Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Z wielkim opóźnieniem: ogromne dzięki, Joy za konkurs i wyśmienitą zabawę. Dla wszystkich gratulacje i podziękowania za naprowadzanki.:-))) Co my zrobimy przez dwa miesiące i ciut, bez konkursów?:-((((
I jak wrażenia po "Zabić drozda"? U mnie ta pozycja od niepamiętnych czasów zalega w schowku.
Czytałam jakiś czas temu, tyle że po angielsku, ale z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że warto! Podobnie zresztą jak po inne książki Tracy Chevalier.
"Idiota" Dostojewskiego jestem w połowie drugiej części i podoba mi się bardzo :)
Jakie wrażenia po "Dziewczynie z perłą"? W ostatnich dniach roku szkolnego oglądaliśmy na lekcji polskiego film. Całkiem niezły. Zastanawiam się, czy warto sięgnąć po książkę.
Za każdym razem obiecuję sobie, że będę zapisywać to, co przeczytałam, żeby się potem tym z Wami podzielić... Znowu zapomniałam... Trudno, zobaczymy, ile zapamiętałam ;-) "Tajemnica dworu w Stornham" Frances Hodgson Burnett "Lilka" Monika Warneńska "Zabić drozda" Harper Lee "Zabić ptaka" Ewa Ostrowska "Zwyczajne życie" Joanna Chmielewska
"Martin Eden" Jacka Londona - opowieść o tym jak zwykły biedny chłopak staje przeciw całemu światu i dla dziewczyny z wyższych sfer postanawia zostać bogatym i wykształconym człowiekiem. Naprawdę polecam;-)))
Niektórzy są niestety zabobonni a wtedy ich sny to już wizje przyszłości :)
No cóż, ale szanse mieli, tego nam nie odmówią :) Teraz ze spokojnym sumieniem można się ustawiać tak jak nam pasuje :)
PS. Ktoś napisał, że spaliłby "Mitologię" Parandowskiego... Nie pozwolę!!!!!!!!!!!!!!
A może "Bolesław Chrobry" Gołubiewa? Co prawda główny bohater skromny nie jest, ale poniżyć się musi, pokonywać przeciwności musi, zacisnąć szczękę nie raz.. . I jeszcze zakurzona i zapomniana "Opowieść o prawdziwym człowieku". Lotnik, któremu podczas wypadku zimą w tajdze ucięło nogę (albo dwie...).
Ja nie dopisuję - musiałabym każdą sprawdzać w bnetce, więc niech sobie to zrobi sam zainteresowany. :P
Ze mną było/jest zupełnie na odwrót. "Akademia Pana Kleksa"... Uwielbiałem ją! To było dla mnie coś wspaniałego. Później czytałem wszystkie następne części... Pan Kleks był moim idolem! "Ogniem i mieczem" podobało mi się bardzo, ale może dlatego, że czytałem je z własnej woli... Dopiero wybieram się do gimnazjum i "Ogniem..." nie było jeszcze nigdy moją lekurą:). A "Oto jest Kasia" według mnie mogłoby się n...
Może "Oskar i pani Róża", chociaż to raczej smutna lektura...
Nienawidzę jak ktoś mówi, że ma "prorocze sny". Moja babcia często takie miewa (przynajmniej według niej są prorocze) - mówi mi, że jej się śniłam i to na pewno coś oznacza. Np. że mam złe oceny;) To samo ponoć "odziedziczyła" moja mama. Kiedyś jej się śniło, że wyskoczyłam przez okno, co było przecież oczywistym znakiem, że zachoruje mój brat;))) Nienawidzę tego, po prostu nienawidzę! Jak coś mi się śni, to pewnie jest t...
Może poszukaj z Google? :)
Ja też bardzo lubię Albatrosa, zwłaszcza serię Pi, i akurat taka szata graficzna bardzo mi się podoba. Poza tym jeśli chodzi o ilość, sporo mam książek Runy i bardzo je sobie chwalę;) I dużo, dużo innych - WAB, PIW, WL, Znak, Zysk... Chyba tylko do SuperNowej mam uraz, bo ich ksiażki zawsze mi się rozpadały. I nie wiedzieć czemu, nie przepadam za Prószyńskim.
1."Artemis Fowl: Fortel wróżki" E.Colfer (4) 2."Seria Niefortunnych Zdarzeń: Przedostatnia pułapka" L.Snicket (6) 3."Pamiętnik narkomanki" B.Rosiek (4) 4."Pokój Żeńsko Męski Na Chwałę Patriachatu" H.Samson (4) 5."Zwierzenia Georgii Nicolson:Ciao, bella, czyli w sidłach miłości" (3) 6."Piramidy" T.Pratchett (6) + 3 inne zaczęte;) "S@motnosc w sieci" J.L.Wiśniewski &quo...
Tak, tak...ja też dokładnie w dniu kiedy kończę książkę:)
A ja lubię Albatrosa. Nie mam nic do jego szaty graficznej. Poza tym na moich półkach można znaleźć książki wydane przez wydawnictwa Prószyński i S-ka, Zysk i S-ka, Amber, Mag, Zielona Sowa, WAB, Videograf, Greg, Świat Książki i wiele, wiele innych. Ach, i oczywiście PWN, PWM oraz LektorKlett. Ostatnio spodobały mi się też pozycje w jęz. angielskim wydawanie przez Oxford University Press i Penguin.
Ja też zapisuję w kalendarzu, w dniu kiedy kończę książkę:) A poza tym mam ogólną listę, na której mam wszystko przeczytane od połowy 2000, z datami miesięcznymi... wiec doskonale Cię rozumiem;)
Leworęczność najbardziej przeszkadza mi w koordynacji ruchów, zwłaszcza, gdy uprawiam sport - ciężko mi np. kozłować albo wrzucić piłkę do kosza lewą ręką. Kiedyś trenowałam capoeirę i nieźle sobie radziłam, pod warunkiem, że do wykonania danego ciosu "wykorzystywałam" lewą stronę ciała. Kiedy ten sam układ trzeba było powtórzyć w drugą stronę, męczyłam się okrutnie...
Chłopcy z ferajny - Nicholas Pileggi Pachnidło - Patrick Suskind O_o trzeba coś z tym zrobić ;]
A mi się kojarzy - choć brak tu typowego motywu wojownika ;) - głównie "Przeminęło z wiatrem". Co jak co, ale książka jest: - długa - analizuje psychikę bohaterki (w pewien sposób) - zdecydowanie pokazuje motyw walki z przeciwnościami losu, i nie chodzi mi tu o nieszczęśliwą miłość li i jedynie :). Polecam serdecznie, nie mogłam się oderwać, książka na długo zostaje w pamięci!
Ten miesiąc w moim wykonaniu wygląda wyjątkowo nędznie i chaotycznie. Dlatego w ramach samokrytyki i samodyscypliny – Matthew Pearl - Klub Dantego Margaret Atwood - Wynurzenie Hanna Krall - Król kier znów na wylocie Wszystkim wystawiłam czwórkę – „Królowi” z wątłym plusem, a „Wynurzeniu” zdecydowanie z minusem. Sama jednak zaskakuję się niezbornością doboru moich lektur. Jestem w trakcie „Pant...
Dzięki :)
"Fioletowy hibiskus" i "Poszarpane granie" już wylądowały u mnie w schowku. Tak swoją drogą, to podsumowanie to świetny sposób, żeby zapchać sobie schowek:> Fajnie by było jednak, gdyby każdy przy książkach dopisywał ocenę.
"Agent dołu" Wolskiego 4 śmiszne, ale przewidywalne i pod koniec nudne "Przeciwko babom" Chmielewskiej 3 na jedno chapnięcie "Szklana zupa" Carrolla 3 taki mistyczny bełkot "Ślepi bez lasek" Chądzyńskiej 3 gorzkie "Pokój na ziemi" Lema 5 Mistrz nie zawodzi "Szczurołap i inne opowiadanie" Grina - nuda, nuda, nuda, odrzuciło mnie, nie skończyłem "Przesłuchanie Pana Boga" Ro...
U mnie w czerwcu słabiutko...sesja i Mundial nie sprzyjają czytaniu. W lipcu się poprawię:) "Proch i pył"- Anatolij Rybakow (5) "Wszystko jest iluminacją"- Jonathan Safran Foer (5) "Pierwszy krok w chmurach i inne opowiadania"- Marek Hłasko (5) "Królestwo marzeń"- Judith McNaught (4) "Nana"- Emil Zola (5) "Przygoda fryzjera damskiego"- Eduardo Mendoza (5) "Kolonia karna&quo...
Szlag mnie trafia jak trafiam na takie wredne treści. Antykatolicy nie śpią! "Naukowo udowodnione"- pozdrowienia od Orwella, towarzysze!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)