Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Brzmi zachęcająco! Ale czy jakakolwiek Twoja recenzja była inna? :) Do schowka.
Twoja analiza jest niezmiernie wnikliwa. Z chęcią do niej powrócę, po lekturze książki.
Moja pierwsza wędrująca książka: rozpoczynam zwiedzanie Miasteczko Middlemarch
Nie, to zbiór opowiadań. Tu jest wątek: "Obligacje za milion dolarów" jako zbiór opowiadań "Obligacje za milion dolarów" i "Kradzież obligacji za milion dolarów" są tym samym opowiadaniem.
Wnuczka do orzechów - 6 - bardzo miły początek roku z "Jeżycjadą". Feblik - 6 Inicjały zbrodni - 4,5 - ciekawy kryminał, przeczytałam z przyjemnością. Temat na pierwszą stronę - 3,5 - dobrze się zapowiadało, ale ostatecznie książka okazała się mało ciekawa. Nowa Polska: Przewodnik dla Polaków - 5 Inferno - 3,5 - Brown nie jest już chyba w stanie mnie zainteresować ani zaskoczyć. Strasznie się wynudziłam.
1. Ludzie na walizkach 4.5 pierwsze spotkanie z Hołownią, całkiem udane, choć on sam niewiele zabiera tu głos - parę cytatów umieściłem w czytatce Co można zrobić ze śmiercią i cierpieniem? 2. Kościół dla średnio zaawansowanych 4.0 tu już styl autora czuć, bo osobiście układał hasła i anegdoty dotyczące Kościoła. Czasem bardzo interesujące, czasem trochę mnie razi zbyt humorystyczne komentowanie bez konkretnej informacji. Niektóre twierdzenia ...
U mnie: 1. "Harry Potter i czara ognia" J.K. Rowling - drugi tom serii o Potterze, który naprawdę mi się spodobał. Pierwsze dwa były dla dzieciaków, trzeci, czwarty i czytany aktualnie przeze mnie piąty to już naprawdę mroczne powieści... Jestem oczarowana światem, jaki stworzyła J.K. Rowling, rozmachem. W grudniu zaliczyłam moje pierwsze z nią spotkanie i już wiem, czym wszyscy się zachwycają! ;-) 5 2. "Tak sobie myślę..." Jerzy Stuhr - No...
Kurczę, ta Aleksiejewicz trochę mnie przeraża, ale oceny są tak wysokie, że szkoda nie spróbować...
Czytałam tylko Spóźnionych kochanków i Rubio - i to w liceum. Rubio odebrałam "na poważnie", Spóźnieni kochankowie już jakoś na mnie nie wpłynęły. Zdecydowanie komercja i ile można poświęcić na opisy remontów. Tak jak napisałam, 3 to wysoka ocena wystawiona tylko ze względu na podejście (pomyłkę?) lektora. Słuchając go przypominali mi się Trzej Panowie w Łódce - oczywiście gdyby ktoś obrał TPwŁ z całego polotu i finezji i przerobił na amerykańską...
W końcu byłam bardziej wyrozumiała do Cudowne i pożyteczne: O znaczeniach i wartościach baśni. Chociaż w pewnym momencie było ciężko. Jednak przed lekturą trochę się obawiałam, że najbardziej znudzi mnie fiksacja na jednym aspekcie baśni - a pod tym względem było różnorodnie.
Dot, czyżbyś się w końcu złamała w kwestii MWDziadka nr 3? I widzę, że to całkiem niezłe spotkanie :D
Popatrz wyżej, co tym razem mam w ramach noblistów! :-)
Jestem bardzo zadowolony z doboru styczniowych lektur. Ołowiane żołnierzyki - 5,5 {Akcja: Nobliści} Tam, gdzie nie sięga już cień - 4,5 Gdy zniknęły gołębie - 5 (Akcja: Czytam literaturę fińską) Skarb pana Isakowitza - 4 Cztery pory roku - 5 Ścieżki północy - 6 Martin Eden - 5 Przemytnik doskonały: Jak transportować tony kokainy i żyć szczęśliwie - 4 Majsterka - 4
Dużo dobrych lektur w tym miesiącu, ale na recenzje już mi czasu brakło. Trochę nadrobiłam czytatkami. Echo winy (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka I 16 ] Dziennika ciąg dalszy (5,5) [czytatka: Czytatka-remanentka I 16 ] My z Jedwabnego (5,5) [czytatka: Problem, którego u nas w ogóle nie ma (???) ] Make-up (4) [czytatka: Czytatka-remanentka I 16 ] Pingpongista (5) [czytatka: Czytatka-remanentka I 16 ] Zwierz w łóżku (4) [czytatka: Czyt...
Doskonałe studium psychologiczne i obyczajowe z początku XIX wieku, jedno z arcydzieł Balzaka należące do "Scen z życia prowincji" w cyklu "Komedia ludzka". Mistrzowsko skonstruowana opowieść o triumfie pieniądza i wyrafinowanych praw interesu nad światem istot wrażliwych i dobrych, których subtelnym wcieleniem jest główna bohaterka utworu. Pełen dramatyzmu klimat powieści podkreśla surowa sceneria starego, prowincjonalnego domu w Saumur, gdzie t...
Oooo, a mnie się "Oswajanie świata" tak bardzo podobało.
Dobrze, że mi to mówisz, wobec tego wrócę do reszty skoro już przeszłam przez najgorszą część. Na razie nie mam mocy przerobowych, ale wezmę pod uwagę :-)
No właśnie, w życiu się tak nie uśmiałam przy lekturze jak przy "Trędowatej". Boskie po prostu!
Grobowce to dla mnie najgorsza część cyklu. Najdalszy brzeg to powrót do starej formy
Mnie też takie naklejki odrzucają. Brr...
Dla mnie "Dom na Sekwanie" był nie do zniesienia. Przeczytałam ale rzuciłam pod łóżko. Jak oceniasz inne jego książki? Według mojej oceny to cały Wharton jest w zasadzie niestrawny. Tylko "Ptasiek", "Tato" i "Stado" dało mi satysfakcję z lektury. Reszta to czysta komercja, może płacili od literek?
Po "Czarnoksiężniku z Archipelagu" wydały mi się prawdę mówiąc o niczym. Nie mówię, że wymagam od książek koniecznie akcji - bo nie - ale ( może jestem głupia ) kompletnie nie połapałam o czym jest ta książka. Napaliłam się na cały cykl jak "szczerbaty na suchary" ale po "Grobowcach" na razie odpuściłam.
Philip był kimś w rodzaju nieoficjalnego przywódcy wampirów z Devonu. I miał ekscentryczne zwyczaje, nawet jak na wampira. Upierał się mieszkać na powierzchni, lubił światło (choć oczywiście przefiltrowane, bo ze słońcem nie ma żartów) i regularnie odwiedzał puby i kluby w mieście, wyłuskując z tłumu co ładniejsze studentki, które następnego dnia wracały do domu z dwiema dziurkami w szyi oraz mglistym wspomnieniem kogoś niesamowitego. Po kilku ty...
Człowiek wgląda w siebie i ma przed oczami krajobraz przypominający suche bagna oraz górskie stromizny, nad którymi kłębią się chmury I wie także o istnieniu potwornych tajemnych otchłani. Omija je, nie chodzi ich skrajem. Różne rzeczy leżą na dnie mętnej wody. Niechaj leżą. Nikt się o nich nie dowie. Niech pozostaną w morskiej toni. Przychodzi jednak ostrzeżenie: "Pewnego dnia wyłoni się to wszystko na powierzchnię..." "O, nic podobnego!" – pada...
"Zwycięskie Bitwy Polaków" to wyjątkowa seria poświęcona chwale polskiego oręża. W złożonej z 40 tomów kolekcji autorzy starają się przedstawić czytelnikom te wydarzenia, z których jesteśmy szczególnie dumni – nasze zwycięskie boje. Bitwy znane i zapomniane, warte przypomnienia, w których doskonale widoczny jest kunszt polskiej sztuki militarnej. Kolejne tomy kolekcji przybliżają czasy, kiedy przed naszymi wojskami drżała zarówno Europa, jak i Az...
Poznaj wyjątkową, przygodową serię inspirowaną kultową grą komputerową „Minecraft”, która zafascynuje jej fanów, dzieci, młodzież oraz wszystkich miłośników książek pełnych przygód i akcji! To niezwykły debiut literacki fana „Minecraft”, Seana Fay Wolfe’a, który napisał tę powieść w wieku 16 lat jako pierwszy tom trylogii, która błyskawicznie podbiła serca czytelników na całym świecie, uzyskując status bestsellera jeszcze przed oficjalną premierą...
Oto członkowie Jednostki Analiz Behawioralnych. Elita profilerów FBI, której zadaniem jest rozpracowywanie najbardziej nieobliczalnych zabójczych umysłów w kraju i przewidywanie ich następnych posunięć – zanim jeszcze uda im się powtórnie uderzyć. W lasach Bemidji w Minnesocie odkryto trzy płytkie groby, w których spoczywały ciała młodych dziewcząt. Wszystko wskazuje na to, że ofiary, owinięte w koce i przykryte plastikową folią, były przed ś...
Styl art déco zajmuje szczególne miejsce w historii sztuki dekoracyjnej XX wieku, o czym świadczy mnogość teorii związanych z jego genezą, znaczeniem oraz siłą oddziaływania. Z uwagi na liczne, pozornie sprzeczne ze sobą aspekty art déco próżno dziś szukać jednoznacznej definicji zakresu i charakterystyki tego stylu. Gdy sztukę tę po raz pierwszy zaprezentowano szerszej publiczności w 1925 roku, podczas paryskiej Exposition Internationale des Art...
W książce przedstawiono życiorysy i dokonania wybitnych malarzy z różnych okresów historycznych, począwszy od XIV stulecia aż po wiek XX, napisane zajmująco, a przy tym dające bogaty obraz dziejów sztuki Japonii, w przystępny sposób przybliżają kierunki i szkoły malarskie tej oryginalnej, wyjątkowej sztuki. Obszerny słownik ułatwia rozróżnienie i zrozumienie japońskich terminów plastycznych. Wspaniałe barwne ilustracje są ogromnym walorem tej ksi...
Kompletny podręcznik, obejmujący wszystkie aspekty pracy i warsztatu zawodowego fotografa ślubnego! Marketing, pozyskiwanie klientów, tworzenie ofert i umów Niezbędny sprzęt fotograficzny i przydatne akcesoria Dzień ślubu kadr po kadrze i zachwycające sesje plenerowe Praca we wnętrzach i trudnych warunkach oświetleniowych Zadanie z pozoru wydaje się proste. Cóż to bowiem za sztuka dobrze sfotografować pięknie ubraną, wystylizowaną w ka...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)