Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dwie młode kobiety, Alma, introwertyczna melancholiczka, i Almut, twardo stąpająca po ziemi hedonistka, wyruszają w podróż swoich marzeń. Docierają do wyśnionej Australii, gdzie, zafascynowane sztuką i kulturą Aborygenów, poszukują prawdy o świecie, człowieku i sztuce. Ta podróż sprawia, że upadają kolejne mity, a przyjaźń dziewczyn zostaje wystawiona na próbę. Kiedy rzeczywistość okaże się trudna do zaakceptowania, nieznośnie przyziemna i daleka...
A dlaczego dodałeś ten tekst jako czytatkę, a nie recenzję? :-)
Dziękuję za linka. :-) Obie z wymienionych przez Ciebie książek mam na uwadze, nocują sobie bezpiecznie w czeluściach mojego schowka. Te tematy są trudne, nie chcę więc sięgać po nie tak hurtowo. Nie tak dawno przeczytałam również - tematycznie - Tajemnica Kremla, zresztą to właśnie po tej lekturze sięgnęłam po "Stalina". A nie chcę na razie brać się za wymienione tytuły, bo na półce czekają na swą kolejkę "Dzieci Arbatu", a to cykl pięciotomo...
Ciekaw jestem jak odniesiesz się do moich zarzutów:) U mnie mimo wzruszenia została 3...
Jeszcze nie widziałam. Jeszcze. Co do Evansa: więcej po niego sięgać nie chcę...
Anaruk, chłopiec z Grenlandii - 4.0 Disneyland - 4.0 Dzisiaj narysujemy śmierć - 5.0 Mateuszek i kłopoty - 2.0 To miał być taki hiszpański Mikołajek. Ale ani się umywa. Nie polecam tego ani dla dzieci, ani dla dorosłych, zachęconych porównaniami z Mikołajkiem. :) Książka moim zdaniem jest kompletnie niewychowawcza (mnie już wystarczyło to, że młodszy brat funkcjonuje tam jako Głupek, ale zastrzeżeń miałam potem dużo więcej), nie jest równi...
Możesz coś więcej napisać o Klęsce Solidarności?
Aktualnie do oddania m.in.: - "Bractwo Pierścienia" Tolkien J.R.R. - "Czas patriotów" Clancy Tom - "Dobrego złodzieja przewodnik po Amsterdamie" Ewan Chris - "Dobrego złodzieja przewodnik po Paryżu" Ewan Chris - "Dzięki za każdy nowy ranek" Pawlowská Halina - "Eragon" Paolini Christopher - "Global Nation: obrazki z czasów popkultury" Kopaczewski Grzegorz - "Harry Potter i więzień Azkabanu" Rowling Joanne K. - "Holistyczna Agencja Detek...
Mój styczeń wyglądał tak: 1 Zemsta jest kobietą - 4+ 2 Czytanie wzbronione - 4 - dziękuję Dot 3 Małżeństwo niedoskonałe - 5 4 Uwikłanie - 5 - zaskakująco dobry 5 Stokrotki w śniegu - 3 - dziękuję Ktryo 6 Orędzie: Tajemnica przyszłości - 3+ 7 Nam wieczna w polszczyznie rozróba!: Marian Pankowski mówi - 4+ 8 A nie mówiłam! - 3+ 9 Mariola, moje krople... - 4 10 Serenada czyli Moje życie niecodzienne - 4+
Nie wiem, kochana, czy widziałaś moją czytatkę, ale ja pomstuję na tego Evansa na czym świat stoi:D Też się łatwo wzruszam, ale Evansowi mówię nie.
Miłośniczko a czytałaś tego samego autora{Montefiore}Stalin: Dwór czerwonego cara?Stalin: Dwór czerwonego cara I jeszcze to polecam Twojej pamięci:Szepty: Życie w stalinowskiej Rosji{inne książki Figesa też bo są równie zajmujące co dobrze napisane} A tu masz z nim wywiad: http://www.polityka.pl/swiat/rozmowy/276636,1,orlando-figes-o-przeszlosci-rosji.read
Widzę, że Cunningham Ci przypadł do gustu:) Wiedziałem!
Widzę, że miałaś miesiąc z kryminałami!:) Napisz o wrażeniach! Czemu Gardner tylko na trójeczkę?
Mówisz, że Czubaszek na 6? Hmmmm, książka skoczyła kilka oczek wyżej na liście "oczekujących" (i poszukiwanych :/)
Mój początek roku pod piecem z książką spędzony Gniazdo światów świetna Goya: Artysta i jego czas 3,5 ledwo zmęczyłam :( Zwierciadło przeznaczenia 4,5 Ogrody Księżyca dobra Miłosne igraszki rosyjskich caryc 4,5 i nie tylko o carycach :P Kato-tata: Nie-pamiętnik bardzo dobra i bardzo bolesna Reksio i Pucek bardzo dobra, ku poprawie nastroju przeczytana Nie budźcie zmęczonego weterynarza bardzo dobra Kłamca dobra Eona: Ostatni lord Smoc...
KSIĄŻKI PRZECZYTANE W STYCZNIU 2012 R.: 1. Josephine Bell "Łowca uczuć" (3,5) 2. Åsa Larsson "Krew, którą nasiąkła" (4,5) 3. Jerzy Edigey "Najgorszy jest poniedziałek" (4,5) 4. Trudi Canavan "Wielki mistrz" (5) 5. Jakub Czarny "Pan Samochodzik i klasztor w Zagórzu" (5) 6. Amanda Qick "Ryzykantka" (4,5) 7. Lisa Gardner "Zaginiona" (5) 8. Ken McClure "Oko kruka" (5) 9. Artur Conan Doyle "Dolina Trwogi" (6) 10. Daria Doncowa "Ali Baba i ...
Styczeń całkiem niezły. Pierwszy po zakończeniu akcji Klasyka - co widać:) Lekkie odreagowanie zawsze wskazane. Zaspokoiłam choć trochę mój głód esejów... 1. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa,4. Ogromne tomiszcze zawierające podobno wszystkie opowiadania o Holmes'ie. Dobre, ale bez zachwytów. Po prostu opowiadnia te należy czytać w liceum, niedawno czytał je mój 18laetni siostrzeniec i był zachwycony. Nastrój Anglii końca XIX wieku je...
Też się nad tym zastanawiałam, ale sama siebie upewniłam, że "poprawna" jest druga hipoteza. :-)
U mnie nie było źle, ale bywało lepiej: 1) Czarna kawa 4,0 2) Pan Tadeusz XIII Księga (noc poślubna Tadeusza i Zosi), Mrówki i inne bajki 4,5 3) Klęska "Solidarności": Gniew i polityka w postkomunistycznej Europie 5,0 4) Najtrudniej jest spotkać Lilit: Opowieści chasydzkich kobiet 4,5 5) Magma i inne próby zrozumienia, o co tu chodzi 5,0 6) Gottland 4,0 7) Siedem szkiców 3,5 8) Błony umysłu 4,5 Obecnie czytam: Świat nawiedzany przez ...
O to chodzi, że ja żadnej sensacji i kryminału od czasu Pana Samochodzika nie strawiłam. Dlatego niezwykły jest sam fakt, że w ogóle te książki Larssona do mnie trafiły. Co do zalarssonowania to rzeczywiście, po skończonej lekturze cyklu wpisywałam nazwisko autora do merlina i zastanawiałam się, którą jego biografię teraz kupić. Na razie trochę przeszło :-). Zastanawiam się też, czy pewne poszlaki które zostawił w książkach to niedopatrzenia, czy...
W "Klarze..." bardzo podobała mi się wizja sztuki, geniuszu itd. Natomiast nie przekonała mnie jako kryminał, może dlatego, że dość szybko zaczęłam domyślać się, kto zabił. Oddzielić jednego od drugiego jakoś nie potrafiłam, i tak zrodziła się wypadkowa ocena ;). Aha, i trochę obcięłam za edycję, bo widać różnicę w jakości pomiędzy poszczególnymi tłumaczeniami - w drobiazgach, ale zawsze :). Myślę jednak, że nie będzie to moje ostatnie spotkanie ...
„Moje życie z Dżejmsem” to zbiór krótkich opowiadań. Niekiedy tak krótkich, że stanowi je jedno zdanie. Jedno zdanie na całej stronie, to dla czytelnika sporo miejsca na przemyślenia. Teksty ze stron 31-51 napisała kobieta, ale nie figuruje jako współautorka tomiku. Opowiadania napisane przez nią tak bardzo mi się nie podobały, iż „powrót” autora przyjęłam z ulgą. Autor używa mniej wulgarnego języka. Uparłam się, że przeczytam tę książkę d...
Polecam Joanny Olech "Pompona w rodzinie Fisiów". Ja wiem, że to dla dzieci napisane zostało, ale pochłonęłam tę książkę od razu i zaśmiewałam się do łez. Głośno, jak najgłośniej, żeby nie było. Jest fantastyczna. Mało która książka dla dorosłych mnie tak bawi. Mówię Ci, sięgnij po nią! :-) Pompon w rodzinie Fisiów
Łączę się w miłości do Pippi. My mamy w domu, ale tylko szmaciane ;-)
Cóż, najprawdopodobniej jest to ten sam wykład. Na stronie, z której mam informację o przyjeździe Muhammada Yunusa do Polski (to jest ta strona, do której linka podałam w wiadomości) nie ma podanego tytułu wykładu w Krakowie, więc wnioskuję, że będzie to ten sam wykład. Tylko w Warszawie będzie tłumaczony na j. polski, a w Krakowie - najwyraźniej - nie zorganizowano tłumaczenia.
...i Larsson okazał się wcale nie być takim nie dla Ciebie. :-) A wiesz, że zalarssonowanie to jakiś rodzaj nałogu? Nie zdarza Ci się myśleć w kółko dlaczego to, dlaczego, dlaczego czwarta część nie ujrzała światła dziennego i że w ogóle chciałabyś jeszcze, jeszcze i jeszcze a teraz żadna sensacja, przynajmniej w najbliższym czasie, Cię nie zaspokoi? :-)
He, ja w ogóle nie czytałam opinii, bo nie miałam zamiaru czytać Larssona. To nie jest literatura dla mnie ;-). Tymczasem ktoś mi przyniósł, więc się wzięłam i okazało się, że pierwszy tom był dobry, ale od drugiego nie potrafiłam się oderwać. Nic tylko Lisbeth i Lisbeth ;-). Szóstka więc się autorowi należała. Jeśli książka potrafi mnie uwieść, to nie czepiam się szczegółów (chyba wiem, co mogło się wydawać niewiarygodne, ale kiedy czytałam ...
Które? ;)
-> Pocałunki na Manhattanie 4 - Nie spodziewałam się po tej książce niczego specjalnego, a mimo to w jakiś sposób mnie zaczarowała. Polecić mogę, uważam, że jest naprawdę dobra. Zainteresowanych odsyłam do mojej recenzji. :-) -> Stalin: Młode lata despoty (przykurzątko) - 5 - Powiem tak: dech zapiera! Jest to zdecydowanie moje odkrycie tego miesiąca! Zadziwiające, jak mało wiedziałam o tym człowieku, choć przecież czytałam już to i owo. Książk...
Dwie pasują. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)