Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Pierwszą ocenę wystawię za: Zagubieni w mroku dusz Ale zaczęłam ją już wczoraj, więc się nie liczy. Pierwszą książką w 2013 będzie: Okruchy codzienności
Antun Soljan (ur. 1932), jeden z najwybitniejszych pisarzy chorwackich średniego pokolenia, uprawia poezję, prozę, krytykę, pisze również dramaty; najbardziej znany jest jako prozaik. Zajmuje go przede wszystkim tematyka aktualna, problemy własnego pokolenia, jego światopoglądowe bunty i nieprzystosowanie, mitologia „outsidera" i „zdrajcy" (jak np. w przełożonej na polski w 1972 r. powieści „Zdrajcy") - jest to proza intelektualna i ironizująca. ...
Równe 300. Dokładne podsumowanie w czytatce: Czytelniczy bilans Dot (2012)
Wszystkie moje szóstki, a z piątek z plusem/ piątek wybrane to, co uznałam za najlepsze w danej kategorii: Klasyka w szerszym ujęciu (wszystko, co starsze niż ja :-): Życie i los (6) A lasy wiecznie śpiewają (6) Wyznania patrycjusza (5,5) Proza współczesna: Ziemia! Ziemia!... (6) Córki gór (6) Historie ważne i nieważne (5,5) Poezja: Antologia poezji (5,5) Blizny po świetle (5) Fantasy: Dożywocie (5,5) Ostatni kontynent (5) ...
Musimy porozmawiać o Kevinie - zobaczymy, czy film, czy książka będzie tym razem lepsza. Film był rewelacyjny.
hahaha, najwyraźniej księżniczce nie wystarcza grzebień dzika :D no ale nie ma co dyskutować, jeżeli powołała się na "Zmierzch" to chyba rzeczywiście coś ją tam ruszyło, coś zmieniło. Tylko zastanawiam się który element fabuły tak wpływa na młode damy.
Krąg Turowicza: Tygodnik, czasy, ludzie: 1945-1999. Pewnie będę przerywać jakimiś lżejszymi lekturami, ale tak czy inaczej, sądząc po tym kawałku, który zdążyłam przeczytać dziś, to ocena będzie w okolicach 5.
Olga Czajkowska – współczesna pisarka radziecka – rozpoczęła działalność od reportaży sądowych drukowanych na łamach tygodnika „Litieraturnaja Gazieta”. Doświadczenie zdobyte w tej pracy wykorzystuje w książce „Powróć do nas, sowo...”, zawierającej poza wątkiem sensacyjnym obserwacje natury socjologicznej i elementy powieści obyczajowej. Autorka odkrywa motywy postępowania bohaterów z głęboką znajomością psychiki ludzkiej, ludzkich ambicji i słab...
I słusznie, to naprawdę z przyjemnością się czyta! Choć nie wszyscy rozmówcy należą do łatwych w kontakcie, oj, nie... Jeden sprawia wrażenie, jakby sobie kpinki robił i cięgiem "leci Gombrowiczem", jeden popisuje się monstrualną erudycją i upiornym żargonem literaturoznawczym, co poniektórzy odpowiadają tak lapidarnie, że bardziej już nie można. Ale Myśliwski, Nowak, Pilot, Kass no i mój "językowy idol" Miodek - delicja!
"I ten biały wilk Jona." --> wszystkie wilkory, wilkor Jona nie różni się od pozostałych. Tak, jest też zombi, szkoda, że tak jej mało. Magia łącząca się z religią to magia wypływająca z tej religii. Nie wiem, czy to cuda. Zależy jak się cuda definiuje. Czerwona Kapłanka przypomina czarownicę (przywołany przez nią duch morduje, ona widzi przyszłość), a najstarsza religia dzieci lasu to już totalny odlot (najlepiej to widać w Tańcu ze Smokam...
Czytelnikom, którzy szukają inteligentnej rozrywki, czyli humor na poziomie, kulturalna satyra, ale i bystra obserwacja, ciekawa refleksja bez smucenia, straszenia, cierpienia itp. polecam gorąco: Blog osławiony między niewiastami Czytelniczka znakomita Ex libris: Wyznania czytelnika Flesz: Zbiorowy akt popświadomości Każdy szczyt ma swój Czubaszek Madame Myśląc... Polowanie na Perpetuę Balladyny i romanse
Ach, i jeszcze, osobiście nie nazwałabym tego podejścia rozczarowaniem roku, a raczej zniechęceniem roku. Dobrze, że na sam jego koniec;)
Też bym chciała wiedzieć, co jest nie tak. Naprawdę lubię fantastykę, nie przerażają mnie długaśne serie składające się z ogromnych objętościowo tomów, uwielbiam "Koło Czasu" Roberta Jordana i nie miałam problemu z rozróżnieniem Buendiów w "Stu latach samotności", a Martin mi nie podszedł. Kilka tygodni temu robiłam powtórną przymiarkę do "Gry o tron" i po prostu nie dałam rady. Nijak. Doczytałam do mniej więcej dwusetnej strony i stwierdziłam, ż...
Nie wiem, mnie się te przeciwności wcale przeciwnościami nie wydały. MOże właśnie dlatego, że nie potrafiłam przyjąć na poważnie miłości stuletniego wampira (o ile można go nazwać wampirem, Drakula w trumnie się przewraca) i najzwyklejszej w świecie nastolatki. Pamiętam, jak doprowadzało mnie do szału, kiedy Bella była w takiej strasznej rozterce, ach, co wybrać, świat ludzi czy świat nadprzyrodzonych, przy czym świat ludzi był opisany tak powier...
A mój grudzień skromny ilościowo: 1.Dziennik bulimiczki, 3,5 2. Kwiaty na poddaszu, 5, jak czytałam tę historię, to włosy mi dęba stawały, złościłam się na bohaterów, zwłaszcza "kochającą" mamusię i miałam ogrooomny kłopot z oceną tej książki; przede mną kolejne 4 książki, dalsze losy tej rodziny 3.Misia rządzi , 3 - kolejna książka, w której irytowała mnie sama główna bohaterka, chyba za stara jestem na tą książkę i niezbyt rozumiem "współcze...
Rogaty bóg: Tom 1 (x3t.) - 4 Feralny Major - 3 Uzdrawianie dźwiękiem: Jak korzystać z uzdrawiającej mocy ludzkiego głosu - 4,5 300 - 4 Daisho - 4 Głos serca - 4 Społeczeństwo Spektaklu - 4 Krótka historia o istocie umierania - 3,5 Dom lalki: Tom 1 - 3,5 Iliada - 4 O choinka! czyli Jak przetrwać święta - 5 Piernikowe makabreski - 4 Trafny wybór - 2,5 Tatarskie ziele w cukrze czyli Staropolskie słodycze - 4,5 Sekrety kuchmistrzowskie ...
Pierwszy w Rzymie, Wieniec z trawy i kończę Wybrańcy Fortuny. Dla mnie jest to przykład idealnej powieści historycznej. Autorka nie powinna nic innego robić, tylko zajmować się ich pisaniem. Wszystkie pozycje ocena 6. Aleksander ll: Ostatni wielki car Fantastyczna biografia, a właściwie opowieść biograficzna, która jest czymś więcej, niż wynikałoby to z tytułu. Opisuje burzliwy okres drugiej połowy XIX wieku w Rosji, a życie cara jest tylko "o...
1. Spójrz mi w oczy (4 - za tematykę, Willa, Marcela i Oreo Figaro jest ta 4. Bo genralnie typowe "czytadło lekko sensacyjne z dużą ilością emocji". Zakończenia domyśliłam się dosyć szybko, ale wir emocji i tak mnie wciągnął) 2. Klaudyna odchodzi (4 - nie wiem, czy trochę zmęczył mnie pewien schemat tego cyklu, czy raczej ta bohaterka. Annie roztrzęsiona, niepewna, niby tak zakochana w mężu, ale tak bardzo zmieniająca się w cztery miesiące nie d...
Już się cieszę na "Słowa i światy" :))))
Do listopada dopisuję jeszcze Postmodernizm: Wartości powieści modernistycznej (2).
U mnie w grudniu zwykle wychodzi dość sporo, bo mam mniej pracy w każdym z moich cząstkowych zajęć oprócz recenzenckiego :-). Dwudziestolecie literackie (4) [jeśli człowiek nałogowo siedzi w literaturze, a dwudziestolecie międzywojenne lubi w szczególności, wiele nowego tam nie znajdzie. Ale i tak warto ze względu na usystematyzowanie wiedzy i świetne ilustracje] Córka Kossaka: Wspomnienia o Magdalenie Samozwaniec (3,5) [jest recenzja] Mul...
Po wyzwoleniu... (1944-1956). Będzie wysoka ocena, już to wiem.
- Wesoła gromadka - Utonięty Zyzio - O nieposłusznej Lili, co cioci nie słuchała - O Juleczku, co miał zwyczaj ssać palec - Przygoda złego Józia - Okropna przygoda z zapałkami - O niezgodzie śród dziatwy - O brzydkiej rzeczy - O strasznym wietrze, parasolu i Jagusi, co poleciała - Historia bardzo smutna o chłopcu, który nie chciał jeść zupy - Nieudany spacer dzieci [Nasza Księgarnia, 2009]
A jednak 122. :)
Tak, masz rację, zagalopowałam się. Inni są fantastyczni (mimo że nie wiadomo dokładnie kim są). I jeszcze była tam jedna zombi, prawda? To też jest element fantastyki. I ten biały wilk Jona. OK. "Magia i religia przenikają się" - czy nie można tego samego powiedzieć o każdej religii? Zależnie od wiary i od punktu widzenia - dla jednego magia, dla drugiego cud. Czy ta magia/religia ma wpływ na wydarzenia, czy tylko na postawy bohaterów? Nie do...
Ja właśnie skończyłam McDusia, tak przyjemnie skończył mi się ten 2012 r.:) A od jutra Nowy Rok, nowa książka:) W moim przypadku będzie to Mój pan i władca :) Spodziewam się dobrego zapoczątkowania 2013 r. pod względem czytelniczym:) A Wy z jaką książką wchodzicie w 2013 r.?
131 - mój życiowy rekord :D
Wrzucanie do jednego worka mi nie przeszkadza. Stwierdzam fakt po prostu. Traktowanie czytania komiksów jako ujmę można wywnioskować z kontekstu w jakim użyłeś tego czytania. Nic na to nie poradzę, że tak to napisałeś, choć być może nawet tak nie chciałeś. Człowiek od samego czytania czegokolwiek w ogóle nie staje się mądry. Musi jeszcze myśleć nad tym co przeczytał, a chęć do analizy treści zależy tylko od czytelnika i jego zaangażowania o...
"Moim zdaniem to nie jest fantastyka. Zauważ, że gdyby nie smoki, to żadnych elementów fantastycznych by tam nie było." Ależ tak naprawdę ten świat jest przesiąknięty magią. Magia ma wiele wspólnego tutaj z religią. Przenikają się. A religie są 3 dominujące, z czego 2 są bardzo magiczne: R'hllor (Czerwona Kapłanka uprawia magię) i starzy bogowie (czar-drzewa). Daenerys przeżywa magiczny incydent podczas swoich wędrówek, Arya jest w domu czerni i ...
Godzinkę temu skończyłam czytać 60-tą. Cieszę się bardzo tym wynikiem :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)