Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
W sierpniu przeczytałem: Pisarz naiwny i sentymentalny - 5,5 {akcja: Nobliści} Florian z Wielkiej Hłuszy - 4,5 Europejski alfabet - 5 Bajki i przypowiastki - 4 Maraton - 5 Pocztówki z grobu - 5 Strach: Ostatnie dni Roberta Mugabe - 5,5 Lalki - 4 Literatura dziecięco-młodzieżowa Głupia jak wszyscy - 4 Lola Lwie Serce - 5 Nutria i Nerwus - 3,5 Detektyw Pozytywka - 5 Nowe kłopoty detektywa Pozytywki - 5 Pamiątki de...
O! Czyż to nie ja Ci polecałem "Vitę"? :-)
Te wakacje jakoś bez rewelacji książkowych. A może po prostu stałam się zbyt wybredna? Przeciętne: Joyland Miłosna ballada Waverley czyli Sześćdziesiąt lat temu Cztery palce Sędzia Di, małpa i tygrys Dobre i lepsze: Bez początku, bez końca: Intymne serce Zen Szklany klosz Spod szczęśliwej gwiazdy: Opowiadania Sędzia Di i nawiedzony klasztor Małe rozczarowanie: Amerykańscy bogowie - dałam 4, ale chyba trochę na wyrost. Nie znalazłam ...
Wybaczalny! Wybaczalny! Ja dopiero poznaję Valjana, więc to naprawdę sam początek, ale mam nadzieję, że mój zapał, wywołany tyloma pozytywnymi opiniami (i ocenami), nie zniknie w miarę zagłębiania się w lekturę.
Nawet nie wiesz, jak bardzo się cieszę, że Bruce Marshall znalazł nowego (i to zadowolonego) czytelnika. Szkoda, że jest obecnie zapomniany, bo zupełnie na to nie zasłużył. Proponuję lekturę kolejnych jego książek. Szczególnie Ale i oni otrzymali po denarze
Cieszę się, że Gawande przypadł Ci do gustu.
Śmierć przychodzi nocą 5 Iwan Groźny: Krwawy twórca imperium 5 W oblężonym Leningradzie: Dramatyczne wspomnienia 5,5 Cud ojca Malachiasza 5,5 Chwała córy królewskiej 5,5 Evanovich Janet (pseud. Hall Steffie) "Metro girl" 2 Franz Andreas "Krzyż śmierci" 4 Tim Pears "Kraina obfitości" 4
Pozycje 1, 3 i 7 niedostępne :) Zachęcam do zajrzenia do mojego schowka, ponieważ doszły tam również nowe książki :)
Romantyczne utwory cierpiętniczo-patriotyczne w ogóle do mnie nie trafiają. Wiem, że to argument z gatunku "nie, bo nie", ale naprawdę ich nie znoszę.
*Waterloo, cóż za niewybaczalny błąd! :)
Mnie na początku szło dobrze, nawet nużący opis bitwy pod Westerplatte przebrnęłam płynnie. W drugim tomie niezwiązane z fabułą opisy zaczęły mnie irytować, a teraz, na początku trzeciego, czyta mi się dość ciężko, ale może to dlatego, że miałam kilkudniową przerwę. Choć sama historia Valjana i Kozety podoba mi się bardzo.
Z "Księgą Diny" miałam po prostu fuksa w jednym z serwisów wymian. I nie wierzyłam, że ją dostanę, dopóki listonosz nie przyniósł. A teraz mam i nie oddam. ;) "Przewodnik stada" wypadł blado w porównaniu. Czytałam jedną C. Willis po drugiej i początkowo dałam jej 4,5, a potem stwierdziłam, że mi jednak nie pasuje i obniżyłam. W tym momencie bardziej potrzebowałam rozrywki niż czegoś nawet umownie poważniejszego.
Oj, na początku opornie szło. Zdarza się, że jak "wsiąknę" w jakąś książkę (a tak było z "Ruinami") to potem ciężko mi zmienić czas i przestrzeń, ale teraz już się wciągnęłam i z przyjemnością poświęcam jej każdą wolną chwilę (mam tylko nadzieję, że będzie tak do końca:)).
Długa Ziemia (3,5) Nasze szczęśliwe czasy (4,5) Dzienniki kołymskie (5,5) Nikt nie widział, nikt nie słyszał... (4) Vita (6) – Jaka to piękna książka! Jaki język! A sama historia – zrekonstruowana po latach, pełna niedomówień, może było tak, a może nie – piękne jest i to, co się zdarzyło, i to, co mogło się zdarzyć. Piękne jest zainteresowanie autorki przeszłością. Może ja sobie kupię tę książkę, żeby mieć, żeby wracać… Pępowina (5)
Tak. To mógł być horror. Nie przeczę. Zauważ, że stwierdziłem "w porównaniu". Co takiego mogło być jeszcze gorsze? Chociażby wykorzystywanie seksualne młodszych chłopaków przez starszych (właśnie o takim zjawisku, jako powszechnym pisał C.S. Lewis w "Zaskoczonym radością". W "Zło" prawdopodobnie tego nie ma, ponieważ pojawiły się fińskie dziewczyny. Zresztą i tak dziwie się, że głównemu bohaterowi udawało się bez problemu spotykać z dziewczyną. P...
Odważna, pełna czarnego humoru, głęboko poruszająca opowieść o chłopcu, jego ciężko chorej matce i niezapowiedzianym, potwornym gościu. Jest siedem minut po północy, gdy trzynastoletni Conor budzi się i odkrywa, że za oknem jego sypialni czai się potwór. Jednak to nie tego potwora Conor się spodziewał – sądził, że odwiedzi go raczej ten z dręczącego go koszmaru, powtarzającego się niemal każdej nocy od dnia, kiedy matka chłopca rozpoczęła le...
Jak Ci się udało zdobyć "Księgę Diny"? Ta książka jest niezdobywalna. Nie spotkałam jeszcze w żadnej z bibliotek, a na Allegro osiąga horrendalne ceny (ostatnio widziałem coś około 200zł). Bardzo lubię humor Connie Wiliis, "Przewodnik stada" tylko 4,0?
Oj, a czymże Ci Kordian tak podpadł?
J. Anderson Thomson, Jr. (ur. 1948) jest psychiatrą, doktorem medycyny oraz pracownikiem Uniwersytetu Virginia. Członek amerykańskich i międzynarodowych stowarzyszeń medycznych, autor licznych prac naukowych, współautor książki "Facing Bipolar: The Young Adult's Guide to Dealing With Bipolar Disorder". Swoje obecne zainteresowania badawcze koncentruje wokół obszaru psychologii ewolucyjnej i wykorzystania jej zasad do zrozumienia zagadnień depresj...
"Koci taksówkarz" to ciepła i mądra opowieść, która wnosi odrobinę magii w codzienność i wprawia czytelnika w dobry nastrój. Chłopiec o imieniu Juho zaprzyjaźnia się z pewną starszą panią i jej siedmioma kotami. Wkrótce otrzymuje od nich tajne zadanie. By misja zakończyła się sukcesem, Juho musi poznać koci język i zostać... kocim taksówkarzem. W wykonaniu zadania pomaga mu Miarka, mała miłośniczka zwierząt, zupy grochowej i japońskich anime. ...
John Brockman jest najbardziej wpływowym agentem literackim na świecie, a przy tym twórcą intelektualnego salonu "Edge" w Internecie, w którym najwybitniejsi naukowcy wymieniają się przemyśleniami. Richard Dawkins powiedział o nim: "John Brockman dysponuje najbardziej pożądaną książką adresową w anglojęzycznym świecie nauki i używa jej, żeby promować naukę i literaturę naukową w sposób tak doskonały, jak nikt inny". "[...] oto ci, których...
"Przejrzysta pogoda" to obszerny autorski wybór wierszy Seamusa Heaneya stanowiący przekrój twórczości tego niezwykłego poety i pisarza. Tom został uzupełniony jego olśniewającym szkicem, poświęconym źródłom inspiracji twórczej i refleksji nad istotą poetyckiego impulsu. Wiersze, niczym łopaty kopaczy torfu, wśród których byli i przodkowie poety, odsłaniają przed nami, warstwa po warstwie, bagienną archeologię natury, mitu i dramatycznej historii...
Rec. Michał Paweł Urbaniak Ocena: 4,5/6 Tylko seks jest opowieścią paradokumentalną o polskim pornobiznesie. Autor – Zygmunt Gołąb, dziennikarz, scenarzysta i producent sesji zdjęciowych – wiele lat pracował w branży pornograficznej, przy wydawaniu prasy, realizacji filmów erotycznych oraz organizacji różnorakich wydarzeń, składających się na tzw. różowy biznes. Czy udało mu się swoje doświadczenia przekuć na dobrą literaturę? Na...
Tom "Znalezione - przywłaszczone" obejmuje eseje pisane przez Seamusa Heaneya w latach 1971-2001, niektóre z nich publikowane we wcześniejszych zbiorach. W pierwszej części książki przeważają kwestie autobiograficzne związane z rodzinną Irlandią, w części drugiej - dotyczącej dokonań poszczególnych poetów - pomieszczone zostały szkice krytycznoliterackie. Jak wyjaśnia autor w przedmowie, większość esejów w tym zbiorze ma swoje źródło w doświadcze...
Rec. Marta Gulińska Ocena: 5,5/6 Przytulna izba, ciepły zapiecek i miska pełna mleka. Tak toczy się niespiesznym rytmem życie kocura Bonifacego, który spod zmrużonych powiek obserwuje wszędobylskie myszy. Tylko czasami głośniej chrapnie, ale to dla jeszcze lepszego kamuflażu. Sielankę czarnego kocura zakłóca pojawienie się małego ciekawskiego Filemona. Rezolutny malec wszystkim się interesuje, zadaje mnóstwo pytań i traktuje Bonifaceg...
„Les Fleurs du mal” (wyd. 1857) Charlesa Baudelaire’a to arcydzieło literatury francuskiej, liryczny pamiętnik poety, w którym rozważane, przedstawiane są między innymi takie tematy i motywy, jak Bóg, szatan, sztuka, piękno, brzydota, grzech, śmierć, miłość, kobieta, codzienność wielkiego miasta. Baudelaire poruszył w tym tomie poetyckim tak wiele spraw, że nie sposób opisać ani nawet wymienić każdej z nich, przede wszystkim jednak zawarł w „Kwia...
Rec. Dorota Tukaj Ocena: 2,5/6 Jak można zwiększyć popyt na książkę, zawierającą wiedzę ze stosunkowo wąskiej dziedziny? Najlepiej dać jej tytuł sugerujący, iż jest ona wyczerpującym kompendium, adresowanym do jak najszerszej grupy docelowej i przydatnym w najróżniejszych sytuacjach. Tak właśnie ma się sprawa z niniejszym podręcznikiem-nie-podręcznikiem, który w rzeczywistości powinien być zatytułowany mniej więcej tak: Wykorzystanie e...
Nowa powieść najpopularniejszego pisarza Francji. Romantyczny thriller, który wyniósł Musso na szczyty list bestsellerów i stał się tam najlepiej sprzedającą się książką ostatnich lat. Sebastian Larabee i Nikki Nikovski – prowadzący spokojne i uporządkowane życie młody lutnik z bogatej nowojorskiej rodziny oraz obdarzona ogromnym temperamentem piękna modelka i malarka – zakochują się w sobie szaloną, gwałtowną miłością. Nie zważając na ostrzeż...
Mnie również "Kod ..." nie zachwycił, podobnie jak Ty czytałam go około tygodnia. Irytowały mnie krótkie rozdziały, a dłuższych obcojęzycznych wtrąceń w książkach po prostu nie lubię, nawet jeżeli są do nich przypisy. Bo i po cóż niepotrzebnie czytelnikowi utrudniać? "Anioły i demony" też zamierzam przeczytać, jednak, z tego co widziałam, oceny mają znacznie wyższe. Na chwilę obecną uważam, że Brown jest przereklamowany, a jedynym logicznym dla m...
Czwarty tom bestsellerowej sagi, która podbiła serca czytelników na całym świecie! Za Kelsey, Renem i Kishanem już trzy misje wyznaczone przez boginię Durgę. Przed nimi największe wyzwanie: pełna niebezpieczeństw podróż w poszukiwaniu ostatniego daru bogini, ognistego sznura, ukrytego w pobliżu Zatoki Bengalskiej. Bohaterów czeka wyścig z czasem i konfrontacja ze złym czarownikiem Lokeshem. Zobacz, jak zło ściera się z dobrem, a miłość z ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)