Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Podobne wrażenia jak moje po przeczytaniu "Wirusa" Guillermo del Torro i Chucka Hogana. Też o wampirach,a le w zupełnie innym wydaniu niz te dotychczas. Książka ma niesamowicie mroczny klimat i napięcie.
Kolejne skandynawskie kryminały: Czerwone Gardło i Niewidzialny
Zaczynam, niestety :( Raz mnie w Rzeszowie kobieta nie przyjęła, wtedy co byłam na Wierzbowej, pamiętasz? Za drugim razem też nie wyszło. Musiałam wyjechać aż na Śląsk :P
Listopad - ubogi :) Dziewczyna z sąsiedztwa Cięcie: Opowieść o chirurgii Officium Secretum: Pies Pański Instrukcja, jak ocalić świat
Przeczytane w listopadzie: Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowej (4) Wielkie nadzieje (5) Filozofowie XVII wieku (4) Nie zabijać pająków (4) Pani Dalloway (4) Znak Jednorożca (4,5)
Baaardzo baaardzo dziękuję Mikołajowi z Wrocławia za Drobny kłopot :))
Mnie się udało przeczytać w listopadzie: 1. Tajemna historia Moskwy - 3 - legendy i podania rosyjskie w skondensowanej formie nie bardzo do mnie przemówiły 2. Däniken, tajemnica Syriusza, parapsychologia i inne trele-morele: Część I oraz Däniken, tajemnica Syriusza, parapsychologia i inne trele-morele: Część II - 3,5 - tropienie oszustw i matactw się chwali, ale czasem autor przesadzał 3. Dzień tryfidów 5,5 - znakomita książka wydłubana z któr...
W złym miejscu wskoczyło.
No pewnie, że świat w HP jest cudny - też chce żeby sowa przynosiła mi pocztę! i chętnie poszłabym do takiej szkoły z własnym kociołkiem pod pachą :) ale sama historia często kuleje i te dłużyzny... Pewnie znów się narażę, ale wolę filmy ;)
Też mam taką nadzieję :).
Powieść Luki Doninellego – znakomitego współczesnego prozaika i eseisty, cenionego między innymi przez Claudia Magrisa – nadzwyczaj sugestywnie, a zarazem w oszczędny sposób opowiada o doświadczeniu pokolenia, które po roku 1968 otarło się o terroryzm. To piękny portret matki i córki, bliskich sobie, a jednak patrzących w różne strony. Matka wzrok ma utkwiony w przeszłości, której wspomnienie więzi ją i nie pozwala żyć dzisiejszym dniem. Poprz...
O jak się cieszę, że prześledziłam ten wątek - dowiedziałam się o istnieniu drugiego tomu o Babuni Jagódce - wrzucam do schowka do kupienia :)
Mój listopad: Żart (4) Złowroga pętla (4,5) Motyl na wietrze (2) Galapagos (4) Gdzie teraz jesteś (4) Lód i woda, woda i lód (6) Krucha jak lód (5) Chłopiec w pasiastej piżamie (4,5) O melba! (4) Portret Doriana Graya (5) Kim Novak nigdy nie wykąpała się w jeziorze Genezaret (3) Dom kata (2) Paragraf 22 (5) Zamek z piasku, który runął (3) Zabójczy spisek (5)
A oddawałaś już, czy dopiero zaczynasz?:)
Bardzo Ci dziękuję, Kochany Krasnalku, za trudny konkurs z mnóstwem wspaniałych fragmentów! Wszystkim uczestnikom serdecznie gratuluję!
Nie zamykaj się - najlepiej na takie sytuacje robi regularny trening:D
Patrząc na ocenę książki "Czwarty pożar Teheranu" coraz bardziej cieszę się, że już czeka na mojej półce :D To nic, że pewnie poczeka ze 2 lata ;p Za to "Pianistka" mnie zupełnie pokonała, odłożyłam po 70 stronach, nie moja bajka...
Czwarty pożar Teheranu (6) Skarby świata całego (4,5) Fabryka muchołapek (4) Pianistka (5)
Zostało 12! "Modesta Mignon" Balzaka już za mną:) Balzaka naprawdę wszystkim polecam - choć lepsze od "Modesty Mignon" (z czytanych przeze mnie) są powieści "Kuzynka Bietka" i "Eugenia Grandet".
Gogol dopiero się rozpędzał. „Martwe dusze” miały być jedynie elementem większej całości, ambitnego artystycznego projektu, przypuszczalnie trylogii. Plany mają jednak to do siebie, że lubią się rypnąć. Po ukazaniu się pierwszego tomu nie oszczędzano autora. Oskarżano go o oczernianie narodu rosyjskiego, a nawet jego zdradę. Gogol do umiejących zignorować krytykę najwyraźniej nie należał, bo przejął się tym nie na żarty. Zaczęła klękać mu psychik...
Może z tymi opiekunami pasek się przesunie w dobrą stronę po wypłacie? Czyli po dziesiątym?
"Wojna nie ma w sobie nic z kobiety" Aleksijewicz Swietłany oraz to: Secesja: Plakat, ilustracja książkowa i malarstwo czarującej epoki fin de siècle'u Alfons Mucha i jego świat
Józef Tischner: No to, Jacku, mamy rewolucję. Jacek Żakowski: Jaką znów rewolucję, Księże Profesorze? J.T.: W Kościele mamy rewolucję. J.Ż.: Rewolucję w Kościele? J.T.: A tak, bo ukazał się nowy - rewolucyjny - "Katechizm Kościoła katolickiego". Pierwszy od czasów soboru trydenckiego. J.Ż.: Po przeszło czterech wiekach. (...) "Katechizm" jest skierowany do wiernych, a nie tylko do księży i teologów, jak dokumenty Soboru? J.T.: I właśnie dla...
Bardzo Ci dziękuję, Aniu! :-) Obie te tokijskie książki, a także Singapur, czwarta rano już mam w domu, czekają na koniec mojej akcji "Czas na Klasykę". :-)
Identyczne odczucia miałam po lekturze "Anny Kareniny", jest to zresztą jedna z moich ukochanych powieści w ogóle. Również kibicowałam Lewinowi i Kitty, to mój ulubiony wątek, choć ją tak naprawdę polubiłam dopiero po wyjeździe do brata Lewina, Mikołaja, o ile się nie mylę (Nikołaja?). Przyznaję się też do ogromnej i może nie do końca uzasadnionej sympatii do Stiwy. ;) Poza tym widzę, że obie lubimy Chmielewską. Mój listopad: [Uwaga, drobne ...
Sądząc po ocenie Habiny, jest to raczej trafił niż chybił. ;-)
Uzupełnienie do wykazu Waszych konkursowych podpisów: hrabina Elżbieta Batory (ktrya) :-)
Oczywiście, że się liczy. Przepraszam za niedopatrzenie. :-) Już dopisałam Twoje podpisy do zestawienia konkursów - Konkursy, konkursiki... i wszystko to, co koniecznie trzeba ocalić od zapomnienia - mogłabyś spojrzeć w wolnej chwili, czy wszystko się zgadza? :-)
Hej :) Mam mały problem i liczę, że mi pomożecie ;) Chodzi o maturę ustna z polskiego. Mam temat motyw przyjaźni. I podzieliłam to sobie na takie 3 które bym chciała opisać : -przyjaźń utracona ( przez śmierć jednego z przyjaciół) -przyjaźń prawdziwa -przyjaźń fałszywa. Szukam ciekawych książek ;) Bardzo liczę na Waszą pomoc! ;) Pozdrawiam
Zsyłka: Lata 1940-1946 w Kazachstanie (Łęczycka Maria Jadwiga) 4,5 Doktor Piotr (Żeromski Stefan (pseud. Zych Maurycy)) 3 Kobieta w podróży (Ligocka Roma) 5,5 Tylko ja sama (Ligocka Roma) 5 Perła (Steinbeck John) 4,5 Zbyt głośna samotność (Hrabal Bohumil) 5,5 Mrówki Pana Boga: Przechadzka po małym miasteczku (Aapeli (właść. Simo Tapio Puupponen)) 5 Jarmark domu ubogich (Updike John) 4 Kasztanek (Steinbeck John) 4 No i w trakci...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)