympatią, ale jesli już, to Włóczykij. Czemu nie lubię? A nie wiem, nie podobała mi się bajka (takie oślizgłe były ;)), ksiązka mnie nie zachwyciła. Ale do Włóczykija mam pewien sentyment. 2. Kłapouchy - za wielką mądrość życiową :) 3. Oglądałam - podobała mi się bardzo, uważam, że atmosferę oddaje wspaniale, co więcej dobrze trzyma się oryginału książkowego, co ostatnio rzadko się zdarz...
Na stronie z jego tytulami nic nie ma, ale przy okazji mozesz zobaczyc, co jeszcze sie w Polsce nie ukazalo (wystarczy kliknac na tytul, a wyswietla sie nazwy krajow + wydawnictwa): http://www.santjordi-asociados.com/titles.htm
Nie, III tom "Eragona" jeszcze nie został napisany.
komentarz usunięty
Podobno ma wyjść nowa powieść Paula Coelho. Wiecie może jaki będzie jej tytuł i kiedy wyjdzie?
Ja tam lubię smerfa Marudę i Zgrywusa (tak fajnie się śmiał), małego różowego gumisia i Madeline:) fajna była, ale już nie leci...
Ja nie lubię Żwirka i Muchomorka, Misia Koralgola, Czarodziej z krainy Ozz (nawet nie wiem czy dobrze napisałam) i tego typu "bohaterów". Uważam, że Kubuś Puchatek może i ładnie wygląda, ale ogólnie ta bajka jest denna. Najbardziej nie lubię Prosiaczka. Najbardziej znienawidzonym bohaterami są... Sali Mali i Noddy! Nie wiem kto wymyślił te bajki! A jakby się tak zastanowić, to bajki straciły by swój urok, gdyby zabrać np.Migotkę czy Mał...
Jak to, jak to nikt nie wspomniał o Ronji?:) A ja, jedną wypowiedź wyżej?:) Pozdrawiam miłośniczkę Ronji :)
Na Boga, jak mogłem o Adamsie zapomnieć? Adams też, Douglas Adams...
Zainteresuj się Toporem i Vianem. Poza tym polecam "Zapiski Oficera Armii Czerwonej" Sergiusza Piaseckiego.
hehe..lubię ludzi,ktorzy znają swoje możliwości,również intelektualne:).A propos-przypominam,że temat wypowiedzi ma brzmieć:"Mundurki szkolne wracają".To dla przyszłych "wszystkowiedzących",którzy jeszcze chcieliby tu coś dodać;)
Wyd Albatros ,cena około 26zł
"Poskramianie bydla" - Magnus Mills
Mi sie cały cykl "Jeźdźców smoków" bardzo podoba. Podobał mi sie też cykl o "Smoczym Rycerzu" Jimmie Eckercie (nie wiem czy to nazwisko dobrze napisałam) autorstwa Gordona R. Dicksona. Jeśli chodzi o jeźdźców smoków to jest jeszcze "Smocza rodzina" napisana przez syna Anne McCaffrey, chociaz to dotyczy głównie wher-stróży a nie samych smoków. Lubie ten swiat i gram w 2 grupach w nim usytuowanych: po angielsk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)