Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja nawróciłem się jakieś 4 lata temu i też żałuję, że wcześniej nie chłonąłem książek tak jak dziś, jednak cieszę się, że zmądrzałem. Wcześniej gdy ktoś mówił, że książka jest lepsza od filmu patrzyłem na niego z pobłażliwym uśmiechem bądź z miejsca wyśmiewałem. Teraz stoję po drugiej stronie muru. Wolę dobrą książkę od najlepszego filmu, widocznie wcześniej nie byłem na tyle dojrzały by to zrozumieć. A co do szybkości to i tak dobrze sobie radzi...
Najważniejsze ,że odkryłaś ,że czytanie może być przyjemnością i sposobem na spędzenie czasu.Główa do góry -każdy z nas tzn.czytaczy ma w perspektywie tony książek do przeczytania i dobrze -jest cel
Ja zaczęłam czytać dopiero niedawno (tzn. nie w tym sensie, że niedawno nauczyłam się czytać ;) ale od niedawna zainteresowałam się książkami) i nie mogę sobie darować, że nie czytałam wcześniej... Teraz próbuję nadrobić zaległości, czytając zarówno książki typowo dla młodzieży (Siesicka, Musierowicz), żeby wiedzieć, o czym w ogóle mowa, jak i te, powiedzmy, "dojrzalsze". Niestety, tempo nie jest zawrotne, bo od wakacji przeczytałam nie...
Trudne pytanie ,ponieważ czytam odkąd nauczyłam się czytać jako 7-latka a od tego czasu minęło "...dzieści"/jednym słowem sporo lat/Nigdy tego nie notowałam,odkąd znalazłam biblionetkę jestem w stanie to ogarnąć przynajmniej na bieżąco.Jeśli chodzi o drugie pytanie to też róznie bo czasem w tygodniu czytam 3-4 książki,a czasem 1 na dwa tygodnie.
Czy jesteście w stanie mniej więcej powiedzieć, ile książek przeczytaliście w życiu? :) Około ilu książek czytacie, powiedzmy, w ciągu miesiąca?
Aha...jeszcze "Uczta o północy", Martiny Evans. Tę już czytałam :)
Wanda Lachowicz, "Przeklinam cię ciało". Wprawdzie nie czytałam, ale dużo słyszałam o tej książce, ostatnio nawet natknęłam się na nią w księgarni. Jest pisana z perspektywy osoby, która przeszła przez piekło anoreksji i bulimii. Niestety nie mam pojęcia, czy jest to dobra książka, ale żadna inna na ten temat nie przychodzi mi do głowy.
Ja lubię jej program "Wydanie drugie poprawione". A Kazia nie jest taka zła kobitka ;)
Hmm... z pewnością bohaterka książek Chmielewskiej oraz, również "chmielewski", Lesio (!!!) i cała jego spółka. Oprócz tego szajka Wolanda z "Mistrza i Małgorzaty" (oczywiście z Behemotem i Korowiowem na czele ;)).
Nigdy nie byłam zbytnią fanką książek. Nie, żebym ich nie lubiła, ale po prostu po nie nie sięgałam (czego żałuję bardzo). Aż do zeszłych wakacji, podczas których zaczęłam bardziej interesować się książkami i od tej pory staram się nadrabiać zaległości (dlatego też przeczytałam trochę pozycji typowo młodzieżowych, przeznaczonych raczej dla niższego przedziału wiekowego niż mój ;)). Jak narazie do moich ulubionych zaliczyć mogę "Spóźnionych k...
Chciałabym prosić o polecenie mi książki, która opowiada o zmaganiu się z anoreksją, najlepiej pisanej z perspektywy osoby, która na nią cierpi. Pozdrawiam.
Uwielbiam outsaiderów, którzy są mi szczególnie bliscy i w dodatku nie są przedstawieni jako postacie schematyczne, ponieważ często szarpią ich dylematy moralne. Najukochańszy jest Jan Baptysta Grenouille z "Pachnidła", ale lubię jeszcze Tyler'a Dudner'a z "Podziemnego kręgu".
polecam ci szczególnie ci polecam a gwiazdy od wieków nucą tą pieśń, a także jasnowłosa, chociaż prawie wszystkie się przyjemnie czyta,jednymi z gorszych, których ci nie polecam to ostatnia podróż ocalenie czy też pewnej deszczowej nocy.
ach, zapomniałbym... Jaśnie Oświecony (i sfrancuziały...) Jan hrabia Potocki - RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE.
faworyty w książkowym haremie? ZWROTNIK RAKA henry'ego millera. Pod Wulkanem Malcolma Lowry'ego, Rozmowy z Capote'm, Rozmowy z Cioranem (taaak, uwielbiam wydawnictwa tego typu), niegdyś Silmarillion Tolkiena. Elegie z Tymowskich Gór Jana Polkowskiego, cóż jeszcze... Literatura Greków i Rzymian Zygmunta Kubiaka, Burzliwe dzieje Morza Karaibskiego Germana Arciniegasa, Egipcjanin Sinuhe, PIKNIK NA SKRAJU DROGI strugackich - SKRAJNIE świetne,polecam....
poeci, których uczyniłem swoimi towarzyszami w świecie współczesnym, zatem żyjący - akurat właśnie kilku z nich zaliczam do moich ulubionych. myślę tu o janie polkowskim, bronisławie maju, krzysztofie cwiklińskim - wielka, acz nieco zapomniana trójka. każdy z tych poetów odznacza się niepowtarzalną dykcją, oryginalnością wizji poetyckiej, każdy jest osobny i literacko wybitny. prócz nich - utwór król olch goethe'go zrobił na mnie wielkie wrażenie...
Poszukuje takiej ksiązki-Trubadur czasu marnego, wiem ze wydana zostala wydana w Warszawie, wstep i opracowanie chyba A. Gwuciewski alo Gwuczewski- czy ktos moze mi powiedziec gdzie mozna to znalezc, kupic ,pozyczyc -bardzo prosze o odpowiedz bo to bardzo ważne.Dzieki
Uwielbiam Herkulesa Poirot z kryminałów Agathy Christie. Za urok, inteligencję, poczucie humoru a nawet próżność.
1. Hannibal Lecter. 2. Wampir Lestat. 3. Claudia z WYWIADU Z WAMPIREM. 4. Voldemort, Snape i Lucjusz Malfoy. 5. Niektórzy bohaterowie SAGI O LUDZIACH LODU.
Zgadzam się. Hannibal powinien znaleźć się w czołówce. Zarówno ten książkowy, jak i sir Anthony Hopkins z filmowej ekranizacji. Spojrzenie szaleńca. Mój ukochany psychopata, wyobrażający ludzkie tesknoty za pięknem, wiedza, inteligencja i znastwem.
Ma:) Podobnież Lucjusz Malfoy i Snape, choć ten ostatni jest raczej po prostu wrednym profesorem, ale kocham tę jego zimna, wyrachowaną ciemną naturę ;)
Woland wbrew pozorom nie jest "czarnym charakterem" w stuprocentowym tego słowa znaczeniu. On nie jest złem, on zło obnaża.
Ulubiony bohater...? Mhmmm...Jest ich tylku,że zliczyć nie jestem w stanie..Może kilku i po krótce, dlaczego: 1.KRONIKI WAMPIRZE Anne Rice- Armand za piękno, za czyste nieskalane zło, za pasję i za miłość do Mariusza; Lestat- za furię i legendę; Louis- za niewinność i wielkie, smutne oczy. 2.SAGA O LUDZIACH LODU M.Sandemo- Tengel Dobry, Mikael, Tamlin, Lucyfer, Heike, Marco, Vanja, Sol i Ingrid. 3.ZŁODZIEJKA S.Waters- obie główne bohaterki. Z...
A ja uważam, że "Stowarzyszenie umarłych poetów" (książka) nie jest gorsza od filmu wręcz przeciwnie. Uważam, że film jest bardzo dobry ale nie ma w nim ujętych niektórych scen z ksiązki. Atak poza tym uważam, że udana interpretacją książki jest również "Nigdy w życiu", "Szkoła uczuć" na podstawie "Jesiennej miłości". I napewno znalazłabym jeszcze wiele pozycji które można powiedzieć, że są udaną interpreta...
Mam goraca prosbe do wszystkich dobrze poinformowanych:) Jakie wydawnictwa poza Merlinem wysyłaja ksiazki za granice (UK) w jakichś w miare rozsadnych cenach:) Jest wiele pozycji które chcialabym przeczytac ale niestety nie ma ich w Merlinie, a przywozenie ksia\zek z Polski w takich ilosciach odpada:) Dzieki za pomoc i informacje:) Ulka PS: Dlaczego w ksiagarniach internetowych najpierw trzeba sie zarejestrowac a dopiero pózniej mozna sie do...
Koniecznie Aleksander Kamiński "Kamienie na szaniec" (Mały Sabotaż, Akcja pod Arsenałem, młodzi ludzie, którzy musieli dojrzeć zbyt szybko); ale o tym pewnie doskonale wiesz... Hmm... pomyślę jeszcze nad tym... ale ponieważ do mojej matury jeszcze trochę, więc wątpię abym Cię czymkolwiek oświeciła... ;)
Cóż. Już tutaj zamieściłem kilka tekstów, które spotkały się z przychylnym przyjęciem. Potem jednak sobie pomyślałem, że biblioNETka nie jest miejscem na swoje wypociny, że powinien powstać może osobny portal na tego typu rzeczy.
dokładnie to nie wiem! Ale czytałam że powstał na podstawie mangi! SERIO!!!
Coz... Jak widze wrocilismy do punktu wyjscia niestety. Moj blad powinnam zaczac inaczej... Moze tak: Osoby odwazne i chetne do zaprezentowania innym swojej tworczosci beda mile widziane i czytane :))) Jesli nikt sie nie przelamie to trudno, w najgorszym wypadku forum upadnie... :)))
O tym mówię od początku. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)