Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Właściwie zdarzyło mi się czytać jedynie biografie postaci historycznych.Bardzo podobał mi się "Napoleon" Cronina
U mnie nawet nieźle z czytaniem, chociaż czasem odnoszę wrażenie, że czasu mam mniej niż w roku akademickim... ;) "Przygody Sherlocka Holmesa" A.C.Doyle "Arkona" A.Świrszczyńska "Hobbit, czyli Tam i z powrotem" J.R.R.Tolkien "Herezja oranżu palonego" C.Willeford "Rzecz o Alkasynie i Nikolecie" anonim "Dziewczyna z perłą" T.Chevalier "Pasja życia" I.Stone "Poirot ...
A mnie to się nawet podobało odosyć... Najlepsze były: "Do rana daleko" i "Westchnienia, jak morskie huragany". Resztę faktycznie pamiętam tak średnio... No cóż... Ale czytałem każdą osobno ;) Wydaje mi się, ze czyta mi się je lepiej, niż jakbym czytał sześć w jednym ;)
Tak! To chyba to. Ech, gdyby nie moje lenistwo, pewnie sama bym do tego doszła ;-) Ale od czego ma się BNetkowiczów :-))) Dzięki.
Co za dużo, to niezdrowo :-).
Chądzyńska dostała ode mnie za tę książkę szóstkę! Czytałam z wypiekami na twarzy. Popłakałam się przy okazji, bo tak bardzo wypełniła mnie ta miłość bohaterki do psa, że... no nie wiem, jak to napisać... Ale oczywiście nie przebiła Bima, bo tego nikt nie potrafi... Przy psich książkach dzieją się ze mną dziwne rzeczy :D Książka Baranowicza była inna. Dużo tam przyrody, miłości do wszystkich zwierząt. Czytałam spokojnie. Żadnych niepokojących ...
"Mikael Karvajalka" Mika Waltari 4 "Babski motyw" Joanna Chmielewska 4 "Tomek wśród łowców głów" Szklarskiego zmiana z 4 na 3 "Lewa ręka ciemności" Le Guin z 5 na 6 "Lekarstwo na miłość" (scenariusz na postawie "Klina") Chmielewska 2 "Prawiek i inne czasy" Tokaraczuk 5 "Planeta wygnania" Le Guin 4 "Wiedźmikołaj" Pratchett 4 "Na glinianych nogach...
1) Alef * Borges Jorge Luis (4) 2) Fikcje * Borges Jorge Luis (5) 3) Gra w klasy * Cortázar Julio (4) 4) Klub miłośników Jane Austen * Fowler Karen Joy (3) 5) Sto lat samotności * García Márquez Gabriel (5) 6) Szklany klosz * Plath Sylvia (5) Teraz czytam "Miasto i Psy" (na razie 4, ale może się jeszcze wybronić na 5) oraz "Imię róży" (6 bezapelacyjnie)
Mam wakacje... nie pamiętam:D "Byłam brzydką dziewczynką" Selinko "Dwanaście opowiadań tułaczych" i "O miłości i innych demonach" Marqueza, "Dziennik" Anna Frank No a zaczęłam i jestem tak w połowie: Idioty i Imię Róży...
Jak Chądzyńska? Jak Baranowicz? Jak Szymańsska? Ona mnie szczególnie zainteresowała - po tytule. :-) Do psich książek zapomniałam jeszcze dodać książki Simaka "Miasto". To niby sf, ale psy też tam są i bardzo mi się to podobało. :-)
No i nie poczekałeś na vevericę? Jak mogłeś. :P 952. ‘Męka twórcza’ – Łopieńska 953. ’48 stron. Maciek’ – Adler & Piątkowski 954. ‘Róża Selerbergu’ – Białołęcka 955. ‘Zorza północna’ – Pullman 956. ‘Magiczny nóż’ – Pullman 957. ‘Bursztynowa luneta’ – Pullman 958. ‘Niezwykłe przygody Julia Jurenity i jego uczniów’ –...
"Lewiatan" Boris Akunin 5 "Ono" Dorota Terakowska 5 "Opowieści Evy Luny" Isabel Allende 6 "Księżniczka" Jean P. Sasson 4 "Czerwony namiot" Anita Diamant 4 "Tatiana i Aleksander" Paullina Simons 5 "Dwie miłości" Maria Nurowska 5 Jestem też w połowie "Miłość ponad czasem" Audrey Niffenegger
Córka rzeki Hong Ying
Jestem w połowie "Miłość ponad czasem" Audrey Niffenegger.
"Nad Niemnem" Eliza Orzeszkowa "Większy kawałek świata" Joanna Chmielewska "Przez ciebie, Drabie" Zofia Chądzyńska "Skrzydlak" David Almand "Pan Tadeusz" Adam Mickiewicz "Myszołów kot wspaniały" Andrzej Urbańczyk "Krokodyl z Kraju Karoliny" Joanna Chmielewska "Mój przyjaciel Lompi" Jan Baranowicz "Cierpienia młodego Wertera" Johann Wolfgang Goethe &...
Jak wiesz, nie lubie podpowiadania, ale tak cichutko szepne: 16. i 30. to bardzo znane ksiazki. W 30 padaja dwa kluczowe slowa, dzieki ktorym zgadlam. W 16 zwroc uwage na styl, w 30 na ortografie. 28. Pawel dobrze podpowiada :-)
- Wielkie wygrane (6) - Zerwać pąki, zabić dzieci (4) - Rzecz o mych smutnych dziwkach (3) - Szkoła uczuć: dzieje pewnego mlodzieńca (3) - Rozmowa w katedrze (6) - Śalimar klaun (4) - Obsługiwałem angielskiego króla (5) - Klara i półmrok (wciąż czytam, myślę, że będzie 5)
..."uczenek" to pewnie biblionetkowa odmiana uczynku...:-)
Jakby kto miał w planach dobry uczenek, to ma okazję: 13. 14. 16. 21. 28. 30. Nie mam skojarzeń właściwych!:-)))
1. Miao Sing- "Wyznania chińskiej kurtyzany" (1) 2. Eduardo Mendoza- "Sekret hiszpańskiej pensjonarki" (2) 3. Haruki Murakami- "Sputnik Sweetheart" (5) 4. Franz Kafka- "Wyrok" (5) 5. Charlotte Bronte- "Dziwne losy Jane Eyre" (5) 6. A.S Byatt- "Opętanie" (4) 7. Magda Fres- "Do piekła kuchenną windą" (4) 8. Kenzaburo Oe- "Sprawa osobista" (4) 9. Jane Austen- &qu...
Nareszcie udało mi się wejśc... Uwaga! Jeśli ktoś chciałby do nas (tzn. mnie i Linusi) jeszcze dołączyc, to zbiórka dziś o 15.00 pod Bramą Krakowską :))
ciekawa jak najbardziej, łatwa- jak dla mnie niezbyt. Tytuł jak najbardziej imponujący, ale muszę przyznać że tytuł i opis książki bardziej mi się podobał od jej treści.
Ha, tym razem mądrze wpisywałam wszystko na swoją stronę w Biblionetce :). W związku z czym pytanie mnie nie zaskoczyło i żadnej książki nie pominę. Oto moja lista na lipiec: - Michael Cunningham, "Godziny" (5) - David Lodge, "Zamiana" (5) - Angela Carter, "Mądre dzieci" (5) - Roddy Doyle, "Kobieta, która wpadała na drzwi" (4) - Ian McEwan, "Pokuta" (4) - David Lodge, "Mały światek"...
W takim razie zacznę jako pierwszy. Weiser B. "Ryszard Kukliński: Życie ściśle tajne" (6) Schweizer P. "Wojna Reagana" (ponownie) (6) Wołoszański B. "Twierdza szyfrów" (6) Christie A. "Tajemnica Sittaford" (5) Christie A. "Morderstwo w Mezopotamii" (5) Christie A. "Tajemnicza historia w Styles" (5) Mielke T. "Karol Wielki. Król" (5) Christie A. "Pierwsze, drugie....
1.Druga szansa (James Patterson)4 2.Zapałka na zakręcie(Krystyna Siesicka)5 3.Pięć małych świnek(Agatha Christie)4 4.Moja słodka Sunday(Mary Higgins Clark)3 5.Eragon(Paolini Christopher)6 6.Najstarszy(Paolini Christopher)6 7.Milczenie(Shusaku Endo)5 8.Bagno(Ammaniti Niccolo)4
Leprechaun (leipreachán) to postać z irlandzkiej mitologii, rodzaj męskiego elfa:). Ubrany na zielono, złośliwy i psotny ;). Wedle wierzeń miały zamieszkiwać Irlandię na długo przed tym, jak pojawili się tam Celtowie.
Baczyński,Miłosz,Szymborska,Twardowski
Ponieważ kończy się lipiec, a nikt nie zaczął jeszcze tego tematu, więc pozwoliłem sobie na jego rozpoczęcie. Wpisujcie co przeczytaliści w tym miesiącu.
Leprechauny? Cóż to za stwory?
pół serio ;) ekstrawersja czy introwersja?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)