Książka | Średnia ocena |
Limes inferior (Zajdel Janusz A. (Zajdel Janusz Andrzej)) |
5,16 (2951 ocen)
|
Diuna (Herbert Frank) |
5,15 (5678 ocen)
|
Paradyzja (Zajdel Janusz A. (Zajdel Janusz Andrzej)) |
5,04 (1580 ocen)
|
Piknik na skraju drogi (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
5,01 (2194 ocen)
|
Niezwyciężony (Lem Stanisław) |
5,00 (1750 ocen)
|
Solaris (Lem Stanisław) |
4,92 (4560 ocen)
|
Pielgrzymka na Ziemię (Sheckley Robert (pseud. O'Donnevan Finn)) |
4,92 (157 ocen)
|
Ludzie jak ludzie (Bułyczow Kir (Bułyczow Kirył) (właśc. Możejko Igor)) |
4,90 (125 ocen)
|
Non stop (Aldiss Brian Wilson) |
4,87 (465 ocen)
|
Kryształowy sześcian Wenus: Opowiadania amerykańskie (antologia; Asimov Isaac, Barr Stephen M., Bester Alfred i inni) |
4,87 (66 ocen)
|
Koniec Wieczności (Asimov Isaac) |
4,83 (478 ocen)
|
Karabiny Avalonu (Zelazny Roger) |
4,83 (1029 ocen)
|
Przenicowany świat (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
4,82 (491 ocen)
|
Trudno być bogiem; Drugi najazd Marsjan (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
4,82 (128 ocen)
|
Dziewięciu książąt Amberu (Zelazny Roger) |
4,80 (1274 ocen)
|
Miasto na Górze (Bułyczow Kir (Bułyczow Kirył) (właśc. Możejko Igor)) |
4,80 (257 ocen)
|
Retrogenetyka i inne opowiadania (Bułyczow Kir (Bułyczow Kirył) (właśc. Możejko Igor)) |
4,78 (158 ocen)
|
Znak Jednorożca (Zelazny Roger) |
4,78 (803 ocen)
|
Dzień tryfidów (Wyndham John) |
4,76 (545 ocen)
|
Eden (Lem Stanisław) |
4,76 (1075 ocen)
|
Dalekie szlaki (Sniegow Siergiej (właśc. Sztein Siergiej)) |
4,75 (136 ocen)
|
Poniedziałek zaczyna się w sobotę (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
4,75 (656 ocen)
|
Powtórka (Lem Stanisław) |
4,73 (37 ocen)
|
Gwiazda (Clarke Arthur C. (Clarke Arthur Charles)) |
4,72 (118 ocen)
|
Wszystkie strony świata (Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber)) |
4,72 (202 ocen)
|
Kroniki marsjańskie (Bradbury Ray (Bradbury Raymond Douglas)) |
4,70 (900 ocen)
|
Krew Amberu (Zelazny Roger) |
4,70 (572 ocen)
|
Przejście przez lustro (Zajdel Janusz A. (Zajdel Janusz Andrzej)) |
4,69 (104 ocen)
|
Misja międzyplanetarna (Vogt A. E. van (Vogt Alfred Elton van)) |
4,68 (76 ocen)
|
A to mistyka! (Babula Grzegorz) |
4,66 (41 ocen)
|
Śmierć trawy (Christopher John (właśc. Youd Samuel)) |
4,64 (46 ocen)
|
Żuk w mrowisku (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
4,64 (425 ocen)
|
Człowiek w labiryncie (Silverberg Robert) |
4,63 (207 ocen)
|
Cieplarnia (Aldiss Brian Wilson) |
4,63 (479 ocen)
|
Opowieści o pilocie Pirxie (Lem Stanisław) |
4,61 (1877 ocen)
|
Kosmodrom II (Fiałkowski Konrad) |
4,60 (25 ocen)
|
Mord założycielski (Wnuk-Lipiński Edmund) |
4,60 (147 ocen)
|
Lato Helikonii (Aldiss Brian Wilson) |
4,60 (107 ocen)
|
K jak kosmos (Bradbury Ray (Bradbury Raymond Douglas)) |
4,59 (93 ocen)
|
Jeźdźcy znikąd (Abramow Aleksander, Abramow Siergiej) |
4,59 (23 ocen)
|
Człowiek Plus (Pohl Frederik) |
4,58 (96 ocen)
|
Planeta małp (Boulle Pierre) |
4,57 (267 ocen)
|
Wojna światów (Wells Herbert George (Wells H. G.)) |
4,55 (890 ocen)
|
Fale tłumią wiatr (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
4,55 (203 ocen)
|
Kosmodrom (Fiałkowski Konrad) |
4,53 (46 ocen)
|
Kosmiczny kalejdoskop (Shaw Bob (właśc. Shaw Robert)) |
4,53 (32 ocen)
|
Obłok Magellana (Lem Stanisław) |
4,50 (346 ocen)
|
Zagubiona przyszłość (Boruń Krzysztof, Trepka Andrzej) |
4,50 (69 ocen)
|
Sprawa zabójstwa (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
4,49 (96 ocen)
|
Włókno Claperiusa (Fiałkowski Konrad) |
4,48 (33 ocen)
|
Koniec akcji "Arka" (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
4,46 (182 ocen)
|
Na tropach jednorożca (Resnick Mike (Resnick Michael D.)) |
4,43 (202 ocen)
|
Wiosna Helikonii (Aldiss Brian Wilson) |
4,42 (187 ocen)
|
Galaktyka I: Radziecka fantastyka naukowa (antologia; Kędzierski Sławomir, Jefremow Iwan, Kazancew Aleksander i inni) |
4,41 (16 ocen)
|
Wakacje cyborga (antologia; Rosny Aine Joseph Henri (właśc. Boex Joseph Henri Honoré), Le Rouge Gustaw (Le Rouge Gustave), Renard Maurice i inni) |
4,39 (14 ocen)
|
Zima Helikonii (Aldiss Brian Wilson) |
4,39 (102 ocen)
|
Homo divisus (Fiałkowski Konrad) |
4,38 (65 ocen)
|
Tylko cisza (Petecki Bohdan (pseud. Bernard Jan Artur)) |
4,38 (77 ocen)
|
Dzień drogi do Meorii (Oramus Marek) |
4,36 (79 ocen)
|
Zagadka liliowej planety (antologia; Grigoriew Władimir (1935—1999), Warszawski Ilja, Jemcew Michaił i inni) |
4,36 (7 ocen)
|
Miliard lat przed końcem świata: Rękopis odnaleziony w zagadkowych okolicznościach (Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.), Strugacki Borys) |
4,33 (273 ocen)
|
Kulista tajemnica (Szefner Wadim) |
4,32 (19 ocen)
|
Proxima (Boruń Krzysztof, Trepka Andrzej) |
4,30 (81 ocen)
|
Kto zastąpi człowieka? (Aldiss Brian Wilson) |
4,27 (55 ocen)
|
Kosmiczni bracia (Boruń Krzysztof, Trepka Andrzej) |
4,27 (68 ocen)
|
Messier 13 (Petecki Bohdan (pseud. Bernard Jan Artur)) |
4,26 (29 ocen)
|
Algorytm pustki (Głowacki Ryszard) |
4,25 (30 ocen)
|
Strefy zerowe (Petecki Bohdan (pseud. Bernard Jan Artur)) |
4,23 (53 ocen)
|
Arsenał (Oramus Marek) |
4,21 (84 ocen)
|
Operacja wieczność (Petecki Bohdan (pseud. Bernard Jan Artur)) |
4,20 (43 ocen)
|
Tajemnica ślepych ptaków (Souček Ludvik) |
4,19 (29 ocen)
|
Kowboje oceanu (Clarke Arthur C. (Clarke Arthur Charles)) |
4,18 (84 ocen)
|
Słuchacze (Gunn James E. (Gunn James Edwin)) |
4,17 (32 ocen)
|
Jezioro słoneczne (Souček Ludvik) |
4,17 (18 ocen)
|
Jasnowidzenia inżyniera Szarka (Boruń Krzysztof) |
4,16 (28 ocen)
|
Znak jeźdźca (Souček Ludvik) |
4,15 (17 ocen)
|
Wyprawa do gwiazd (Vogt A. E. van (Vogt Alfred Elton van)) |
4,11 (54 ocen)
|
Galaktyka II: Radziecka fantastyka naukowa (antologia; Szczerbakow Władimir, Bilenkin Dmitrij (Bilenkin Dymitr), Żurawlowa Walentyna i inni) |
4,08 (12 ocen)
|
Wojny urojone (Ziemiański Andrzej (pseud. Shoughnessy Patrick)) |
4,08 (81 ocen)
|
Planeta 412 bis (Gulakowski Jewgienij) |
4,07 (15 ocen)
|
Próg nieśmiertelności (Boruń Krzysztof) |
4,06 (36 ocen)
|
Kogga z czarnego słońca (Petecki Bohdan (pseud. Bernard Jan Artur)) |
4,04 (36 ocen)
|
W pogoni za wężem morskim (antologia; Saparin Wiktor, Warszawski Ilja, Strugacki Arkadij (pseud. Jarosławcew S.) i inni) |
4,04 (13 ocen)
|
Opus na trzy pociski (Zimniak Andrzej) |
4,00 (22 ocen)
|
Wszystko dozwolone (Abramow Aleksander, Abramow Siergiej) |
3,97 (19 ocen)
|
Jana Ciągwy władza nad materią (Dworak Zbigniew (Dworak Tadeusz Zbigniew), Danak Roman) |
3,96 (23 ocen)
|
Mgławica Andromedy (Jefremow Iwan) |
3,90 (29 ocen)
|
Zadanie (Zsoldos Peter) |
3,89 (19 ocen)
|
Katharsis (Sawaszkiewicz Jacek) |
3,89 (27 ocen)
|
Pierwszy ziemianin: Bajka totalna (Petecki Bohdan (pseud. Bernard Jan Artur)) |
3,86 (14 ocen)
|
Pięciu na Deimosie (Michajłow Władimir) |
3,85 (13 ocen)
|
Żuraw w garści; Kontakt (antologia; Bułyczow Kir (Bułyczow Kirył) (właśc. Możejko Igor), Gołowanow Jarosław, Gusman Julij) |
3,80 (22 ocen)
|
Czas Wodnika (Jabłoński Mirosław Piotr) |
3,79 (12 ocen)
|
Milion nowych dni (Shaw Bob (właśc. Shaw Robert)) |
3,78 (37 ocen)
|
Długa podróż "Ikara" (Diłow Luben (Diłow Ljuben)) |
3,77 (15 ocen)
|
Próba inwazji (Białczyński Czesław (pseud. San Jan)) |
3,73 (13 ocen)
|
Druga planeta słońca Ogg (Lengyel Péter) |
3,67 (36 ocen)
|
Ekspedycja mikro (Kröger Aleksander) |
3,62 (25 ocen)
|
Tylko Ziemia (Popik Emma) |
3,61 (28 ocen)
|
Daimonion (Ziemiański Andrzej (pseud. Shoughnessy Patrick)) |
3,59 (32 ocen)
|