Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Wzialbym caly cykl "Piesn Lodu i Ognia" Georga R. R. Martina.
W sumie masz racje. Te wszystkie sredniki, dwukropki to po prostu jakis system porzadkowania informacji. Ja zreszta sie dostosuje do zasad redakcji. Bede udawac ze to kropka i stosowac duza litere;)
A u mnie w tym miesiącu przeczytane: Olga Tokarczuk "Ostatnie historie" Joanna Fabicka "Seks i inne przykrości" Simon Beckett "Chemia śmierci" Isabel Allende "Córka fortuny" Maciej Wojtyszko "Bromba i inni" i powtórki - cała seria "Opowieści z Narnii" i pierwszy tom "Sagi o Ludziach Lodu" :)
Ksiazki: "Oko swiata" Robert Jordan "Entliczek pentliczek" Agatha Christie "Po pogrzebie" Agatha Christie "Noc i ciemnosc" "Piaseczniki" George R. R. Martin "Corka marnotrawna" Jeffrey Archer "Nigdziebadz" Neil Gaiman "Moja slodka Sunday" Mary Higgins Clark "Rodzimy sie z umarlymi" Robert Silverberg Komiksy: "Cat Shit One 1" "Cho...
J. polski. Uśmiech: szczery czy uwodzicielski?
ale pozazdroscic troche mozna, co? ;)
Dla mnie w ogóle sama myśl o rywalizacji w czytaniu jest chora i nie rozumiem, skąd się wzięła. :-) Jak "Podtrzymywanie światła"? I widzę, że Ci się Jelinek nie podobała. A ja mam to w planach na kiedyś... myślisz, że nie warto? Chyba wreszcie przeczytam tę Twoją "Pianistkę". :-)
[Ojej! Przepraszam za ten błąd ortograficzny! Dopiero teraz zauważyłam.]
Nie zakładałam tego tematu z myślą o rywalizacji;) Wydaje mi się, że to dobra okazja do powymieniania się wrażeniami, powypytywania i pozachęcania:) A jak Ci się Winterson podobała? Poza tym, że na cztery?
...perskie dywany, aksamitne zasłony, falbanki, koronki, baldachimy, parawany, ręcznie malowane naczynia w późnorenesansowych szafach, bibeloty! Przepych i zbytek triumfowały w każdym zakątku tego snobistycznego apartamentowca! Pawełek, Kazia i Robert stanęli oniemiali przypominając sobie swoje, jakże skromne w porównaniu z cudem, który mieli przed oczami, mieszkanie. Nagle pod intensywnie różową zasłoną coś się poruszyło. - Szczur! - zawyła Ka...
No to i ja się dopiszę, choć nie ukrywam, że wrażenie, iż to jakieś chore zawody, odpycha mnie od tego wątku. :-) "Siostry i ich Kopciuszek" (4) "Chłód od raju" Frey (2) "Dziewczyna i chłopak" Ożogowska (5) "Podtrzymywanie światła" Winterson (4) "Czytania domowe" Papuzińska (5) "Magiczny sklep z zabawkami" Carter (5) "Opowiadania guslarskie" Bułyczow (5) "Piąty ...
Pouzupełniałam. Tylko z jednym Kolibrem mam problem - nr 53 to dwa w jednym, "Igranie z nocą" i "Bitwa o Tuluzę". Wprowadzone są osobno, więc nie dodawałam serii i numeru...
Bardzo mi się podobała... Krótka notatka leży w poczekalni. Dziwnym trafem czytałam ją zaraz po "Niepokojach wychowanka Torlessa", jakbym czytała jedną powieść... :-)
"Piramidy" 4 "Ex libris" 5 "Pogadanki obyczajowe" 4 "Nauka Świata Dysku" 5 "Stowarzyszenie umarłych poetów" 4 "Bajki robotów" 4 "Muzeum psów" 4 "Dobry omen" 5 "Upadek człowieka pod Dworcem Centralnym" 4 "Listy od zabójcy bez znaczenia" 5 "Najpiękniejsza para piersi na świecie" 3 "Ostatni władca pierścienia" 6
Takich książek jest mnóstwo, ale wybrałabym Biblie.
Dzięki, Gosiu, za poddanie pomysłu. Jakoś po seriach nie szukałam, raczej skupiałam się na konkretnych tytułach. Trochę się boję, że jak przyjdzie do mnie duża paczka książek, to mąż się zdenerwuje, bo już i tak brak nam przestrzeni życiowej ;).
Verdiano, jak Ci sie podobala Stefko?. U mnie czeka na urlop.
Mam w planach "Lolitę". Plany są rozległe ;).
Ja przeczytałam"Mistrza i Małgorzate" i "Niebo dla akrobaty".
Też trochę pouzupełniałam, ale mało mam. Poza tym niektóre nie wiem jak, bo np. "Opowiadania petersburskie" Gogola są w postaci poszczególnych opowiadań, wydanych zapewne również osobno. Przy obu (Szynel i Newski Prospekt) jest seria Koliber, ale nie wiem, czy to ta sama jedna książka, więc nie uzupełniam. Na szukanie po katalogach ostatnio nie mam czasu, wolę się skupić na dziale recenzji. Dużo numerów można podpatrzyć na allegro, właśnie prz...
"Mansfield Park" Jane Austen
Ja się wepcham z komentarzem: Lem w ogóle nie przyznawał się do tego, że pisał fantastykę. Nie chciał uchodzić za autora fantastyki, oddał nawet medal honorowy amerykańskich pisarzy SF, na spotkania autorskie się go siłą zaciągało, jeśli już...
No tak, ale to - jak sugeruje Glivinetti, NIE JEST dwukropek... Tam NIE MA dwukropka. Dwukropek, którego nie ma. :-) Normalnie tam jest kropka. Musimy poudawać, że ten dwukropek, co go widzimy, to w rzeczywistości kropka. :>
Mnie się udało dostać w bibliotece. Obdzwoniłam wszystkie w Krakowie, żeby się dowiedzieć, że jest w jednej i to niedaleko mojego domu:) Ale warto było szukać. Pochłonęłam łapczywie w ciągu 24 godzin:) Za to druga część już była zdecydowanie gorsza, idąc tym tropem nie oczekuję specjalnie niecierpliwie na trzecią...
Ja też. :>
W szkole. Aspiracji wcześniej nie miałam, wolałam czytać. A w szkole tradycyjnie - najpierw laseczki i kreseczki i kółka, a potem to już łatwo poszło. Zaczęło się tradycyjnie od "A", bo ja jestem pokolenie, co się uczyło z "Elementarza" Falskiego...
Wszystko przez zgłaszanie błędu. Może być np. "Koliber nr xxx" i już będę wiedziała, o co chodzi. Gdyby Wam się chciało, dziewczynki, to byłoby super. :-) Też trochę uzipełniam wg tych Kolibrów, które mam w domu, ale mam ich tylko kilkadziesiąt. :(
Jako błąd. :) Tylko z seriami jest taki problem, że książka może być przypisana tylko do jednej serii, niestety. Więc jak coś jest już przypisane do innej serii to nie da rady tego przypisać do serii "Koliber". :/
Podobno nieźle się również komponuje z "Lolitą" :) Pzdr.
Ano:) Ja widziałam to na podaj.net jak jeszcze było do wzięcia, ale albo nie miałam punktów, albo zdecydowałam się na coś innego, nie pamiętam:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)