Książka | Średnia ocena |
Księga przeciwko śmierci (Canetti Elias) |
6,00 (1 ocen)
|
Linia powrotu: Zapiski z pogranicza (Czyżewski Krzysztof) |
6,00 (2 ocen)
|
Itaka i dalej (Magris Claudio) |
5,50 (1 ocen)
|
Nie jest za późno na miłość: Antologia poezji albańskiej XX wieku (antologia; < praca zbiorowa / wielu autorów >) |
5,50 (2 ocen)
|
Albania: Wolność zagrożona: Wybór publicystyki z lat 1991-2002 (Lubonja Fatos) |
5,36 (7 ocen)
|
Cud: Kryminał polityczny (Škvorecký Josef) |
5,25 (2 ocen)
|
Olśnienie (József Attila) |
5,17 (9 ocen)
|
Okruchy (Burg Josif) |
5,13 (4 ocen)
|
Pamiątki antysemity (Rezzori Gregor von) |
5,13 (8 ocen)
|
Casus Brema (Velikić Dragan) |
5,00 (8 ocen)
|
Dom pamięci i zapomnienia (David Filip) |
5,00 (2 ocen)
|
Eseje: Publicystyka (Venclova Tomas) |
5,00 (5 ocen)
|
Kurator (Konrád György) |
5,00 (2 ocen)
|
Park niepotrzebnych Żydów (Kanowicz Grigorij) |
5,00 (9 ocen)
|
Ptaki i ludzie (Kikodze Arczil) |
5,00 (4 ocen)
|
Wszyscy ci wspaniali chłopcy i dziewczyny: Osobista historia czeskiego kina (Škvorecký Josef) |
5,00 (1 ocen)
|
Inna Wenecja (Matvejević Predrag) |
4,92 (13 ocen)
|
Ulica Rajska: Wspomnienia Leny Grigoleit, chłopki z Prus Wschodnich (Lachauer Ulla) |
4,88 (4 ocen)
|
To będzie piękny pogrzeb (Pankovčín Václav) |
4,86 (14 ocen)
|
Rzeczpospolita Dubrownicka (Rapacka Joanna) |
4,85 (13 ocen)
|
Eseje (Jančar Drago) |
4,83 (6 ocen)
|
Mól (Todorow Władisław) |
4,83 (3 ocen)
|
Szukam ulicy dla mego imienia (Sarajlić Izet) |
4,83 (9 ocen)
|
Kocham bardzo (Sarajlić Izet) |
4,80 (23 ocen)
|
Wołga, Wołga (Jergović Miljenko) |
4,80 (5 ocen)
|
Oko wędrowca: Notatki z podróży (Prodanović Mileta) |
4,79 (7 ocen)
|
Jacob postanawia kochać (Florescu Catalin Dorian) |
4,75 (2 ocen)
|
Nie miałem dokąd iść: Dziennik z lat 1944-1955 (Mekas Jonas) |
4,75 (4 ocen)
|
Sen o miłości i śmierci (David Filip) |
4,75 (6 ocen)
|
Europeana: Zwięzła historia XX wieku (Ouředník Patrik) |
4,73 (26 ocen)
|
Morderstwo w hotelu Intercontinental; Powrót starego warana; Inne miasto (Ajvaz Michal) |
4,72 (27 ocen)
|
Zdarzenia w bliskiej nierzeczywistości (Blecher Max) |
4,72 (9 ocen)
|
Katarina, paw i jezuita (Jančar Drago) |
4,71 (7 ocen)
|
Przypadki inżyniera ludzkich dusz: Entertainment ze starymi tematami życia, kobiet, losu, marzeń, klasy robotniczej, tajniaków, miłości i śmierci (Škvorecký Josef) |
4,71 (65 ocen)
|
Powieść naturalna (Gospodinow Georgi (Gospodinov Georgi)) |
4,68 (17 ocen)
|
Słoń południowy (Kikodze Arczil) |
4,67 (3 ocen)
|
Tajemne serce zegara (Canetti Elias) |
4,64 (21 ocen)
|
Ojcu (Kaplinski Jaan) |
4,63 (4 ocen)
|
Ślepy ferman: Trzy mikropowieści (Kadare Ismail (Kadaré Ismail)) |
4,63 (4 ocen)
|
Dziennik z Păltinişu: Pajdeja jako model w kulturze humanistycznej (Liiceanu Gabriel) |
4,61 (19 ocen)
|
Historia Kukułki i inne opowiadania (Škvorecký Josef) |
4,61 (19 ocen)
|
Niezniszczalny rytm: Eseje o literaturze (Venclova Tomas) |
4,60 (10 ocen)
|
Brewiarz śródziemnomorski (Matvejević Predrag) |
4,52 (24 ocen)
|
Domysły na temat pewnej szabli (Magris Claudio) |
4,50 (2 ocen)
|
Dziennik 1935–1944 (Sebastian Mihail) |
4,50 (2 ocen)
|
I inne historie (Gospodinow Georgi (Gospodinov Georgi)) |
4,50 (10 ocen)
|
Miasto w lustrze (Kovač Mirko) |
4,50 (7 ocen)
|
Sroka na szubienicy (Bacharewicz Alhierd) |
4,50 (1 ocen)
|
Śladami (Velikić Dragan) |
4,50 (1 ocen)
|
Tula (Kunčinas Jurgis) |
4,50 (9 ocen)
|
Wszystko to czego nie wiem (Ficowski Jerzy) |
4,50 (4 ocen)
|
Batalion czołgów (Škvorecký Josef) |
4,47 (108 ocen)
|
Spojrzenie anioła: Opowiadania (Jančar Drago) |
4,44 (16 ocen)
|
Apokryf (Pilinszky János) |
4,33 (3 ocen)
|
Buick Rivera (Jergović Miljenko) |
4,33 (15 ocen)
|
Zapach deszczu na Bałkanach (Kuić Gordana) |
4,30 (5 ocen)
|
Ostatni koń Pompei (Vilikovský Pavel) |
4,29 (7 ocen)
|
Nie odwracaj twarzy od śmierci (Kanowicz Grigorij) |
4,28 (16 ocen)
|
Kompromis: 13 opowiadań albańskich (Aliçka Ylljet) |
4,28 (9 ocen)
|
Nazywajcie mnie Esteban (Kalamujić Lejla) |
4,25 (2 ocen)
|
Powrót chuligana (Manea Norman) |
4,25 (2 ocen)
|
Wytrzeźwiałka (Staviarsky Víťo) |
4,25 (4 ocen)
|
Pułapka na myszy Walta Disneya (Ferić Zoran) |
4,18 (20 ocen)
|
Arabowie tańczą (Kaszua Said (właśc. Kashua Sayed)) |
4,17 (15 ocen)
|
Etno: Opowieści o muzyce świata w Internecie (Čolović Ivan) |
4,17 (3 ocen)
|
Greckie lustro (Lisowski Krzysztof) |
4,17 (3 ocen)
|
Niepokój (Balla (Balla Vladimír)) |
4,17 (12 ocen)
|
Życie w cztery tygodnie (Grendel Lajos) |
4,17 (3 ocen)
|
O klownach: Dyktator i Artysta (Manea Norman) |
4,10 (5 ocen)
|
Dudni kamień, dudni... (Szilágyi István) |
4,08 (6 ocen)
|
O rodzicach i dzieciach (Hakl Emil (właśc. Beneš Jan)) |
4,05 (20 ocen)
|
Aszkenazyjczyk: Biografia możliwa (Arieli Mordechaj) |
4,00 (1 ocen)
|
Doniesienia z krainy ciemności (Karahasan Dževad) |
4,00 (3 ocen)
|
Freelander (Jergović Miljenko) |
4,00 (12 ocen)
|
Hop-hop gwiazdy (Stambołowa Ałbena) |
4,00 (1 ocen)
|
Konsul w Belgradzie (Ćosić Bora) |
4,00 (2 ocen)
|
Krystaliczna sieć (Kovač Mirko) |
4,00 (11 ocen)
|
Okruchy przestrzeni (Kovács István) |
4,00 (1 ocen)
|
Dogodna chwila, 1855 (Ouředník Patrik) |
3,90 (10 ocen)
|
Październik, godzina ósma (Manea Norman) |
3,60 (5 ocen)
|
Most nad Złotym Rogiem (Özdamar Emine Sevgi) |
3,55 (10 ocen)
|
Wiersze (Basha Eqrem) |
3,50 (2 ocen)
|
Ukraina, Polska, świat: Wybór reportaży i artykułów (Osadczuk Bohdan) |
3,40 (5 ocen)
|
Niepodległa Ukraina: Wybór szkiców, artykułów i rozmów (1991-2006) (Osadczuk Bohdan) |
3,00 (4 ocen)
|
Praga in flagranti (Machej Zbigniew) |
3,00 (1 ocen)
|
Skradziony płomień (Podrimja Ali) |
3,00 (1 ocen)
|
Wiersze (Márai Sándor) |
2,75 (4 ocen)
|
Oko za ząb: Trzej współcześni poeci słowaccy (Pastier Oleg, Chmel Karol, Kolenič Ivan) |
2,50 (1 ocen)
|
Ad acta (Ouředník Patrik) |
|
Alfabety (Magris Claudio) |
|
O zwierzętach (Canetti Elias) |
|
Samka Tale księga o cmentarzu: Pierwsza i druga księga o cmentarzu (Kapitáňová Daniela (pseud. Tále Samko)) |
|
Duchy Europy: Wokół dzieła i myśli Czesława Miłosza, Jana Patočki i Istvana Bibó (Laignel-Lavastine Alexandra) |
|
Honor, horror i klasycy (Grudzińska-Gross Irena) |
|
Lufcik (Velikić Dragan) |
|
Rahel Varnhagen: Historia życia niemieckiej Żydówki z epoki romantyzmu (Arendt Hannah) |
|
Z Jass do Jerozolimy (przez Warszawę) (Volovici Leon) |
|