Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Perfect- "Autobiografia" "Kołysanka dla nieznajomej" Cheap Trick-"If you want my love" John Lennon-"Women" "Imagine" John&Vangelis "I'll find my way home" Republika "Biała flaga" Czesław Niemen - "Sen o Warszawie" Fiction Factory - "Feels Like Heaven" Maanam "Jesteśmy ze stali" Chris Rea "The road to hell" Marillion "Kay...
W moim wypadku to była miłość od pierwszego...przeczytania. Teraz wielu znajomym polecam tą książkę i wyrażam się o niej w samych superlatywach, gdyż dotychczas spotykałam ludzi, którzy mieli (delikatnie mówiąc) bardzo niechętny stosunek do tej powieści lub byli po prostu do niej uprzedzeli.
Ja też jestem pod dużym wrażeniem Myśliwskiego, z którym zetknęłam się pierwszy raz czytając "Widnokrąg". Zaintrygował mnie także Odojewski, po lekturze "Zasypie wszystko, zawieje", chociaż przyznam, że stosunkowo długo "walczyłam" z tą książką, a jej wartość poznałam dopiero jakiś czas po jej przeczytaniu. No i oczywiście "Lot nad kukułczym gniazdem" i "Ulica marzycieli". Z nieco lżejszej literat...
No i cegła na pierwszym:)
Zapraszam do mojego czytatnika. Stworzyłem ranking 20 najlepszych książek, które w tym roku przeczytałem. Na czele Stephen King, Agatha Christie, Anna Onichimowska, Christiane F., Dan Brown i Dorota Masłowska. Czytatnik bez tytułu Przedstawiam pierwsza dziesiątkę (w kolejności: miejsce, tytuł, autor, ocena): 1. "My, dzieci z dworca ZOO" Christiane F. (6) 2. "Kod Leonarda da Vinci" Dan Brown (6) 3. "Wojna polsk...
Oprócz już wymienionych znalazłam Kapuścińskiego - dość małym druczkiem. ;)
Zdecydowanym numerem jeden jest Stephen King. Pisze świetne trzymające w napięciu i niezwykle ciekawe książki. Polecam tego autora, nikt nie powinien się na nim zawieść. Oczywiście zaczynając przygodę z Kingiem, należy starannie wybrać pierwsze lektury, ponieważ nie wszystkie książki tego autora są dobre na początek.
tegorocznym zdecydowanym numerem jeden, jest zdobycie i przeczytanie książki "Jak pisać: pamiętnik rzemieślnika" Stephena Kinga. Niestety (o ile się nie mylę) żadne wydawnictwo w Polsce nie ma praw do wydania tej pozycji. Na allegro ceny sięgają dwustu złotych. Mam nadzieję, że marzenie się spełni :-)
:-)))
W moim wypadku ich liczba niemal równa się liczbie wystawionych ocen, bo wydaje mi się, że przypomniałam sobie niemal wszystkie przeczytane w przeszłości (w końcu nie jest ona jeszcze tak strasznie odległa). Można by najwyżej dodać, powiedzmy, dziesięć, o których mogłam zapomnieć. Wszystko wydaje się więc proste i oczywiste, do momentu w którym miałabym też liczyć powtórki, bo był taki czas, gdy skupiałam się głównie na nich. Teraz trudno mi powi...
Mogę podać tylko tę najlepszą. Dla mnie jest to "Hrabia Monte Christo". A dalej, niestety, jest już zbyt trudno wybrać jedną...
STEPHEN KING :)
A będzie mógł powielać się w coraz to mniejszej skali? Nawzajem! Ale czy zostanie odrobina dobrego na 2008? :)
z ciekawości :)
Wtedy zmieści się tylko Proust. :-)) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
łoś Gombrowicz, czy Witkacy?
hih!:))
Hihi, uprzedziłaś mnie ;)
Oczywiście - zaraz po 22.00 na stronach Trójki powinno sie znaleźć całe zestawienie. Moge podać link do listy z zeszłego roku, żeby mniej więcej zobrazować co się tam znajduje: http://www.polskieradio.pl/trojka/top/top2005.asp
Będzie na stronie trójkowej:) jak np. poprzednie głosowanie tutaj: http://www.polskieradio.pl/trojka/top/top2005.asp
Ja takie nietypowe pytanie zadam, czy będzie miał ktoś możliwość wpisania piosenek, które znalazły się na liście?
Do którego momentu będziemy tak chudnąć. Czy czeka nas w końcu anorektyczna śmierć? Bardzo ciekawe rozwiązanie (różne rozwiązania na różnych forach) ale przecież nie można ciągnąć tego w nieskończoność. Gdy szerokość tekstu zbliży się do szerokości litery.. co wtedy? ;)
Zostaję w domu. Pierwszy raz od czterech lat, bo znajomi się rozchorowali. Niestety... Miłej zabawy wszystkim!
Nie mam pojęcia, którego Pratchetta Ci polecić. Ja go kocham ślepo i wiernie od lat! Wejdź sobie na stronę z Pratchettem Pratchett Terry Zobacz Świat Dysku, przy oznaczonych gwiazdką są recenzje, sam zdecyduj.
"Dom duchów" Isabel Allende
To powiedz mi tylko jedną rzecz: Jak to jest z Eunice? W pierwszym rozdziale jest w gimnazjum, ale w późniejszych jest mowa o liceum :) Tak mi to się jakoś nie składa do kupy :)
Ja się jednak potrafię zrazić. Szczególnie abstrakcją która jest zupełnie oderwana od pewnego rzeczywistego poczucia humoru. Więc może na początek Praczet ten najlepszy? Która to część świata dysku? Tylko pisz cyframi arabskimi, bo w rzymskich to się mogę pogubić :)
"Pan Michael An historical novel of Poland, the Ukraine, and Turkey". Jak się domyślam chodzi im o Pana Wołodyjowskiego!:-)))))))))
Tego moje osobiste memuary nie odnotowują. Ja Ci mówię, spróbuj! Sam się przekonasz.:-))))
Ale ja naprawdę starałem się być dżętelmenem. Praczeta nie znam ale chętnie poznam. Czy Mistrz Praczeta czytał i czy mówił, że warto?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)