Książka | Średnia ocena |
Jan Wandelaar: Powieść o służbie holowniczej na oceanach (Hartog Jan de) |
5,50 (2 ocen)
|
My mordercy i inne nowele (Borgen Johan) |
5,50 (3 ocen)
|
W sali zwierciadeł: Antologia poezji szwedzkiej (1928-1978) (antologia; Lundkvist Artur, Martinson Harry, Ekelöf Gunnar i inni) |
5,25 (2 ocen)
|
Rya-Rya (Lo-Johansson Ivar) |
5,14 (7 ocen)
|
Jedziemy z matką na północ (Smirnoff Karin) |
5,12 (13 ocen)
|
Dramaty królewskie, dramaty liryczne (Strindberg August) |
5,07 (7 ocen)
|
Ostatni raz (Flatland Helga) |
5,06 (16 ocen)
|
Zaklęty krąg (Hoel Sigurd) |
5,04 (42 ocen)
|
Cienie na moim sercu: Powieść o pewnej miłości (Stigen Terje) |
5,00 (1 ocen)
|
Domokrążca (Lo-Johansson Ivar) |
5,00 (6 ocen)
|
Imigranci (Moberg Vilhelm) |
5,00 (38 ocen)
|
Losy ludzkie: Opowiadania i nowele szwedzkie (antologia; Strindberg August, Lagerlöf Selma Ottiliana Lovisa, Söderberg Hjalmar i inni) |
5,00 (4 ocen)
|
Pojechałam do brata na południe (Smirnoff Karin) |
4,98 (29 ocen)
|
Żołnierz nieznany (Linna Väinö Valtteri) |
4,98 (25 ocen)
|
Miasto moich marzeń (Fogelström Per Anders) |
4,96 (13 ocen)
|
Zaczarowany dzban: Baśnie szwedzkie (< autor nieznany / anonimowy >) |
4,96 (13 ocen)
|
Zamek Soria Moria: Baśń norweska (Asbjørnsen Peter Christen, Moe Jørgen) |
4,89 (42 ocen)
|
Błogosławieństwo ziemi (Hamsun Knut (właśc. Pedersen Knut)) |
4,88 (263 ocen)
|
Emigranci (Moberg Vilhelm) |
4,88 (42 ocen)
|
Krystyna córka Lavransa (Undset Sigrid (Undset Sygryda)) |
4,87 (984 ocen)
|
Rodzina Rasków (Moberg Vilhelm) |
4,84 (34 ocen)
|
August Powsinoga (Hamsun Knut (właśc. Pedersen Knut)) |
4,83 (9 ocen)
|
Ucieczka (Tiller Carl Frode) |
4,83 (3 ocen)
|
Zaczarowane światło (Heinesen Andreas William) |
4,83 (3 ocen)
|
Białe morze (Jacobsen Roy) |
4,83 (43 ocen)
|
Wielka gra (Vesaas Tarjei) |
4,82 (37 ocen)
|
Saga o Njalu (< autor nieznany / anonimowy >) |
4,82 (25 ocen)
|
Ziemia jest grzeszną pieśnią (Mukka Timo Kustaa) |
4,81 (49 ocen)
|
Oczy z Rigela (Jacobsen Roy) |
4,80 (28 ocen)
|
Tu, pod Gwiazdą Polarną (Linna Väinö Valtteri) |
4,78 (25 ocen)
|
Tamta zima (Hölmebakk Sigbjörn) |
4,78 (9 ocen)
|
Tylko matka (Jacobsen Roy) |
4,76 (19 ocen)
|
Jørgen Stein (Paludan Jacob) |
4,75 (4 ocen)
|
Saga rodu z Laxdalu (< autor nieznany / anonimowy >) |
4,75 (22 ocen)
|
Wracam do domu (Smirnoff Karin) |
4,75 (4 ocen)
|
Niewidzialni (Jacobsen Roy) |
4,74 (89 ocen)
|
Głód (Hamsun Knut (właśc. Pedersen Knut)) |
4,73 (793 ocen)
|
Pałac lodowy (Vesaas Tarjei) |
4,72 (284 ocen)
|
Ditta (Andersen Nexø Martin (Andersen Nexö Martin)) |
4,72 (59 ocen)
|
Ptaki (Vesaas Tarjei) |
4,72 (169 ocen)
|
Ptaki czarownicy: Baśnie fińskie (< autor nieznany / anonimowy >) |
4,70 (70 ocen)
|
Zło (Lagerkvist Pär Fabian) |
4,69 (91 ocen)
|
Po prostu Johannes (Joenpelto Eeva) |
4,68 (19 ocen)
|
Sceny z życia małżeńskiego (Bergman Ingmar) |
4,68 (199 ocen)
|
Nagie drzewa (Skou-Hansen Tage) |
4,67 (6 ocen)
|
Rekiny: Opowieść o dziejach statku i załogi (Bjørneboe Jens) |
4,67 (3 ocen)
|
Spotkanie z minionymi latami (Hoel Sigurd) |
4,67 (3 ocen)
|
Współczesna rodzina (Flatland Helga) |
4,67 (51 ocen)
|
Obcy przyszedł na farmę (Waltari Mika) |
4,66 (102 ocen)
|
Misterja (Hamsun Knut (właśc. Pedersen Knut)) |
4,65 (10 ocen)
|
Wola nieba (Lundkvist Artur) |
4,65 (17 ocen)
|
Bracia z Olsöya (Duun Olav) |
4,64 (7 ocen)
|
Moje dzieciństwo (Pekkanen Toivo) |
4,63 (12 ocen)
|
Ostatni wiking (Bojer Johan (Bojer Jan)) |
4,63 (28 ocen)
|
Dramaty (Strindberg August) |
4,62 (37 ocen)
|
Pożegnanie z Afryką (Blixen Karen (pseud. Dinesen Isak lub Andrézel Pierre)) |
4,60 (1381 ocen)
|
A życie toczy się dalej (Hamsun Knut (właśc. Pedersen Knut)) |
4,60 (10 ocen)
|
Niebo w kolorze siarki (Westö Kjell) |
4,60 (26 ocen)
|
Siedmiu braci (Kivi Aleksis (właśc. Stenvall Alexis)) |
4,59 (17 ocen)
|
Chleb nocy: An-Magritt (Falkberget Johan) |
4,58 (6 ocen)
|
Młynek na dnie morza: Baśnie duńskie (< autor nieznany / anonimowy >) |
4,58 (20 ocen)
|
Powiedziała, że nie żałuje (Kinnunen Tommi) |
4,57 (15 ocen)
|
Przedziwne historie (Sørensen Villy) |
4,54 (12 ocen)
|
Życie Sus (Bengtsson Jonas T.) |
4,53 (29 ocen)
|
Upadek króla: Powieść z czasów hanzeatyckich (Jensen Johannes Vilhelm) |
4,53 (18 ocen)
|
Babetta (Wähä Nina) |
4,50 (10 ocen)
|
Czarny kocioł (Heinesen Andreas William) |
4,50 (1 ocen)
|
Darunga albo Mleko wilczycy (Lundkvist Artur) |
4,50 (1 ocen)
|
Inny świat Daniela (Panduro Leif) |
4,50 (6 ocen)
|
Jedź dziś nocą (Moberg Vilhelm) |
4,50 (17 ocen)
|
Zamek Frydenholm (Scherfig Hans) |
4,50 (2 ocen)
|
Koń z Hogget (Vesaas Tarjei) |
4,47 (35 ocen)
|
Wilki (Fønhus Mikkjel) |
4,46 (14 ocen)
|
Chmury nad Metapontem (Johnson Eyvind) |
4,45 (11 ocen)
|
Czasy Jego Wysokości (Johnson Eyvind) |
4,44 (9 ocen)
|
Do cieplejszych krajów (Jersild Per Christian) |
4,44 (8 ocen)
|
Spotkanie u milowego słupa (Hoel Sigurd) |
4,44 (16 ocen)
|
Młyn na wzgórzu (Gjellerup Karl (Gjellerup Karol)) |
4,43 (79 ocen)
|
Losy ludzkie: Antologia nowel i opowiadań szwedzkich (antologia; Strindberg August, Lagerlöf Selma Ottiliana Lovisa, Söderberg Hjalmar i inni) |
4,43 (7 ocen)
|
Wiosenna noc (Vesaas Tarjei) |
4,43 (54 ocen)
|
Wędrujące buciory (Haanpää Pentti) |
4,42 (26 ocen)
|
Barbara (Jacobsen Jørgen Frantz) |
4,40 (5 ocen)
|
Putkinotko (Lehtonen Joel) |
4,40 (25 ocen)
|
Wyspa dzieci (Jersild Per Christian) |
4,38 (38 ocen)
|
Testament (Wähä Nina) |
4,38 (24 ocen)
|
Piąta zima magnetyzera (Enquist Per Olov) |
4,36 (36 ocen)
|
Tam gdzie fiordy: Antologia nowel i opowiadań norweskich (antologia; Elster Torolf, Nedreaas Torborg, Skram Amalie i inni) |
4,36 (14 ocen)
|
Duszpasterstwo koło Lodowca (Laxness Halldór Kiljan (właśc. Guðjónsson Halldór)) |
4,35 (47 ocen)
|
Dziewczyna na głębinie (Joenpelto Eeva) |
4,34 (19 ocen)
|
Otchłań (Lie Jonas (Lie Jonasz)) |
4,33 (6 ocen)
|
Blizna (Ólafsdóttir Auður Ava) |
4,31 (56 ocen)
|
Nocny Ptak; O dniu wczorajszym (Ryum Ulla) |
4,31 (13 ocen)
|
Czarna msza (Helgi Johannes) |
4,30 (15 ocen)
|
Poszukiwanie (Seeberg Peter) |
4,30 (5 ocen)
|
Saga o Egilu (< autor nieznany / anonimowy >) |
4,30 (37 ocen)
|
Czarne ptaki (Gunnarsson Gunnar) |
4,28 (20 ocen)
|
Chory i wesoły (Holm Sven) |
4,27 (11 ocen)
|
Dom Babel (Jersild Per Christian) |
4,26 (19 ocen)
|
Człowiek bez nazwiska (Lo-Johansson Ivar) |
4,25 (6 ocen)
|
Selambowie (Siwertz Sigfrid) |
4,25 (4 ocen)
|