Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Politycy zaczynają doceniać siłę Internetu:)
Marzy mi się "Żywot Briana"... Póki co znam fragmenty i ostatnią, jakże uroczą scenę. A ze swojej strony polecam gorąco "Piknik pod Wiszącą Skałą" - coś niesamowitego, niepowtarzalnego, jedynego. To już klasyka, a ja widziałam to zaledwie tydzień temu... Wstyd, że tak późno, ale lepiej późno niż wcale ;-)
Obydwie teraz czytamy Imię róży :)
http://kmarcinkiewicz.blog.onet.pl/ heh...Kaziu, Kaziu...
To konkursy już bez bawełny będą? Cóż, mówi się trudno, pozostaje z "trzynastostopniwym" bólem głowy. Przejrzałem trzynaście razy oceny Pawła, trzynaście razy walnąłem głową w ścianę, trzynaście razy pokornie błagałem trzynastko objaw się i nic...
Tyle już pozytywnych opinii na Biblionetce przeczytałam o "Nie opuszczaj mnie", a książki normalnie za nic nie moge zdobyć :( mam nadzieję, że w końcu uda mi się ją przeczytac :)
1. Michel Houellebecq "Cząstki elementarne" 5 2. Patrick Suskind "Pachnidło" 4 3. Isaac Bashevis Singer "Sztukmistrz z Lublina" 4 4. Kurt Vonnegut "Niech pana Bog błogosławi, panie Rosewater" 5 5. Imsail Kadare "Pałac snów" 4 6. Michel Houellebecq "Poszerzenie pola walki" 4 7. Imre Kertesz "Język na wygnaniu" 6
Sama nie mogę w to uwierzyć :-P "Mao: Prywatne życie przewodniczącego."
Dawno nie robiłem enneagramu, oj dawno. Ale dalej niezmiennie 4w3, czyli, że jestem arystokratą;) Hehe.
"Trzej Muszkieterowie" A. Dumas
Pierścień i róża
Ja czytałam dwie biografie Księżnej Diany.. . i obie bardzo się od siebie różniły. To w końcu była bardzo kontrowerysyjna postać.
Mój bilans na ten miesiąc ewidentnie marny: 1.Haruki Murkami 'Wszystkie Boże Dzieci tańczą' 2.F. Scott Fitzgerald 'Wielki Gatsby' 3.Frank Herbert 'Heretycy Diuna' Bardzo marnie, ale mam nadzieje się poprawić, jak będę w Anglii;)
Mój bilans na koniec lipca trochę marniutki... T. Pratchett - "Carpe Jugulum" J. Chmielewska - "Hazard" - "Zbieg okoliczności" D. Brown - "Anioły i demony" L. Lethbridge - "Opowieści o piratach" Prawie przeczytałem "Zemstę" Fredry i "Kawalera d'Harmental" Dumas. Cóż, prawie robi różnicę...
To pocieszające, co mówisz. Może się skuszę. ;)
Mam numer 9 - Gdy zakwitną konwalie, mój mail: jelonek_k@interia.pl pozdrawiam
A, zapomniałam dodać, że styl tej powieści zdecydowanie odbiega od zwykłego :). W ogóle te dwie książki wydają się być pisane przez różne osoby...
Mi się wprawdzie "Ulica" podobała, ale nie jakoś szalenie. Natomiast zachęcam do przeczytania "Zaułka łgarza" (tłumaczenie tego tytułu - w oryginale "Ripley Boggle", zdaje się, a więc po prostu nazwisko głównego bohatera - jest przykładem bezczelnego marketingowego zabiegu, który ma przyciągnąć do książki czytelników "Ulicy marzycieli", oczywiście;)), jeśli przyszłaby Ci jednak ochota spróbować czegoś McLia...
1. "Romans na receptę" - M.Szwaja 2. "Mężczyzna do towarzystwa" - D.Stec 3. "Piąta góra" - P. Coelho 4. "Błękitna sukienka" - Tracy Chevalier 5. "Dywan" - Terry Pratchett 6. "Dlaczego nie Evans?" - A. Christie 7. "Salonowe życie" - Irena Matuszkiewicz 8. "Kolor nieba" - James Runcie 9. "Piramidy" - Terry Pratchett 10. "Szósta klepka" - Mał...
Książka Mistrza Dumas - "Kawaler d'Harmental". Początek XVIII wieku, powieść opisuje spidek przeciwko regentowi Francji. Z pewnością jest wiele innych książek tego autora o podobnej tematyce, jednak moja przygoda z Dumas nie tak dawno temu się zaczęła i nie znam wszystkich.
Napisałam Ci maila, odbierz pocztę. :-)
A skąd ta pewność? :> Właśnie przez niezdaną maturę dużo osób wyjeżdża. Z powodu braku świadectwa dojrzałości nie podsotawali się do szkół/pracy do których chcieli i wyjechali. Przynajmniej ja znam takie osoby i to jest moje zdanie.
Otóż, zbliżają się urodziny mojej koleżanki i chcę jej kupić prezent. Nie wiem jaki, więc może Wy mi pomożecie... Mogę przeznaczyć na niego ok. 30 zł. A teraz opis tej koleżanki: książek za bardzo nie lubi, no może jedynie Kinga (ale z tego co zauważyłam to nie lubi ich dostawać), uwielbia muzykę rockową (zwłaszcza Guns N` Roses, Cool Kids Of Death, Myslovitz itd., ale ma wszystkie ich płyty), pluszowe misie (które są piekielnie drogie - takie ...
...planowała zemstę doskonałą...
Chętnie przeczytam. Dzięki :)
Celia Fremlin - "Ucieczka z przeszłości"
Wielkie dzięki. Z pewnością wezmę się za niektóre pozycje, które tutaj wymieniłyście.
Z chęcią przeczytałbym biografię Wiśniowieckiego i Katarzyny II. Mogłabyś podać autorów?
W lipcu przeczytane: "Lekcje francuskiego" P.Mayle "Kosztowne nawyki" P.Mayle "Ostatni bohater" T.Pratchett "Opactwo Northanger" J.Austen "Trudna decyzja panny Pym" J.Tey "Sprawa D.czyli zbrodnia rzekomego włóczęgi" Dickens, Fruttero, Lucentini "Kuzynki" A.Pilipiuk "Zwodniczy punkt" D.Brown "Lokis i inne opowiadania"
Hmmmm... Verdiano... Ja chciałabym bardzo przeczytać "Psia gwiazda - Syriusz, czyli Pełne miłości historyjki o psach". I ja mam jakieś dziwne wrażenie, że będzie mi ją ciężko dostać... Czy ja mogłabym się tak niesmiało uśmiechnąć do Ciebie?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)