Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
jak podobał Ci się "Ex libris"?
15. L. Jewell “Trzydziestka na karku” 16. E. L’Homme „Twarz Cienia” 17. W. Horwath „Ultra Montana” 18. A. Fadiman „Ex libris. Wyznania czytelnika” 19. M. Druon „Prawo mężczyzn” 20. K. Siesicka „Trzynasty miesiąc poziomkowy” 21. N. Lebert, S. Lebert „Noszę jego nazwisko” 22. A. Christie „Zatrute pióro” 23. L. M. Montgomery „Dzban cio...
A ja Musierowicz nie lubię. Podchodziłam do tych książek parokrotnie i zdecydowanie nie odpowiadał mi ani styl, ani opowiadana historia. Więcej próbować nie będę. I ilustracji z Jezycjady tez nie lubie :(
Oczywiście maj a nie kwiecień. Roztargnienie.
Ja zapisuję. Od roku wśród ludzi krąży mój Amber Zelazny'ego, staram się mieć kontrolę nad tym, jak zmienia własciciela i w gruncie rzeczy cieszę się, że wiele osób go przeczyta. Pozyczylam tez "Zycie jak w Madrycie" i "Portret Doriana Graya", poki co nie upominam się, ale pamiętam i pilnuję ;) Generalnie NIE LUBIĘ pożyczac książek, to i nie zapisuję często ;) Natomiast co do książek przeczytanych, nie zdarzyło mi się je...
Kwiecień dosyć typowy dla mnie może oprócz Chmielewskiej, po którą sięgnąłem po raz pierwszy. Hłasko to króciutkie opowiadanka czytam je sobie z nikłamaną przyjemnością. W nawiasie wystawiona przeze mnie ocena. Ben Jonson - "Każdy w soim humorze" (3) James Jones - "Pistolet" (4) Shaw George Bernard - "Żołnierz i bohater" (5) Aspenström Werner - Wiersze (3) Joanna Chmielewska - "Babski motyw" (4)...
Ostatnio widzialam taki spis ksiazek przeczytanych u starszej pani. Bylo tego pare tysiecy. Nigdy nie zapisywalam i pare razy zalowalam, bo szybko zapominam autora i tytul. Chcialoby sie powrocic, komus zainteresowanemu polecic, a tu... Teraz mam Biblionetke :-). Nie wiem tylko nadal w jakim miesiacu, jaka ksiazke przeczytalam ;-))). Zapominam tez oceniac ksiazki, co odkryla niezastapiona, wspaniala Moni. To dla mnie nie jest wazne, dlatego to z...
co mam niby pamietac? nie pamietam;P
"Zielone jabłuszko" Izabela Sowa "Sto lat samotności" Gabriel Garcia Marquez "Córka Robrojka" Małgorzata Musierowicz i do połowy: "Wzgórze Błękitnego Snu" Igor Neverly
Ależ proszę Cię bardzo. ;>
Nawet by mi do głowy nie przyszło z kimkolwiek iść w zawody. Fajne w tym wątku jest to, że można jeszcze coś wyłuskać ciekawego dla siebie. :-)
A ja szukam (ale w bibliotekach) "Wielką księgę południowego kwiatu" oraz "Atłasowy trzewiczek". Nie szukam w księgarniach, gdyż nie planuję zakupu.
Zaufanie - Mila, Gabrysia, Dmuchawiec, Kreska, babcia Aurelii, Robrojek Rozbawia - Ignacy Borejko i jego wieczne roztargnienie, Bernard Żeromski Nie identyfikuję się z nikim, niestety. Najbardziej nie lubię (z bohaterów nie wybitnie negatywnych, typu Pyziak) Kozia i Kłamczuchy. Także Noelka nerwów mi nieco napsuła, że o Tygrysku i Ignacym Grzegorzu nie wspomnę.
Przeciętnie. Nic specjalnego. Z tym, że weź poprawkę na to, iż ja nie za bardzo lubię fantastykę. Z wyjątkiem Pratchetta, ale to zupełnie inna para kaloszy. Ten "wariat" kochany mnie zniewala swoją fantazją i inteligencją. :-))) I pierwsze opowiadanie Żwikiewicza, które miało pewnie być najlepsze - rozzłościło mnie, bo nie umiałam się w ogóle skupić na tych udziwnieniach. Reszta nawet ujdzie. :-)
Agis, jeśli chodzi o mnie to to kwilenie o "liście nie tak imponującej, jak Wasze" bierze się głównie z mojego niepohamowanego pędu do wiedzy, a przynajmniej wiedzy na niektóre tematy :). Kiedy widzę te setki książek, które wiele osób na tym forum czyta, kołacze mi się w głowie myśl "Hmmm, weź się za siebie! Czytaj więcej! Tyle jeszcze rzeczy do poznania!". A koniec końców wiem, że i tak WSZYSTKIEGO przeczytać się nie da :>...
Po wczorajszym meczu nie mam watpliwosci, ze Polacy zostana mistrzami swiata. Jade teraz do Media Markt kupic pare telewizorow :P
I jak Żwikiewicz? Mam na liście do przeczytania... miał do mnie przyjść, ale przesyłka była zwykła i zaginęła. Nie do odzyskania. :(
Ekhem... Nie wiem jak to zostanie przyjęte, ale dość szczegółowo ów temat opisuje de Sade w "Justynie"...
Niestety skwab nie mam do odsprzednia ksiazek Gabaldon, sama niektórych poszukuje. Zapraszam Cie seredecznie na forum poswiecone tej autorce http://www.belgi.pl/gabaldon Jest tam dział kupie sprzedam i na biezaco staram sie umieszczac info o dostepnych ksiazkach Diany Gabaldon Pozdrawiam
A ktoś zaproponował Dumasa? "Królowa Margot" taka na przykład? Albo "Dama kameliowa"?
No pięknie! Wrzucam do schowka!
A, zapomniałabym jeszcze o niewybitnym, ale za to grubym tomiszczu;) "Harry Potter i Książę Półkrwi".
Chciałam wszystkich zmartwić. Na stronie Akapit Pressu pisze, że "Czarna polewka" ukaże się... 1 WRZEŚNIA! Cały czas pisało, że w czerwcu, ale że jeszcze pisze. No i pisze nadal. :-(
Kiedyś (jak nie było Biblionetki:-)) zapisywałam na końcu pamiętnika. Teraz korzystam z Biblionetki, jak większość zapewne. Co do wypożyczeń - czasem wpisywałam co kto pożyczył. Ale nie zawsze, część książek poszła sobie, część wróciła. Teraz mam taką bardziej hermetyczną grupę znajomych i jeśli przypomni mi się, że jakąś książkę posiadałam, a teraz nie mogę jej znaleźć, dzwonię (piszę) po znajomych. Nigdy nie zdarzyło się, żeby ktoś się wypar...
a ja je daje do schowka, tak zeby za bardzo lebkow nie wystawialy :) Nie pamietam niestety kiedy jaka ksiazke przeczytalam, wiec wole watek - "co teraz czytacie?" Musialabym tam zagladac i przepisywac. Choc malutko tych ksiazek, ale to i tak za duzo zachodu.
Moje Ty roztrzęsione biedactwo! Może Cię pocieszy troszkę to, że ja też się trzęsę. Siedzę w domu w 2 parach skarpet, ocieplanych spodniach i swetrze na bluzkę. Jutro 1 czerwiec. Uciekają te "ciepłe" dni. Coraz mniej ich zostaje. Potem znów to straszne zimno i ciemno... No dobra. Przeczytałam: Grażyna - Mickiewicz, Kajomars i inne opowiadania - Wiktor Żwikiewicz, Spotkanie na Montmartre - kryminał (autor wyleciał z pamięci) Nie ...
a i jeszcze "Fraszki" Sztaudyngera 4
Jeszcze nad tym nie myślałam;) Ale stolik jest na szczęście na kółkach, zawsze można trochę odsunąc żeby dało się przejść... Trochę mnie martwi stabilność stosów - jest odwrotnie proporcjonalna do ilości książek;)
Czytałem Dwie Wieże i Drużynę Pierścienia-oba Tolkiena,oba 6. Czytam Eragona-chyba 5. Czyli miesiąc fantasy.
Hihi, chyba słusznie, Veverico. :-)) A czy masz opracowaną strategię dojścia do łóżka na niedaleką przyszłość?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)