Książka | Średnia ocena |
Pożegnanie z Marią [1948] (Borowski Tadeusz) (tom: 113) |
5,25 (2 ocen)
|
Sala nr 6 (Czechow Antoni) |
4,92 (169 ocen)
|
Opowiadania odeskie i inne (Babel Izaak (Babel Isaak)) (tom: 2) |
4,88 (21 ocen)
|
Zabójstwo przy moście (Doyle Arthur Conan (Doyle Conan)) |
4,88 (277 ocen)
|
Kraksa (Dürrenmatt Friedrich) |
4,86 (217 ocen)
|
Współcześni Hamleci (Shaw Irwin) |
4,86 (7 ocen)
|
Lampart (Lampedusa Giuseppe Tomasi di) (tom: 105) |
4,84 (377 ocen)
|
Maksymy i rozważania moralne (La Rochefoucauld François de) |
4,84 (58 ocen)
|
Poczciwi wiejscy ludzie (O'Connor Flannery) (tom: 13) |
4,83 (49 ocen)
|
Szklany klosz (Plath Sylvia) (tom: 116) |
4,81 (1875 ocen)
|
Kolumbowie: Rocznik 20 (Bratny Roman (właśc. Mularczyk Roman)) (tom: 83) |
4,81 (812 ocen)
|
Jak kandydowałem na gubernatora (Twain Mark (właśc. Clemens Samuel Langhorne)) |
4,81 (93 ocen)
|
Pamiętnik wariata (Gogol Mikołaj) |
4,78 (101 ocen)
|
Zbrodnia lorda Artura Savile (Wilde Oscar) |
4,76 (216 ocen)
|
Odszczepieniec (London Jack (właśc. Chaney John Griffith)) |
4,76 (37 ocen)
|
Opowiadania Petersburskie (Gogol Mikołaj) (tom: 62) |
4,73 (132 ocen)
|
Baby (Czechow Antoni) (tom: 64) |
4,72 (111 ocen)
|
Serce kobiety (London Jack (właśc. Chaney John Griffith)) |
4,71 (58 ocen)
|
Naszyjnik i inne opowiadania [Książka i Wiedza] (Maupassant Guy de) |
4,70 (184 ocen)
|
Minione czasy (Sałtykow-Szczedrin Michał (Sałtykow Michaił)) |
4,70 (5 ocen)
|
Opowieść o Sindbadzie Żeglarzu (< autor nieznany / anonimowy >) |
4,70 (5 ocen)
|
Karnawał (Dygat Stanisław) (tom: 15) |
4,70 (48 ocen)
|
Freja z Siedmiu Wysp (Conrad Joseph (Conrad-Korzeniowski Joseph; właśc. Korzeniowski Józef Teodor Konrad)) |
4,70 (43 ocen)
|
Trzech panów w łódce, nie licząc psa (Jerome Jerome K. (Jerome Jerome Klapka)) (tom: 111) |
4,69 (1615 ocen)
|
Upiór rodu Canterville'ów (Wilde Oscar) |
4,69 (354 ocen)
|
Nathalie: Opowiadania (Bunin Iwan) (tom: 4) |
4,68 (37 ocen)
|
Człowiek w futerale (Czechow Antoni) |
4,67 (182 ocen)
|
Śmierć Iwana Iljicza (Tołstoj Lew) |
4,67 (162 ocen)
|
Łagodna: Opowiadanie fantastyczne (Dostojewski Fiodor (Dostojewski Teodor)) |
4,66 (749 ocen)
|
Matka Joanna od Aniołów (Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter)) (tom: 24) |
4,66 (594 ocen)
|
Miriam (Capote Truman (właśc. Streckfus Persons Truman)) (tom: 55) |
4,66 (228 ocen)
|
Maska śmierci szkarłatnej (Poe Edgar Allan) |
4,65 (388 ocen)
|
Oszukana (Mann Thomas (Mann Tomasz)) |
4,64 (42 ocen)
|
Kolęda; Świerszcz za kominem (Dickens Charles (Dickens Karol)) (tom: 110) |
4,64 (53 ocen)
|
Pożegnania (Dygat Stanisław) (tom: 57) |
4,63 (228 ocen)
|
Spadek (Maupassant Guy de) |
4,63 (31 ocen)
|
Sonata Kreutzerowska: Opowiadania (Tołstoj Lew) (tom: 100) |
4,63 (141 ocen)
|
Złoty żuk (Poe Edgar Allan) |
4,62 (426 ocen)
|
Zabójstwo przy Rue Morgue (Poe Edgar Allan) |
4,61 (486 ocen)
|
Gracz (Dostojewski Fiodor (Dostojewski Teodor)) (tom: 6) |
4,61 (919 ocen)
|
Tristan 1946 (Kuncewiczowa Maria) (tom: 114) |
4,61 (219 ocen)
|
Panny z Wilka (Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter)) (tom: 60) |
4,60 (1015 ocen)
|
Trismus (Grochowiak Stanisław) (tom: 107) |
4,60 (63 ocen)
|
Przechodzimur (Aymé Marcel) (tom: 52) |
4,59 (106 ocen)
|
24 godziny z życia kobiety (Zweig Stefan) |
4,59 (91 ocen)
|
Kubuś Fatalista i jego pan (Diderot Denis) (tom: 101) |
4,59 (1351 ocen)
|
Sługa boży (Caldwell Erskine) (tom: 40) |
4,59 (106 ocen)
|
Człowiek z nożami [Książka i Wiedza] (Böll Heinrich) |
4,58 (30 ocen)
|
Menażeria ludzka (Zapolska Gabriela (Śnieżko-Zapolska Gabryela; właśc. Korwin-Piotrowska Maria; pseud. Maskoff Józef)) |
4,58 (26 ocen)
|
Ziemia tragiczna (Caldwell Erskine) (tom: 76) |
4,57 (115 ocen)
|
Samotność długodystansowca (Sillitoe Alan) (tom: 69) |
4,57 (257 ocen)
|
Mario i czarodziej (Mann Thomas (Mann Tomasz)) |
4,57 (172 ocen)
|
Odwiedziny w Babilonie (Fitzgerald Francis Scott (Fitzgerald F. Scott)) |
4,57 (30 ocen)
|
Opowieść wigilijna (Dickens Charles (Dickens Karol)) |
4,55 (3472 ocen)
|
Geniusz i bogini (Huxley Aldous) (tom: 10) |
4,55 (86 ocen)
|
Róża dla Emilii (Faulkner William) |
4,55 (76 ocen)
|
Brzezina (Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter)) |
4,55 (658 ocen)
|
Charaktery i anegdoty (de Chamfort (właśc. Nicolas Sébastien-Roch)) |
4,55 (11 ocen)
|
Izabella (Gide André (Gide Andrzej)) |
4,54 (12 ocen)
|
Żmija (Tołstoj Aleksiej Nikołajewicz) (tom: 42) |
4,54 (38 ocen)
|
Człowiek, który zdemoralizował Hadleyburg (Twain Mark (właśc. Clemens Samuel Langhorne)) |
4,54 (89 ocen)
|
Panna de Scudéry (Hoffmann Ernst Theodor Amadeus) |
4,54 (39 ocen)
|
Ta trzecia (Sienkiewicz Henryk (1846-1916)) |
4,53 (59 ocen)
|
Romantycy (Paustowski Konstantin (Paustowski Konstanty, Paustowski K.)) (tom: 56) |
4,53 (17 ocen)
|
Syrena (Czechow Antoni) |
4,53 (34 ocen)
|
Wzlot (Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter)) |
4,52 (41 ocen)
|
Śniadanie u Tiffany'ego (Capote Truman (właśc. Streckfus Persons Truman)) |
4,51 (2649 ocen)
|
Bardzo dziwny świat (antologia; Brown Fredric, Gromowa Ariadna, Henderson Zenna i inni) (tom: 22) |
4,50 (22 ocen)
|
Czerwony kwiat (Garszin Wsiewołod (Garszyn Wsiewołod)) |
4,50 (15 ocen)
|
Eros na Olimpie (Parandowski Jan) (tom: 50) |
4,50 (46 ocen)
|
Interesujący mężczyźni (Leskow Mikołaj) (tom: 18) |
4,50 (7 ocen)
|
Doktor Jekyll i pan Hyde (Stevenson Robert Louis) |
4,50 (919 ocen)
|
Dama pikowa (Puszkin Aleksander) (tom: 115) |
4,49 (331 ocen)
|
Białe noce (Dostojewski Fiodor (Dostojewski Teodor)) (tom: 97) |
4,49 (638 ocen)
|
Orkan na Jamajce (Hughes Richard) (tom: 54) |
4,49 (128 ocen)
|
Nocny lot (Saint-Exupéry Antoine de) |
4,48 (665 ocen)
|
Eugenia Grandet (Balzac Honoré de (Balzak Honoriusz)) (tom: 88) |
4,47 (408 ocen)
|
Bal w Sceaux (Balzac Honoré de (Balzak Honoriusz)) |
4,47 (49 ocen)
|
Wierna rzeka (Żeromski Stefan (pseud. Zych Maurycy)) (tom: 67) |
4,46 (897 ocen)
|
Wykształcona Amerykanka: Opowiadania (Cheever John) (tom: 16) |
4,46 (12 ocen)
|
Stara cegielnia (Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter)) |
4,45 (65 ocen)
|
Jules i Jim (Roché Henri-Pierre) (tom: 99) |
4,45 (50 ocen)
|
Cudzoziemka (Kuncewiczowa Maria) (tom: 81) |
4,45 (1822 ocen)
|
Rzeczy (Perec Georges) (tom: 75) |
4,45 (158 ocen)
|
Dom pani Tellier (Maupassant Guy de) (tom: 66) |
4,44 (63 ocen)
|
Jej pierwszy bal (Mansfield Katherine (właśc. Mansfield Beauchamp Murry Kathleen)) (tom: 58) |
4,44 (53 ocen)
|
Łgarz: Opowiadania (James Henry) (tom: 17) |
4,44 (26 ocen)
|
Stara panna (Wharton Edith (Wharton Edyta, Wharton Edith Newbold Jones)) (tom: 44) |
4,44 (63 ocen)
|
Los człowieka (Szołochow Michaił (Szołochow Michał)) (tom: 91) |
4,43 (286 ocen)
|
Wiosenne wody (Turgieniew Iwan) (tom: 12) |
4,43 (73 ocen)
|
Wielki Gatsby (Fitzgerald Francis Scott (Fitzgerald F. Scott)) (tom: 68) |
4,43 (3291 ocen)
|
Stary (Faulkner William) |
4,43 (54 ocen)
|
Zbrodnia Sylwestra Bonnard (France Anatole (właśc. Thibault Jacques Anatole François)) (tom: 74) |
4,43 (127 ocen)
|
Opowieść północna (Paustowski Konstantin (Paustowski Konstanty, Paustowski K.)) |
4,41 (11 ocen)
|
Martwa Pasieka; Psyche (Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter)) (tom: 3) |
4,41 (27 ocen)
|
Pierwsza miłość (Turgieniew Iwan) |
4,41 (53 ocen)
|
Śniegi Kilimandżaro [Książka i Wiedza] (Hemingway Ernest) |
4,40 (159 ocen)
|
Diament wielki jak góra (Fitzgerald Francis Scott (Fitzgerald F. Scott)) (tom: 5) |
4,39 (106 ocen)
|
Igranie z nocą; Bitwa o Tuluzę (Cabanis José) (tom: 53) |
4,39 (22 ocen)
|
Biedni ludzie (Dostojewski Fiodor (Dostojewski Teodor)) (tom: 32) |
4,38 (354 ocen)
|