Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Zbiorowa rozpacz;)) Trzymaj się, Jean:))
Do antykwariatu to ja się wybieram od kilku miesięcy... Albo brak funduszy, albo brak czasu, albo topograficznie znajduję sie akurat nie w tym mieście co potrzeba. A tymczasem upatrzyłam sobie "Józefa Balsamo" w jednym z nich i wybrać się nie mogę.
Nie oceniłas Wzgórza..., czy ja oślepłam z nadmiaru czytania i gapienia się w ekran komputera?:-)
bez przesady z tą porażką ;) zaraz pewnie Ci tu parę osób podsunie, jak pisać :) nie należy się zniechęcać. Oj, nie (wredne dawanie rad:>).
ja sobie tak po cichutku marzę o karierze pisarskiej... albo szumniej "byciu poetką". Bezczelnie się przyznam, że mam na sumieniu parę naprawdę dobrych (noo.. nagrodzonych...) tekstów (jak się już tak wszyscy chwalą:P), w zasadzie samych opowiadań, głównie tematyka "fantasy" i takie, których akcja dzieje się w Krakowie :). I parę wierszy. I drobne felietony, mini-eseje... A sam pomysł z tym dzieleniem się doświadczeniem jest n...
Warto przeczytać trylogię. Innych nie czytałam. Wszystkim postawiłam 5, ale Szaman był ciut słabszy. Medicus bardzo dobry i Spadkobierczyni... też.
Nie, powiedz, że żartowałaś... Właśnie sprawdziłam, masz rację. Buuu... trzeba poczekać ;-(((
Uwielbiam, kiedy mój młodszy brat mówi "fenomenalnie". W ustach dziecka brzmi to niesamowicie:))
"Oskar i pani Róża"!! !
Tak wiele talentów napewno się znajdzie... Podoba mi się ten temat, a wam? Zaczęcam do przeczytania tego, co napisali inni.:)
Miła, lekka i sympatyczna lekturka na smutny wiosenny wieczór ;-)) Takie czytadełko, fajnie się czyta i nic poza tym.
komentarz usunięty
Czy ja też mogę poprosić o spis tych lektur? adres: sylszaf@op.pl dziekuję
Skończyłam Soból i panna.
Hmmm... ja czasem tak robię, i zastanawiam się, czy to jest ok? Tylko że niekoniecznie chcę czytac te książki jeszcze raz po polsku...
Moją tłumaczyła Katarzyna Surówka :-(
A już myślałam, że będę miała pierwszą lekturę na wakacje...:( No nic... W takim razie osłodzę sobie początek roku szkolnego:)
Fakt, że ja kupiłam książkę w oryginale i jeszcze męczę się z tłumaczeniem:) A propos, mam pytanie: jeżeli przeczytam jakąś książkę w języku innym niż polski, to mogę ją normalnie oceniać w Biblionetce?
Miałam poszukać po antykwariatach, ale jakoś chyba zapomniałam. A szkoda, bo takie COŚ warto mieć!:-)))
Recenzję czytałam - genialna! ;)) Ja niestety posiadam wydanie już uwspółcześnione (do tego ze straslziwymi błędami...), ale gdy tylko trafię na tamto, natychmiast je zdobędę ;))
Moje spotkanie z Gordonem zaczeło się od "Medicusa", który zaintrygował mnie opisem. Historia osieroconego Roba, który pragnie zostać lekarzem i posuwa się nawet do oszustwa bardzo mnie wciągnęła. I te opisy różnych kultur - chrześcijańskiej, żydowskiej i muzułmańskiej. Następne części trylogii już nie były takie zachwycające, co widać po moich ocenach (6, 5 i 4). Najsłabiej wypadła "Spadkobierczyni...", może dlatego, że opis...
Jak miło spotkać kogoś z podobnymi reakcjami na Trędowatą", ale powiem Ci, że współczesna wersja do pięt nie sięga przedwojennej - moje pierwsze spotkanie ze Stefcią Rudecką było właśnie "przedwojenne" z powalającą pisownią!:-) I nawet popełniłam recenzję.:-)))) [artykuł niedostępny]
>jeśli się zawiodę, to tak jakbym straciła przyjaciela Dobrze to ujęłaś. Przecież te szóstkowe książki to najlepsi przyjaciele... Cieszę się, że do tej pory nie zawiodłam się na tych, do których wracałam. Dwókrotnie czytałam niektóre tomy "Ani..." oraz "Jeżycjady" (Nutrię i Nerwusa nawet trzy razy). Kilkakrotmie czytałam mojego najdroższego "Bima". Nie zawiodłam się. To dobrze.
"Norwegian wood" Haruki Murakami "Kronika ptaka nakręcacza" Haruki Murakami "Wszystkie dzieci boże tańczą" Haruki Murakami "Cień wiatru" Ruiz Zafon Carlos "Zbawienna miłość" Amy Yurk "Laleczka" Felding Joy "Źdźbło trawy" Lewis DeSoto "Krętka blada" Joanna Chmielewska
Noah Gordon ciągle się mnie rzuca na oczy. ;) Mogę prosić o kilka słów? :>
Przeczytałam. Jednym tchem na dodatek. Podeszłam do niej z pewną rezerwą, ale tą książkę należy potraktować na pełnym luzie, bo inaczej czytać się nie da. Cudowne odprężenie, płakałam ze śmiechu :))
A tak wygląda moja nauka do sesji ;-))) Noah Gordon - Szaman; Spadkobierczyni Medicusa - 5 i 4 Ellis Peters - Jarmark Świętego Piotra; Wyprawa w śniegi; Trędowaty od świętego Egidiusza - 5, 5 i 5 Sophie Kinsella - Nie powiesz nikomu? - 5 Martin Scott - Thraxas i wojowniczy mnisi; Thraxas na Wyspach Elfów - 6 i 6 Noah Gordon - Medicus z Saragossy - 5 Henry Fielding - Joseph Andrews - 5 (i na tym zakończyliśmy obowiązkowe powieści, czekam...
U mnie w tym miesiącu skromnie, ale nie miałem wiele czasu. Na szczęście niedługo wakacje i będę mógł poczytać trochę więcej. Rodriguez "Wolnomularstwo i jego tajemnice" Waltari Mika "Egipcjanin Sinuhe" Wołoszański B. "Władcy ognia" Buchanan T. "Kto zabił Kennedy'ego" Christie A. "Niedziela na wsi" Christie A. "Dwanaście prac" Ludlum R. "Tożsamość Bourne'a"
Zgłoś błąd. :D
Też wrzuciłam do schowka, zastanawiając się tylko w przelocie - od kiedy to eseje o literaturze to poradnik?? :P
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)