Autor: Rbit
Data dodania: 28.01.2014 22:30
1. Kapitan i wróg (3,0)
Choć obserwacje Greene'a należy uznać za trafne, a pogłębiona analiza miłości i kłamstwa zasługuje na uznanie, to sama fabuła jest strasznie wydumana i nieprawdopodobna.
2. Przygody misia Kazimierza (4,5)
3. Lato misia Kazimierza czyli Kronika wypadków wakacyjnych (5,0)
Jest recenzja: Jak Kazik stał się Kazimierzem
4. Chochoły (5,5)
Szostak czaruje językiem i stylem. Imponuje rozmachem wizji, kameralnością akcji i głęboką, choć nie rzucającą się w oczy, podbudow...
Autor: Pok
Data dodania: 15.11.2014 14:59
Antyk zmęczonej Europy (5,5)
Luźne przemyślenia na temat starożytności, pełne głębokiego zachwytu i zadumy, a jednocześnie niepozbawione zdrowego rozsądku. Antyk jawi się tutaj jako okres przełomowy, wyznaczający całą późniejszą historię Europy, lecz wcale nie wspaniały i błogi. Autor zwraca przy tym uwagę na różne problemy dawnego świata, np. na ogromną skalę niewolnictwa. Nie każdemu pewnie przypadnie do gustu styl książki pełen zwrotów w rodzaju „chociaż z drugiej strony...”. Ja jednak lubię...