Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Al-Kaida uprowadziła cztery samoloty, dwa z nich uderzyły w WTC na Manhattanie a jeden w Pentagon.
Nie mam nic przeciwko Halloween, to święto nic dla mnie znaczy i podejrzewam, że tak samo luźno jest traktowane przez wiele osób. Może być okazją do spotkań z przyjaciółmi, odprężenia, ale wątpię, aby nabrało uroku "naszych" Andrzejek. I wątpię, aby ktokolwiek brał Halloween bardziej poważnie od Dnia Wszystkich Świętych czy Dnia Zadusznego...
komentarz usunięty
Uczelnia i inne obowiązki - wszystko to daje się we znaki. Znowu skromnie: 1. Mariusz Sieniewicz "Żydówek nie obsługujemy: 2. Zygmnut Freud "Kultura jako źródło cierpień" 3. Jorge Luis Borges "Historie prawdziwe i wymyślone" ("Alef", "Fikcje") 4. Józef Wittlin "Sól ziemi" oraz po raz drugi "Król Edyp" i miły powrót do fragmentów z Kertesza - "Ja, inny. Kronika przemiany&qu...
"Dom na klifie" - M. Szwaja
To ciekawy temat. Niedawno oglądałam "Capote"ego - film o Trumanie Capote. On był inny. Ale tę inność przekuł w zaletę i wszyscy go uwielbiali. Dla mnie to ewenement. Przeważnie innych się nie lubi, być może rzadko są uroczy, a uroczego innego chętnie akceptuje środowisko. A tak naprawdę - przecież każdy jest inny na swój sposób. Tylko umie lepiej lub gorzej tę swoją inność wykorzystać, albo ukryć.
Ostatnią miłość poznałam w clubie (nawiązanie do innego wątku) rockowym :) A potem się okazało, że.. pracujemy w jednej firmie, tylko, że w innych "oddziałach" - tym niemniej widzieliśmy się parę razy z daleka, ale nie zwracałam na niego uwagi, bo nigdy mnie nie pociągali długowłosi bluesmeni - aż do tamtgo clubu :)
Wszystkich, bez względu na to, czy znają "Innego Chłopca" czy też nie zapraszam do rozmowy o "inności"; czy podzielacie pogląd, że "wchodząc między wrony trzeba krakać, jak i one"? Czy czujecie się Inii, postrzegacie tę "inność" jako alienację, czy też wręcz przeciwnie, jako "skorupę", w której można bezpiecznie przeżyć, nie ulegając przeróżnym wpływom?
U koleżanki, był kuzynem jej męza, jak zreszta wszyscy moi byli - odprowadził mnie najpierw na przystanek,potem do domu a rano gdy wychodziłam do szkoły stał pod blokiem i pozostał - to już 17 lat pozdrawiam:)
Dzięki! Ja z kolei historycznych nie znoszę, a "Krystyna" mnie znudziła jeszcze w liceum, ale z drugiej strony ci Wikingowie mnie kuszą... :-)
Akcja "Rudego Orma" rozgrywa się na przełomie pierwszego tysiąclecia. Bohaterami są Wikingowie, miejsca akcjii jednoznacznie nie można określić, bo bohaterowie wędrują po całej Europie - Hiszpania, Szwecja, Anglia, Ruś, Turcja... Wątki miłosne, walki, wprowadzanie chrześcijaństwa w Europie, Arabowie w Hiszpanii,.. Jak zwykle w książkach tego gatunku wartka akcja. Dużo postaci historycznych. Wielkich problemów egzystencjalnych tu nie zna...
Na obozie, który był niezbyt ciekawy, więc go sobie urozmaiciliśmy;) No, ale to nie skończyło się happy endem...
Z powieści Willy'ego Russell'a udało mi się przeczytać tylko "Innego Chłopca" i była to dla mnie niezapomniana lektura. Szukałam później innych książek tego autora, ale niestety, poszukiwania te zakończyły się fiaskiem. Czy Wam udało się poznać kogoś jeszcze poza Innym Chłopcem, jeśli tak, to, czy ci inni bohaterowie byli równie interesujący ? A co najbardziej urzekło Was w "Innym Chłopcu" ?
Ja mam urodziny 7. kwietnia, który to teoretycznie był (jest?) Dniem Służby Zdrowia - wiem, bo moi rodzice są lekarzami;D Na razie nic mi się nie przytrafiło niemiłego w żadne urodziny - chociaż też miałam kiedyś taki wypadek ze śmietaną, gdy się nie stężała...;D
Napisz mi coś o "Rudym Ormie", proszę. Ciągle natykam się na ten tytuł, powinnam się chyba nim bliżej zainteresować. :-)
Ja miałam na Pierwszej Komunii ospę wietrzną;D Na szczęście nie widać mnie na zdjęciach bo miałam wtedy największy wysyp;)
W październiku przeczytałem: 1. Małgorzata Musierowicz "Czarna polewka" (6) 2. Artur Conan Doyle "Pożegnanie z Holmesem" (5) 3. Robert Louis Stevenson "Pawilon wśród wydm" (5) 4. Wiktor Pielewin "Święta księga wilkołaka" (4) 5. Frans Gunnar Bengtsson "Rudy Orm" (6) 6. Emil Salgari "Tajemnica czarnej dżungli" (5) 7. Sue Grafton "N jak niesława" (5) 8. Isaac Asimov Roboty...
O właśnie, widziałam ją w księgarni. A to dla młodzieży książka? Przypomina "Cień wiatru"?
Jak już zaczęłam z tymi grubymi książkami, to przyznam się, że sama znalazłam sobie milutką lekturkę na jesień- "Miasto Śniących Książek" Walter'a Moers'a. Niesamowity, baśniowy klimat- gorąco polecam na jesienną depresję;)
A ja mam urodziny 13 kwietnia (w tym roku w piątek! :)). Są tacy, których zatyka, jak im to powiem. Wielu jeszcze się pyta czy aby na pewno nie był to piątek... I mają przy tym przerażone i niepwene miny. Trochę to irytujęce, ale znośne. MOże kiedyś ludzie nie będą już tak przesądni... :)
hmmm... no tak też bywa;)
Jak wróci Smeagol, to ją spytam, czy mogę Ci pokazać zdjęcia z tego szczucia Sarą. :>
Czytanie Brodskiego to zasługa Nutinki, której dziękuje, no oczywiście jeszcze Panu N. Po spontanicznym ocenieniu tego poety wyszło 4 ale chyba jednak po upływie czasu (choć krótkiego) zasługuje na więcej. Na Fuentesie i Borgesie z Bioy Casares zawiodłem się, ale mam nabytych sporo pozycji tych autorów i dostaną jeszcze swoją "drugą szansę" choć raczej poprawniej byłoby trzecią. John Fowles - Kolekcjoner Romain Gary - Obietnica ...
Raczej jakbym chciał to zrobić - to tak dla własnej psychoterapii (wyrażenia czegoś). Ja pytam o Wasze doświadczenie, może ktoś próbował się z takim wyzwaniem zmierzyc? pozdro
Najgorszą rzeczą jest data moich urodzin (17 lipca) - nigdy nie mogłam zrobić porządnej imprezy, bo ludzie byli na wakacjach... imieniny tez mam w letniej porze, zresztą.
W przedszkolu.:-)
Stefan Żeromski, 'Syzyfowe prace' (lektura) Herbie Brennan, 'Wojny duszków' Ewa Nowacka, 'Dzień, noc i pora niczyja'
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)