Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ale o so chozi? Książkę poleciał: Maniek
Autor: Henryk Rogowski literat4@op.pl Tytuł: Burzliwe lata Wydawnictwo: DSP Publishing - Chicago Polecam książkę, ponieważ: Polecam tę książkę, bo dawno nie czytałam tak ciekawej historii. Chyba już nikt tak nie pisze dzisiaj. Książkę polecił: Michalina Przeczytala ja moja rodzina z przyjemnoscia i wlasnie takich ksiazek potrzebujemy, my ludzie mieszkajacy z dala od kraju. Pozdrawiam autora. Książkę polecił: Monika Jest t...
Lektura porywająca, w sam raz do zarwania nocy ;p. Swoją drogą to ciekawe, że intrygi miłosne snute ponad dwa stulecia wstecz potrafią być ciekawe dla nas - ludzi XXI wieku, kiedy zabawa w konwenanse uczuciowe i podchody trochę zanikła, a przynajmniej, delikatnie mówiąc - zmieniła się. A może właśne dlatego to nas pociąga? Mistrzostwo w ukazaniu fabuły tylko za pomocą listów - żadnych komentarzy narratora, wyraziste charaktery, tragizm, miłoś...
Od Autorki SENNE WIDZIADŁA 1. Stradbroke 2. Aby zaspokoić głód 3. Rekin 4. Zbiornik na wodę 5. Gdzie mama? 6. Wyprawa na kraby 7. Mańkut 8. Pyton 9. Rada rodzinna 10. Przepisać pracę domową! 11. Płaksa 12. Pechowy dzień 13. Wiozą diugonia! WIDZIADŁA ZE STARYCH I NOWYCH SNÓW 1. Początek życia 2. Biami i Bunyip 3. Mirabuka 4. Kulik 5. Pierścienie Burr-Nong 6. Śmietnisko 7. Wonga i Nudu 8. Udgeruu 9. Tuggan-Tuggan ...
1. O szlachetnej dziewicy i jej koniu 2. List z wyspy śmierci 3. Listy z Capri 4. Listy z Lido do Boy'a 5. Listy z Nicei do Kazimierza Sichulskiego 6. Komedja o człowieku, który drukował gazetę [Biblioteka Dzieł Wyborowych, 1914]
Tom I - Podróż Poetyczna - Podróż Uczona na Wyspę Niedźwiedzią Tom II - Podróż Uczona (dalszy ciąg) - Podróż Sentymentalna na Górę Etnę - Czerwona Zasłona [S.H. Merzabach, 1840]
Masz rację, muszę być jutro rześka na spotkaniu Bnetkowym :-)
Bardzo wciąga:) Nie zaczynaj czytać wieczorem, bo do rana raczej nie przerwiesz:)
No dobrze skoro już ziarno ziwaszkiewiczowania zostało zasiane to mogę Ci polecić jeszcze "Panny z Wilka", "Kochanków z Marony", "Brzezinę", "Tatarak", "Nauczyciela" i "Sny". To wszystko krótsze lub dłuższe opowiadania, a wszystko, wszystko wspaniałe:)
"Ojciec chrzestny" jest właśnie przede mną.
Zgadzam się z Tobą - "Gottland" jest znakomity. Dokładnie z tych samych powodów co Ty podchodziłam nieufnie do reportaży Szczygła, gdy podsuwała mi je moja szefowa. Pozostałe reportaże nie odbiegają poziomem od tego o Stalinie. Nie wiem czy nie podwyższę książce oceny. Miłego weekendu :-)
Jak dla mnie "Marta" jest bardzo tendencyjna. Orzeszkowa była świetną publicystką feministyczną, ale z beletrystyką radziła sobie gorzej. Schematyczna fabuła, czarno-białe postaci, tendencyjne dialogi. Nie mniej jednak ze względów poglądowych powieść mi się podobała.
Tytułowy spekulant to średnio zamożny kawaler, którego jedynym życiowym celem staje się zawarcie małżeństwa z panną z odpowiednio wysokim posagiem. Jest to człowiek wyzbyty jakichkolwiek uczuć, pomijając żądzę pieniądza. Żeby było ciekawiej, posiada po mistrzowsku wykształconą cechę hipokryzji i udawania kogoś zupełnie innego niż jest w rzeczywistości... a stąd już tylko krok do pozyskania uczuć niewinnej i ufnej panienki marzącej o wielkiej miło...
A czy ja mówię, że uważam tę osobę za fanatyka tylko na podstawie jej stosunku do Coehlo? Pisząc 'fanatyk' miałam na myśli człowieka, który, moim skromnym zdaniem, nieco przesadza. Może przesoliłam nieco używając słowa "fanatyk", trudno powiedzieć, bo, jak widzę, każdy rozumie to słowa nieco inaczej. W każdym bądź razie - osoba, którą miałam na myśli, wg mnie zbyt często powtarza podsłyszane w Radiu Maryja opinie (także na temat literat...
Uważam, że J.Q. jest jedną z najlepszych pisarek romansów. A książki o rodzinie Bridgerton to po prostu cudo z miodzikiem:) Mam nadzieję, że trzy ostanie ksiażki o Francesce, Gregorym i Hiacyncie ukarzą się w Polsce.
Jesteś "W noc jedną pełną ciemości..." Juan de la Cruz Jesteś w tych słowach, choć Cię nie wołałem. Płonie mi Tobą każda cząstka mowy. Ciało jest słowem a słowo jest ciałem, cieniem o zmierzchu, zapachem sosnowym. Kocham, więc jestem, choć coraz mi ciemniej... To Twoje światło jest we mnie.* --- * Paweł Heintsch, "Szukanie nieba", Instytut Wydawniczy "Pax", 1989, str. 68.
Epigramat I Dobrze że co noc wchodzisz naga do mojego łóżka. Bez światła twego ciała noc nie byłaby Itaką.* --- * Nikos Chadzinikolau, "W magii światła", wyd. Oficyna Wydawnicza G&P, 1998, str. 5.
- Z. Nałkowska "Medaliony" (4) - A. Pilipiuk "Norweski Dziennik t. 1 Ucieczka" (6) - A. Pilipiuk "Norweski Dziennik t. 2 Obce Ścieżki" (6) - A. Pilipiuk "Norweski Dziennik t. 3 Północne Wiatry" (6) - A. Pilipiuk "Zagadka Kuby Rozpruwacza" (6) - A. Pilipiuk "Wieszać każdy może" (5) - R. J. Szmidt "Ostatni Zjazd Przed Litwą" (6) miało być więcej lektur szkolnych... ale j...
Dziadek mówił VII Dzień przyciąga się wiatrem. Liście zasypują ślady i przydrożne kamienie - nikt się nie dowie, ile w nich żalu Frasobliwego. Dziadek mówił: kto staje na rozdrożach zna ból Kaina.* --- * Ares Chadzinikolau, "Wyprzedzić ptaki", wyd. Oficyna Wydawnicza G&P, 1999, str. 18.
Informacje zawarte w "Przewodniku po chemii życia codziennego" są często zaskakujące, choć zawsze fascynujące: Które ze znanych perfum robi się ze związków syntetycznych? Czy cukier i słodziki są bezpieczne? Czy PCW jest rakotwórczy? Jakie są dobre i złe strony picia alkoholu? Czy istnieje prawdziwa dieta antycholesterolowa? Jakie ryzyko wiąże się z braniem lekarstw? John Emsley, chemik z Uniwersytetu Londyńskiego, pisze o otaczające...
Powinno być "ona", nie "on", przepraszam za pomyłkę.
Wyścigi konne mają dwa odmienne światy: wygrywających i zwyciężanych. Sid Halley był znakomitym dżokejem i zawsze udawało mu się utrzymać na szczycie. Wypadek, strata dłoni, odejście żony, depresja – zmieniły wszystko. Ale dla Halleya przegrać znaczy umrzeć. Dlatego walczy z ludźmi, dla których wyścigi to miejsce brudnych interesów. [Mag, 1993]
Dlaczego tutaj jest napisane, że "Stal i śnieg" to druga część tomu, jeżeli tak naprawdę jest on częścią pierwszą? Nie rozumiem, jak można się tak pomylić.
Tak jest. Mam obie te książki.
Mnie książka bardzo się podobała,moja nastoletnia córka również jest nią urzeczona.Zarówno tematyka - ciągle aktualna i ponadczasowa, bo przecież, które to już pokolenie zaczytuje się i daje ponieść silnym emocjom - tym wszystkim za i przeciw postępowaniu Holdena.A mnie osobiście wspomniał się Salingerowski bohater,gdy miałam okazję pracować z młodymi Polakami w Danii.Ileż tam poznałam klonów Holdena!! Co zresztą napędziło mnie mnie do ponownego ...
Przyznam się, że to było moje pierwsze zetknięcie z Iwaszkiewiczem.A wybrałam akurat to opowiadanie po Twojej pochlebnej recenzji na jego temat.Mozna powiedzieć, że zainspirowałeś mnie:)Bardzo mi się podobało, ale niestety czegoś do szóstki zabrakło.
Przeczytane w sierpniu: 1 Ernest Teodor Amadeusz Hoffman "Kota Mruczysława poglądy na życie" 5 jest recenzja 2 Charles Fraser "Zimna Góra" 4 (za łaskawy jestem!) 3 Scott Fitzgerald "Wielki Gatsby" 4 4 Maria Dąbrowska "Noce i dnie - tom IV Wiatr w oczy ocena 6. Ogólnie całe Noce i dnie: 5 5 Jody Sheids "Cienie Wiednia" - 4 6 Bartosz Żurawiecki "Trzech panów w łóżku nie licząc kota. Romans...
Poluję na tę książkę, ale w bibliotece jej jak na razie nie uświadczyłam. Wahałam się, kupić czy nie kupić, bo środki mam cokolwiek skromne, a już sprawiłam sobie "Czytanie wzbronione" -ale po Twojej recenzji chyba się złamię...
O! Czytałem Matkę Joannę od Aniołów. Według mnie jest to jedno z najlepszych opowiadań Iwaszkiewicza.
W miesiącu sierpniu udało mi się przeczytać następujące pozycje: "Zagubiony ptak" M.Coel (4) "Białe zeszyty" S.Raduńska (6) "Psy z Rygi" H.Mankell (4) "Ptasiek" W.Wharton (4) "Ex libirs: Wyznania czytelnika" A.Fadiman (4-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)