Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Może "Do Amsterdamu" Olszewskiego?
Niesamowity jest opis kafejki w Toruniu.Harey proszę Cię podaj nazwę i dokładne umiejscowienie. Szukałam takiego miejsca dla siebie i chętnie ją odwiedzę:)
Ja też chętnie, ale 12 mi odpada... :-)
Zemsta jest rozkoszą, etc. ;) Uwaga, rozpaczam: W-wa jest taka wielka, taka wspaniała, taka daleka, a ja taka malutka... ;) A tak poważnie - szkoda, bardzo chętnie bym ją (wystawę, nie stolicę :P) zobaczyła. Nurtuje mnie wrażliwość autora.
"Kahlo" to jest ten album wydany przez "Przekrój"? Miękkie okładki, papier kredowy? Albumów nie rozróżniam, wszystkie zlewają mi się w jeden po jakimś czasie. :( Święcie byłam przekonana, że to ta pięknie wydana biografia w dużym formacie, twardych okładkach i na papierze kredowym, albo jeszcze jakaś inna, stąd pytanie. :-) A o Kerteszu idę czytać. :-)
"Wybór Zofii" Styron "Diabeł na dzwonnicy" Ławrynowicz "Fractale" Goerke "Dziennik" Lechoń t.2 "Dziennik" Lechoń t.3 "Zwyczajne życie" Salvayre "Kto ze mną pobiegnie?" Grosman "Czarny domek" Komárek "Sen pod wiatr" Wilczyński "Gołąb" Süskind
Wydaje mi się, żę widziałam, że oceniłaś "Kahlo" - to wydanie z Taschena - pięknie wydane, jak to oni potrafią, i treściowo bogate, bo wyjaśnione znaczenia symboli używanych przez Fride. "Raport Brodiego" to moje pierwsze spotkanie z Borgesem. Świetnie opowiada, rozumiem też trochę dlaczego nazywają go erudytą, jego opowiadania są.. intertekstualne (?), a "Ewangelie wg św Marka" to widziałam dawno temu zekranizowaną...
1.Zerwać pąki,zabić dzieci(Oe Kenzaburo)4 2.Atramentowe serce(Cornelia Funke)6 3.Sceny z życia smoków(Beata Krupska)5 4.Artemis Fowl:Fortel wróżki(Eoin Colfer)5 5.Artemis Fowl:Kod wieczności(Eoin Colfer)5 6.Artemis Fowl:Arktyczna przygoda(Eoin Colfer)5 7.Trzech panów w łódce,nie licząc psa(J.J.Klapka)5
Oj, wzięłaś odwet, wzięłaś... :> Obie książki już w schowku, a poza tym doczytałam o wystawie fotografii Attili Bartisa w "Czułym Barbarzyńcy". Wystawa pt. "Spuścizna Engelharda". Wystawę będzie można obejrzeć w dniach 18.10 - 8.11.2006. Teraz Ty się pozłość. :>
najbardziej przystępne (poza "Ferdydurke") są wg mnie "Wspomnienia polskie", "Opętani" i "Pornografia", na sam koniec zostawiłabym "Kosmos" i "Dzienniki" (nie takie trudne, ale obszerne) - zresztą sama od paru lat zabieram się do tych ostatnich i zabrać nie mogę z braku czasu. Dla rozrywki polecam "Bestiarium" - fajna rzecz o zwierzątkach w książkach Gombrowicza :)
jak najbardziej "Zycie Pi" Martela :)
klasycznie - Szymborska, Różewicz, Leśmian, a ostatnio porwał mnie młody Jacek Dehnel.
"Siostry Brontë" Kraskowska (5) "Uwięziona dusza" Montgomery (5) "Przejście" Willis (5) "Piekło nie ma dna: rozmowy z trzeźwymi alkoholiczkami" Snella-Mrozik (5) "Obietnica poranka" Gary (4) "My na wyspie Saltkrakan" Lindgren (5) "Kobieta do zjedzenia" Atwood (3) i kończę "Wody głębokie jak niebo" Brzezińskiej, chyba będzie to 3.
"Za tydzień" to ten następny, czyli 11-12. Ten 4-5 celowo pominęłam, bo niektórzy mogą wyjeżdżać... I oczywiście będziemy dokooptowywać tych, co się niebacznie przyznali. ;-) (Kaoru, pamiętam o Tobie!)
Dlaczego nie ma Cię na gg? :)
"Prowincja ludzka" to wybór zapisków Canettiego, prowadzonych w latach 1942-1972 - króciutkie formy, na ogół na poły aforystyczne; czasami - ale dość rzadko - kilkuakapitowe. Da się w nich wyróżnić kilka tematów, które powracają i opowiadane są na różne sposoby - i może właśnie w tych obsesyjnie powracających najwięcej jest Canettiego. Takimi motywami byłby stosunek C. do śmierci, zainteresowanie mitem, religiami (z akcentem położonym n...
Chyba, że Ty do południa w dzień roboczy możesz. Byłoby mi bardzo miło. :-)))
No tak, zapomniałam. :-(
To jest niewykonalne, bo ja do Katowic mam dobry dojazd tylko w tygodniu i to do południa. Potem nie da się. :-(
Może przy okazji następnego śląskiego spotkania? ;-)
Hohne H. "Zakon trupiej czaszki" Kisielewski T. "Zamach. Tropem zabójców gen. Sikorskiego"
Widzę, że walka o ten temat trwa :) Wołoszański B. "Tamten okrutny wiek" (6) Seaman M. "GARBO:The Spy Who Saved D-Day" (6) Christie A. "Trzecia lokatorka" (5) Christie A. "Dlaczego nie Evans" (5) Christie A. "Wigilia Wszystkich Świętych" (5) Christie A. "Noc i ciemność" (4) Brown A. "W służbie kłamstwa. Wojna szpiegów" (4)
Ale Wam dobrze. U nas kompletna cisza. Wiem, że nic nie będzie ze spotkań... :-(
W googlach pisze, że Mariacka. Dzięki. Pojadę tam. :-)
Kocham poezję. Jest wielu poetów polskich i zagranicznych, których twórczość lubię, ale absolutnym geniuszem jest dla mnie William Butler Yeats.
Wydaje mi sie, ze mowa o barze wegetariańskim "Złoty osioł" w Katowicach na ulicy hmmm... czy to jest Mariacka? Ma bardzo specyficzny klimat i czasem zbyt mało miejsc. Menu tez jest ciekawe... pyszne tarty miedzy innymi. Dobrze mówię? O tą "knajpkę" chodziło?
O, jak fajnie, że ktoś się odezwał. :-) My jak zwykle jesteśmy za. Czy weekend za tydzień, to ten 4-5? Nie jestem pewna czy nie będę musiała wyjechać, więc może zaproponuję ten 11-12.
W tym miesiącu sporo powtórek i trochę podajowych zdobyczy Terry Pratchett, Ciemna strona Słońca (okazało się, że już to kiedyś czytałam; 4) Dorota Terakowska, Córka czarownic (5) George Bernard Shaw, Pigmalion (ocena podniesiona; 6) William Szekspir, Wiele hałasu o nic (ocena podtrzymana; 5) William Szekspir, Wieczór trzech króli (5) Mark Haddon, Dziwny przypadek psa nocną porą (5+) Henry Kuttner, Twonk (ocena podtrzymana; 4) Amin Maal...
U nas sporo jest takich miejsc, ale najlepiej mi w starym bujanym fotelu przy starym piecu kuchennym, na ktorym stoi czajnik z pachnaca zielona herbata, albo grzeje sie piwko z miodem. W piekarniku zas pieka sie czasem pachnace jabluszka. Ukochana twarz w swietle swiec. To moj dom. Witryna na ksiazki zrobiona ze starego okna jeszcze nie jest gotowa i czasu, by posiedziec z ksiazka jeszcze zbyt malo.
Sprecyzuj grubość książki, Agis. :-)))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)