Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nutinko, sprawdziłam w biblioteczce. Mam duplikaty "Imienin" oraz "Małomownego i rodziny". Ta ostatnia pozycja nie zalicza się do Jeżycjady ale jest nie tylko jej prekursorem ale również posiada bohaterów z których jeden to przyszły Nerwus (z "Nutrii" i Nerwusa"). Skontaktujmy się na maila najlepiej w sprawie szczegółów.
Najczęściej wracam do książek młodzieżowych i z ładunkiem pozytywnej energii, czyli: Kubuś Puchatek Ania z Zielonego Wzgórza Mała księżniczka Godzina pąsowej róży!! Rok w Prowansji Udręka i ekstaza Jeżycjada (średnio co dwa lata) Wracam też do książek, które zachwyciły mnie dwadzieścia pięć lat temu i już nic albo prawie nic nie pamiętam. A planuję dwa wielkie powroty do Prousta i Homera. Lubię wracać.
Ja, niestety, utknęłam na dwudziestej stronie. Chyba nie mam nastroju. :-( Ale za to zaczęłam "Jak Proust może zmienić twoje życie" :-))))
komentarz usunięty
Czajko kochana, nikt jeszcze nie nakłonił mnie do pisania wierszyków. Ty jedna to potrafisz! Złota Rybko Złota Rybko Podróż długą przez ocean Ty mi proszę załatw szybko Długa podróż okrętem mnie nęci Do czytania w podróży mam chęci Proszę o piękny leżak na deptaku Dużo książek do czytania na leżaku A u kresu mej podróży Miła Rybko w Pałacu Starych Książek niech się z Czajką spotkam chybko.
Nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, ile razy przeczytałem "Potop" Sienkiewicza. Gdy kiedyś próbowałem policzyć, wyszły mi trzy różne wyniki: dwanaście (12), piętnaście (15) i siedemnaście (17) razy. Mogę więc być pewnym tylko jednego: przeczytałem "Potop" nie mniej niż dwanaście razy, a stało się to zanim skończyłem szesnaście lat. Od tamtej pory, a więc przez następne trzydzieści sześć lat, przeczytałem "Potop"...
Tak, przeczytałam wszystkie jej książki + jeszcze opowiadanie w "Opowiadaniach letnich, a nawet gorących...". Jestem urzeczona jej stylem, fabułą powieści i w każdej z książek jakąś niezwykłą tajemnicą, którą czytelnik poznaje "po kawałku" aż do zaskakującego końca! Autorka potrafi odmalować nastrój chwili, emocje wiążące ludzi między sobą... A propos - sama jest malarką i rzeźbiarką. Wejdźcie na jej stronę internetową www.mal...
najlepsze miejsce jest tu: http://www.allegro.pl/search.php?string=chopin&category=7&country=1 jak zawsze ;))) kilka powieści na tych dwóch stronach jest, więc teraz musisz już polecieć po tytułach w googlownicy ;)
* "kto", oczywiście...:-)
Nie, nie czytałem, ale... któ wie? :-) Mam jeszcze pytanie, dlaczego założyłaś dwa razy ten sam wątek? Myślę, że wystarczyłoby jeden raz, w jednym dziale... :-)
Super! Dzięki za odnośnik!
W dzeciństwie "Karolcia"-Marii Kruger - ta ksiązka ma dla mnie smak szczęśliwego dzieciństwa.Dorosłość to częste powroty do książek R.Kapuścińskiego i S.Maraiego - jest w nich jakaś pozytywna energia, magia i nostalgia - przywracają wiarę w ludzkie mozliwosci i nadaja sens codzienności
"Dzieci z Bullerbyn" przez całą podstawówkę.
Pierwszy raz zetknęłam się z tym tytułem, oglądając film. Filmem zainteresowałam się dlatego, że gra w nim Colin Firth (większość wie dlaczego można go aż tak polubić, a reszcie powiem tylko : "Musicie zobaczyć serial BBC "Duma i uprzedzenie" z 1995). Od razu zakochałam się w filmie i płakałam nie raz, w niektórych momentach nawet chciałam zacząć obgryzać paznokcie z zdenerwowania (nigdy tego wcześniej nie robiłam ). Później przez ...
Listopad sprzyjał czytaniu: "Nekropolis" Marka Nowakowskiego (5) "Pride and Prejudice" Jane Austen (4) "Podróże Hektora" Francois Lelorda (2) "Pamiętniki" Juliana Fałata (4) "Kisielewscy" Mariusza Urbanka (5) "Arcydzieło" Mirandy Glover (4) "Władysław Bartoszewski: skąd Pan jest?" Michała Komara (6) "Był dom...wspomnienia" Anny Szatkowskiej (5) "Wyznania...
Witam Was! Potrzebuję jakiś wskazówek dotyczących Chopina w powieściach. Wiem, że dwa razy występował u Iwaszkiewicza. Tylko tyle:) Z góry dziękuję za pomoc, jeśli znacie jakieś pozycje z Chopinem jako bohaterem, proszę, piszcie.
Zaskoczyła mnie niezmiernie w zeszłym roku powieścią 'Dłonie', która -rozpisana na 5 głosów opowiadała o studentach i absolwentach akademii sztuk pięknych. Książka prześliczna, nastrojowa, jednocześnie napisana w taki sposób, że nie można się od niej oderwać i czytając ją ja osobiście czułam wielki niepokój. Ten niepokój nie opuszczał mnie, kiedy skończyłam czytać. Mówię o Małgorzacie Warda. To nowa osoba, jak zorientowałam się na książce, ab...
Przepraszam, że tak z innej beczki, ale muszę to wiedzieć. Kto napisał ten wiersz: Opowiada mama Adasiowi, O tych czasach, które sama pamięta, Jak broniły podczas wojny Lwowa Lwowskie dzieci- dzielne Orlęta. Jak broniły miasta przed wrogiem, Aby spokój nastał tu wreszcie, Zewbyś ty mógł uczyć się i bawić Pośród wzgórzy, w swym ślicznym mieście. Żeby kupiec mógł znowu handlować I rzemieślnik miał być spokojny, Żeby ludzie żyli jak brac...
Często czytam książki po kilka razy. W dzieciństwie w kółko czytałam "Dzieci z Bullerbyn", nieco pozniej W pustyni i w puszczy oraz Harry'ego Pottera - przy tym drugim stracilam rozpęd gdzieś koło 3 (nb. najlepszego moim zdaniem) tomu i dalszych czesci nigdy juz nie przeczytalam w calosci wiecej niz raz, za to do Sienkiewicza nadal lubie wracac :). Całego dostępnego mi Tolkiena czytałam dwukrotnie, fragmenty z Silmarilionu (konkretne...
40. "Tigana", G. G. Kay 41. "Karzeł", Par Lagerkvist 42. "Śmierć i sąd", Donna Leon 43. "Książka moich wspomnień", Jarosław Iwaszkiewicz 44. "Wieszać każy może", Andrzej Pilipiuk 45. "Sprawiedliwość owiec", Leonie Swann 46. "Rien ne va plus", Andrzej Bart - w czytaniu. Ale nie wiem, czy w ogóle skończę - nie przepadam za dowcipem rubasznym - a takowy tutaj mamy. Okazał...
Do udręczenia... mówisz? Nawet mi się to podejście podoba. Kichać na tą uczciwość! Mam ochotę na rower sąsiadki, więc jej go z piwnicy podprowadzę, co się będę dręczył?! Skłonność do przerzucania się między ekstremami (czasem nazywają to hiperbolami) też jest wadą. A przynajmniej uciążliwym i irytującym nawykiem. :-) Może nie "walka", a zwyczajne działanie. Może nie "ciągłe", ale w miarę potrzeb i możliwości psycho-fizyczn...
Czajko, zazdroszczę takiego jeżycjowatego miesiąca:). Sobie obiecuję miesiąc tylko z Musierowicz, potem tylko z Pratchettem, czy też cykl "Mroczna wieża" Kinga pod rząd:), ale plany planami, a kolejka do czytania rośnie:D
Agis, a czy Kawabatę masz na własność?:D Chyba przesunę Kingę wyżej w kolejce:)
Nie wiem czy jest potrzebna... Ale jeśli są ludzie, którzy zrobiliby to dobrze, czemu nie? A zadania do spełnienia zawsze się jakieś znajdą... :-)
czyli Sienkiewicz prześladuje uczniów podstawówki? ;-) ja chyba kilka razy czytałam "W pustyni i w puszczy"
strzała
Listopad niestety dość zajęty:) przeczytane: 1. Fynn "Halo, pan Bóg? Tu Anna" - 6 2. Anna Przedpełska-Trzeciakowska "Na plebanii w Haworth" - 5 3. Garry Kilworth "Dom obiecany" - 5 4. Rebecca Wells "Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya" - 6! 5. Hołówka Teresa "Delicje ciotki Dee" - 4 6. Wojciech Cejrowski "Gringo wśród dzikich plemion" - 6!! 7. Stephen King "Ocz...
"Władca Pierścieni" Tolkiena, opowiadania Sapkowskiego, większość dzieł Shakespeare'a. Wracam do książek, w których mi coś umknęło albo są na tyle wielowarstwowe, że w zależności od mojego nastroju pokazują zupełnie inne rzeczy. A w podstawówce miałam fazę na Trylogię Sienkiewicza - tak ze 3 razy przeczytałam chyba.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)