Książka | Średnia ocena |
Na tropach syna (Sell Hans Joachim) |
5,25 (2 ocen)
|
Lot nad kukułczym gniazdem (Kesey Ken) |
5,20 (8841 ocen)
|
Paragraf 22 (Heller Joseph) |
5,07 (6202 ocen)
|
Imię róży (Eco Umberto) |
5,04 (10244 ocen)
|
Fikcje (Borges Jorge Luis) |
5,02 (482 ocen)
|
Wodnikowe Wzgórze (Adams Richard) |
5,02 (707 ocen)
|
Aleksander März (Kipphardt Heinar) |
5,00 (25 ocen)
|
Nocowała ongi chmurka złota (Pristawkin Anatolij) |
5,00 (136 ocen)
|
Śmierć pięknych saren (Pavel Ota (właśc. Popper Otto)) |
4,95 (993 ocen)
|
Staroświecka historia (Szabó Magda) |
4,95 (84 ocen)
|
Rozmowa w "Katedrze" (Vargas Llosa Mario) |
4,94 (951 ocen)
|
Sto lat samotności (García Márquez Gabriel) |
4,94 (9203 ocen)
|
W pierścieniu ognia (O'Connor Flannery) |
4,91 (27 ocen)
|
Rzeźnia numer pięć (Vonnegut Kurt (Vonnegut Kurt Jr)) |
4,89 (3814 ocen)
|
Opowieści kosmikomiczne (Calvino Italo) |
4,88 (120 ocen)
|
Cesarski szaleniec (Kross Jaan) |
4,88 (12 ocen)
|
Jeśli zimową nocą podróżny (Calvino Italo) |
4,87 (519 ocen)
|
Syn swego kraju (Wright Richard) |
4,87 (60 ocen)
|
Wojna końca świata (Vargas Llosa Mario) |
4,86 (375 ocen)
|
Komedia (Späth Gerold) |
4,86 (7 ocen)
|
Świece na wietrze (Kanowicz Grigorij) |
4,85 (55 ocen)
|
Euklides był osłem (Themerson Stefan) |
4,84 (51 ocen)
|
Taka piękna żałoba (Hrabal Bohumil) |
4,84 (499 ocen)
|
Dobre chwile, złe chwile (Kirkwood James) |
4,84 (71 ocen)
|
Ja i królowie: Pomysły, zdarzenia, konkluzje z życia inżyniera D. (Schnabel Ernst) |
4,83 (6 ocen)
|
Golgota (Ajtmatow Czingiz) |
4,83 (56 ocen)
|
Rozmowy przy jasnym księżycu (Szukszyn Wasilij) |
4,80 (5 ocen)
|
Blady ogień (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) |
4,79 (123 ocen)
|
Jesień w Pekinie (Vian Boris (pseud. Sullivan Vernon)) |
4,79 (300 ocen)
|
Hochsztapler Laarmans (Elsschot Willem (właśc. Ridder Alfons de)) |
4,79 (7 ocen)
|
Sybilla; Pielgrzym (Lagerkvist Pär Fabian) |
4,79 (21 ocen)
|
Śniadanie mistrzów (Vonnegut Kurt (Vonnegut Kurt Jr)) |
4,77 (1744 ocen)
|
Ragtime (Doctorow Edgar Lawrence) |
4,76 (173 ocen)
|
Budowniczy ruin (Rosendorfer Herbert) |
4,76 (39 ocen)
|
Pustynia Tatarów (Buzzati Dino) |
4,75 (138 ocen)
|
Fale przyboju (Johnson Eyvind) |
4,75 (30 ocen)
|
Godzina próby (Corti Maria) |
4,75 (10 ocen)
|
Rezerwat (Ruyslinck Ward (właśc. Belser Raymond Charles Marie De)) |
4,75 (12 ocen)
|
Biały statek (Ajtmatow Czingiz) |
4,74 (31 ocen)
|
Sprawa osobista (Ōe Kenzaburō) |
4,74 (227 ocen)
|
Jak spotkałem się z rybami (Pavel Ota (właśc. Popper Otto)) |
4,74 (331 ocen)
|
Makra czyli Cena przegranej (Kertész Ákos) |
4,74 (17 ocen)
|
Loteria czyli Przygody Jakuba Harrisa (Jackson Shirley) |
4,73 (44 ocen)
|
Pałac lodowy (Vesaas Tarjei) |
4,72 (284 ocen)
|
Postrzyżyny (Hrabal Bohumil) |
4,71 (938 ocen)
|
Kobieta z wydm (Abe Kōbō (właśc. Kimifusa Abe)) |
4,71 (1053 ocen)
|
Lolita (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) |
4,70 (5208 ocen)
|
Kamień filozoficzny (Yourcenar Marguerite (właśc. Crayencour Marguerite de)) |
4,70 (23 ocen)
|
Piętaszek czyli Otchłanie Pacyfiku (Tournier Michel) |
4,69 (44 ocen)
|
Na uwięzi; Ballada o miłości (Mishima Yukio (właśc. Hiraoka Kimitake)) |
4,68 (64 ocen)
|
Skarby świata całego (Hrabal Bohumil) |
4,68 (179 ocen)
|
Menuet; Dwa koszmary (Boon Louis Paul) |
4,68 (14 ocen)
|
Co jedzą hipopotamy: Opowiadania (Wilson Angus) |
4,67 (6 ocen)
|
Fakultet Snów (Châteaureynaud Georges-Olivier) |
4,67 (21 ocen)
|
Opowiadać dalej (Barth John) |
4,67 (18 ocen)
|
Dar (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) |
4,66 (96 ocen)
|
Plugawy ptak nocy (Donoso José) |
4,65 (110 ocen)
|
Pantaleon i wizytantki (Vargas Llosa Mario) |
4,65 (1089 ocen)
|
Derwisz i śmierć (Selimović Meša) |
4,65 (52 ocen)
|
Huzar na dachu (Giono Jean) |
4,65 (13 ocen)
|
Martwe domy; Nowe miasteczko (Otero Silva Miguel) |
4,65 (13 ocen)
|
Witajcie w Ciężkich Czasach (Doctorow Edgar Lawrence) |
4,64 (139 ocen)
|
Blaszany bębenek (Grass Günter) |
4,64 (1799 ocen)
|
Sztukmistrz z Lublina (Singer Isaac Bashevis) |
4,63 (1685 ocen)
|
Koniec drogi (Barth John) |
4,63 (64 ocen)
|
Wiwisekcja (White Patrick) |
4,62 (106 ocen)
|
Prawdziwe życie Sebastiana Knighta (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) |
4,61 (189 ocen)
|
Dziennik szalonego starca (Tanizaki Jun'ichirō) |
4,60 (134 ocen)
|
Głos góry (Kawabata Yasunari) |
4,60 (155 ocen)
|
Mądrość krwi; Gwałtownicy je porywają (O'Connor Flannery) |
4,60 (10 ocen)
|
Miedzioryt ze słoniem (Urzidil Johannes) |
4,60 (5 ocen)
|
Romans młodzieńczy (Katajew Walentin (Katajew Walenty)) |
4,60 (5 ocen)
|
Zestaw do śmierci (Sontag Susan) |
4,60 (45 ocen)
|
Trudno o dobrego człowieka (O'Connor Flannery) |
4,60 (46 ocen)
|
Inny kraj (Baldwin James) |
4,59 (69 ocen)
|
John Piekło (Decoin Didier) |
4,59 (22 ocen)
|
Morze, morze (Murdoch Iris) |
4,58 (133 ocen)
|
Biedne istoty (Gray Alasdair) |
4,58 (26 ocen)
|
Osaczony (Popescu Petru) |
4,57 (7 ocen)
|
W drodze (Kerouac Jack) |
4,57 (1056 ocen)
|
Portret ze słów (Spota Luis) |
4,56 (8 ocen)
|
Dom nad laguną (Ferré Rosario) |
4,56 (25 ocen)
|
Bliżej szczęścia (Steffens Günter) |
4,55 (10 ocen)
|
Pnin (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) |
4,55 (344 ocen)
|
Chłopcy (Montherlant Henry de) |
4,55 (11 ocen)
|
Zbieracze ziół (Kim Anatolij) |
4,55 (11 ocen)
|
Maszeńka (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) |
4,54 (212 ocen)
|
Lekcje tańca dla starszych i zaawansowanych (Hrabal Bohumil) |
4,54 (238 ocen)
|
Zły znak (Bykow Wasyl (Bykow Wasil, Bykau Wasil)) |
4,54 (12 ocen)
|
Pocałunek kobiety-pająka (Puig Manuel) |
4,54 (127 ocen)
|
Śpiące piękności (Kawabata Yasunari) |
4,54 (285 ocen)
|
Twoja chwila na ziemi (Moberg Vilhelm) |
4,54 (28 ocen)
|
Wyspa Hobsona (Themerson Stefan) |
4,53 (29 ocen)
|
Henryk i Kato (Murdoch Iris) |
4,53 (86 ocen)
|
Zu, pływający anioł (Sender Ramón José) |
4,53 (18 ocen)
|
Futbol ery Manen (Ōe Kenzaburō) |
4,52 (83 ocen)
|
Pomocnik (Malamud Bernard) |
4,52 (31 ocen)
|
Generał martwej armii (Kadare Ismail (Kadaré Ismail)) |
4,52 (32 ocen)
|
Pożegnanie z Matiorą (Rasputin Walentin) |
4,51 (39 ocen)
|
Czas aniołów (Murdoch Iris) |
4,51 (85 ocen)
|