Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 10 lipca 2007 r. w sprawie ustanowienia roku 2008 Rokiem Zbigniewa Herberta W dziesiątą rocznicę śmierci poety Zbigniewa Herberta, jednego z najwybitniejszych pisarzy naszych czasów, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej postanawia oddać hołd artyście, który twórczo nawiązując do wielkiej tradycji europejskiej kultury, wzbogacił ją i wzmocnił. W dobie kryzysu wartości i bolesnego zwątpi...
Painter napisał piękną biografię Prousta,bez upiększania i wydaje mnie się że prawdziwą.Czytałem długo i naprawdę żżyłem się z Marcelem Proustem.Nie sposób o nim zapomnieć.
No! był musujący! :), ale wcześniejsze tomy, sądząc po opiniach i ocenach, są bardziej szampańskie :-))
O "Muzyce i ciszy"? Spróbuję, chociaż nieco nadużyłam szampanka. :-) Dania; dwór Christiana IV. Przybywa angielski lutnista, żeby grać w małej, ale świetnej królewskiej orkiestrze. Warunki pracy nieco trudne, bo grają w lodowato zimnej piwnicy... Jest i miłość, i zdrada, i intrygi, i trochę sagi skandynawskiej. I odwieczne ludzkie dylematy i wybory. W którymś klasztorze kartuzów było hasło "zamilknij, chyba że potrafisz udoskon...
Postaram się przeczytać.Tak na marginesie, jesteś niesamowicie dojrzala.
Niestety nie czytałam całej serii (jest to dość trudne ze względu na brak ksiązek-niestety)ale dostrzegam jeden podstawowy bląd jeżdźcy smokow są chronologicznie przed w pogoni za smokiem, na pewno. Poza tym moim zdaniem pomysł jest dobry poniewarz dzięki takiej chronologii czytania można uniknąć mylenia cyklu z fantazy i całość staje się bardzo spóna. Choć przyznaje że sama lubie czasem czytać cykle niepokolei (poniewarz można traktować to jako ...
A Jakub Wędrowycz? :-)))
Zbiór opowiadań spod znaku opowieści grozy. Każde rozgrywa się w innej epoce historycznej i podporządkowane jest zasadom ówczesnej mody literackiej. Wszystkie zajmują się przewrotnością ludzkiej natury, kuszonej i popychanej ku złu przez siły nadprzyrodzone. [Czytelnik, 1985]
Odczapów, polska enklawa nad Morzem Czarnym. Założona przez Piastów Wąchockich. Mieszkańcy nie zaznali zaborów, bolszewizmu ani hitleryzmu, żyją więc szczęśliwie, popijając kompot z pelargonii. [Lampa i Iskra Boża, 1999]
Ja, jako Skorpion, za ten horoskop powinnam mścić się na tobie do końca życia i nie zapomnieć zniewagi nawet stojąc jedną nogą w grobie;-) Ale przyznać ci muszę, że lektury dla Skorpiona całkiem ciekawe:-)
Szampańska, czyli rozumiem, że powinna być zabawna, albo chociaż rozweselająca. Przypomina mi się tylko jedna przy której co jakiś czas chichotałam, to Paw królowej
Panna. Książki zapisuję. Lubię fantastykę a z zamiłowania jestem bałaganiarzem. "Lalka" mi się podoba, aczkolwiek bez zachwytu. O reszcie pozytywizmu uważam, że co prawda jest to pozytywizm, ale na pewno nie optymizm. Książek złych nie czytam, chyba że krótkie.
Idź wyprostowany wśród tych, co na kolanach... Każdemu życzę w Nowym Roku "postawy wyprostowanej".
Cieszy mnie ta jedyna szóstka. :-) To znaczy nie to, że jedyna, ale że dla tej książki właśnie. Oceniłam tak samo. Wolę Tan po angielsku, ale akurat ta książka ma fantastyczny polski przekład.
*** GRUDZIEŃ *** - Małgorzata Musierowicz, "Tym razem serio" (4) - Małgorzata Musierowicz, "Żaba" (powtórka) - Amy Tan, "Sto tajemnych zmysłów" (6) - Astrid Lindgren, "Emil ze Smalandii" (4) (ZZD) - Ewa Białołęcka, "Naznaczeni błękitem cz. 1" (5) - Małgorzata Musierowicz, "Szósta klepka" (powtórka) - antologia, "Trzynaście kotów" (4) - Kazimierz Michałowski, "Jak G...
Twoje recenzje są powalające. A o Mastertonie, którego dwie książki przeczytałem w dość młodym wieku, sądzę z grubsza to samo. Horrory w wersji współczesnej zawsze ocierają się o nieprawdopodobieństwo, a to co miałem okazję przeczytać ocierało się z duzą siłą o szmirę.
To sie zgadza. Tyle super nowych ksiazek jest na rynku do kupienia, ze czlowiekowi nie starcza kasy ani czasu by wszystkie tytuly poznac. A jako postanowienie noworoczne mam przeczytac w koncu ta ksiazke. A tak przy okauji.. . SZAMPANSKIEJ ZABAWY SYLWESTROWEJ! I POWITAJ NOWY ROK CHWIEJNYM KROCZKIEM, ALE Z RADOSCI! ;D XD YD =D MAMBA
Mój Boże! To chyba jedna z najlepszych recenzji biblionetkowych jakie czytałem! Jeśli napiszesz kiedyś książkę to kupię na ślepo.
Ulubione w grudniu: "Płacz bez łez. Listy rodziców dzieci autystycznych" (5) "Urodzeni dwa razy" Pontiggia (5) "Notatki stopą pisane" Klingvall (5) "Wejść tam nie można" Błaszczyk & Strączek (6) "Rubryka pod różą" Łukasiewicz (5) "Historia i fantastyka" Sapkowski & Bereś (5) "Rehab" Osiatyński (6) "Austerlitz" Sebald (5) "Zygzak" Somoza (5) "Toksyczny wstyd" Bradshaw (5) "Dramat udanego dziecka" Miller (6) "Genogramy" Goldrick & Ger...
jeśli czytałaś, to czemu nie oceniłaś?
To książka przy której można zarówno płakać jak i się śmiać. Jest nie do opisania. Dobrze się ją czyta.
Aż trudno uwierzyć, że czytaliśmy tę samą książkę. "Chmarę" przeczytałam kilka tygodni temu i choć nie powaliła mnie na kolana to czytało się przyjemnie. Bohaterowie wydawali się rzeczywiści, dialogi niepapierowe, historia dość prawdopodobna. Samurajom nie mam nic do zarzucenia, chociaż motywy ich postępowania (zwłaszcza tych owocujących zejściem śmiertelnym) nie do końca były jasne. Gejsza była tylko jedna i przyznać musisz nie była to...
A możesz napisać więcej o "Muzyce i ciszy"? Hihi dla mnie w tym roku też "Róża Selerbergu"... chyba że nie w tym roku czytałam? Jeśli nie w tym roku, to w tym roku nic równie szalonego nie czytałam. :-)
Jackie prowadzi w Dublinie dobrze prosperującą kwiaciarnię. Chciałaby przyjąć oświadczyny wysportowanego, solidnego Dana, ale jest... mężatką. Henry, którego opuściła, to złośliwy recenzent kulinarny, postrach restauracji, które opisuje w londyńskim piśmie "Globe". Ten surowy krytyk i wyniosły mężczyzna nigdy nie zrozumiał, dlaczego Jackie porzuciła go bez słowa wyjaśnienia w pierwszą rocznicę ślubu. Kiedy Jackie postanawia wyjść po raz d...
Ja aktualnie czytam Atramentowa krew Tak sobie, ale chcę zobaczyć, co autorka tym razem wymyśliła. A w kolejce czeka Gnój, pewnie niedługo zacznę. PS: W Krainie Kota - bardzo, bardzo ciekawa :-)
"Zabójcze powietrze" A.Taylor (2) "Gdzie leży granica?" D.Lodge (5) "Psie serce" M.Bułhakow (5) "Kwitnące floksy" H.Muszyńska-Hoffmannowa (5+) "Czupiradełko" H.Muszyńska-Hoffmannowa (4) "Życie na trzy psy" A.Thomas" (5+) "Podróż Bena" D.Lessing (3) "Wieszać każdy może" A.Pilipiuk (4) "Muzyka i cisza" R.Tremain (5+) w trakcie "Kl...
Czytam Klub Dumas, ale kiepsko mi idzie... A przed nią zaczęłam dwie - "Najstarszą prawnuczkę" Chmielewskiej i "Pod osłoną nocy" Waters - i obie odrzuciłam precz po przeczytaniu kilkunastu stron :( Coś ze mną chyba nie tak.. ;)
Przeczytane w grudniu: "Dzikus, czyli wyjęty spod prawa" Wanda Żółkiewska (5) "Kura salonowa" Alina Białowąs (5) "Proces" Franz Kafka (3) Książka szampańska? Hmmm... Chyba pasuje mi tutaj tylko moja niezastąpiona Chmielewska, czyli w tym roku "Całe zdanie nieboszczyka" i "Wszystko czerwone" :D Eee tam, zaraz wszyscy świętować poszli :P Ja tam siedzę i się nudzę :>
"Dwanaście opowiadań tułaczych" chciałem przeczytać już od dawna, oprócz perspektywy ujrzenia różnych wizerunków Europy zachęciła mnie również piękna okładka o soczystym zielonym kolorze i z umieszczonym na niej pomarańczowym stworkiem (wyd. Muza, 2007). Oprócz pięknego zewnętrza książka posiada także wspaniałą i, co najbardziej rzuciło mi się w oczy, kolorową treść; o czym postaram się Was przekonać. "Dwanaście opowiadań tułaczych" to, jak j...
To była i moja lektura... niestety. Dałam 3 z racji szacunku do tzw. "arcydzieł literatury światowej", ale czytanie "Moby Dicka" zaliczam do męczarni. Podzielam zdanie, że najciekawsze były opisy życia na statku, za to np. podział na rodzaje wielorybów skwasił mi minę.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)