Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Smeagol, obie musimy iść do Carmanioli po lecytynkę. Może jej trochę zostało w kątku pod książeczkami. :-))
Hohoho! Tyle ich jest... Ale polskie też są niczego sobie=) Pozdro 4 Celusi i Natki=D
http://straz.nocna.filmweb.pl/ efekty są, całkiem fajne
Świetny pomysł, Carmaniola, tylko zastanawiam się, czy tortury łaskotkami nie trochę za łagodne. Może jeszcze dodać przypiekanie boczków? Gorącymi ciasteczkami na przykład. Ps od czapki - a na mnie czekają już ponuryby z północnymi dziećmi!! Troszkę tylko zajrzałam i chyba polubię Salmana. :-)))
Widzę że zdania są podzielone. :-) Może więc poczekam na odpowiednie okoliczności i jeszcze raz spróbuję, bo zachęca mnie bardzo to średniowiecze. Co prawda, chyba nie będę w najbliższej przyszłości lekko po trzydziestce, ale na katar zawsze można liczyć. ;-)
Aaa, to przepraszam, tego nie znam:). Opinię swoją opieram wyłącznie o znane mi dzieła i dziełka. A "Wiedźmin" ze wspomnianym gumowym smokiem nawet i na miano dziełka nie zasłużył... A jak w "Nocnej Straży", o której piszesz, poradzono sobie z efektami specjalnymi? Czy może po prostu ich tam nie ma? Ciekawość:)
O kurcze! Zapomniałam dosłać odpowiedzi :((( Eliot mam dla Ciebie 6 ankiet, przepisze je tylko i jutro lub w czwartek Ci podeślę.
Nie powiem, żeby któraś z części była zdecydowanie lepsza od pozostałych - każda ma swoje plusy. Poza tym najlepiej czyta się Trylogię jako całość. No, może troszeczkę lepsza jest część druga, ale tak naprawdę zawsze najbardziej podoba mi się ta, którą właśnie czytam... ;) I nigdy nikomu nie oddałabym żadnej z nich, nawet własnej siostrze! :D
Na pierwszy rzut oka wygląda dobrze (myślę o Twoich cytatach). >Nigdy mu nie wybaczę tych słów skierowanych do Aramisa ;) D'Artagnan wiedział, co mówi - Aramis długo na to pracował. :P Pozdrawiam :)
Masz rację, Jolu! Nie ma co ciągnąć tej wymiany zdań. Już wyjaśniam, dlaczego tak sądzę. Zauważyłaś, że komentarze Maxima są zazwyczaj prowokujące? A jeśli spróbujesz polemiki wpadasz w dyskusję z której nic nie wynika, bo polega ona na wymienianiu zdań typu "ja lubię to, ty nie musisz, masz takie prawo". Wydawać by się mogło, że taka rozmowa szybko umrze śmiercią naturalną, ale niestety Maxim zawsze doda jakąś myśl, z którą absolutn...
>usilne próby nawrócenia mnie na właściwą (czyli czołobitną wobec Mickiewicza) drogę. CO TAKIEGO??? Od dłuższego już czasu odnoszę wrażenie, że nie czytasz moich wypowiedzi, bo odpowiadasz na nie zawsze w ten sam sposób i nic do Ciebie nie trafia. Ostatni raz piszę, że nikogo nie zamierzałam, ani nie planuję nawracać. Byłabym wdzięczna, gdybyś wreszcie przyjął to do wiadomości, bo to już się stało nudne. Chyba, że robisz to specjalnie...
ja proponuję: 22.oo - 2.oo - Abba, Bony M, Suzi Quatro, Omega 2.oo - 4.oo - Niemen (np. Dziwny jest ten świat a na zakończenie Budka Suflera "Znowu w życiu mi nie wyszło" :-]
Nie zgadzam się z Tobą.Moja Babcia serie (wszystkie części) "Ania z... " Montgomery przeczytała w wieku 84 lat i była zachwycona.
Kończąc dyskusję na temat twóczości Adama Mickiewicza ośmielę się zacytować fragment starej piosenki, której stałem się mimowolnym bohaterem (przez Was) : " Ja jestem pro... Ja jestem pro... Ja jestem pro... Ja jestem pro... Ja jestem prowokator. Pionek historii, władzy trzon, co wyzwala w Was emocje, budzi gniew. Ja funkcjonariusz nieuchwytny, po cichu zjawiam się i niknę, i z igły widły, wodę z mózgu, ludu gniew...". Pozdrawiam :-)
Czemu zaraz okropna? To jest tylko podziękowanie za usilne próby nawrócenia mnie na właściwą (czyli czołobitną wobec Mickiewicza) drogę. Pozdrawiam :-)
A czy to jest kłótnia? To tylko drobna dyskusja. Nic więcej :)
Mnie by nawet bardzo zainteresowała "Kronika...", ale nie wiem, co mogłabym Ci dac w zamian. Aktualnie, z książek "na zbyciu" mam: W. Reymont "Wampir" D. Diderot "Zakonnica" A. France "Zbrodnia Sylewestra Bonnard" A. Kobo "Kobieta z wydm" N. Kazantzakis "Grek Zorba" E. Pattison "Mantra czaszki" S. Holman "Skradziony język" E. M. Remarque "Na zac...
Dzieciaczki moje miłe - nie kłóćcie się. Życia szkoda. :-))) Jola
Tom Jones i słynna Delilah, Paul Anka z Dianą, The Beatles: Girl, Only you. Jak sobie przypomnę - napiszę dalej.
Och, cóż za wyróżnienie w ogólnym pozdrowieniu! Czyżbym była aż tak okropna? ;)
Baltazar i Blimunda (Saramago) Lewin i Kitty (Tołstoj) Humbert i Lolita (Nabokov) Rahel i Estha (Roy) Sara i Karol (Fowles)
"Komu bije dzwon", no cóż, spodziewałam się wiele po entuzjastycznych recenzjach, ale srogo się zawiodłam :( Postacie, jak dla mnie, papierowe, a narracja okropnie kostropata :(
Jeśli chodzi o Annę Kareninę, bardziej przypadła mi do gustu miłość Lewina do Kitty i ten wątek najbardziej zapadł mi w pamięć. Postać samej Anny irytowała mnie nieco.
>Przypomnij sobie swój własny pogląd wypowiedziany tonem wykluczającym jakąkolwiek dyskusję. Właśnie oto chodzi - mój pogląd. Od nikogo uwielbienia nie wymagam. >Możesz mi wierzyć, lub nie, ale czekałem z niecierpliwością na komentarz kogoś, kto w swoich postach chwali Mickiewicza pod niebiosa Wierzę całkowicie. :) Może po prostu nikt, znając aż za dobrze Twoje poglądy, nie chce już wchodzić w dyskusję z Tobą na ten temat. >A...
Ojej;) ale będzie szukania:) Serdecznie dziękuje:)
Hej, to nie tak. Ja od początku POWINNAM być na 9! Nie chcę, by ktokolwiek czuł się pokrzywdzony - ostatecznie mogłam nic nie mówić, to tylko zabawa... :)
U mnie prym wiodą Herbert ze swoim nakazem moralnym, nastrojowy Rilke, a ostatnio coraz bardziej przekonuje się do wizyjności Arthura Rimbaud.
Miron Białoszewski
Według mnie będą to "Dzikie palmy" Faulknera. Może nie jest to nadmiernie romantyczne, jednak wciąż historia miłosna i to jaka!!! Najbardziej podobały mi się słowa, których nie potrafię dokładnie zacytować, o tym, że ich miłość była warta tyle ile za nią zapłacą (bądź jakoś tak). Poza tym "Wielki Gatsby" F.S. Fitzgeralda.
Polska ulanska fantazja:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)