Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jednak skończyłaś "Klatkę"! Jestem z Ciebie dumna! :D A jak "Osobowość ćmy"? Warto?
A jak "Betonowy ogród"? Przerażające, prawda?
858. ‘Siódmy krąg’ – Pinkwart 859. ‘Zakopiańskim szlakiem Karola Szymanowskiego’ – Pinkwart 860. ‘Lustro’ – Pinkwart 861. ‘Góralskie jaja’ – Pinkwart & Pytlik 862. ‘Denaturalizm’ – Pinkwart 863. ‘Sen pod wiatr’ – Wilczyński 864. ‘Ględźby Ropucha’ – Wit Szostak 865. ‘Książka o fotografowaniu’ – Mroc...
Ja też mam w domu wydanie z Joanną, uwielbiane, czytane po wielekroć...A ostatnio diabeł mnie podkusił żeby przeczytać również to nowe tłumaczenie. Moim zdaniem to już nie ten klimat, nie mogłam się przyzwyczaić że Edward to Barney a Robert to Cecil, no ale to kwestia przyzwyczajenia. Padłam na sam koniec. Fragment, który w starym tłumaczeniu brzmi "Nie wierzysz mi, bo nie chcesz!-głos jego był piskliwy, drżący od niepohamowanej pasji.&quo...
Super, zrobię Wam zdjęcia. :D
Czytane po wielokroć: "Władca Pierścieni", "Hobbit", cała praktycznie Jeżycjada, cały Pratchett, wszystkie części Ani z Zielonego Wzgórza. Z bardziej oryginalnych (bo te wyżej to dość popularne czytadła są ;)) to primo- "Lolita", cudowna, poetyczna, pełna głębi Lolita. Dalej: "Maria" Malczewskiego (odzywa się jedna czwarta mojej krwi-ta ukraińska), III cz. "Dziadów", swojego czasu "Godzina pą...
Coś jest na rzeczy, "Requiem..." jest koszmarne... To znaczy, film bardzo dobry, oglądałam go wiele razy, ale to co przedstawia... Brrr.
Trochę odbiegam od tematu, ale każda książka w porównaniu z filmem "Requiem dla snu" to jest nic. Myślę, że ten film skutecznie zniechęci każdego potencjalnego narkomana. Jeżeli chodzi o "Pamiętnik narkomanki"...no cóż...przeciętna książka...nie zrobiła na mnie większego wrażenia.
Ojojoj... Ja w marcu cieniutko... - Krętka Blada - Chmielewska - Babski motyw - Chmielewska - Dama Kameliowa - Dumas W czytaniu caly czas Historyk, nie mam kiedy go skończyć :(
Do tych wszystkich wspaniałych polecanek dorzucę Jana Drdę i jego Bajki czeskie i Igraszki z diabłem.:-)))
Mam takich całą półkę nad łóżkiem...Na czele jest cały cykl "Ani z Zielonego Wzgórza" Montgomery, "Władca Pierścieni" i "Hobbit" Tolkiena, "Przygody dobrego wojaka Szwejka" Haszka, "Maria i Magdalena" Samozwaniec, cała seria Borchardta na czele ze "Znaczy Kapitanem" i "Krążownikiem spod Samosierry", cała Jeżycjada Musierowicz, "tabliczka marzenia" Snopkiewicz, "T...
Dodaję Vladimira Parala ("Cud generalny", "Zawód: kobieta" i kilka innych powieści satyryczno-psychologiczno-obyczajowych, których akcja rozgrywa się w latach 60-70 w ówczesnej CSRS.
To zależy, czy przy kupowaniu, czy przy wybieraniu z biblioteki. Najgorzej jest w księgarni, kiedy idzie tam człowiek z 30 czy 50 zł przy duszy, i widzi ze 150 książek, które najchętniej przeczytałby natychmiast. Ale książka, którą kupuję, musi mi być potrzebna - czy to w sensie przedmiotowym (słowniki, popularnonaukowe itd.), czy emocjonalnym (taka, do której wrócę niejeden raz - czasem tylko po to, by przeczytać kilka stron) - więc wybieram rze...
"Szklany klosz"- S. Plath "Przerwana lekcja muzyki"-S. Kaysen (po raz drugi :)) "I powraca wiatr"- W. Bukowski "W sercu kraju"- Coetzee "Zapiski żywcem pogrzebanego"- Ch. Bukowski "Ohyda"- I. Welsh "Obrona Łużyna"- V. Nabokov "Bogowie, honor,Ankh-Morpork"- T. Pratchett "Galernik"- D. Jancar "Colorado Kid"-S. King ...i połowę "12 opow...
Przypominam, że kolejny KONKURS NR *19* , w związku ze Świętami Wielkanocnymi, rozpoczyna się jutro , a nie 2-go kwietnia. Chodzi o to, aby oba kwietniowe konkursy odbyły się w rozsądnych terminach. Okazało sie, że numery konkursów były zdublowane, stąd kolejny ma numer z gwiazdkami. Życzę miłej zabawy!
Ja przeczytałam takie :) - B.Haig "Tajna sankcja" - M.Righini "Cappuccino" - D.Francis "Dowód" - H.Coben "Najczarniejszy strach" - Z.Morawski "Watykan bez tajemnic" - J.Bożkowski "Piękna pani w obłoku spalin" - D.Baldacci "Pełna kontrola" Kończę w tej chwili "Mszę za mordercę" Bożkowskiego i może zacznę jeszcze dziś "Bez skrupułów" Cobena.
Prawdziwymi to nie lubię, nie przepadam za kartami, a był taki czas, że się grywało... w oczko, pokerka, makao, zechcyka (po naszemu 66); pamiętasz to?
Pożyczyć, pożyczyć...pobawimy się? Raczej ciężko popracujemy, ale co dwie głowy i 2 pary oczków + 2 pary okularków, to nie jedna mądra czterolatka...Jolu, obawiam się, że nie mamy szans!
Mój pan Kozak tak sobie pasjansuje. Ja lubiłam, ale kiedyś - układane prawdziwymi kartami.
Jak będę jechała do Mamy - moge jedne wnuczce ukraść. Pobawimy się nimi. Dobrze? :-)))
E.Noble-Nasze sprawy J.Faunce-Lukrecja Borgia M.Halter-Chazarski wiatr M. Druon-Zamordowana królowa P. Mayle-Psi żywot I jeszcze jakieś, ale nie pamiętam. Chyba o marzec zahaczyły dwa czy trzy ostatnie tomy "Opowieści z Narnii", może skończę dziś "Zabójstwo z premedytacją" Selenicia. A na przyszłość zrobię tak jak Jakozak:))
Ha! A mi się kiedyś wydawało, że ja dużo czytam.... Erikson Steven - Ogrody Księżyca Diaczenko Marina i Sergiej - Czas wiedźm King Stephen - Pokochała Toma Gordona Kennedy Douglas - Fotografik Harrison Harry - Powrót do Edenu Hoel Sigurd - Zaklety krąg Grierson Roderick - Arka Przymierza Jordan Robert - Oko świata
hej Filipie mam ten sam problem co ty. moj temat brzmi parodia rzeczywistości PRLu w literaturze malarstwie i filmie.Omów problem na wybranych przykładach.Jeśli chodzi o utwory to np. literatura to Małe Prozy(Hamlet)-Mrożka wiersze Barańczaka- Protokół film napewno REjs i Miś. jeśli mógłbyś to proszę o pomoc informacje przeslij na maila: amazing200@o2.pl proszę również tych którzy zechcieliby mi pomóc o napisanie mi maila z informacjami...
Cygu-Cygu za kominem tańczy Pan Cyg ze swym synem, A matula,(może z córką?) wyglądają mysią dziurką. Bo litości nie ma nikt, Skoro Cygu z lekcji znikł. Uha!
Haha! Teraz byłam cwana i specjalnie nie kasowałam z danych tego tasiemca przeczytanych książek. Proszę bardzo: Kopiuj - Wklej: <Poświatowska Wiersze, Przygody Sindbada Żeglarza, Świadkowie, albo nasza mała stabilizacja, Oskar i pani Róża, Osobowość ćmy, Kot w stanie czystym, Małe zbrodnie małżeńskie, Nad reglami, Kapitanowie na piasku, Giaur, Bidul, Postrzyżyny, Klatka, Texty, Siódmy krąg, Lustro, Wszystko j...
Pasjansa lubię; tego na komputerze (Pająka); średni stopień trudności mi nawet wychodzi.:D
O, na takie to się mogę załapać...może co ułożę!:-)
Siniak na siniaczku siniaczkiem pogania! Czekają Cygunia przykre chwile stania: usiąść nie da rady, krzesło twarde bywa! Nie wolno, Cyguniu z zajęć się urywać! Jak nie będziesz słuchał Rodziców rzetelnie, jeszcze Ci się od nas wirtualnie zerwie! Uha! :-)))
Ja - z tego co widzę - czytałam głównie raczej lekkie książki: Maria Zientarowa - Drobne ustroje Wit Szostak - Poszarpane granie Ellis Peters - Jarmark świętego Piotra Ellis Peters - Wróbel w świątyni Joan Lindsay - Piknik pod Wiszącą Skałą Tove Jansson - Muminki i morze Tove Jansson - Nowy dom Muminka Władysław Jan Grabski - Saga o jarlu Broniszu Slobodan Selenić - Zabójstwo z premedytacją Ian McEwan - Betonowy ogród Lisa See - Kwia...
komentarz usunięty
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)