Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czy Piter stanął na wysokości zadania? Czy ziemia się poruszyła? Ach, to niech pozostanie słodką tajemnicą Leny i Pitera. Tymczasem Pawełek, nieznośny chłopiec...
To wspomnienia z hospicjum, tak? Szkoda, że tak trudno książkę dostać...
komentarz usunięty
Ja uwielbiam wszystkie zwierzaki, tylko nie pająki ugh..:P Mam dwie malusie myszki i ukochanego "rasowego" kundelka, którego znalazłam 7 lat temu w wilgilie pod drzwiami mojego mieszkania. Jest przybłdą,ale dla mnie pieknym gwiazdkowym prezentem,gdyby sam do mnie nie przyszedł,rodzice w życiu nie zgodziliby się na psa;))).A tak jest już z nami ponad 7 lat:))))
Czas krotochwilną sumować dyskusję: głoski - nieważne, nieważne litery, chichotać można przez "h" samo, "ch", bo śmiech najlepszy - to tylko śmiech szczery! :-))))
Każda śmierć w "Rzeźni numer pięć" ze względu na uparty komentarz "zdarza się" wryła się w mój betonowy mózg.
Śmierć głównego bohatera w "Wahadle Fucaulta"... ze względu na autentyczność jej przesłania. Facet (zwariowany intelektualista) przez całe życie uparcie szuka szczęścia ale dopiero gdy staje twarzą w twarz ze śmiercią, nagle zaczyna jarzyć, co jest dla niego ważne. Heh, przez chwilę masz wrażenie, że Umberto patrzy Ci w oczy...
to ja strzelam pierwsza? 5f, 6c
Ja polubiłam parę lektur...:) podobało mi się "W pustyni i w puszczy", "Ten obcy", "Ania z Zielonego Wzgórza"(choć całą przeczytałam później, ale ją jakoś polubiłam) i jeszcze kilka innych lektur...ale wymieniać ich nie będę bo za długa lista :P:P
No to teraz dam Wam mały quiz...detektywistyczny :). Trzeba dopasować nazwisko detektywa do jego cechy charakterystycznej. Powodzenia! 1.August Dupin 2.Kalle Blomkvist 3.Kajetan Chrumps 4.Hippollit Kwass 5.Herkules Poirot 6.Sherlock Holmes a)Zakochany w córce piekarza był, Koszmar o ogonie kiedyś mu się śnił. b)Posługiwał się szyfrem "szachowym", "Pod plackiem" został uwięziony. c)Przyjaźnił się z sympatyczny...
Oczywiscie chodziło mi nie o Irvinga, ale o Irvinga Stone'a...
Ja osobiście staram się dbać o książki. Rzadko sie zdarza że jem przy czytaniu, ewentualnie jabuszko czy coś podobnego.W wannie też zdarza mi się czytać ale rzadko osobiście wolę czytać w łóżeczku leżąc pod cieplutką kołderką :)
Najbardziej nieodmiennie poruszają mnie wszystkie opisy ze "Śmierci z bliska" Marie de Hennezel. Ale poruszają pozytywnie...
Nie pamiętam jak umarł Atos w "Wicehrabim...", dawno to czytałam, ale za to śmierć d'Artagnan'a bardzo mnie dobiła...
Tak, "Na zachodzie bez zmian" pozostawia ogromne wrażenie, głównie ostatnie zdanie... Na mnie ogromne wrażenie wywiera śmierć Atosa w "Wicehrabim de Bragelonne" - płaczę, ile razy zdarza mi się to czytać. Nie jest oczywiście jedynym muszkieterem który w tej powieści umiera - ale zgony innych takiego wrażenia nie robią ;) Podobnie kolejne śmierci i wypadki śmiertelne w "100 lat samotności". Pamiętam też - cho...
Zakończenie "Ludzi bezdomnych"... W sumie to scena otwarta, bardzo działająca na wyobraźnię.
W "Regulaminie tłoczni win" Irving opowiada historie młodej Murzynki Rose, wykorzystywanej przez ojca.
Motyw śmierci niezwykle często pojawia się w literaturze. Czy jest jakaś literacka scena (lub sceny) śmierci, która szczególnie wbiła Wam się w pamięć? Także dlaczego: czy ze względu na sugestywność opisu, okoliczności jej towarzyszące, tragizm, a moze coś innego? Dla mnie najbardziej poruszajace są ostatnie zdania z powieści Remarque'a "Na zachodzie bez zmnian" opisujące śmierć głównego bohatera, który staje sie kolejną ofiarą wojny. Przetrwaw...
Ja planuję skończyć serię o Ani czyli "Dolina Tęczy" oraz "Rilla ze Złotgo Brzegu" oraz mam zamiar przeczytać "Zemstę" bo to jest obecnie moja lektura...
Możliwe, że się mylę, ale taki już mój charakter. Jeżeli moje podejrzenia są błędne: PRZEPRASZAM
"Komediantka" Reymont "Fermenty" Reymont "Ziemia obiecana" Reymont "Lalka" Prus "Placówka" Prus
Ja planuję zabrać się za: "Pasję życia" Irvinga, "Cesarza" Kapuścińskiego, "Ewangelie wg. Piłata" Shmitta' oraz dokonczyc: "Udręka i ekstaza" Itvinga, "Trzej towarzysze" Remarque'a, "Dom duchów" Allende, "Kompania braci"Ambrose'a... zawsze czytam kilka tytulów na raz:)
Ale ja bym "Chłopów" poleciła. Mi się podobało ;)
Tylko się nie śmiejcie: ja polecam Żeromskiego i Nałkowską - bardzo ich lubiłam. A z naturalizmu to chyba "Chłopi" się łapią? Ale chyba ich nie polecam. ;) A tak BTW, jak trafiłeś na prk i B-netkę?
Nie bądź taki podejrzliwy ;)
Witaj! Myslę, że spodobałyby Ci się "Noce i dnie" Marii Dąbrowskiej. Możesz zdradzić skąd jestes? :) Pozdrawiam.
Ja ostatnio przytargałam ze strychu "Kto zabił Kennedy'ego?". Ale o treści nic Ci nie powiem, bo nie czytałam ;) :)
A czy przypadkiem nie potrzebujesz tego na maturkę?
To jeszcze dołożę do kompletu Paulę. Też wszyscy się zastanawiają, gdzie zgubiła końcówkę imienia.
"Okaleczenie ciała" Margaret Atwood "Podtrzymywane światła" Jeanette Winterson "Zbójecka narzeczona" Margaret Atwood "Dwa światy Kate" Thomas Keneally "Nie przerywajcie karnawału" Herman Wouk Penelope Lively "Fotografia"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)